Samppasport  Futurez

Volvo V70 D5 vm. 2014

  • 5 Vastauksia
  • 424 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa helloracer94

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 4
  • www.vrcf.fi
Volvo V70 D5 vm. 2014
« : 29.02.2024, 15:13:16 »
Terve, pientä varmistusta kysyisin alan ammattilaisilta.
Vaihdoin kotipajassa kansipahvin vm 2014 D5 koneeseen ja samalla toki jakohihnan vaihto tuli tehtyä. Remontti onnistui, koska kone heräsi henkiin.
Tuli vaan mieleen, että täytyykö syöttöpumpun ajoitusta tarkastaa näissä keksinnöissä, kun tulevat suoraan nokka-akseliin? Vai turha huolen aihe?
Jakopää laitettu ohjeiden mukaisesti merkeille.
VW koneissa kun oli hihnan kanssa syöttöpumppu, niin niiden säädöt oli odotettavissa :)
 

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7593
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: Volvo V70 D5 vm. 2014
« Vastaus #1 : 29.02.2024, 23:51:04 »
Ajoitus on kohdallaan silloin kun pumppu menee paikalleen eli ei ole säädettävissä.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa weecee

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 162
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V70 D5 vm. 2014
« Vastaus #2 : 01.03.2024, 00:01:27 »
Täältä tulee harrastelijavastaus, mitä ammattilaiset voivat korjata. Itse tein pari vuotta sitten myös D5244T5 koneelle kansirempan, tai tilalle vaihtui Ruotsista tullut uusiokansi, missä tehtaanjäljiltä olleet ajoitusmerkit eivät pitäneet paikkaansa, vaan uusiokannen tehnyt paja oli meistänyt omat merkkinsä nokka-akseleihin. No tuo oli asian vierestä. Common Rail-vehkeissä korkeapainepumppu painaa löpöä tasaiseen tahtiin ilman mitään ajoituksia jakotukkiin tms. korkeapainekammioon, ja siitä sitten etiepäin putket ruiskusuuttimille, mitkä ruikkivat nesteet pyttyihin kampi- & nokka-akselin anturitietoihin perustuen. Anturi tms. tietokonepiuhat poikki - ajo loppuu. Ei mikään vanhan ajan Mersu Boschin rivipumpulla, missä ainoa anturi tais olla tankissa, ja ilman sitäkin tuli ihan hyvin toimeen.
« Viimeksi muokattu: 01.03.2024, 00:07:56 kirjoittanut weecee »

Poissa volvotdi

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2125
  • Tampere - Pori
Vs: Volvo V70 D5 vm. 2014
« Vastaus #3 : 01.03.2024, 11:09:37 »
Täältä tulee harrastelijavastaus, mitä ammattilaiset voivat korjata. Itse tein pari vuotta sitten myös D5244T5 koneelle kansirempan, tai tilalle vaihtui Ruotsista tullut uusiokansi, missä tehtaanjäljiltä olleet ajoitusmerkit eivät pitäneet paikkaansa, vaan uusiokannen tehnyt paja oli meistänyt omat merkkinsä nokka-akseleihin. No tuo oli asian vierestä. Common Rail-vehkeissä korkeapainepumppu painaa löpöä tasaiseen tahtiin ilman mitään ajoituksia jakotukkiin tms. korkeapainekammioon, ja siitä sitten etiepäin putket ruiskusuuttimille, mitkä ruikkivat nesteet pyttyihin kampi- & nokka-akselin anturitietoihin perustuen. Anturi tms. tietokonepiuhat poikki - ajo loppuu. Ei mikään vanhan ajan Mersu Boschin rivipumpulla, missä ainoa anturi tais olla tankissa, ja ilman sitäkin tuli ihan hyvin toimeen.

Oikeastaan väärin, uudet commonrail-moottorit tai no mitkään uudet enää ole, esim. Jaguarissa 2009 piti jo KP-pumppu laittaa merkilleen oikein ajoituksen suhteen. Monet muut merkit myös. Tämä johtuu siitä kun pumpusta tuleva sykli saadaan ajoituksen kautta oikeaan kohtaan. Eli siis pääsääntöisesti 2009 jälkeen commonrail-moottoreissa pitää myös KP-pumppu ajoittaa ja sille on merkit olemassa ellei ole Volvon tyylinen, että sitä ei saa kuin yhteen asentoon.
Honda CR-V 2.2i-dtec Exe Adv AT Black Edition -14, BMW 520d - 13.

Lisäätehoa.fi

Poissa weecee

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 162
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V70 D5 vm. 2014
« Vastaus #4 : 01.03.2024, 13:02:35 »
Kiitos oikaisusta! Jos tässä vielä Jaguarin, tai jonkun uudemman Volvon tms.  sais vielä vanhoilla päivillä, niin menee sitten pumpun ajoituskin oikein :)

Poissa helloracer94

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 4
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V70 D5 vm. 2014
« Vastaus #5 : 01.03.2024, 16:18:09 »
Ok, kiitos vastauksista!

 

Elekma  Autoracing