Uskon että Lazerin ST ja RS malleista tulee monilta tarjouksia kun uudet Triple-R mallit ovat aivan nurkan takana. Uusissa on tehokkaammat ledit ja optiikka on muuttunut. Triple-R Elite 1000 mallissa on n. 1300 metrin kantama olikohan 1 tai 0,5 luxin raja-arvolla.
Oli muistaakseni 0.25 luksia yli kilometrissä, mistä myös kyseisen valaisimen nimi? Mutta tuo on selvästi markkinoinnin geelitukan tekstiä, jonka tavoitteena on saada vain mahdollisimman iso numero esitteeseen ymmärtämättä edes kuinka epäkäytännöllinen kilometrin kaukovalo on. Brittifirma, joten ei selvästikään käsitystä auton valoista. Kiinnostavampaa olisi minne saakka vaikka 1, 3 tai 5 luksin käyrä yltää ja kuinka leveänä ja mitä on 200 - 300 metriä nokan edessä? Mutta lisää tehoa vanhaan malliin on kohtuullista odottaa, se on selvä.
Oikeastaan vielä kiinnostavampi malli ihan valmistajan nimen perusteella olisi tämä X-vision, mutta odotellaas nyt, että joku saa nuo ensin mitatuksi ja valokuvatuksi?
http://www.erikoistekniikka.fi/tuote/led-lis%C3%A4valo-x-vision-race-r4-ref20-ref20/3010120555/ Itse katson erityisesti näitä matalia malleja, koska ideana on korvata NBB Alpha 225 kannut säleikön taakse piilotettavilla valoilla. X-Visionista saa myös isompaa 8 LEDin panelia, mutta reffit menevät omalta kannalta överksi (37.5). X-Vision näyttää vielä valaisimessa EU hyväksynnän ohella referenssiluvun, joten pitäisi olla helppo katsastaakin.
Toinen vaihtoehto olisi tietenkin siivota säleikön kahden vaakariman väli kokonaan vapaaksi ja pultata muodostuvaan väliin tuollainen aiemmin linkitetty puoli metriä leveä ruotsintuliainen? Katsuri ei tietenkään tykkää parittomasta määrästä kaukovaloja, joten vaikka yksikin jo riittäisi, saattaa katsurin lepyttämiseksi joutua joko pimentämään keskimmäisen LEDin muodostaakseen yhdestä rimasta mukamas 2 valaisinta. Tai sitten asentamasta niitä kaksi päällekkäin. Mutta ne valokuviot pitää nähdä ennen tilaamista.