Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

XC90 Vaimon kauppakassi

  • 62 Vastauksia
  • 22061 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Ak_i

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 51
  • www.vrcf.fi
Vs: XC90 Vaimon kauppakassi
« Vastaus #45 : 13.09.2013, 20:37:12 »
Itellä oli samat oireet viime talvena mutta lisänä oli myös ohjaustehostimen häviäminen ja syyksi osottautui CEM ohjausyksikkö.

Poissa keskone

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 62
  • www.vrcf.fi
Vs: XC90 Vaimon kauppakassi
« Vastaus #46 : 13.09.2013, 22:42:06 »
En ole tuollaiste nelivetojen kanssa temmeltänyt, mutta uskoisin että pelkästään tuo puuttuva pyörän pyörintänopeustieto voisi lamaannuttaa monivetojärjestelmän.

Poissa -TICI-

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 41
  • The Groke
Vs: XC90 Vaimon kauppakassi
« Vastaus #47 : 16.09.2013, 12:38:32 »
En ole ehtinyt vielä vaihtaa polkimen anturia.

Tänään olisi tarkoitus vaihtaa ja samalla vilkaista pyörimisanturit jokaiselta pyörältä.

Kerrottakoon vielä, että vika tuli "hiipien". Aluksi muutamaksi sekunniksi viikon välein ja siitä sitten tihentyen, kunnes ei lähde enää pois.

Poissa -TICI-

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 41
  • The Groke
Vs: XC90 Vaimon kauppakassi
« Vastaus #48 : 16.09.2013, 19:56:11 »
Eipä tullut hullu hurskaammaksi...

ABS-anturien johdot näytti ehjiltä. Mitä siitä maassa maatessa nyt pystyy tutkimaan.

Samalla heitin uuden poljinanturin paikalleen. Ehkä yksi vikakoodi saatiin poistettua, ehkä ei...
Pitäisi saada auto kiinni johonkin testeriin, millä pääsisi vähän syvemmälle, kuin pelkiin vikakoodeihin.  >:(

Poissa -TICI-

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 41
  • The Groke
Vs: XC90 Vaimon kauppakassi
« Vastaus #49 : 20.09.2013, 16:27:16 »
Kiinnostus loppui "harrastamiseen". Maanantaina lähtee amikseen tutkittavaksi... jos ei siellä saada kuntoon, niin sitten pitää viedä volvolle...

 >:(

Poissa MST-82

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 109
  • www.vrcf.fi
Vs: XC90 Vaimon kauppakassi
« Vastaus #50 : 21.09.2013, 09:42:33 »
Kiinnostus loppui "harrastamiseen". Maanantaina lähtee amikseen tutkittavaksi... jos ei siellä saada kuntoon, niin sitten pitää viedä volvolle...

 >:(

Eiköän kaikki vehkeet kuntoon saada.
Onhan noita Volvoja ollu, mut nyt alla on V.A.G ( vw-touran -08 BKD+DSG) 242 odottaa pressun alla museointia, tai sit jotain ihan muuta.........

Poissa Ristus

  • Puheenjohtaja - Tossavainen - Teiden ritari
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 13507
  • "I reject your reality and substitute my own"
    • Kotisivut
Vs: XC90 Vaimon kauppakassi
« Vastaus #51 : 21.09.2013, 11:22:24 »
Mulla kun meni napa takaa niin pelkäsivät sen abs anturin itessään kuluneen hangatessaan kehään, eivät kyllä kertonut millaisia vaivoja olisis tiedossa jos se anturi lakkaa toimimasta... tosin sanoivat että anturi on halpa uusia jos tulee ongelmia työ vain maksaa pirusti kun liitin jossain sisällä ja omassa on se 7-paikkaa.

niin että voisko sulla olla vika anturissa ja sitä kautta myös vähän löysää navassakin...
S40 Racing -99 man, (855 2.5 10V -96 man),V70 XC 2.4T AWD Aut -01, V70 2.4T -02 man, V70 2.4T -02 aut, V70 2.5T AWD aut -07, V70 2.5FT man -08 ja XC90 T8 -16 Ristus Garage jos oli muita autoja en muista, osa on lapsien imissä ja päin vastoin.

Poissa -TICI-

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 41
  • The Groke
Vs: XC90 Vaimon kauppakassi
« Vastaus #52 : 23.09.2013, 16:17:37 »
No ei mennyt turhaan amikseen. Kuulemma muutamat syötöt ovat kadonneet, esim. juuri ABS:n...
Eli vika CEM:ssa?

Poissa -TICI-

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 41
  • The Groke
Vs: XC90 Vaimon kauppakassi
« Vastaus #53 : 26.09.2013, 18:00:23 »
Diagnoosi: "CEM rikki ei syöttöä f15/f16"
Hintaa vian etsimiselle tuli yllättävän vähän... 40e.

Mitäs Ak_i teit? Korjautitko, vai vaihdoitko uuden?

Onko jotain näppärää ja edullista korjaamoa tiedossa?

Poissa Ak_i

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 51
  • www.vrcf.fi
Vs: XC90 Vaimon kauppakassi
« Vastaus #54 : 28.09.2013, 21:12:10 »
Itelle kyllä koitettiin etsiä korjattua CEMmiä mutta eipä tietenkään juuri oikeeta tahtonu löytyä joten uuden vaihdatin. Ite kun kyselin muutamasta paikasta niin halvin oli omalla paikkakunnalla vms racing ja tämä siis kangasalla.

Poissa -TICI-

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 41
  • The Groke
Vs: XC90 Vaimon kauppakassi
« Vastaus #55 : 29.09.2013, 17:16:55 »
Sen mitä olen noita hintoja korjaukselle katsellut, niin 300-500€ paikkeilla pyörii.

Uusi on -kuulemma- 1000e paikkeilla. Korjatakko vanha ja parin vuoden päästä taas joku paikka saattaa vittuilla, vaiko vaihtaisi kerralla uuden ja ehkä se toimii muutaman vuoden taas.... :idiot2:

Vaimon sanoin: "Miksi vitussa meille käy aina näin kaikkien autojen kanssa"

Viimeinen TOIMIVA auto oli "84 Hiace siitä se alamäki on alkanut... Aina "jotain". Mitäköhän maksaisi hakea se afrikasta takaisin?

Poissa Ak_i

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 51
  • www.vrcf.fi
Vs: XC90 Vaimon kauppakassi
« Vastaus #56 : 29.09.2013, 17:50:59 »
onko tossa uuden hinnassa pelkkä yksikön hinta vai myös työt mukana..?

Poissa -TICI-

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 41
  • The Groke
Vs: XC90 Vaimon kauppakassi
« Vastaus #57 : 30.09.2013, 20:13:14 »
Käsittääkseni pelkkä boksi 971€ oli yksi hinta minkä sain (toisen käden tietoa). Siihen sitten ohjelmointi päälle. Jne.

Poissa MST-82

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 109
  • www.vrcf.fi
Vs: XC90 Vaimon kauppakassi
« Vastaus #58 : 12.10.2013, 17:25:31 »
Mitä vanhempi auto yleensä korjaaminen on aikapaljon edukkaampaa. Siinä ainakin itsellä syy, miksi pitäytysin kauan noissa takapotkuissa.
Onhan noita Volvoja ollu, mut nyt alla on V.A.G ( vw-touran -08 BKD+DSG) 242 odottaa pressun alla museointia, tai sit jotain ihan muuta.........

Poissa -TICI-

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 41
  • The Groke
Vs: XC90 Vaimon kauppakassi
« Vastaus #59 : 15.10.2013, 09:20:30 »
No noi turvavarusteet on se syy, miksi vaimolle näitä perkeleen härpättimiä ostelen.

Valitettavasti noissa vanhoissa -toimivissa- autoissa niitä vaan ei ole.

 

Elekma  Autoracing