Proturbo  Autodiagnoosi

Ratkaistu V50 CCM ongelma, kylmää tai kuumaa

  • 7 Vastauksia
  • 2182 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Pete2

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 15
  • www.vrcf.fi
Ratkaistu V50 CCM ongelma, kylmää tai kuumaa
« : 08.05.2019, 09:29:35 »
V50 lämmityksen ohjausyksikkö sekoaa, eikä mikään muu toimi kuin puhaltimen nopeusohje. Ainut herja on CCM-008 sisäilman lt-anturin puhallin. Tämä koodi vie ihan metsää vian haussa.

Diagnoosi seuraava:
CCM toimii normaalisti silloin, kun supply voltage on akkujännitteen tasoa. Jonkin kosketushäiriön takia CCM:n tunnistama syöttöjännite huitelee 14-50V tasolla (vidan trendistä katottu) . Ei oikein voi olla komponettivika, koska kaikki toimii, kun boksi ymmärtää jännitteen oikein. Myös vikakoodi hukkuu tuolloin.

Kahteen kertaan koitettu etsiä piirikortilta vikaa. Eka kerta sulatettiin kaikki tinat--> toimi 5kk. Nyt löyty jostain sittiäisen kokoisesta vastuspaketista pari murtumaa jaloista--> toimi kolme päivää. Hankala homma kun ei silmällä erota mitään huonoa juotosta.

Voiko tuon ohjauspanelin vaihtaa mistätahansa purkuautosta ja vaatiiko ohjelmoinnin? Mitä pitää huomioida?

Onko tämä tyyppivika, jossa jonkin tietyn komponentin juotoksessa ongelmaa?


« Viimeksi muokattu: 15.05.2019, 13:18:58 kirjoittanut Pete2 »

Poissa Pete2

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 15
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 CCM ongelma, kylmää tai kuumaa
« Vastaus #1 : 09.05.2019, 11:24:25 »
Selailin tätä ilmastointi osiota ja vaikuttaa siltä, että suurin osa v50 s40 ongelmista liittyy tähän samaan vaivaan.

Viestiketjut ovat suunnilleen tyhjiä...

Onko näin, että kaikki ovat laittaneet auton vaihtoon tai vaihtaneet noin 900€ maksavan CCM:n?

Onko kukaan elektroniikkaa enemmän ymmärtävä selvittänyt ongelman juurisyytä?

Poissa jt4

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 189
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 CCM ongelma, kylmää tai kuumaa
« Vastaus #2 : 09.05.2019, 13:35:38 »
Niin siis mikä siinä on vikana?
Mitä se tekee tai ei tee?
V50 d5 -10

Poissa Pete2

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 15
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 CCM ongelma, kylmää tai kuumaa
« Vastaus #3 : 09.05.2019, 14:21:41 »
Silloin kun häiriö päällä, mikään muu ohjaus ei toimi kuin puhaltimen nopeus. Askelmoottorit ei liiku, edes lämpötila-anturin puhallin pyöri.


Poissa jt4

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 189
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 CCM ongelma, kylmää tai kuumaa
« Vastaus #4 : 09.05.2019, 14:54:00 »
Onko sitä anturi/puhallin yhdistelmää kokeiltu vaihtaa?
V50 d5 -10

Poissa Pete2

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 15
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 CCM ongelma, kylmää tai kuumaa
« Vastaus #5 : 09.05.2019, 15:01:54 »
On kokeiltu, mut ongelma on ohjainyksikön piirikortissa, keksis vain missä. Ilmenee aina kun supplyvoltage nousee reilusti akkujännitettä korkeammaksi. Tällöin ohjaukset jäätyy. Ei vaan löydä paikkaa, missä huono kontakti on.


Poissa jt4

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 189
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 CCM ongelma, kylmää tai kuumaa
« Vastaus #6 : 09.05.2019, 15:03:04 »
Samppasport ainakin korjailee noita ccm yksiköitä eikä edes oo kallis.
Edit:
En toki tiedä kuuluuko siihen perushuoltoon muuta kuin juotosten läpikäynti ja sehän sulla on jo tehty.
« Viimeksi muokattu: 09.05.2019, 15:05:13 kirjoittanut jt4 »
V50 d5 -10

Poissa Pete2

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 15
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 CCM ongelma, kylmää tai kuumaa
« Vastaus #7 : 10.05.2019, 12:17:50 »
Vähän turhan kaukana, kun pitää ajaa saunalla tai pakastimella.

Tietääkö kukaan noiden ohjausyksiköiden sopivuudesta? Voiko 30782540 tilalla käyttää 30782538. Molempia näköjään löytyy samanikäisissä autoissa.

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy