Samppasport  Futurez

091-B:n asennus 745:seen **Paikallaan ja toimii mutta heräsi uusi kysymys**

  • 25 Vastauksia
  • 6191 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa MK-73

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 766
  • www.vrcf.fi
Elikkäs Moro!

Tässä nyt vakavasti mietin että ostaisko tuollaisen lämmittimen kun tuollainen sattuu nyt tarjolla olemaan. Koskaan mihinkään ole minkäänlaista lämmitintä asentanut joten kaikki ei varmaankaan tule olemaan ihan "selvää kauraa" eli kysymyksiä olisi tarjolla. Ensiksi: mistähän mahtaa löytyä kytkentäkaavioita kyseiselle lämmittimelle?...kaiken varalta jos myyjällä kyseistä "ohjetta" satu löytymään., tuossa mitä hätäisesti googlella tutustuin aiheeseen niin eipä heti pistänyt silmään. Toiseksi, nyt kun kyseessä on turbolla varustettu 745:nen niin asennetaanko itse lämmitin samaan kohtaan vänkärin "iskaritolppaan" kuten vapaasti hengittävässä vai onko tässä tapauksessa paikka eri? Kolmanneksi, sisäpuhallin mille nopudelle, vissiin ykköselle? Neljänneksi, miten polttoainepuoli, kairataanko tankkiin reikä ja putki siitä sisään? Jos kairataan niin mihin kohtaa tankkia olisi viisain reikä tehdä...? (tästä toteutuksesta ottaisin mielellään vaikka kuvia sähköpostiini..) Viidenneksi, muuta huomioitavaa? Kuudenneksi, vai luovutanko koko asennuksen suosiolla ammattilaisen tehtäväksi?  :-\
« Viimeksi muokattu: 26.03.2013, 22:36:19 kirjoittanut MK-73 »
Pihasta löytyy: 760 B230FT+AW71 -89,  V70R -03 sekä S80 D5 -12

Poissa JoonasH

  • Hallituksen jäsen - Päivämääräspesialisti
  • Administrator
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5703
  • Volvo R owners Finland / NordicR #315
Vs: 091-B:n asennus 745:seen
« Vastaus #1 : 11.03.2013, 01:18:07 »
minulta löytyy täydellinen asennusohje 700/900 sarjaan  :hello: täytyy vain skannata se sähköiseen muotoon  ;)

Poissa AnttiR

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 569
  • www.vrcf.fi
Vs: 091-B:n asennus 745:seen
« Vastaus #2 : 11.03.2013, 01:56:34 »


Tuossa kuvassa näkyy paikka missä on ardic asennettuna turbollisessa 745:ssa.
-Volvo 850 T-5R -95
-Volvo 242 -81

Poissa MK-73

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 766
  • www.vrcf.fi
Vs: 091-B:n asennus 745:seen
« Vastaus #3 : 11.03.2013, 08:33:13 »


Tuossa kuvassa näkyy paikka missä on ardic asennettuna turbollisessa 745:ssa.
Elikkäs turbossa paikka onkin kuskin puolella... Eihän sinulla olisi mahdollista laittaa kuvia vesiletkujen "asettelusta". Ja sittenhän kiinnostais se toteutus siitä poltttoaineen syötöstä, pääsisitkö tutkimaan miten se on toteutettu?
Pihasta löytyy: 760 B230FT+AW71 -89,  V70R -03 sekä S80 D5 -12

Poissa MK-73

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 766
  • www.vrcf.fi
Vs: 091-B:n asennus 745:seen
« Vastaus #4 : 11.03.2013, 09:53:07 »
minulta löytyy täydellinen asennusohje 700/900 sarjaan  :hello: täytyy vain skannata se sähköiseen muotoon  ;)
Sehän olisi kyllä hieno juttu jos sen tekisit...  :)
Pihasta löytyy: 760 B230FT+AW71 -89,  V70R -03 sekä S80 D5 -12

