Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Muut menopelit => Aiheen aloitti: pukema - 18.07.2019, 19:05:03
-
Tuli pari päivää sitten ostettua tuollanen. Oikeasti Chrysler kun euromalli km-mittarilla ELK Oon joskus pelannu Gran Turismo 2 ja siitä se ajatus sitten lähti. Yllättävän helppo ja mukava ajaa. Kiva ku ykkösellä kulkee 90km/h, tottunu takaveto volvoissa vähän erilaisiin välityksiin
Seosmittarin ajattelin laittaa ja tutkia vähän mitä kaikkea tälle tehty. Ruotsissa rakenneltu
8-litrainen V10, Paxton Novi 2000 ahtimella
645hv, 885Nm penkitty muutama kuukausi sitten
Paino 1650kg
Pituus 4,490 mm
Leveys 1,920 mm
Korkeus 1,190 mm
Vakiona huippunopeus 285 km/h ja kiihtyvyys 4,0 s (0-96 km/h) (wikipediasta lunttasin)
Renkaat edessä 275/35 18" takana 335/30 18"
T56 6-vaihteinen manuaali
Dana 44
Ei luistonestoa, ABS-jarruja jne
Ebc jarrulevyt ja palat
Belanger peltisarjat ja putkisto
Diamond Racing takomännät, Eagle kanget
Fidanza alumiininen vauhtipyörä, Centerforce kytkin
jne
(http://www.pukema.com/dodgeviper/viperjavezzeli.jpg)
(http://www.pukema.com/dodgeviper/vipersisusta.jpg)
(http://www.pukema.com/dodgeviper/vipermoottori.jpg)
(http://www.pukema.com/dodgeviper/viperpenkissa.jpg)
(http://www.pukema.com/dodgeviper/vipermittaristo.jpg)
-
No nyt S* S*
Tämä on yks omia unelma autoja.
-
Aijai S* S* nyt on herkkua. Gran turismos iteki vastaavaa joskus kuolannu ;D
-
Ja pamahti seurantaan. Kauneimman/classisimman muotoinen jenkkilaitos -90 luvulta tai sen jälkeen.
Upea.
-
Ja pamahti seurantaan. Kauneimman/classisimman muotoinen jenkkilaitos -90 luvulta tai sen jälkeen.
Upea.
Tän auton muotoilu on niiiin lumoavaa, suurin osa sanoo ruma, mut oikeesti iha törkeen magee
-
Ajelin tollaisella (vakiolla) aikoinaan.
Oli se aika ohjus vakionakin.
Miten pärjäät kytkinpolkimen kanssa ?
-
Miten pärjäät kytkinpolkimen kanssa ?
No jos ei koivessa oo tarpeeks voimaa Centerforcelle niin kuntosali kutsuu.
-
Kytkin toimii ihan kevyesti, polkimet on aika vasemmalla niin vaatii totuttelua ja sopivat kengät
-
Onneksi sulla on tuolla allekirjoituksessa maininta tuosta 760 turbosta, että olet kuitenkin jo sinut tehojen kanssa. Ei tuollaista tykkiä voi ihan kylmiltään lähteä ajelemaan :D
Mutta joo, on kyllä melkoisen komea paketti ja ei ole eväätkään huonot paketissa S*
-
Mielenkiintoista ja komeeta! S*
Seuraillaan...
-
Pojan autossa oli kyllä kytkin niin jäykkä,että oli tosi vaikeeta ajaa alussa.
Polkimet oli tosiaan vähän piilossa.
Olin tosin tottunut manuaali vaihteiseen diesel Mersuun ja automaatti Lincolniin.
-
Tästä pitäis ehdottomasti saada pieni kiihdyttely video äänien kanssa. 8)
-
Ohhoh.. S*
Itellä kans Gran Turismo 2 joskus ala-aste ikäisenä pelanneena ihastuin myös viperiin josta tuli kanssa yksi unelma autoista.
Pariin kertaan nähnyt livenä tuollaisen ja onhan se vaan niin nätti peli. Seuraillaan 8)
-
On kyllä nätti ja voimaakin riittävästi.
-
Onneksi sulla on tuolla allekirjoituksessa maininta tuosta 760 turbosta, että olet kuitenkin jo sinut tehojen kanssa. Ei tuollaista tykkiä voi ihan kylmiltään lähteä ajelemaan :D
Mutta joo, on kyllä melkoisen komea paketti ja ei ole eväätkään huonot paketissa S*
Auttaa oikeasti paljon ku leikkiny takavedoilla talvet :D Nyt ei tarvi odottaa lunta, riittää että painaa vähän kaasua niin sutii
Tästä pitäis ehdottomasti saada pieni kiihdyttely video äänien kanssa. 8)
Oon koittanu taltioida äänimaisemaa, mutta ei se oikein kännykällä onnistu. Pitää jatkaa harjotuksia
Toinen ajovalo oli haalistunu ja naarmuilla, aloitin 400 hiomapaperilla ja loput AutoGlymin Headlight Restoration kitillä
(http://pukema.com/dodgeviper/viperajovalot.jpg)
Näissähän pakoputket menee helmoissa ja helmat lämpenee. Roikku vähän villaa helman takaosasta niin kurkistin mitä siellä on ??? Villat pois, katit oli käytännössä tyhjät ja putket ruosteessa. Pakosarjat ja pakoputken loppuosa oli ihan siistit niin hiekkapuhalsin tuon väliosan ja maalasin Termal silikonialumiinimaalilla. Uudet katalysaattorit on Magnaflow 3" 200 Cell 59929. Lämpösuojat puretuista V70 R:stä. Hitsasin samalla lambdalle mutterin oikeaan kollektoriin.
(http://pukema.com/dodgeviper/viperkylkiputket.jpg)
Tuli käytyä Oulussa ja seurattua seoksia PLX:llä, ihan hyvälle vaikutti. Helmat oli 120 asteiset parhaimmillaan, vaati vielä vähän jatkokehittelyä, mutta en viitsi täyttää niitä villalla :buck2:
(http://pukema.com/dodgeviper/viperoulu.jpg)
-
Helmat oli 120 asteiset parhaimmillaan, vaati vielä vähän jatkokehittelyä, mutta en viitsi täyttää niitä villalla :buck2:
Laita lämpökääre ???
-
En halua laittaa mitään mikä voi edistää ruostumista.
Tuli käytyä auton alla ja kivan tasaiselta näytti. Bensapumppu oli kiva yllätys, Aeromotive Eliminator (up to 1400 HP – forced air induction) ja AN12/AN10 letkut. Alahihnapyörä oli vain 18cm, aavistuksen yli 7". Apulaitehihna 7PK2057 ja ahtimen taitaa olla 8PK1237
(http://www.pukema.com/dodgeviper/viperaeromotive.jpg)
(http://www.pukema.com/dodgeviper/vipereliminator.jpg)
(http://www.pukema.com/dodgeviper/viperdampperi.jpg)