Elekma  Autoracing

Volvo 960 B6304S + ZF 260Z

  • 81 Vastauksia
  • 35255 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Juho_

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1070
  • vapari
Vs: Volvo 960 B6304S + ZF 260Z // Volvo 240
« Vastaus #45 : 02.03.2020, 12:00:15 »
0,15mm tuli laitettua.
35,5mm rengas

Löyty huonosti tietoa noista alupronssirenkaista paljo on käytetty krymppinä.
Ilmajäähykannessa oli käytetty 0,20-0,22mm jollai yli 40mm renkaalla.

Kannen halkeamisriski vai renkaan murtuminen liian rajulla krympillä ennemmin?
Tuo 0,15mm on saatu mittaamalla T -mitalla pesä ja sen jälkee digitönärillä (ja analogisella) sekä rengas että T -mitta.
 Eli tarkkuus ei mikään hyvä ole...mikrometrillä olisin ennemmän mitannu mut ei ollu nyt käytettävissä.

Ja pesäkin pitäis ennemmin sylinterimitalla mitata kun tuo T -mitta on kokemuksien mukaan vähän epätarkka. = vaatii monta mittausta.
Instagram | YouTube
Volvo 960 -91 | B6304S+ZF 260Z
Volvo V40 -00 | B4204T5+M56 - 1.7bar TD04HL-18T

Poissa J.Lunkka

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 238
Vs: Volvo 960 B6304S + ZF 260Z // Volvo 240
« Vastaus #46 : 02.03.2020, 12:31:22 »
Ja pesäkin pitäis ennemmin sylinterimitalla mitata kun tuo T -mitta on kokemuksien mukaan vähän epätarkka. = vaatii monta mittausta.

Itse tilailin kiinasta aikoinaan kolmipiste sisämicroja, on ihan ehdottomia noissa hommissa.
Amazon -70  2.5T 16v, ZF, 83/4
Amazon -70  2.5T Evo, ZF, 83/4
142 -73 2.3T, ZF
240 -83 320Cdi (Black smoke setup)

Poissa Juho_

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1070
  • vapari
Vs: Volvo 960 B6304S + ZF 260Z // Volvo 240
« Vastaus #47 : 02.03.2020, 13:42:00 »
Joo hyvä vinkki, pitääkin katella.
Kiinan mikrometreistä kuullut iha hyvää... en nyt sitä valmistajaa muista mitä kannatti suosia, mut kuitenkin.
Instagram | YouTube
Volvo 960 -91 | B6304S+ZF 260Z
Volvo V40 -00 | B4204T5+M56 - 1.7bar TD04HL-18T

Poissa Jopas_Jotakin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 717
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 960 B6304S + ZF 260Z // Volvo 240
« Vastaus #48 : 05.03.2020, 05:27:13 »
Semmoinen teoreettinen homma että imupuoli virtaa yleensä paremmin, mikäli jättää ohjurit sinne koko matkaltaan ja vain "teroittaa" ne, verrattuna siihen että hinkaisi ne kanavan kattoon asti.

Näin sanoi eräs joka näistä aika paljon tietää...

Poissa Juho_

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1070
  • vapari
Vs: Volvo 960 B6304S + ZF 260Z // Volvo 240
« Vastaus #49 : 05.03.2020, 07:29:10 »
Se riippuu paljon kanavan lähtökohdasta ja mitä on mahdollista tehdä, sekä mitä haetaan.
Saattaa virrata paremminkin kun ohjuri on hiottu kanavan katon kanssa tasalle. Tai päin vastoin.

Sillä ohjurin ja sen ympärillä olevan alueen muotoilulla saadaan ohjattua virtausta lisää esim. tiettyyn alueeseen venttiiliä mikä on tilanne esimerkiksi vinokoneen kanssa kun venttiili on niin lähellä sylinterinseinämää eli mielellään ohjaa pois päin seinämästä sekä sisäkurvin että ohjurin alueen muotoilulla.

Virtausarvoilla itsessään ei välttämättä aina tee mitään.
Joku paljon cfm@28" virtaava kansi voi olla huonokin.

Vaikka tommosen moniventtiilikannen saakin kyllä ilmeisesti hyvin helposti virtaamaan älyttömiä lukuja, eikä voi edes kairata kanavia liian isoks kun kanavan muoto menee pieleen jo tai vesitila/öljytila tulee vastaan.
Kanavan muoto on kuitenkin mallia suora käytännössä, ainakin tinakoneessa.

Ja näköjään tuo tinakone tykkää reilummin vingutetuista kanavista kerran jaksoi noinkin hyvin hönkiä pienistä nokista huolimatta.
Pienemmillä muutoksilla omien kokemuksien mukaan ero on aika pieni, vaikka sen silti käppyrästä huomaakin.
Eli lähtökohdaltaan se on oikein hyvä hattu.
Pipemaxin mukaan uusilla tavoitteilla sais vielä entisestään kairata, että olisi liian nopea kanava kun alkaa volymetrinen hyötysuhde olemaan kohdillaan myös 8000rpm jälkeen.

Liian nopea kanava = taas nyykähtää tehokäppyrä.
Instagram | YouTube
Volvo 960 -91 | B6304S+ZF 260Z
Volvo V40 -00 | B4204T5+M56 - 1.7bar TD04HL-18T

Poissa Weebi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 33
  • laitetaa vähä brakecliineriä nii se starttaa
Vs: Volvo 960 B6304S + ZF 260Z // Volvo 240
« Vastaus #50 : 12.03.2020, 18:02:13 »
Kuinka pitkä stroke on 2.5 kampurassa

Poissa Juho_

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1070
  • vapari
Vs: Volvo 960 B6304S + ZF 260Z // Volvo 240
« Vastaus #51 : 12.03.2020, 19:12:51 »
80mm.
Instagram | YouTube
Volvo 960 -91 | B6304S+ZF 260Z
Volvo V40 -00 | B4204T5+M56 - 1.7bar TD04HL-18T

Poissa Juho_

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1070
  • vapari
Vs: Volvo 960 B6304S + ZF 260Z // Volvo 240
« Vastaus #52 : 23.06.2020, 20:54:33 »
Jos nyt tähän päivitykseen saisi lisättyä jotain isompaa ku jotai random kansikuvia tms. :D
Ei kyllä paljoo ole saanut aikaseks, kun motivaatiota saanut etsimällä etsiä ja välillä näperrelly kaikkea muuta joutavaa.
 Ja kaikesta ei viitti vielä postailla mitään ennen kun on valmista.

Aloitetaan 960:sta keräämällä tähän nyt jotain.
Kansi noin 70% valmis, kaikki seetit asennettu, ohjurit ok, paininkuppien pesät kairattu 35mm (Renaultin kupit) ja porttaus alkaa olemaan loppusuoralla.. sekä kansi itsessään toki suoristettu tigin kanssa, vaikka siitä taisin jo aiemminkin mainita. Oli ongelmia seetien kairauksessa, mut pitäis nyt onnistua (uudet terät tuli hetki sitten) hyvin.
Venttiilikoloja aloin kairaamaan, tuli ongelmia kun halusin tehdä kestävän terän -> ei toimi 6mm varrella (menee mutkalle tosi herkästi) eli pitää vaan jatkaa ahkeran teroittelun kera tommosella venttiilistä teroitetulla terällä.
 Aika työlästä siis.




Lohkosta poistin katkenneet kannenpultit (tuo "uus" lohko, yks syy miks sain edullisesti=miks ostin), ja vielä pitäis jossain välissä hitsata jakohihnan kiristimen paikka kuntoon. Ei pitäisi olla kovin suuri ongelma.

Männät on kaikki muokattu kun otin nyt kuitenkin paremmat (mitattava vielä) jotka vähän tiukemmalla välyksellä kiertokangen yläpäähän nähden = pienempi liikevara.

Nokkakeppejä odottelen vielä, niistä varmasti tulee aika merkittävästi lisää motivaatiota. Ennen kunnon nokkia en konetta lyö edes nippuun, kun menee kaikki vaiva vähän hukkaan siinä.

960 alustasta ja jarruista sen verran, että nyt on kaikki vähän niinku laitettu uusiksi.
Vaikka ei ole kuin ehkä puoliks valmista.. paljon diy palikkaa, mitkä vaatineet aika paljon osien haalimista, suunnittelua, lisää suunnittelua ja vielä vähän suunnittelua että kaiken pitäisi toimia ja erilaisia "hienoja" ratkaisuja joutunut kehittelemään ja vielä pitäisi toteuttaa.
 Leimalle tuskin on mitään asiaa sillä alustalla koska niitä ei virallisesti taideta hyväksyä vaikka miten osoittaisi niiden olevan yhtä kestävät ellei kestävämmät ja perustelujen kera "miksi näin tehty".
 Ja sekin on vähän kokeilumielessä tehty... mutta siitä myöhemmin kun auto on taas pyörillään tuolla uudella alustalla.
 Aika iso työmaa ollut senkin parissa. Vanha takakelkka ym. romut kyllä vielä tallessa, että tarvittaessa auton saa vielä leimakuntoon. ::)

Jarrutkin teetättää vähän ylimääräistä työtä, mut ne kun vaan saan tuonne sopimaan niin pitäisi ainakin pysähtyä! 8)
Eikä jarrujen häipyä.

240 onkin tullut vihdoin työnnettyä "jokin aika sitten" talliin, ja siinä nyt mennytkin oma aikansa ruostepaikkoja poistellessa (niitä oli aika paljon, olemattomat peltisepän taidot ainakin kehittyi välttävälle tasolle).
Kaikenlaisia räpellyksiä sitä löytyikin - ei ole edellinen seppä tuulilasiliimaa ja ip-ruuveja säästellyt. :D
 Luultavasti joudun myöhemmin kuskin puolelle pari paikkaa tekemään uusiks.. en oikeen oo tyytyväinen lopputulokseen kun joutui vähän tyhjästä keksimään. Kelpaa kuiteki katsurille leimalla ja se saa riittää toistaseks.

Pitää joskus myöhemmin maalata koko auto uusiks (joku harmaa väri), siihen asti saa olla korjatun näköinen.


Vanha lasi ei ollutkaan oikeastaan mitenkään kiinni. Ehdin kuskin puolelta ehkä 20cm leikkaamaa liimaa ja ihmettelin ku tuntuu jo tippuvan koko lasi konepellille.
Sit työnsin sisäpuolelta toisella kädellä ni lähti lasi irti. ;D
 Sitä se on kun ei laita primeria... ja ruosteen määrä oli aika kiva mitä sieltä paljastui.
Taas sai leikkiä peltiseppää ja lopulta sai maalattua pohjamaaleihin (epoksipohjamaali alle).

Uus tuulilasi yleismallisen tiivisteen kanssa paikalleen Toyota tuulilasiliiman kera (lähtee ens kerralla ennemmin pellit irti ku lasi).


Tekniikkaa pitää pikkuhiljaa alkaa miettimään, minkä hatun sinne B200F päälle heittäisi.
Meinasin laittaa nyt tuon hitsatun 530 46/38 venttiileillä, tuplajousilla ja kiinteillä kupeilla.
 Kerkesin sen kannen jo tekemään pakoseetien kairausta vaille valmiiks (koska 38mm pakovenoja ei ole, eikä tuplajousia eikä kiinteitä 37 tai 38mm kuppeja), ja kattelin et ois kiva kokeilla kuitenkin vakioventtiileillä vielä.
Hyllylle oli yhdessä vaiheessa ilmestynyt yks 530 joka oli naulannut ihan huolella, ja vaati jokatapauksessa hitsausta.
Eikun kairaamaan, lämmittelemään ja tiggi tulille:




Tuntuu että paremmin sujuu iteltä tuon valuköykämiinin hitsaus kun puhtaan 6060.. no eihän se ole kun puhtaudesta, puhtaudesta ja puhtaudesta sekä säädöistä (ja hitsaajasta) kiinni. ::)
Vähän työntää tommonen vanha kansi epäpuhtaisuuksia pintaan, mut kuuluu vähän asiaan - aika hyvää hitsattavaa silti.

Noh, siinä on nyt semmonen kansi mihin enään porttaus valmiiks. 3 kulmaseetit tuli jo kairattua.
Siihen orkkis "isot" jouset shimmattuna ja A -nokka. Sitte katsoo mitä tuostakin tulee.

Löyty täältä foorumilta ilmoitus Microsquirt V3:sta, mikä olisi tarkoitus tähän lankkuun ostella pois niin saa heittää Lh:lla vesilintua ja voi ottaa Yammun läppärungot hyllyltä käyttöön.. seuraavaks pitää varmaan hakea toinen B200F mistä tekee väliaikaisen jigin että saa tallissa lojuvan ZF S5-16 vaihteiston muokattua vinokkaaseen sopivaksi.
 Loppuu se tehoalueelta tippuminen 310/13.3 nokalla. 8)


Työnsin 240 jo pihalle kun sai pohjamaaleihin vedettyä takapään. Vielä joutuu ennen auton maalausta käyttämää takalasin irti ja vaihtamaa pikku palan peltiä - olikin ihan mätää yhdestä kohtaa kun tiivistettä käänsin pois tieltä ruostepaikkaa tarkastellessa.. :facepalm:

Käyttöautoakin sen verran tuli muistettua että joku aika sitten hain B4204T5 koneen ja M56H2(?) lootan sekä muut oleelliset hilppeet.




