Ekat 600km alla Trianglen kumeilla. Koko sama kuin aiemmissa, joten siinä ei poikkeamaa. Kokemuksia myöhemmin, kunhan saa ensin tonnin täyteen (huomenna).
No nyt olis vähän jo metrejä takana, mitattua dataa ei kyllä oo esittää. Ekat 1000km oli ihan pskaa, veteli miten sattuu, jne. Syyksi paljastui epäonnistunut nelipyöräsuuntaus.
Nyt tän jälkeen on tullut sellanen +600km ja voi kertoa tarkemmin jotain.
205/55R16 V70 mk1 2000 tdi käytössä pääasiassa näillä kumeilla. Tuorein vertaus Contin nastoihin, nää on selkeästi hiljaisemmat eikä se äänitaso ole niin "terävä". Huomattavasti miellyttävämmät. Ylimääräisiä vetelyitä tai muita ei oo, tosi tarkasti menee eikä ylläriliikkeitä renkaista johtuen ole havaittavissa. Pitoa on testattu lumella, jäällä, kuivalla ja märällä asfaltilla. Mitään moitittavaa ne näistä kategorioista en tällä hetkellä löydä.
Testauksia samassa paikassa (vielä kun oli lunta) Jyväskylässä vähän eri rengastuksilla. Järkevämpää ei ollut, mutta sopivan tasainen jäinen paikka. Metrimittaa en kantanut mukana, ei sitä ajotilanteessakaan ole.
Nordman 4:t ei pysähtyneet mihin meinasin, vaikka vauhtia oli enää ehkä vaan 5-10km/h. Pintaa 7mm ja 95% nastoja, ikää jo muistaakseni neljä tai viis vuotta.
Nokian hakkapeliitta 5:t, melko sama tilanne. Keulan verran pitkäksi meni että heilahti, suurin piirtein samat tiedot kumeissa kuin edellä.
Continental Ice Contact. Pysähtyi mihin oli tarkoituskin ja nää 4kk viime talvena ajetut kumit.
Trianglet, nää on sen karvan alle 2tkm kaikkinensa ajettu nyt, en oo mitannu urasyvyyttä. Pysähtyi about samoihin kuin conti, mittaa kun ei ollut mukana tässä kokeessa, niin eroa en voi kertoa.
Alkuun luottamusta ei ollut, kun ihan täysin tuntematon merkki. Nyt voi ajaa jo aika huoletta ja reippaillakin vesisateilla sekä urilla uskaltaa ajaa ihan "huoletta". Märällä asfaltilla toimii siis todella nätisti. Äänimaailma jopa hieman tasaantuu kun on vettä pinnassa.
Kuivalla asfaltilla ei mitään ihmeempää, mutta selkeästi hiljaisempi kuin nää verrokit. Radio oli mittarina, taustahäly peittyi conteilla kun volume 18, Trianglella 13-14. Nordman ja noksu 17-18. Yhtenä verrokkina oli alta pois vaihdetut contit, mutta niitä tähän vertailuun en huolinut matkaan, siltikin trianglet voi sanoa hiljaisemmiksi. Kuluneet contit menettää myös sivusuunnassa pitoa mun mielestä aika paljon. Michelinit tähän astisista kokemuksista on "merkkirenkaista" pitkäikäisimmät ja tasaisimmat, verrokkina tähän esim. nokian 7. HKPL 8 en oo ajanu ollenkaan.
Tällä hetkellä voin sanoa vain, että tykkään. Aika tulee näyttämään miten rengas käyttäytyy ja miten kulutuskestävyyttä löytyy.