Poissa MK-73

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 766
  • www.vrcf.fi
Vs: 091-B:n asennus 745:seen
« Vastaus #5 : 12.03.2013, 10:02:00 »
Kuulosti siinä autossa olleen ilmastointi josta tuo myynnissä oleva lämmitin on purettu. Onko asennuksessa mitään estettä kun autossani ei ole ilmastointia.... Eli onko näissä johtosarjoissa tai jossakin muussa eroa? 
Pihasta löytyy: 760 B230FT+AW71 -89,  V70R -03 sekä S80 D5 -12

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: 091-B:n asennus 745:seen
« Vastaus #6 : 12.03.2013, 16:40:07 »
Ilmastoinnittomassa on helpompi asentaa kun repsikanpuolella on enempi tilaa siinä iskaritornin kieppeillä, saa lyhyemmillä letkuilla vedettyä. Ei ole ameriikantemppu, tuo on hyvin yksinkertainen laite ja käytännössä täysin irrallinen auton muusta sähköjärjestelmästä.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa MK-73

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 766
  • www.vrcf.fi
Vs: 091-B:n asennus 745:seen
« Vastaus #7 : 13.03.2013, 09:03:03 »
No nyt sitten lykkäs vissiinkin jumin tähän ostohommaan., Hitto! Ei ole kuulema ollut koko järjestelmässä kiertovesipumppua..??!!  :idiot2: Eikait tämä nyt totta ole että TÄMÄ pelaa ilman pumppua...? Mistähän siihen nyt sitten pumppua saa? ...ja paljonkohan mahdollisesti maksaa?  :-\ 
Pihasta löytyy: 760 B230FT+AW71 -89,  V70R -03 sekä S80 D5 -12

Poissa jen

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4624
  • OHO! tuli vähän äkkiä......
Vs: 091-B:n asennus 745:seen
« Vastaus #8 : 13.03.2013, 09:11:00 »
kysy pumppua ghostilta.
mikään ei ole niin lopullista kuin väliaikainen!

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: 091-B:n asennus 745:seen
« Vastaus #9 : 13.03.2013, 11:07:44 »
Pumppuja saa kyllä, rikki ne on kuitenkin niin sama lyödä uus jokatapauksessa, noin 40e nurkille nuita näkyy saavan lyhyellä googlettelulla.

Kiertovesipumpun asennusasento on tärkeä, se pitää asentaa moottori ylöspäin kun akselitiiviste aina sen verran hikoilee läpi että sieltä tulee kosteutta, niin ei mene sitten moottoriin kun asentaa sen pumpun siipipyörä alaspäin. Kannattaa myös haalia niitä t-haaroja, joissa on suuntaventtilitoiminto eli joku läppä/kuula/muu mikä pitää nesteen kulkusuunnan oikeana ja sallii kuitenkin veden kiertää lämppärille suoraan kulkematta lämmittimen kautta.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa MK-73

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 766
  • www.vrcf.fi
Vs: 091-B:n asennus 745:seen
« Vastaus #10 : 13.03.2013, 12:14:51 »
Lainaus
Pumppuja saa kyllä, rikki ne on kuitenkin niin sama lyödä uus jokatapauksessa, noin 40e nurkille nuita näkyy saavan lyhyellä googlettelulla.


http://www.nettiosa.com/product_details.php?p=2147

Onko tuossa esim.sellainen pumppu joka satavarmasti käy? Ainakin ko.pumppu on mainittu näissä 091 keskusteluissa.. Ja hintahan tosiaan on n.40e...

Lainaus
Kannattaa myös haalia niitä t-haaroja, joissa on suuntaventtilitoiminto eli joku läppä/kuula/muu mikä pitää nesteen kulkusuunnan oikeana ja sallii kuitenkin veden kiertää lämppärille suoraan kulkematta lämmittimen kautta.