Ja voimaakin siinä alkaa olemaan sen verran et kohta varmaan halkeaa sylinteriputki (83mm poraus).  :facepalm:
Onneks on varamoottori ja valmiiks jo harjoitellut tuota koneen irroitusta V40 purkuauton kanssa.
 Harvinaisen pitkään ilman ongelmia toiminut, kohta tulee 13tkm täyteen tuon auton kanssa.
Yleensä 6tkm mennessä on kansi päässyt jo pöydälle.

Voima=vääntö siis.. eihän siinä tehoja ole juuri mitään.
________

Jos jollain on tiedossa paja, tai itse pystyy koneistamaan niin tuolla B6304 hatulle on etsinnässä halukas joka ottais tasopinnasta 2,5mm pois! (kyllä, 2,5mm - sen verran oli yhteensä otettu edellisestä kannestakin)
Täällä päin näyttää vähän siltä, että saa maksaa useamman satasen tai ei välttämättä edes haluta noin 'älytöntä' työtä tehdä.
Plussaa jos löytyy tekijä Etelä-Karjalasta, mut esim. 100-150km säteelläkin jos löytyy Imatralta niin hyvä juttu.

Kohtuullista korvausta vastaan toki, ei ilmasiks tai puolilmasiks. :)

___________________

Keräilen tähän lähinnä itelle muistiin, mihin ratkaisuun todennäköisesti nyt lopulta 960 jarrujen kanssa päädyn kun nyt riittävästi ihmetellyt, mittaillut ja sovitellut eri ratkaisuja.
Järkevin, rahallisesti ja ehkä myös toimivin:
- M3 E36 3.2 etujarrulevyt 315x28mm (hyvä saatavuus, hinnat ihan kohtuulliset)
- E38 4-mäntäiset jarrusatulat (pitää kaivella jostain tietoa, minkä kokoiset männät)
- Pedalbox 2kpl 0,75" ja 1kpl 0,625" sylintereitä (etu=0,75" , taka 0,625")
- Takasatulat kysymysmerkki, varmaan E39 vakiot
- E39 takajarrulevyt 296x22mm
- teräspunsletkut, uudet jarruputket (luonnollisesti)

Auton omamassa kun hyvin karkeasti arveltuna tulee aikanaan olemaan jossain 1200kg kieppeillä kaarien kanssa.
Voi olla että heittää paljonkin arvio, koska enään en oo yhtään kartalla missä mennään.. vähän päälle 1300kg tais olla viime kesän arvio ilman polttoainetta kun jollain tapaa pystyi vielä laskemaan kevennyksiä punnitusta 1395kg kuivalla tankilla.

Mut kuitenkin, suhteellisen kevyestä autosta kyse niin mutulla voisi heittää et nuo jarrut riittää ihan kevyesti.
« Viimeksi muokattu: 27.06.2020, 20:53:52 kirjoittanut Juho_ »
Instagram | YouTube
Volvo 960 -91 | B6304S+ZF 260Z
Volvo V40 -00 | B4204T5+M56 - 1.7bar TD04HL-18T

Poissa Juho_

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1070
  • vapari
Vs: Volvo 960 B6304S + ZF 260Z // Volvo 240
« Vastaus #53 : 12.07.2020, 22:47:51 »



https://www.youtube.com/watch?v=OgZNbV31gZQ&feature=youtu.be

Tuli siihen lankkuun aika paljon parempi kaasuvaste jos ei muuta tuolla hatulla. :D
Ja ehkä äänet muuttu enemmä ralliautoa muistuttavaks ku jotai amispörinäpönttö -viritelmää.
Tyhjäkäynti oli mitä oli alkuun, näköjään nokka heittää about hampaalla.. enään en tosin muista paljonko tuosta kannesta oli otettu tavaraa - mut pitää hankkia joku pitkällä mittapäällä oleva heittokello ja sen kanssa ajoittaa nokka (A).

