RallyBaron  Samppasport

vapari viitoskoneet

  • 18 Vastauksia
  • 8016 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Hannu_264

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 181
  • www.vrcf.fi
Vs: vapari viitoskoneet
« Vastaus #15 : 16.01.2014, 10:03:01 »
850 BTCC mylly luovutti vissiin jotain 280hp nopeella googletuksella. Muistasin nähneeni siitä koneesta jotkut aika tarkat speksitkin. Oli jossain pdf filussa.

2,5 litran moottorista pitäisi saada kohtuullisen helposti se 290 Nm @ 4500 rpm (120 Nm/dm3) ja 250 hv (100 hv/dm3)@ 7000 rpm. Maksimi väännön kohtalla tällöin olisi n.186 hv.

 Jos tehollista kierrosaluetta saa jatketuksi siten, että vääntöä olisi 250 Nm vielä 8000 rpm kohdalla, niin tällöin tehoa irtoaisi se 285 hv. Vastaavasti 9000 rpm kohdalla tehoa olisi 320 hv. BTCC volvossa oli 2 litrainen moottori ja 290+ hv @ 8500 rpm, tällöin ks kierrosluvulla vääntöä pitää olla 240 Nm eli iskutilavuuteen suhteutettuna 120 Nm/dm3. Eipä siis yllätä, että käyttivät billetti-kantta tuossa...


Poissa Hannu_264

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 181
  • www.vrcf.fi
Vs: vapari viitoskoneet
« Vastaus #16 : 16.01.2014, 10:25:54 »
Tuolta löytyy se artikkeli siitä miten btcc billet kansi eroaa vakiosta...

Kuvissa näkyy kivasta kisanokat, nostoa vaatimattomat 21 mm. Venttiilin varret ovat 3,5-4 mm, kuvissa näyttäisivät olevan paksuumat, joten onkohan kyseessä kanavassa olevan osan halkaisia...

https://docs.google.com/file/d/0Bx_M6PmkXiVvWUMtTG5fQXFTN0NJbjRlaGtKRnRWQQ/edit

Artikkelin mukaan kokeilivat vakio kantta ja korkean puristussuhteen mäntiä, jotka haittasivat palotilan virtauksia siten että teho jäi 260 hv? Ymmärsinköhän oikein tuon...
« Viimeksi muokattu: 16.01.2014, 11:31:37 kirjoittanut Hannu_264 »

Poissa Juzi

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1796
  • Vᵒˡᵛᵒ
Vs: vapari viitoskoneet
« Vastaus #17 : 16.01.2014, 11:46:35 »
On ne tainnut ajaa tolla "vakio" kannellakkin, kun se on aikalailla kaikissa googlen kuvissa kiinni..
Myös tällänen teksti löytyy volvospeed foorumilta: 
block and head must be available as a consumer engine from manufacturer. Revised in later years, internal modifications allowed within factory casting or casting sizes of engine used. Same goes for the head.

Poissa Teuwo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 93
  • www.vrcf.fi
Vs: vapari viitoskoneet
« Vastaus #18 : 16.01.2014, 19:14:52 »
Minusta on erityisen kiinnostavaa että jo Timo Kormun menestyksellä implementoima ajatus kanavien kääntämiseksi vinoon koneistetusta kannen tiivitepinnasta koki uuden tulemisen TWR toimesta.
Ei sillä että englannissa olisi moisesta oltu välttämättä tietoisia alkuunkaan, mutta "Great minds think alike".

 

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron