Ateho  Elekma

Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...

  • 886 Vastauksia
  • 441711 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2389
  • www.vrcf.fi
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #825 : 04.03.2022, 20:39:08 »
Kiinteä vauhtipyörä löytyy 89/90-94 LH 2.4 ruiskulla varustetuista autoista. 240/740/940

Siinä on 58 reikää ulkokentällä.
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa l4t3z11

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 38
  • www.vrcf.fi
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #826 : 05.03.2022, 23:12:23 »
Kiinteä vauhtipyörä löytyy 89/90-94 LH 2.4 ruiskulla varustetuista autoista. 240/740/940

Siinä on 58 reikää ulkokentällä.

Varmaa kaksoismassalla mennää sitten koska menee hankalaks kysellä kiinteää vauhtista jokapuolelta, onko kytkin 240mm?
-------------
240mm / 20 hammasta
6-lapainen sintterilevy
Jousittamaton
Volvo M90
« Viimeksi muokattu: 05.03.2022, 23:15:52 kirjoittanut l4t3z11 »

Paikalla Acke

  • Global Moderator
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4399
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #827 : 05.03.2022, 23:22:57 »
Noihin sun suunnitelmiin riittää esim SRE -712 ja orgaaninen levy jos aiot pysyä kaksoismassassa. Niillä säilyy ihan hyvä käytettävyys arjessakin. Jos haluat 240mm kytkimen ja sintterin niin teräsvp ostoslistalle. Vanhemmat kiinteät LH vp on 215/228mm.
https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=20219.0
Ja noilla muutoksilla mitä listasit pääset varmaan siihen 250hv+ teholuokkaan.
« Viimeksi muokattu: 05.03.2022, 23:25:40 kirjoittanut Acke »

Poissa J4nne_

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 265
  • www.vrcf.fi
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #828 : 06.03.2022, 01:56:14 »
Sitten jos se vehkees pelaa ja se vetää alhaalta niin kohta se väsynyt kaksoismassa pohjaa, en ees harkitteis laittamaan muutaku kovaa. Eli vauhtis esim b230f perästä, siihen d24tic+m90 kytkinlevy ja sre 763 asetelma ja bensan m90 perään.

Näkisin vähä riskipeliksi sen kaksoismassan, vituttaa sitten jos se pohjaa ja nakellu useemman satkun parempaan kytkimeen..  :idiot2:

Ja 763 on myös arkiajussa mukava kunhan oikia työsylkkä ja shimmaus kunnossa, tuntuma kuin vakiossa eikä ole kuin vähän jäykempi. Monella eri setupilla ajanut tuota asetelmaa ja voin sanoa että käyttötuntuma on ihan paskasta kultaan riippuen mitkä oheishilut.
« Viimeksi muokattu: 06.03.2022, 01:58:42 kirjoittanut J4nne_ »
rip -940 classic, B230FT+++
Seat leon 1.8t topsport

Poissa jumo

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 141
  • www.vrcf.fi
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #829 : 06.03.2022, 10:46:37 »
Tuota, ilmeisesti haet 300 hp koska ollaan tässä ketjussa. Jos kytkimen ja vauhtipyörän "ettiminen" on haastavaa niin selaa vielä foorumia ja kerää lisää tietoa. Mulla jo kevyellä virillä kaksoismassa alkoi oireilla. " pottapyörää" etsimään ja siihen sitten asetelmaa ja levyä, paljon on foorumilla näistä kirjoiteltu, niillä ohjeilla itsekkin sain kerralla pelaamaan ( pottapyörä, sre763 ja massalevy). Se kytkin on työnä jonkunlainen jo ja maksaa sen 500 eur niin kannattaa ehkä miettiä se kerralla tavoitteita vastaavaksi.
V60 D3AWD -20, S60 2003, 940 -96 B230FK, 19T 3"IMM, 668Dekat ja lastut + 1.2bar
Youtube:Tuusannuuska

Poissa Notn4

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 181
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #830 : 06.03.2022, 19:35:21 »
Sitten jos se vehkees pelaa ja se vetää alhaalta niin kohta se väsynyt kaksoismassa pohjaa, en ees harkitteis laittamaan muutaku kovaa. Eli vauhtis esim b230f perästä, siihen d24tic+m90 kytkinlevy ja sre 763 asetelma ja bensan m90 perään.

Näkisin vähä riskipeliksi sen kaksoismassan, vituttaa sitten jos se pohjaa ja nakellu useemman satkun parempaan kytkimeen..  :idiot2:

Ja 763 on myös arkiajussa mukava kunhan oikia työsylkkä ja shimmaus kunnossa, tuntuma kuin vakiossa eikä ole kuin vähän jäykempi. Monella eri setupilla ajanut tuota asetelmaa ja voin sanoa että käyttötuntuma on ihan paskasta kultaan riippuen mitkä oheishilut.

Lainataan topiccia hieman.

Mikä työsylkkä ois ns. oikea? Itsellä juuri tuo m90, sre 763, potta ja d24tic levy, pelittää hyvin, irrottaa kuten pitää ja omasta mielestä hyvässä kohtaa mutta poljin on kyllä hieman jäykän oloinen niin siihen varmaan sylkän vaihto auttaisi. Tällä hetkellä siis poljin, sylkät ja linjat fk lohkoisen 940 vakiot.

Poissa l4t3z11

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 38
  • www.vrcf.fi
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #831 : 12.03.2022, 18:56:51 »
No tässä nyt kytkimeksi valikoitui SACHS versio, otin selvää että pitäis noin +400nm väännöt kyllä kestää, 250e hinnaltaan 8)

« Viimeksi muokattu: 12.03.2022, 18:58:26 kirjoittanut l4t3z11 »

Poissa laatikkovika

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5036
  • Voi muoviämpärin muoviämpäri
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #832 : 12.03.2022, 23:14:46 »
Voi tuo kytkin pitää sen 400Nm, en tiedä miten nopeassa vaihdossa käy.
Kuten jo sanottu kaksoismassa tulee pohjaamaan, aika ilkeä jurina. Kyllähän tuo vakiossa menis.

Riippuu nyt niistä teholukemista mutta jos mennään paljon yli 250 niin vääntöpiikitkin on niin kovia että pahaa pelkään...
S60 T5 BSR   UNLEASH YOUR BEAST
PIDÄ TUNKKIS!       
https://youtu.be/lS3b1EaTSwk
Perheen kulkineet S60 T5-2001, S60 2.0T-2002, S40 T5-2005

Poissa Jambo

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2382
  • Vikakoodin lukua iCarsoftilla ja Delphillä
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #833 : 13.03.2022, 14:44:52 »
Jos se on Sachs SRE-asetelmia niin ne tuppaa pitämään aika paljon enemmän mitä on paperilla luvattu, ei sen puolesta huolta
Käyttiksenä - VW Caddy 1.6TDI '13
Pyhä lehmä - 740 B6284T/M90 '87
Ugly Duckling - 242 B230FT/GS6-37 '80
Winterbeater - 740 B5234T/GS6-37 ' 88 - Myyty

Poissa laatikkovika

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5036
  • Voi muoviämpärin muoviämpäri
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #834 : 13.03.2022, 14:48:39 »
Jos se on Sachs SRE-asetelmia niin ne tuppaa pitämään aika paljon enemmän mitä on paperilla luvattu, ei sen puolesta huolta
Ei kai SRE saa tuohon hintaan, kyllä mulla makso aikoinaan jonkun 4-5 hunttia, tosin oli pottaan.
Hyvä vasemman jalan jumppa vakio työsylkällä. :D
S60 T5 BSR   UNLEASH YOUR BEAST
PIDÄ TUNKKIS!       
https://youtu.be/lS3b1EaTSwk
Perheen kulkineet S60 T5-2001, S60 2.0T-2002, S40 T5-2005

Poissa Jambo

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2382
  • Vikakoodin lukua iCarsoftilla ja Delphillä
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #835 : 14.03.2022, 06:34:46 »
~300€, karvan yli on ollut noi SRE-asetelmat niin pitkään kuin minä niitä olen ostellut...

 
Ei kai SRE saa tuohon hintaan, kyllä mulla makso aikoinaan jonkun 4-5 hunttia, tosin oli pottaan.
Hyvä vasemman jalan jumppa vakio työsylkällä. :D
Käyttiksenä - VW Caddy 1.6TDI '13
Pyhä lehmä - 740 B6284T/M90 '87
Ugly Duckling - 242 B230FT/GS6-37 '80
Winterbeater - 740 B5234T/GS6-37 ' 88 - Myyty

Poissa laatikkovika

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5036
  • Voi muoviämpärin muoviämpäri
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #836 : 14.03.2022, 07:38:03 »
~300€, karvan yli on ollut noi SRE-asetelmat niin pitkään kuin minä niitä olen ostellut...
Koko paketti vai pelkkä asetelma? Ite puhuin paketista.
Onhan noi hinnat voinu tulla alas, oon kauan jo ajellu etuvedoilla.
Ei tartte olla ruuvaamassa kun piuha kiinni ja 300 hp on neljässä minuutissa sisällä. *kahvia->
S60 T5 BSR   UNLEASH YOUR BEAST
PIDÄ TUNKKIS!       
https://youtu.be/lS3b1EaTSwk
Perheen kulkineet S60 T5-2001, S60 2.0T-2002, S40 T5-2005

Poissa l4t3z11

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 38
  • www.vrcf.fi
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #837 : 15.03.2022, 19:56:46 »
Joo, no tulipa nyt sit kytkinremppa tehtyä, kaksoismassa vauhtipyörä rikki, välystä joku 5cm, palanu siniseks, montuilla... samalla silmälaakeri juntturassa, eiku vauhtiksen metsästykseen että auton saa takasin ajoon, onneks tampereelta löytyi sitten sopivalla rahalla hyvässä kunnossa oleva vauhtipyörä, ei välystä eikä luistamisen merkkejä, reilu 300km ajelua illasta.. Seuraavana päivänä kasausta uusilla osilla.. Laatikko punnerrettu paikalleen ja muut oheistuotteet siinä samalla kiinni, kytkimen säätö / ilmaus, auto käyntiin... rouskuttaa käydä hassusti, mitä vit... Netistä selailua hetki ja toteamaan että kampiakselin asentoanturi ei varmaa ollu kohdallaa kun YKK, ainut vaihtoehto pudottaa koko laatikko takas lattialle ja kiroilla siinä hetki että miksi ei voinut tarkistella etukäteen netistä tietoa tulevasta rempasta ennen ku lähtee vaa tekemään että missä kohtaa vauhtipyörän pitää olla kun asentelee paikoilleen, noh nyt sit menee tuollanen kytkinremontti (4h, purku + kasaus, ajoon)
« Viimeksi muokattu: 15.03.2022, 19:58:20 kirjoittanut l4t3z11 »

Poissa Chall

  • Porilainen Oikeiden Topicien Erikoismies
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2256
  • Muoviämpäri
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #838 : 15.03.2022, 23:35:53 »
Silmälaakeria ei M90 laatikko käytä

Poissa laatikkovika

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5036
  • Voi muoviämpärin muoviämpäri
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #839 : 16.03.2022, 09:33:25 »
Silmälaakeria ei M90 laatikko käytä
Jep, olisko kyse painelaakerista?
S60 T5 BSR   UNLEASH YOUR BEAST
PIDÄ TUNKKIS!       
https://youtu.be/lS3b1EaTSwk
Perheen kulkineet S60 T5-2001, S60 2.0T-2002, S40 T5-2005

 

Samppasport  Futurez