Olisiko Sinulla mahdollisuutta laittaa vaikka kuvia sähköpostiin (tai tänne jatkoksi) millaisesta t-haarasta olisi kyse ja kuvaa siitä että millainen "letkuviidakko" on kun asennus on toimiva...
« Viimeksi muokattu: 13.03.2013, 14:47:19 kirjoittanut MK-73 »
Pihasta löytyy: 760 B230FT+AW71 -89,  V70R -03 sekä S80 D5 -12

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: 091-B:n asennus 745:seen
« Vastaus #11 : 13.03.2013, 14:39:01 »
Vuosimallista jne riippuen liittimen joudut todennäköisesti vaihtamaan, mutta muutenhan tuo on soiva peli, itsellä ollut 3 talvea käytössä tuolta liikkeestä hankittu se 19mm letkuliitäntäinen bosch-malli, näyttäis olevan 38e nykyjään, eikä muuta moitittavaa kun että on äänekkäämpi kun alkuperäinen (huomaa jos käyttää lämmitintä ja istuu autossa).

Tähän kohtaan ei ole kuvia tai semmosia kun auto on 100km päässä menossa, mutta periaate on se, että lämmityslaitteen letkuun laitetaan suuntaventtiili, joka sallii virtauksen vain normaaliin virtaussuuntaan. Tämän venttiilin ennen ja jälkeen laitetaan t-haarat (tai sitten haara, jossa on tällaien venttiili itsessään, volvon alkuperäisissä on tällaiset), joihin kytketään lämmitin ja vesipumppu syöttämään vettä samaan suuntaan kun normaali virtaus. Näin lämmittimen vesikierto kulkee normaalisti lämppärin ja koneen kautta, mutta koneen käydessä suuntaventtiili sallii moottorin kierrättää vettä lämppärille suoraan ardicin ohi, jolloin lämppärin teho ei laske.
« Viimeksi muokattu: 13.03.2013, 14:41:23 kirjoittanut TVS »
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa MK-73

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 766
  • www.vrcf.fi
Vs: 091-B:n asennus 745:seen
« Vastaus #12 : 16.03.2013, 22:41:05 »

No siellä se rupee olemaan ihan omissa oloisssaan..  :) :idiot2:
Pihasta löytyy: 760 B230FT+AW71 -89,  V70R -03 sekä S80 D5 -12

Poissa MK-73

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 766
  • www.vrcf.fi
Vs: 091-B:n asennus 745:seen
« Vastaus #13 : 18.03.2013, 12:50:21 »
Pari johtoa on sellaista jotka vaativat selvitystä joten kysympä täältä: Johtosarjassa yksinäinen KELTAINEN johto, toinen "mystillinen" johto lähtee kellolaitteen takaa irrallaan liitinnipusta, väriltään SINI-KELTAINEN... Eli osaako joku kertoa mitä näillä johdoilla ohjataan?
Pihasta löytyy: 760 B230FT+AW71 -89,  V70R -03 sekä S80 D5 -12

Poissa JoonasH

  • Hallituksen jäsen - Päivämääräspesialisti
  • Administrator
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5703
  • Volvo R owners Finland / NordicR #315
Vs: 091-B:n asennus 745:seen
« Vastaus #14 : 18.03.2013, 18:16:25 »
Pari johtoa on sellaista jotka vaativat selvitystä joten kysympä täältä: Johtosarjassa yksinäinen KELTAINEN johto, toinen "mystillinen" johto lähtee kellolaitteen takaa irrallaan liitinnipusta, väriltään SINI-KELTAINEN... Eli osaako joku kertoa mitä näillä johdoilla ohjataan?
se keltainen on se lämppärin puhaltimen ohjauspiuha, jos ei ole ilmastointia niin tarvitset pari relettä jotka kytketään sillein kivasti, voin katsoa ohjeista että miten :) ja sini-keltaistaisen tarkoitus ei oikein itellekkään auennut eli itse en sitä tarvinnut tuossa kasipätkässä  :)

 

Ateho  Elekma