Carcom Oy  Ateho

142 -72 16valve, myyty

  • 227 Vastauksia
  • 98513 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7579
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 142 -72 16valve ja 145 -71 "Express"
« Vastaus #135 : 22.07.2012, 17:41:01 »
Tänään kävin vartilla Motoparkissa ja parhaaksi jäi 14,290s, 155km/h ja 60ft 2,18. Jälleen Racechrono näytti noin 0,5s hitaampia aikoja, loput noin1km/h sisään oikein.
Poislähtöä tekiessä tuli vielä yllättäen mahdollisuus käydä radalla hetki pyörähtämässä, koska auto oli eilen ratakatsastuksen suorittanut ja muussa toiminnassa oli taukoa. Muutaman kierroksen ajoin kyytiläisen kanssa ja Racechronon mukaan nopein oli kymmenyksen parempi kuin eilen. Eihän taas ajolinjat ole oikein sinnepäinkään, mutta saapahan vaihteeksi tuntumaa.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Customer

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1198
Vs: 142 -72 16valve ja 145 -71 "Express"
« Vastaus #136 : 22.07.2012, 17:48:06 »
Hienoa työtä nuiden expressin peltihommien kanssa :hg:

Poissa tikkku

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 237
Vs: 142 -72 16valve ja 145 -71 "Express"
« Vastaus #137 : 23.07.2012, 19:38:14 »
mukavasti näkyi volvo lauantaina ratalla liikkuvan.. ootko käyttäny rullilla? melko asiallisia vartti aikoja kumminkin saatu aikaiseksi..
740 M50B25

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7579
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 142 -72 16valve ja 145 -71 "Express"
« Vastaus #138 : 23.07.2012, 23:15:21 »
Customer, ns. näppäsyhommia vaikkei noita teekään kuin omiin laitteisiin harrastepohjalta ::)

tikkku, ei tartte kauas rullailla ruudulla ylöspäin että löytyy laput. Imusarjan lyhennys ja nokkien ajoituksen tarkastus vaan ois tehtävä niin vois käydä uudestaan. Kyllähän sillä ajelee radalla ihan mielellään nytkin. Kunhan saa vaan kaikki osa-alueet itelle kelpaaviksi niin sit vielä mieluummin :)

Tänään vaihdoin 6-ovisen kanssa pyörät ristiin, eli siitä Geminit 205/55 renkailla alle ja Polarikset siihen. Samalla vaihdoin uudet venttiilit Polariksiin. Sopii 6-ovisen alle kyllä mainiosti. Renkaiden vaihtumisen myötä muutos ajotuntumaan oli oletettu.  Kävin pienemmällä mutkatiellä ajamassa ja on se vaan huomattavasti tarkempi ajaa ja muuttaa suuntaa silloin kuin pitääkin, eikä perä tule jäljessä liikkeissä. Edessä vanhat Pirelli P6 ja takana tais olla Michelin Pilot Sportit. Nuo Uniroyalit on vaan niin löysät pinnaltaan. Kulutettava vissiin pois ja ens kesäksi jotain muuta.

Etujarrupalojen tilaa kuikuilin lauantaina vanteen välistä ja sielläkin kunto oli tänään katsottuna odotetunlainen eli ihan finaalissa. Ajelee niillä vielä kadulla hetken, mutta radalla ei missään tapauksessa. Äkkiä orkkispalat häviää pölynä ilmaan kovassa ajossa vaikka toimivatkin tyydyttävästi. Jos nyt sais ne 240 jäähdytetyt etujarrut vaihdettua edes ennen syksyä.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7579
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 142 -72 16valve ja 145 -71 "Express"
« Vastaus #139 : 23.08.2012, 23:04:31 »
145:n kanssa pientä puuhailua eilen ja tänään.
Alottelin takaluukun korjaamista. Sen tietää että nättiä siitä ei tule näillä eväillä, mutta tällä hetkellä pääasia on ettei ratkea heti kättelyssä kun aukoo. Tein 2mm sinkitystä pellistä tuet luukun sisälle ja popparilla kiinni. Alareunan väliin liimamassaa, pintapuolen ja sisäreunan väliin kannattomat pultit läpi jotta kärsii vedellä kahvasta kovempaakin. Hiottava matalammaksi kaikkia jottei ole ihan niin rujon näköinen. Pari kuvaa korjauspaloista tuolla. Kaikki luukun pinnassa olevat reiät olivat siinä jo ;D

Pyyhkijänmekanismin kasasin eilen ja laitoin kojelaudan paikoilleen. Oikeanpuolen varren akselin ja välitangon joutui siirtämään Expressistä vasemmalta puolelta. Omansa purin viime syksynä muualle. Expressin oikeanpuoleista olisin käyttänyt muuten, mutta siitä oli lähtenyt välitangon muoviholkki johonkin ja välitanko kuluttanut tapin toiselta reunalta jo puoliväliin. Vähän eri vipusuhde on vasemmalla ja oikealla puolella, mutta kunhan saa testattua toimintaa niin tietää tarviiko muuttaa.


