Samppasport  Futurez

300 voimansiirto

  • 24 Vastauksia
  • 7536 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

arpaarpa

  • Vieras
300 voimansiirto
« : 11.05.2011, 22:15:54 »
kertokaapa miten eroaa 340 renaultin koneellisten voimansiirto ja 360 voimansiirto?
« Viimeksi muokattu: 11.05.2011, 22:21:21 kirjoittanut arpaarpa »

Poissa olli

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 383
  • www.vrcf.fi
Vs: 300 voimansiirto
« Vastaus #1 : 12.05.2011, 14:05:18 »
kertokaapa miten eroaa 340 renaultin koneellisten voimansiirto ja 360 voimansiirto?

Yksi ilmainen ja todella hyvä neuvo: Osta Volvon 300-sarjan korjausopas. Maksaa esim. käytettynä n. 10 euroa ja on todella hyödyllinen olla hyllyssä mikäli omistat 300-sarjan auton.

Ainakin vaihdelaatikot ovat erilaiset ja Volvon koneella olevissa on se putki siinä kytkinakselin vai mikä nyt onkaan, ympärillä. Mutta oppaassa on tästäkin hyvät kuvat, jossa osat on nimetty ja rakenne näkyy selvästi.

Poissa voleksi300

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 12
  • www.vrcf.fi
Vs: 300 voimansiirto
« Vastaus #2 : 12.05.2011, 17:37:49 »
340 1.7 -89 muuta eroa ei ole 360:n kanssa, kuin kardaani. 340:ssä on alumiini kardaani, johon on kumilla vulkanoitu booritapit.

D16- ja B172k moottoreilla varustetuissa 340:ssä on sama m47r laatikko, kuin 360:ssä. Ja tuo m47r on se 5-vaihteinen laatikko.
« Viimeksi muokattu: 12.05.2011, 17:42:59 kirjoittanut voleksi300 »

arpaarpa

  • Vieras
Vs: 300 voimansiirto
« Vastaus #3 : 12.05.2011, 22:56:53 »
eikun tossa mietin kun olisi yksi 1,7l 340 volle halvalla myynnissä niin voisi ostaa varaosiksi jos jatkossa taas vetarit tai perät paukkuu  :)

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Vs: 300 voimansiirto
« Vastaus #4 : 12.05.2011, 23:51:28 »
Perä ja laatikko on erilaiset, vai oliko pelkkä perä.. nimimerkki SJS tietää, jotain vanhoja kirjotuksia vois löytyä jostakin. Laatikon kiinnityskin on aivan erilainen noilla..

Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa j_tapio

  • Aluevastaava Oulunseutu
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2309
  • www.vrcf.fi
Vs: 300 voimansiirto
« Vastaus #5 : 13.05.2011, 08:17:28 »
Perä ja laatikko on erilaiset, vai oliko pelkkä perä.. nimimerkki SJS tietää, jotain vanhoja kirjotuksia vois löytyä jostakin. Laatikon kiinnityskin on aivan erilainen noilla..

Perän ja laatikon muodot ja kiinnitys muuttuu 4 ja 5 vaihteisen laatikon mukaan, eli 4 vaihteisen perä ei käy 5 vaihteiseen laatikkoon ja päinvastoin..
« Viimeksi muokattu: 13.05.2011, 08:19:10 kirjoittanut j_tapio »

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Vs: 300 voimansiirto
« Vastaus #6 : 13.05.2011, 12:48:49 »
Perän ja laatikon muodot ja kiinnitys muuttuu 4 ja 5 vaihteisen laatikon mukaan, eli 4 vaihteisen perä ei käy 5 vaihteiseen laatikkoon ja päinvastoin..
Eikun näinhän se olikin, laitetaan kisajuoman piikkiin ;D
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

arpaarpa

  • Vieras
Vs: 300 voimansiirto
« Vastaus #7 : 13.05.2011, 13:53:25 »
KUINKA irroitetaan vaihteen siirto tanko eli se joka menee vaihdekepin alapäästä vaihdelaatikon päätyyn! noin tunnin olen maannut auto alla ja yrittänyt saada molemmista päistä irti, jos ei kohta ala irtoomaan niin vedän rälläkällä poikki koko tangon
edittiä!
no nyt sieltä rupes tulemaan jo isoja laakerin kuulia pihalle, vai lienekö sitten  tuolta paskana olevasta perästä tullut :idiot2:
« Viimeksi muokattu: 13.05.2011, 13:58:33 kirjoittanut arpaarpa »

Poissa j_tapio

  • Aluevastaava Oulunseutu
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2309
  • www.vrcf.fi
Vs: 300 voimansiirto
« Vastaus #8 : 13.05.2011, 13:55:52 »
KUINKA irroitetaan vaihteen siirto tanko eli se joka menee vaihdekepin alapäästä vaihdelaatikon päätyyn! noin tunnin olen maannut auto alla ja yrittänyt saada molemmista päistä irti, jos ei kohta ala irtoomaan niin vedän rälläkällä poikki koko tangon

http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=200.0

arpaarpa

  • Vieras
Vs: 300 voimansiirto
« Vastaus #9 : 13.05.2011, 16:18:51 »
 ;D joskus sitä vaan tuntee itsensä tyhmäksi  :-[
tosin joku oli pistehitsannut sen kuoren kiinni minkä alta löytyi nuo lyöntitapit :idiot2:

arpaarpa

  • Vieras
Vs: 300 voimansiirto
« Vastaus #10 : 16.05.2011, 22:17:50 »
semmoinen kysymys olisi vielä että lienekkö saa vielä kasattua murrosta kun perän irroituksen yhteydessä tippui betonilaattaa vasten niin purkautui koko murros :idiot2:

Poissa olli

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 383
  • www.vrcf.fi
Vs: 300 voimansiirto
« Vastaus #11 : 19.05.2011, 13:03:14 »
Ei liity suoraan tähän, mutta en viitsi tehdä yhdelle kysymykselle uutta topiccia.

Eli mitkä ne pultit/mutterit näissä 300-sarjan Volvojen voimansiirrossa oli, joiden tiukkuus kannattaa tarkistaa? Muistan että oli joskus noista puhetta, mutta on päässyt unohtumaan. Nyt on omaan autoon vaihdettu öljyt laatikkoon ja perään ja voisi tuonkin samalla tarkistaa.

Vaihdelaatikon/perän kannatinpalkki oli muuten melko pehmoinen autossani. Sellaista edes suht ehjää saa tarjota, niin voin kunnostaa autooni "uuden".

Poissa j_tapio

  • Aluevastaava Oulunseutu
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2309
  • www.vrcf.fi
Vs: 300 voimansiirto
« Vastaus #12 : 19.05.2011, 13:14:15 »
Vaihdelaatikon/perän kannatinpalkki oli muuten melko pehmoinen autossani. Sellaista edes suht ehjää saa tarjota, niin voin kunnostaa autooni "uuden".

Huutonetissä oli taannoin uusi 360 palkki naurettavan halpaan hintaan. Äkkivilkaisulla ei tuntunut tällähetkellä olevan auki..




Poissa estate

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1421
  • Lahajattomat reenaa
    • ahtua.fi
Vs: 300 voimansiirto
« Vastaus #13 : 19.05.2011, 13:34:53 »
Eli mitkä ne pultit/mutterit näissä 300-sarjan Volvojen voimansiirrossa oli, joiden tiukkuus kannattaa tarkistaa? Muistan että oli joskus noista puhetta, mutta on päässyt unohtumaan. Nyt on omaan autoon vaihdettu öljyt laatikkoon ja perään ja voisi tuonkin samalla tarkistaa.

360:n "kartaanin" kiinnityspultit, suojaputkessa on kumitulpilla peitetyt reiät, joista ne pultit saa kiristettyä.
Jeep Grand Cherokee 3.0 CDR
Citroen C5
Paljo on kalustoo käsien kautta kulkenu

arpaarpa

  • Vieras
Vs: 300 voimansiirto
« Vastaus #14 : 19.05.2011, 20:15:05 »
joo mulla sama ongelma sen palkin kanssa et on pehmonen mutta onneksi löysin huomattavasti paremman halvalla tosin sekin on ruosteessa mutta ei pehmeä, eli ei muutaku teräsharjaa ja massaa päälle :)

mutta asiaan, onko jollain neuvoja miten vaihdetaan murroksen suojakumi? onko paskamainen homma, mietin vaan kun näyttää aika haperolta ja hyllyssä on muutama uusi....

 

KL-varaosat  Race.fi