Kannesta uskaltaa ottaa 3,5 mm pois mutta järkeä ei ole, koska rutut nousee liikaa. Joku 1-1,5 mm on hyvä. Hyvän jos haluaa niin pitäisi mitata kannen palotila ja laskea paljonko sitä pitäisi pienentää halutun puristussuhteen saamiseksi. Pikaisesti laskettuna 42 cm³ palotilalla tulisi noin 11:1, jos mäntä on tasapäinen ja tulee lohkon tasalle.
Männät tulee lohkon tasalle ja on pattipäiset, eli toi on varmaan se malli missä on vakiona 10:1 puristukset. Laskurillakin sain saman 10:1, jos noi palotilat on sen 51.7cm3 minkä koon löysin täältä foorumilta jonkun kirjotuksesta.
Kansi on nyt tuossa vakio 146,1mm korkeudessa, mittasin sen tarkemmin. 1mm laskulla palotilasta tulee kait 47.39cm3, ja noitten mäntien patin tilavuus on n. 3,8cm3. jos osasin laskea lieriön tilavuuden oikein. Eli 1mm laskulla tulisi puristussuhteeksi n.11:1 mikä olisi varmaan aika sopiva.
Ja tankkiin tulee aina laitettua ysikasia noihin vanhempiin vehkeisiin.
Ihan vaa pillurallia tulee varmaan ajettua. Toi nokka vaan takaa urheilullisemman ajotavan. Ei vaan sattu tulemaan kokonainen kansi sopivasti vastaan tolla nokalla. Kannen on kai tehnyt joku joka näistä jotain tietää, toisin kuin allekirjottanut.
Ja toi vanha k-jettiläinen sattu kanssa tulemaan sopivasti vastaan, itse asiassa k-jetillä piti alunperin mennäkin, mutta sitten tuli toi kansi, ja toi kone on menossa -71 144:seen niin helpottaa vähän sähkö ym muita hommia ku tulee kaasarilla. Ajettavakshan(rikottavaks) noi on tehty.
Eli lopputuloksena lasken kantta todennäkösesti 1mm, tuleepahan oikastua samalla ja tulee vähän lisää puristusta