142:sta meni kytkinvaijeri poikki polkimen luota joku aika sitten. Kirkolla ajelin, napsahti painaessa ja sen jälkeen pyöri romut auton alla ja taustapeilistä kattelin minne jäi. Kävin keräämässä talteen ja nilkutin kotio. Jäi pihaan seisomaan, poistin liikenteestä toistaiseksi ja otin 6-ovisen ajoon jottei se ihan jämähdä. Uuden vaijerin vois vaihtaa viikonlopulla.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa JoonasH

  • Hallituksen jäsen - Päivämääräspesialisti
  • Administrator
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5700
  • Volvo R owners Finland / NordicR #315
Vs: 142 -72 16valve ja 145 -71 "Express"
« Vastaus #140 : 24.08.2012, 00:29:53 »
sun perässä kun ajelin niin tuntui 6d aika paljon katseita keräävän  8)

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7579
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 142 -72 16valve ja 145 -71 "Express"
« Vastaus #141 : 22.01.2013, 18:29:14 »
145 on odotellut jatkotoimenpiteitä kuin myös 142.
Lumien tultua koetin 142:hta tulille, paukutteli vähän missä sattuu vaan. Muutaman kerran sitä koetin hangata käyntiin bensan lisäyksen ja masinolin voimin, sama tulos joka kerralla. Lauantaina kärräsin sen työpaikan pihalle ja eilen aloin tutkimaan asiaa tarkemmin. Ensin tarkastin megan ja sytkäpuolen. Puristusmittausta tehdessä kolmosessa tulos oli huonompi ja joka puristustahdilla pihahti imupuolella. Imusarja irti, valoa kanavaan ja siellähän se toinen imuventtiili oli reunaltaan hieman raollaan.

Ilmeisesti jakohihna jäänyt lähtöjään liian löysälle. Parin tonnin ajon jälkeen hihna löystynyt sen verran, että kytkinvaijerin katkettua vaihde päällä sammuttaessa pääsi kampura hyppäämään 4-5 hammasta ja männät tavoittivat imuventtiileihin. Tuo venttiili vääntynyt sen takia, että venttiilinkoloja kairatessa jäänyt kolo hieman matalammaksi kuin muut. Kaksi muuta laski jarrukliineriä mehien läpi ja kaikissa oli jäljet kosketuksesta. Ei muuta kuin kansi pöydälle, venttiilit irti ja tänään vein ne Kuuranteelle operoitavaksi.
« Viimeksi muokattu: 22.01.2013, 18:31:01 kirjoittanut Lankku »
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7579
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 142 -72 16valve ja 145 -71 "Express"
« Vastaus #142 : 25.01.2013, 21:03:55 »
Kuuranne ehti venttiilit työstämään keskiviikkona ja illalla kone oli kasassa jälleen. Neljästä imuventtiilistä piti säätää välykset uudestaan. Eilen näpräsin töiden jälkeen muutamia juttuja, tänään pyöräytin tulille, käyttelin lämpimäksi ja työpaikan pihalla ajelin vähän. Perän käytöstä polanteisella pinnalla johon on satanut tuoretta lunta, voi kuvata vain yhdellä sanalla - livakka :sundaydriver: Alla Hakkapeliitta neloset joilla ei ole ajettu yhtään, takana vaan runflattina. Ei ehkä noin kevytperäiseen autoon ole jäykkärunkoinen rengas paras valinta vielä sen lisäksi, että iskarit ovat kesän jäljiltä tiukallaan.

Ajon jälkeen tuli sitten esiin, että järjestemän paineistuttua vesipumppu lorottaa alapuolisesta juorureiästä nestettä ::) Kyseltävä huomenna paikallisista josko vahingossa löytys hyllystä Bxx vesipumppua.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7579
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 142 -72 16valve ja 145 -71 "Express"
« Vastaus #143 : 26.01.2013, 16:33:03 »
Pumppu löytyi ja vaihdoin paikalleen. Pissapoika kytkettävä toimintaan jotta voi joutessaan käyttää katsastuksessa.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7579
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 142 -72 16valve ja 145 -71 "Express"
« Vastaus #144 : 29.01.2013, 23:42:31 »
Pissapoika muodostui kivuttomasti vanhemmasta 740 säiliöstä pumppuineen akun vakiopaikalle. Etupalat vaihdoin tuoreempiin, vanhat olikin tullut ajettua aika loppuun. Missähän välissä sais ne 240 etujarrut laitettua paikoilleen? ;D Jakohihnalle laitoin pitkälle sivulle, eli nokan ja apuakselin väliin, viimeinkin pienen vag-koneen ohjainrullan. "Jos" se olisi ollut käytössä aiemmin, olisi voinut säästyä venttiiliremontiltakin. Nyt olisi korjattava nokkien ajotusta, koska rullan lisääminen vei hieman aikaiselle.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7579
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 142 -72 16valve ja 145 -71 "Express"
« Vastaus #145 : 31.01.2013, 23:14:45 »
Unohtui edelliskerran mainita, että laitoin kokeeksi laatikkoon synteettisen vaihteistoöljyn. Oli -20 pakkasessa turhan kankea liikutella trailerille kun ei meinannut oikein saada tasamaalla edes työnnettyä yksinään.

Katsastamassa kävin ja hyväksytty(luonnollisesti) huomautuksitta. Takajarrut hieman epäilytti, koska olihan tuo puolisen vuotta pihalla seissyt ajamatta.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7579
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 142 -72 16valve ja 145 -71 "Express"
« Vastaus #146 : 07.02.2013, 21:46:30 »
Eilen otin liikennekäyttöön, tuumasin koestaa talvikelissä. Löysäsin iskareita edestä neljä ja takaa kaksi naksua sekä ajelin vähän.

Tänään laitoin viimeinkin TPS-anturin toimintaan, johan anturikin taisi olla toissa kesän lopulta asti paikoillaan ::) Pikaiset karttojen rukkaamiset tein ja kävin ajamassa ajosäädöt joita ei pahemmin enää tarvinne muokata. Tällä kelillä ei pahemmin reiluja kiihdytyksiä tehdä, joten niiden osalta on mitä on eli rikkaalla. Iskareita vois löysätä pari naksua lisää ja kuskinpenkki vaihdettava parempaan. Nyt paikoillaan "englantilaisen" apparin jakkara, koska kuppi on puolestaan siinä.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa JoonasH

  • Hallituksen jäsen - Päivämääräspesialisti
  • Administrator
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5700
  • Volvo R owners Finland / NordicR #315
Vs: 142 -72 16valve ja 145 -71 "Express"
« Vastaus #147 : 08.02.2013, 14:44:42 »
sitä tultiin eilen 142:lla savilahden sillalla vastaan klo 19.30 suurin piirtein  :hello:

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7579
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 142 -72 16valve ja 145 -71 "Express"
« Vastaus #148 : 09.02.2013, 19:20:33 »
Maantieajoa tuli ja siinä sivussa hieman kävin jääradalla pyörittämässä rengasta. Oikeaa etukulmaa piti toki heti käyttää penkassa. Etuspoilerin sai taivuttaa takaisin suoraksi, mutta siinäpä ne vahingot. Piikkipyörillä ois ollu ihan eri peli ajella, muttei edes 14" piikille ollut edessä tarpeeksi tilaa. Korottaa pitäis 5cm luokkaa niin vois turvallisesti laittaa. Oli turhan levoton ajella tuolla alustalla nastarenkaalla pääosin lumisella pinnalla, jossa ajettu piikeillä ja pitäis käsijarru siirtää oikealle puolen jottei tarttis härvätä niin paljoa senkään puoleen :D

Perä kerää lunta aika kiitettävästi normaaliajossa. Kolmisen senttiä koko peräpellissä noin 30km matkalla, josta 3,5km rauhallisemmin ajettavaa sivutietä. Ei ollut huono valinta laittaa pari kerrosta paksua äänieristematonsuikaletta takaluukun ja peräpellin väliin. Muuten ois kontti täynnä lunta.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa InlineFour

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1324
  • Toiset käy töissä, toiset käy kotona
Vs: 142 -72 16valve ja 145 -71 "Express"
« Vastaus #149 : 09.02.2013, 19:46:54 »
Toi o käsittämätöntä, PV:ssä o keskellä käsijarru, miks ihmeessä 144 o käsijarru oven ja penkin välissä ja
sen jälkeen taas 200-srj tulee keskelle. Mitä vit?  :idiot2:
Oikeissa autoissa on kolme poljinta;
kaasu, jarru, seisontajarru

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo