Samppasport  Futurez

Sytkä ennakot, D-nokka

  • 6 Vastauksia
  • 4581 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Pahkis

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 37
  • www.vrcf.fi
Sytkä ennakot, D-nokka
« : 30.04.2011, 19:48:01 »
Muutkin kyselee tyhmiä toisissa topiceissa joten nyt oma vuoro.. Eli minkälaisia ennakkoja kannattaisi laittaa megaan kun pakettina on 530 kansi ja D nokka ja kyseessä ylipaineistettu peli  :)

Tyhjäkäynnille joku 15-16 astetta ja ahto alueelle joku 30 astetta?

Kyseessä siis megalla ohjattu viritys ja puolana bosch hukkakipinä

Ja mistä tietää että ennakkoa pitäisi olla vähemmän/enemmän kun pers-dynolla säätelee? Eli jos esimerkiksi kaasua painaessa ei tunnu kiihtyvän hyvin niin otetaanko ennakkoa pienemmälle?

Jos joku osaisi vastata järkevästi tyhmään peruskysymykseen..  ;)

Poissa moikki

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 785
Vs: Sytkä ennakot, D-nokka
« Vastaus #1 : 30.04.2011, 20:42:19 »
Suurempi ennakko ja enempi löylyä mut nakutus riski kasvaa, kannattaa ensin tehdä liian mieto asteikko ja alkaa siitä lisäämään ennakkoa ja kuullostella ettei nakuta.
940 classic
Amazon -68

Poissa miikel

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1017
  • www.vrcf.fi
Vs: Sytkä ennakot, D-nokka
« Vastaus #2 : 01.05.2011, 16:52:26 »
Riippuu paljon puristussuhteesta ym. Kuullostaa tuo 30 astetta aika paljolle paineistettuna, riippuu ylipaineesta. Itse säätänyt ennakon korvakuulolla ja persdynolla nakutuksen rajalle ja ottanut vähän poispäin kun nakuttaa. Tiedä onko metodi kovinkaan hyvä, mutta ei viitsi mitään 400e nakutusanalysaattoriakaan laittaa.

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7584
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: Sytkä ennakot, D-nokka
« Vastaus #3 : 01.05.2011, 19:31:42 »
Kohtuullisena pohjana vois käyttää vaikka tätä karttaa. B230ET hieman päälle 9 puristussuhteella Schwitzer S2B:llä. Sullahan oli muistaakseni ms2 joka on isommalla kartalla. Täyttää vaan sopivilla arvoilla välit. Tuossa tapauksessa ei ollut käytössä joutokäyntimoottoria, joten kartan joutokäyntiennakkoa käytetään 71 asteeseen asti, jonka jälkeen joutokäyntiennakoksi(Idle advance ms1:ssä) tulee 1s viiveellä pienempi, luokkaa 6-7 astetta.

Ennakkoa nostaessa joko kuulosuojaimet joihin vetää kopan läpi letkun konehuoneesta lohkon kyljestä nakutuksen kuuntelua varten tai sitten vaan tarkat korvat. Aika hyvin on tähän asti kuulunut nakutukset ilman luurejakin kun rintapelti ei ole ihan täysin äänieristetty.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Pahkis

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 37
  • www.vrcf.fi
Vs: Sytkä ennakot, D-nokka
« Vastaus #4 : 01.05.2011, 20:41:47 »
Kyseessä tosiaan tuo ms2 ja joskus taisitkin lähettää tuon kartan mut olin sen jo hävittänyt jonnekin.. Eikä minullakaan ole joutokäynti moottoria ja tosiaan tonniset suuttimet. Sain tyhjäkäynnin hieman paremmaksi kun muutin tyhjäkäynti ennakon 16 asteeseen entisen 20 asteen sijaan.. Pitää muutenkin naputella sytkät enemmän esimerkkisi mukaiseksi ja sen jälkeen vaan ajella ja säädellä sen jälkeen bensa puolta kohdalleen..

Nytkin olen ajellut ja säädellyt konetta vasta kilon ahdoille asti, pitää sit ottaa kupit käyttöön kun rupeaa enenmmän säätämään.. Hitto kun tämän hetkinen oma omakotitalo-rakennusprojekti haittaa harrastuksia..  >:(

Poissa Hannu_264

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 181
  • www.vrcf.fi
Vs: Sytkä ennakot, D-nokka
« Vastaus #5 : 03.05.2011, 10:43:25 »
Tässä pari pohjaa, molemmat sytkäkartat B21:stä, D-nokka (optimi kohta ei sitten ole ajoitusmerkeissä), FT:n imusarjalla ja 55/56 mm kokoluokan ahtimilla:

Ajettu dynossa 1,1 bar paineille asti (410 Nm ja 200 kW), halvasti kasattu moottori kesti hyvin ratakäytössä näillä enakoilla.




Tässä toinen vastaavasta, sain tämän pohjiksi. Minusta ennakkoa taitaa olla vähän liikaa, ei ehkä nakuta muttei tehoakaan irtoa sillä enempää -> rasittaa mäntiä vain turhaan)


« Viimeksi muokattu: 03.05.2011, 10:48:08 kirjoittanut Hannu_264 »

Poissa Pahkis

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 37
  • www.vrcf.fi
Vs: Sytkä ennakot, D-nokka
« Vastaus #6 : 03.05.2011, 20:39:23 »
Kiitoksia näistä!! Pitää koittaa näiden pohjalta!  :hello:

 

Samppasport  Futurez