Oli niin liukasta että kun nykäistiin auto pois penkasta ja siirsin auton tien keskelle eli korkeimmalle paikalle, se jäi vähän harjanteen reunalle ja valui itsestään vähän ajan kuluttua lähemmäs reunaa... En siis jarrutellut tai muuta, että olisi siksi liukunut, vaan auto oli paikallaan ja se itsestään lähti liikkeelle.
Ei tuollaisella pinnalla nastoillakaan paljoa tee.
Antavat kyllä hieman enemmän pitoa kuin kitkat mutta, jos on vähänkään "ylimääräistä" vauhtia niin pitkäksi menisi kuitenkin. Tuossa tilanteessa ei välttämättä olisi itsestään liukunut sivuttain toisilla renkailla. Olen myös tuollaisella pinnalla ajanut ja nastoilla, ihan hirveetä.
Itse olen myös huomannut, että jäykkä alusta ei nyt ainakaan tuo lisäpitoa tuollaisella liukkaalla tiellä.
Päinvastoin tuota "pulkka" -efektiä on vain enemmän. Kesärenkailla ja liukkaalla tiellä sen huomaa korostetusti mutta myös talvipyörillä.
Ratista häviää se vähäinenkin tuntuma, "tuntuu kuin auto ei olisi tiessä ollenkaan kiinni". Siinä vaiheessa, kun eturenkaat ja takarenkaat vaihtavat itsestään paikkaa urissa (etupyörät eivät mene urakohdassa, takapyörät menee ja sitten toisin päin. Vaikka ratti olisi kokoajan suorassa ja mennään eteenpäin) suoraa ajaessa on syytä vaihtaa renkaat tai autoa.