Tehoista en osaa sanoa yhtään mitään, kun sen verran pitkä aika lankulla ajelusta mut ei mitenkään kovin hyvin tuntunut vetävän.. varmaan taas veti vaan reilusti laihalle (pitää hitsata toinen lambdapaikka putkeen ja kattoa laajakaistan kanssa).

Nokka tosin tuli laitettua hampaan verran liian aikaselle, en tiiä miks laitoin. :D
Yhtää en kattonu mihin asentoon se tuli merkkien mukaan, kun heittokelloviritelmällä _yritin_ mitata 1mm @ YKK ajoituksen.
On varmaa pikkusen enemmänkin, kun aika kyseenalainen viritelmä oli.

Noh eipä siinä, nyt siitä levis bensapumppu tai rele, tai jotain muuta ku bensaa ei saa.
Bensa oli vähissä, mut eipä ollu bensan loppumisesta kiinni - sytyttää kuitenkin eikä kastele tulppia.

Siitä on hyvä jatkaa, vaikka siirtolappujen kanssa ajelemaan enne ku leimalle yrittää.. voi olla vähän joka paikassa väljää.
Saa sitte gsf dynoteltua käppyröitä.

Kalamieheltä ostin microruutan joku aika sitte, niin (onneksi/toivottavasti) tuosta lh:sta pääsee eroon. ::)

Jossain kohtaa pitää tuo m47 nykästä pois tuolta ja tilalle ZF S5-16, tai sit koko kone samalla kertaa.. näytti öljynpainemerkkivalo palavan aika pitkään ku laitto uudestaa käyntiin - joko anturissa tai sen johdossa sanomista kun ihmeellisesti himmeni ja lopulta sammu.
 Tai sitte siellä oli oikeesti öljynpaineet olemattomat.
Kerran tässä jo öljynpaineet kadonnu hetkellisesti ku pikkuse tuli renkaita kuluteltua :buck2:
-> laakerit kysymysmerkki
« Viimeksi muokattu: 12.07.2020, 22:59:20 kirjoittanut Juho_ »
Instagram | YouTube
Volvo 960 -91 | B6304S+ZF 260Z
Volvo V40 -00 | B4204T5+M56 - 1.7bar TD04HL-18T

Poissa _hape

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 339
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 960 B6304S + ZF 260Z // Volvo 240
« Vastaus #54 : 13.07.2020, 08:13:25 »
Hankala se on mitata kun tulppa vinossa .. kumiletkun pätkä heittokellon päähän ja tulpanreikään sorvaa kellolle sovitteen :)katoinki et miks seisoo tien laias ja ukkoo ei näkyny tallil et ois hinattu pois ;D
« Viimeksi muokattu: 13.07.2020, 08:15:08 kirjoittanut _hape »

Poissa Juho_

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1070
  • vapari
Vs: Volvo 960 B6304S + ZF 260Z // Volvo 240
« Vastaus #55 : 13.07.2020, 11:25:35 »
Juu meinasin et bensa loppu eka ku aika kuiva tankki oli  :D
Siinä sit pikku kävelyn jälkee V40:llä ristiin rastii ajelua kunnes totesin et hinataa vaa pois veljen kanssa takas pihalle

Se ois pitäny sillo mitata oikee ykk ku kansi oli vielä irti ja tehdä kunnon merkit sille.
Toi paininkupilta mittaus on tommosella lyhkäsellä mittapäällä vähä hankalaa varsinkin ku kannen ollessa pöydällä yritin sitä mittailla :D
Pitää tehdä kanteen pultattava alusta heittokellon mg jalalle ja heittokelloon pitkä mittapää
Instagram | YouTube
Volvo 960 -91 | B6304S+ZF 260Z
Volvo V40 -00 | B4204T5+M56 - 1.7bar TD04HL-18T

Poissa _hape

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 339
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 960 B6304S + ZF 260Z // Volvo 240
« Vastaus #56 : 13.07.2020, 21:39:01 »
Juu meinasin et bensa loppu eka ku aika kuiva tankki oli  :D
Siinä sit pikku kävelyn jälkee V40:llä ristiin rastii ajelua kunnes totesin et hinataa vaa pois veljen kanssa takas pihalle
Vaik merkkaa yläkuolo kohan nii on järkyttävä ero siihe et laittaa heittokellon kans nokat kohilleen.. siis 0.5mm venttiilille tulee ko veät pultin kiinni
« Viimeksi muokattu: 13.07.2020, 21:40:38 kirjoittanut _hape »

Poissa Juho_

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1070
  • vapari
Vs: Volvo 960 B6304S + ZF 260Z // Volvo 240
« Vastaus #57 : 13.07.2020, 22:05:09 »
https://docs.google.com/spreadsheets/d/1mxRIukZyZhMI1QpS4PINSpk7GrDc-rDRsKKK_kUp7o8/edit#gid=0

Juu niinhän siinä heittoa tulee paljonkin.
Nokkaa saa varmaan pyöritellä vähän puolin ja toisin, kunhan saa muuten pelaamaa et siitä voi olla jotai konkreettista hyötyä. ;)
Eli käytännössä lh mäkeen, niin pääsee ehkä/toivottavasti koneen paremmalle toiminta-alueelle.
Lh:n sekoilut kun luo aika paljon haasteita tulkita koneen toimintaa..

Tehtaan antama ajoitus on 109 astetta max. nostolla imupuolella ja 105 pakopuolella.. tai keskikohta (centerline) oikeastaan.
Ilmeisesti tuon linkin mittojen mukaan noin millin @ YKK olis auki imuventtiili.

Puristuspaineet mittasin samalla kun kone oli kuuma.
1) 14,5bar
2) 14bar
3) 14bar
4) 13bar

4 pytyssä varmaa jotai häikkää kun noin paljo heittoa. Kyllä se pikkuse sinistäkin näyttää pölläyttävän.

Eilisen vika oli oikeastaan pumpun releessä. Oli siellä pari sulakettakin hapettunu ihan huolella.. ja yhden epämääräisen sulakeviritelmän poistin kun oli hapettunu sen verra tiukkaan et lähti vaan palasina irti.
 Aika äkkiä tämmösestä vanhasta ruiskuvehkeestä vielä "ei käynnisty" viat _yleensä_ selvittää.. verrattuna joku uus/uudehko commonrail diesel esimerkiks. :facepalm:

Tehohävikki johtu siitä, että imuputken klemmarin olin jättäny kokonaan kiristämättä niin "pikkusta" imuvuotoo oli ja koko putki valahtanu alas.
Se on kun tekee monta asiaa kerralla eikä lopulta enää muista mitä pitikää tehdä vielä. :D
"juu kaikki kunnossa, pelti kiinni"

Ulkopuolelta ääniä (aika kauheet):
https://www.youtube.com/watch?v=nPUNIP75LQQ

Pitää vähän pyöritellä sulakkeita, ja laitella autoa sen verra että kärsii siirtolappujen kanssa testailla.. jos ens viikolla ehtis sit ajelemaan.

Sen verra ihmettelin, mitä microruutta vaatis että saa kiinni, niin periaatteessa riittäis hukkakipinäpuola ja uudet tulpanjohdot.. eli ei paljosta oo kiinni
« Viimeksi muokattu: 13.07.2020, 22:09:25 kirjoittanut Juho_ »
Instagram | YouTube
Volvo 960 -91 | B6304S+ZF 260Z
Volvo V40 -00 | B4204T5+M56 - 1.7bar TD04HL-18T

Poissa _hape

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 339
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 960 B6304S + ZF 260Z // Volvo 240
« Vastaus #58 : 13.07.2020, 22:19:33 »
Hyvä kun pelaa :) koha saan ton oman romun kasaa pitäsköhä iha mielekiinnosta kattoo mitä se puristelee kerta siul mittari on :)

Poissa Juho_

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1070
  • vapari
Vs: Volvo 960 B6304S + ZF 260Z // Volvo 240
« Vastaus #59 : 13.07.2020, 22:25:09 »
Juu, kyllä mie uskoisin et ihan järkeviä lukemia tuo mittari antaa tän lankun mittailujen perusteella.
Kun sen subarun moottorin puristuksia sillo ihmeteltiinkin et liekkö mittari näyttäis väärin vai mite oli nii alhaiset paineet (7,5-8,5bar).

Kertoo se kuiteki jotai m-renkaiden, venttiilien jne. tiiveydestä jos on tiedossa mitä suurinpiirtein pitäis olla paineiden sen hetkisellä nokan ajoituksella ym. spekseillä.
Koneen pyörimisnopeus tietty vaikuttaa oman osuutensa.
Instagram | YouTube
Volvo 960 -91 | B6304S+ZF 260Z
Volvo V40 -00 | B4204T5+M56 - 1.7bar TD04HL-18T

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron