RallyBaron  Samppasport

Four-c iskarit tarvikkeena?

  • 54 Vastauksia
  • 19905 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Paikalla Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12495
Vs: Four-c iskarit tarvikkeena?
« Vastaus #30 : 21.02.2019, 07:19:40 »
Tätä ei tietysti voi mitenkään paikantaa muutakun osia vaihtamalla ja kokeilemalla?

Autona siis -14 v70 jos joku miettii mikä auto kyseessä..

Mistähän nyt tänäpäivänä sais edullisimmin iskarin jos joutuu vaihtamaan?

Sitten toinen kysymys vähän vikojen ulkopuolelle niin onkohan tähän 3 kopan 4-c alustaan olemassakaan madallusjousia.
Itse ostin omat iskarit täältä https://www.autonosat24.fi/

Jos oikein ymmärtänyt niin esim. Eibachin iskarit käy näihin suoraan. Pitää vain volvolla säätää alusta.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa paku97

  • :hello:
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2607
  • www.vrcf.fi
Vs: Four-c iskarit tarvikkeena?
« Vastaus #31 : 21.02.2019, 07:44:26 »
Varaosa24. :) Toiminta hyvä.
...eipäs hättäillä, niin kuin köyhät

V70 2.4D5 man. n.220hp/460nm. 1.4bar. -02

Poissa Kaldonia1

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1010
  • www.vrcf.fi
Vs: Four-c iskarit tarvikkeena?
« Vastaus #32 : 21.02.2019, 08:02:32 »
Itse ostin omat iskarit täältä https://www.autonosat24.fi/

Jos oikein ymmärtänyt niin esim. Eibachin iskarit käy näihin suoraan. Pitää vain volvolla säätää alusta.

Oliko noiden iskarien vaihto hankala homma? Kuinka paljon itse vaihtotyö kustansi?

Paikalla Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12495
Vs: Four-c iskarit tarvikkeena?
« Vastaus #33 : 21.02.2019, 08:25:37 »
Oliko noiden iskarien vaihto hankala homma? Kuinka paljon itse vaihtotyö kustansi?
Kun ei jouset vaihtunut omassa niin ei sen kummempi homma kuin normi iskarinkaan. Voisi jopa tehdä itse jos nosturi. Vaihto hintaa en muista. Samalla tehtiin paljon muutakin niin auto oli koko päivän nosturilla Volvolla.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa Kaldonia1

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1010
  • www.vrcf.fi
Vs: Four-c iskarit tarvikkeena?
« Vastaus #34 : 21.02.2019, 08:49:27 »
Kun ei jouset vaihtunut omassa niin ei sen kummempi homma kuin normi iskarinkaan. Voisi jopa tehdä itse jos nosturi. Vaihto hintaa en muista. Samalla tehtiin paljon muutakin niin auto oli koko päivän nosturilla Volvolla.

Niin muistelen lukeneeni - että tehtiin paljon muutakin.

Tein äsken koeponnistuksen autonosat24 sivuilla. Nyt Monroen Four-C-iskarien yhteishinnaksi tuli päälle 800 euroa. Huh huijaa! Toivottavasti en ihan heti tarvitse. Pitääkö ne muuten vaihtaa kerralla koko kierros vai voiko tehdä kuten normaalisti ensin joko keula tai takapää korjaustarpeesta riippuen?

Paikalla Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12495
Vs: Four-c iskarit tarvikkeena?
« Vastaus #35 : 21.02.2019, 09:14:11 »
Niin muistelen lukeneeni - että tehtiin paljon muutakin.

Tein äsken koeponnistuksen autonosat24 sivuilla. Nyt Monroen Four-C-iskarien yhteishinnaksi tuli päälle 800 euroa. Huh huijaa! Toivottavasti en ihan heti tarvitse. Pitääkö ne muuten vaihtaa kerralla koko kierros vai voiko tehdä kuten normaalisti ensin joko keula tai takapää korjaustarpeesta riippuen?
Joo voi vaihtaa tietenkin pareittain. itse vain päätin vaihtaa kaikki.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa petes

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 592
Vs: Four-c iskarit tarvikkeena?
« Vastaus #36 : 21.02.2019, 17:05:07 »
Itse ostin omat iskarit täältä https://www.autonosat24.fi/

Jos oikein ymmärtänyt niin esim. Eibachin iskarit käy näihin suoraan. Pitää vain volvolla säätää alusta.

Tarkoitit varmaan eibachin jousia?

Oliskohan tässä omassa tapauksessa nyt todennäköisempää että ois yläpää tiensä päässä eikä iskari?

Kun eikös järjenmukaan leimalla iskaritestissä pitöis näkyä jos iskari olisi rikki?
-360 R-sport turbo -86
-V70 R-Desing D3 -13
-240 Turbo -88

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7586
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: Four-c iskarit tarvikkeena?
« Vastaus #37 : 21.02.2019, 20:35:28 »
Kun eikös järjenmukaan leimalla iskaritestissä pitöis näkyä jos iskari olisi rikki?
Ei läheskään aina.
Iskarissa voi olla pieni välys joka aiheuttaa naputusta, muttei ilmene millään muulla tavalla. Useimmiten yläpää sen tosin aiheuttaa.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Paikalla Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12495
Vs: Four-c iskarit tarvikkeena?
« Vastaus #38 : 21.02.2019, 21:48:13 »
Tarkoitit varmaan eibachin jousia?

Oliskohan tässä omassa tapauksessa nyt todennäköisempää että ois yläpää tiensä päässä eikä iskari?

Kun eikös järjenmukaan leimalla iskaritestissä pitöis näkyä jos iskari olisi rikki?
joo jousia tarkoitin
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa petes

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 592
Vs: Four-c iskarit tarvikkeena?
« Vastaus #39 : 24.02.2019, 08:47:24 »
Ei läheskään aina.
Iskarissa voi olla pieni välys joka aiheuttaa naputusta, muttei ilmene millään muulla tavalla. Useimmiten yläpää sen tosin aiheuttaa.

Tuntuu että ääni vaan lisääntyy ajan myötä niin pitääkö vaan nyt hommata yläpää, kokeilla ja kattoo miten käy. Tympee hommahan tuo on edestakas jumpata tolppaa irti jos ei olekkaan siinä vika vaan iskarissa.

joo jousia tarkoitin

Pitääpä laittaa heille kyselyä kun tuntuu ettei muuten löydy mk3 koriin mistään jousia tai infoa kuka valmistaa jos valmistaa. Mk2 kyllä löysin
-360 R-sport turbo -86
-V70 R-Desing D3 -13
-240 Turbo -88

Paikalla Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12495
Vs: Four-c iskarit tarvikkeena?
« Vastaus #40 : 25.02.2019, 07:25:08 »
Tuntuu että ääni vaan lisääntyy ajan myötä niin pitääkö vaan nyt hommata yläpää, kokeilla ja kattoo miten käy. Tympee hommahan tuo on edestakas jumpata tolppaa irti jos ei olekkaan siinä vika vaan iskarissa.

Pitääpä laittaa heille kyselyä kun tuntuu ettei muuten löydy mk3 koriin mistään jousia tai infoa kuka valmistaa jos valmistaa. Mk2 kyllä löysin
Aika moni on laittanut normi Eibachit näiden iskarien kaveriksi. Missään ei mainita että kävisi, mutta esim. Heico aikoinaan myi samoja jousia normi-iskarille ja Four-C:lle. Tästä päätelty sama jousi toimii näiden kuin normi iskarien kanssa.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa petes

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 592
Vs: Four-c iskarit tarvikkeena?
« Vastaus #41 : 08.03.2019, 10:49:27 »
Aika moni on laittanut normi Eibachit näiden iskarien kaveriksi. Missään ei mainita että kävisi, mutta esim. Heico aikoinaan myi samoja jousia normi-iskarille ja Four-C:lle. Tästä päätelty sama jousi toimii näiden kuin normi iskarien kanssa.

Tänään tuli kateltua noita jousisarjoja ja kai se pitää nyt semmonen eibachin sarja hommata niin saa vähän ulkonäköä. Katsoo sitten miten toimii ton 4-c alustan kanssa.

Semmonen huomio vielä tuohon paukkeeseen mikä tuolta etukulmasta kuuluu että pauke on vaimeampi mitä jäykemmälle alustaa painaa.
Sekä sitä mietin että jos iskari olisi rikki niin kai voisi olettaa että sillon jotakin herjaa heittäis tauluun? :idiot2:

Sinisellä en oo asian tiimoilta käynyt kun se tietää vain rahan menoa jos ja kun vain tutkivat vikaa. Siksi koitan tässä nyt selvitellä ensin kaikin keinoin ensin apuvoimien avulla..
-360 R-sport turbo -86
-V70 R-Desing D3 -13
-240 Turbo -88

Paikalla Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12495
Vs: Four-c iskarit tarvikkeena?
« Vastaus #42 : 08.03.2019, 11:01:24 »
Tänään tuli kateltua noita jousisarjoja ja kai se pitää nyt semmonen eibachin sarja hommata niin saa vähän ulkonäköä. Katsoo sitten miten toimii ton 4-c alustan kanssa.

Semmonen huomio vielä tuohon paukkeeseen mikä tuolta etukulmasta kuuluu että pauke on vaimeampi mitä jäykemmälle alustaa painaa.
Sekä sitä mietin että jos iskari olisi rikki niin kai voisi olettaa että sillon jotakin herjaa heittäis tauluun? :idiot2:

Sinisellä en oo asian tiimoilta käynyt kun se tietää vain rahan menoa jos ja kun vain tutkivat vikaa. Siksi koitan tässä nyt selvitellä ensin kaikin keinoin ensin apuvoimien avulla..
Vaikka iskari vuotaisi ei siitä tule mitään herjaa. Niin kauan kun iskarin eletroniikka toimii niin auton mielestä kaikki ok. Minulla jäi juurikin nuo kolinat pois kun vaihtoi iskarit ja yläpäät. En tiedä kumpi oli syynä.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa Kaldonia1

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1010
  • www.vrcf.fi
Vs: Four-c iskarit tarvikkeena?
« Vastaus #43 : 08.03.2019, 19:39:46 »
Vaikka iskari vuotaisi ei siitä tule mitään herjaa. Niin kauan kun iskarin eletroniikka toimii niin auton mielestä kaikki ok. Minulla jäi juurikin nuo kolinat pois kun vaihtoi iskarit ja yläpäät. En tiedä kumpi oli syynä.

Toimiiko iskarin elektroniikka vaikka iskari vuotaa?

Millaisen häiriön tai vaurion Four-C-iskari vaatii ennen kuin se rupeaa herjailemaan? Tietysti variaatioita on, mutta noin arviolta?

Paikalla Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12495
Vs: Four-c iskarit tarvikkeena?
« Vastaus #44 : 09.03.2019, 15:34:22 »
Toimiiko iskarin elektroniikka vaikka iskari vuotaa?

Millaisen häiriön tai vaurion Four-C-iskari vaatii ennen kuin se rupeaa herjailemaan? Tietysti variaatioita on, mutta noin arviolta?
Eiköhän se toimi. Tuossa ei ole kovin monimutkainen tuo eletroniikka. Käytännössä sähköllä ohjataan solenoidi / venttiili härpäkettä joka vaikuttaa iskarin jäykkyyteen. En tiedä mitä kaikkia vikoja voi olla, mutta itsellä oli 3 eri vikakoodia kun oli päässyt suolavesi rikkinäistä johtoa pitkin tuolle solenoidiin.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

 

Elekma  Autoracing