Päivitystä tännekin.
Viime syksynä auto alkoi oireilla siten että käyntiin saaminen oli työn ja tuskan takana, alusta alkaen tällä tekniikalla on tuo käynnistyminen ollut heikkoa, sekä bensalla että viinalla.
asiaa tutkittiin kaverin, joka megan kasasi, toimesta.
Syynä on startatessa hetkittäin katoava moottorin kierroslukutieto, kun auton sai käyntiin niin kaikki toimi normaalisti.
Megaan tehtiin muutoksia mutta tilanne ei korjaantunut.
Kaveri rakensi stimulaattorin jolla pystyttiin säätämään kampiakselin asentotunnistimen signaalia paremmaksi.
Pitkän hieromisen jälkeen rpm-tieto saatiin hyväksi ja auto käynnistyi normaalisti sen muutaman kerran mitä kokeiltiin.
Leima oli autosta mennyt jo vanhaksi, joten päätin että auto saa seisoa talven yli ja otetaan keväällä liikenteeseen.
No, keväällä autoa käyntiin ja lähti vaivoin, ampuen tutusti taas välillä putkeen ja välillä imusarjaan.
Käytin lämpimäksi ja sammutin, sen jälkeen ei lähtenyt enää käyntiin.
Oli paljon muita kiireitä ja projekteja, joten auto jäi seisomaan.
Nyt sain aikaiseksi ottaa auton työn alle, päätin että laitetaan koko sytkäpuoli uusiksi.
Puolat vaihtuu etuvedon puoliin jolloin ei tarvita erillisiä sytkäpäätteitä.
Triggeröinti siirtyy kampiakselin etupäähän, johon tilasin 36-1 rattaan joka on 220mm halkaisijaltaan.
Anturiksi tulee "cherry"hall-anturi, jolle täytyy rakentaa teline.
Muutetaan sytkä sekventiaaliseksi nykyisen hukkakipinän sijaan.
Samalla tilasin uudet johtosarjatarpeet, tehdään koko koneen johtosarja uusiksi. Vanha oli tehty käytetystä 960 sarjasta.
Tilasin myös flexfuel-anturin polttoainelinjaan, joten tulevaisuudessa ei tarvitse stressata mitä tankkiin kaataa.
Odotellaan osien saapumista ja eilen jo aloittelin purkamaan keulasta flektin, syylärin ja coolerin pois tieltä.