Kulkukoira  Proturbo

Tehokas vapari

  • 262 Vastauksia
  • 104615 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa juhal

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 159
  • www.vrcf.fi
Vs: Tehokas vapari
« Vastaus #45 : 03.08.2011, 14:32:36 »
Ihan vaan leikkimielistä ajattelua... b6254 tai b6304 vapari kolmella weberillä, pientä porttausta ym. Paljonko mahtais irrota tehoja?
Mites muuten kuinka pitkiä nuo koneet ovat?

Poissa lassii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1289
  • www.vrcf.fi
Vs: Tehokas vapari
« Vastaus #46 : 08.08.2011, 15:48:39 »
Ihan vaan leikkimielistä ajattelua... b6254 tai b6304 vapari kolmella weberillä, pientä porttausta ym. Paljonko mahtais irrota tehoja?
Mites muuten kuinka pitkiä nuo koneet ovat?

Miksi?, ruutta on jo valmiina konees, harrastusmieles tietty mielenkiintonen ratkasu  ;)
V70 TDI

Poissa tikkku

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 237
Vs: Tehokas vapari
« Vastaus #47 : 14.08.2011, 23:04:27 »
mitähän tuommosesta 230 ruutta koneesta sais hiotulla nokalla ja muilla perinteisillä muutoksilla aikaan..  :P
740 M50B25

Poissa Sittana

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 181
  • www.vrcf.fi
Vs: Tehokas vapari
« Vastaus #48 : 15.08.2011, 15:54:00 »
mitähän tuommosesta 230 ruutta koneesta sais hiotulla nokalla ja muilla perinteisillä muutoksilla aikaan..  :P

Tiedät sen itse, kun jaksat uhrata muutaman minuutin tän forumin lukemiseen.

Poissa Miksaa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 46
  • Tsajajajaja!
Vs: Tehokas vapari
« Vastaus #49 : 19.08.2011, 18:03:03 »
No nii nyt on 16v kansi B234F:n nokilla hommattu.
Se saa siistittynä välttää ens kesän ajan.

Ei taida mistään saada 16v imusarjaa 48Webereille valmiina? Kone tulee normi vinouteen  :P

Mistäs sais edullisimmin pakosarjan rakennukseen sopivat mutkat ja putket?
Millähän mitoilla kannattas satsia lähtee vääntään kun tilavuutta 2.9L?
Talviauto:740GL -86
Kesäkäyttis:740 Turbo B200ET+M47 -86
Projekti:144 -70 2900cc vaparivinokone.

Poissa Esa-Pekka

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 59
  • www.vrcf.fi
Vs: Tehokas vapari
« Vastaus #50 : 19.08.2011, 18:22:33 »
KG:ltä saa imusarjoja. Ostin Racemanilta 45mm peltisarjan emmeitä. Taisi olla Marteliuksen paketti missä oli 6 tai 8 putkee jossa suoraa n. puol metriä ja päässä 180 asteen mutka ja on tosi siististi tehty.

Poissa Haxu.R

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 245
  • www.vrcf.fi
Vs: Tehokas vapari
« Vastaus #51 : 19.08.2011, 23:44:51 »
KG:ltä saa imusarjoja. Ostin Racemanilta 45mm peltisarjan emmeitä. Taisi olla Marteliuksen paketti missä oli 6 tai 8 putkee jossa suoraa n. puol metriä ja päässä 180 asteen mutka ja on tosi siististi tehty.

Varoitan noista ruatsin imusarjoista mulla parnerin 16v imusarja ja siitä tuli pelkkä aihio, kaasarit laitetaan oikeaan kulmaan suomalaisen alumiinihitsarin kanssa... Toi KG:n imusarja vaikuttais samalta valulta.
945 -96 B230fk AW71L A/C 'Booze Drive'
B234f Drifting esko

Poissa juhal

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 159
  • www.vrcf.fi
Vs: Tehokas vapari
« Vastaus #52 : 24.08.2011, 00:40:51 »
Miksi?, ruutta on jo valmiina konees, harrastusmieles tietty mielenkiintonen ratkasu  ;)

Auton rakentamista kun ei ikinä voi järkisyin perustella, niin pitää tehdä jotain erilaista kun muut! Muutenki olis suunnitteilla vähä eri koppaan ku alunperin jne jne. Ei ainakaan vastaan ole tullu tinakutosta kaasareilla vaparina.

Poissa Antza

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 709
  • - RedClassic -
Vs: Tehokas vapari
« Vastaus #53 : 29.08.2011, 11:53:05 »
Auton rakentamista kun ei ikinä voi järkisyin perustella, niin pitää tehdä jotain erilaista kun muut! Muutenki olis suunnitteilla vähä eri koppaan ku alunperin jne jne.

Komppaan edellistä. Ja jotta kaikkien ei tarvitse maksaa "oppirahoja" joka touhusta, olisi hyvä jos saisi enemmän kuvaa
ja tekstiä tänne sivuille. Kaikkihan me siitä hyödymme loppupelissä.  ;)

Antza
945 Classic Turbo -98, B230FT, AW71
Morris Mini "S" 1300 -74
Exät: 945 Classic Turbo -98, 945 DL -94, 144 GL -73

Poissa Fuse

  • Rommiahdettu
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 521
  • Volvo R-Sport - Equipment for the car enthusiast.
    • Volvo300Mania.com
Vs: Tehokas vapari
« Vastaus #54 : 07.09.2011, 15:15:06 »
Eipä tuohon paljon laitella mitään kun pyörijä ottaa kiinni kanteen.

Jenkkilässä jotkut ovat viilanneet ainoastaan akselin päästä 6-7mm tavaraa pois, sekä pyörijän jalasta saman verran. Silloin sinne sopii näköjään Peugeot 104:en jakajan kansi sivulähdöillä, olettaen että pohjana on matalampi Hall-jakaja. Vanhemmat kärjelliset jakajat ovat liian korkeita.

http://www.pbase.com/turboes/image/50272957.jpg
http://webpages.charter.net/muddybiker/Volvo/Engine/IMG_1997.JPG

Myös joissain Saabeissa on käytetty tuohon Volvon jakajaan sopivia kansia, missä on sivulähdöt.

« Viimeksi muokattu: 07.09.2011, 15:18:43 kirjoittanut Fuse »
“Buy land, they're not making it anymore” - Mark Twain

Poissa InlineFour

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1324
  • Toiset käy töissä, toiset käy kotona
Vs: Tehokas vapari
« Vastaus #55 : 19.09.2011, 18:17:22 »
Onko totta erään tutun rallia harrastavan toteama,
että maantieajo enemmissä määrin polttaa korkeapuristeisten ja viritettyjen vaparikoneiden venttiilit? Siis tälläinen tasainen ajo.
 Ja jos näin, onko eroa materiaalilla, esim stelliitti vs. titaani?

Itsellä ei tuollaista ole, mutta kiinnostaa kovasti. Ja liittyy aiheeseenkiin, jos joku suunnittelee
rakentavansa.

Kiitos.
Oikeissa autoissa on kolme poljinta;
kaasu, jarru, seisontajarru

Poissa jake74

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 437
  • www.vrcf.fi
Vs: Tehokas vapari
« Vastaus #56 : 21.09.2011, 14:56:52 »
Onko totta erään tutun rallia harrastavan toteama,
että maantieajo enemmissä määrin polttaa korkeapuristeisten ja viritettyjen vaparikoneiden venttiilit? Siis tälläinen tasainen ajo.
 

ajetaan sitä ralliautoilla tieläkin muiten liikenteen joukossa jopa 100km siirtymää. on muuten aika pitkä matka istuu kyytisä ku tuo ajomukavuus on aika alhainen  ;D

Poissa sjs

  • 10:1, E85, 1.55 bar, 16v, Penta ja 408 hv
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 996
  • Talven aika on takavedon taikaa!
Vs: Tehokas vapari
« Vastaus #57 : 22.09.2011, 00:22:43 »
Onko totta erään tutun rallia harrastavan toteama,
että maantieajo enemmissä määrin polttaa korkeapuristeisten ja viritettyjen vaparikoneiden venttiilit? Siis tälläinen tasainen ajo.
 Ja jos näin, onko eroa materiaalilla, esim stelliitti vs. titaani?

Itsellä ei tuollaista ole, mutta kiinnostaa kovasti. Ja liittyy aiheeseenkiin, jos joku suunnittelee
rakentavansa.

Kiitos.
Kyllä se on joku muu kun itse ajo kun ne venttiilit polttaa, väärä venttiilivälys, väärä sytytysennakko/seos tai väärä polttoaine tai venttiilien/istukoiden materiaali.

Onhan esim. tänäpäivänä suoraruiskutus bensakoneita (turbovehkeitäkin) yli 12:1 puristus-suhteella ihan tehtaaltakin, eikä niissä pala venttiileitä. En sitten tiedä tarkoitetaanko nyt jotain dieselin puristus-suhteella olevia bensakoneita :D

Omaa 16v konetta ainakin ajan ihan sikalaihalla maantieajossa (lambda 1,2) eikä ole ollut ongelmia eikä karstaakaan.
S90Executive -98, 340DL -86 "B254GT" 408hv/664Nm, Veneessä B230ET + HX35+MS n.350hv/530Nm@1.5bar ja AQ171Turbo 524hv/796Nm@2,1bar

Poissa o_j

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1434
Vs: Tehokas vapari
« Vastaus #58 : 22.09.2011, 08:03:06 »
Kyllä se on joku muu kun itse ajo kun ne venttiilit polttaa, väärä venttiilivälys, väärä sytytysennakko/seos tai väärä polttoaine tai venttiilien/istukoiden materiaali.

Tietysti korkeepuristeinen ja -vireinen kone on tarkempi säädöistään, jolloin joku yllämainituista on helpommin pielessä josta voisi syntyä tuollainen mielikuva. Puristusuhde itsessään tuskin on syypää?
745 Turbo+ -90
LC HJ60 -83
LC HJ60 -84

Poissa järviin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Vs: Tehokas vapari
« Vastaus #59 : 22.09.2011, 09:44:00 »
Omaa 16v konetta ainakin ajan ihan sikalaihalla maantieajossa (lambda 1,2) eikä ole ollut ongelmia eikä karstaakaan.
Miksi?
Normibensalla pienin kulutus ilmenee jossain 1,05 tienoilla.

 

Carcom Oy  Elekma