Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Projektipäiväkirjat => Aiheen aloitti: TomVal - 03.10.2013, 10:56:30
-
Tämmonen tuli hommattua Volvomieskertaa3:sen kanssa talveksi projektiksi .
Siitä lisää sitten ku ruvetaan tekemään sitä.
Volvo 242L 1.9 "2.0" -77 rullattu mittarin mukaan 333tkm..
Parit fotoset.
(http://nevalle.pp.fi/volvo242/IMG_2203.JPG)
(http://nevalle.pp.fi/volvo242/IMG_2199.JPG)
(http://nevalle.pp.fi/volvo242/IMG_2193.JPG)
(http://nevalle.pp.fi/volvo242/IMG_2184.JPG)
(http://nevalle.pp.fi/volvo242/IMG_2219.JPG)
(http://nevalle.pp.fi/volvo242/IMG_2226.JPG)
(http://nevalle.pp.fi/volvo242/IMG_2232.JPG)
(http://nevalle.pp.fi/volvo242/IMG_2263.JPG)
(http://nevalle.pp.fi/volvo242/IMG_2205.JPG)
Penkin päälynen takana , vähän haalistunut vaan.
(http://nevalle.pp.fi/volvo242/IMG_2194.JPG)
(http://nevalle.pp.fi/volvo242/IMG_2195.JPG)
(http://nevalle.pp.fi/volvo242/IMG_2196.JPG)
(http://nevalle.pp.fi/volvo242/IMG_2197.JPG)
Tekemistä siinä on . :)
-
Ai ihana S*
-
Tämmonen tuli hommattua Volvomieskertaa3:sen kanssa talveksi projektiksi .
Siitä lisää sitten ku ruvetaan tekemään sitä.
Päteekö tähän sanonta "paha kakku päältä kaunis"?
Ei tuo ainakaan kuvien perusteella ihan toivottomalta näytä! O0
-
6vuoden pihalla seisominen on tehnyt tehtävänsä helmoille ja maalipinnalle. Pohja näyttäisi säästyneen joskus tehdyn suojauksen ansiosta. Jarrut vaatii tietysti hoitoa ja tekniikka huoltoa. Mutta kun saa työn alle niin sitten lisää.
-
miten niin projekti ??? ehjä auto ,vanteet alle lievä madallus niin avot
niinjoo voishan ne jarrut varmaan tutkia :) ehjän näköinen sisusta
-
Komea aihio! Täytyypä seurailla. :pomo:
-
Hyväkuntoisen näköinen aihio! Sisältäkin kadehdittavan siisti ja ehjä. Minkälainen projekti tästä on tulossa; pellit ja jarrut kuntoon ja kovaa ajoa?
-
Kori pittää käydä läpi , Jarrut ja moottori näin aluksi .. Ajateltiin jos saatais liikenteeseen se , ehkä sit muutakin mutta aika näyttää . S*
-
Suunnitelmat muuttui , Noh kuvia myöhemmin . :P
-
Päivän suunnitelma että laitetaan käyntiin mutta eipä lähtenytkään .. Noh päätettiin että tehdään kori ekana sitten moottori. Joten purettiin sisusta pois ja vähän muutakin .
Sisältä pohja on kunnossa ei havaittavissa olevia reikiä. Etulokarit pitää ainakin vaihtaa ja takanta pitää hitsailla . Muuten näytti hyvältä kori muuten.
Tässä kuvatuksia.
(http://nevalle.pp.fi/volvo242/01/IMG_2465.JPG)
(http://nevalle.pp.fi/volvo242/01/IMG_2467.JPG)
(http://nevalle.pp.fi/volvo242/01/IMG_2470.JPG)
(http://nevalle.pp.fi/volvo242/01/IMG_2471.JPG)
(http://nevalle.pp.fi/volvo242/01/IMG_2474.JPG)
(http://nevalle.pp.fi/volvo242/01/IMG_2477.JPG)
(http://nevalle.pp.fi/volvo242/01/IMG_2478.JPG)
(http://nevalle.pp.fi/volvo242/01/IMG_2480.JPG)
(http://nevalle.pp.fi/volvo242/01/IMG_2488.JPG)
(http://nevalle.pp.fi/volvo242/01/IMG_2489.JPG)
(http://nevalle.pp.fi/volvo242/01/IMG_2490.JPG)
(http://nevalle.pp.fi/volvo242/01/IMG_2491.JPG)
(http://nevalle.pp.fi/volvo242/01/IMG_2496.JPG)
(http://nevalle.pp.fi/volvo242/01/IMG_2498.JPG)
(http://nevalle.pp.fi/volvo242/01/IMG_2507.JPG)
(http://nevalle.pp.fi/volvo242/01/IMG_2511.JPG)
(http://nevalle.pp.fi/volvo242/01/IMG_2516.JPG)
Tästä on hyvä jatkaa , seuraavaksi ehkä kone pois. :P
-
Tekasin sivustonkin , niin täältäkin voitte seurata . Sivut vielä vähän kesken , mutta älkää antako häiritä . :hello:
http://volvo242.nevalle.com/paivitys3.html
-
Aika unelmakunnossa kyl pelleiltäänkin. Hieno löytö.
-
Onkos kukaan tilannut tommosia etuloksuja lasikuitusena ? Tai kelpaako ne edes katsastuksessa ?
Edit: Tais selvitä.
-
Tän päivän saldo.
Apukuskin puoleisessa helmassa vähän ruostetta muuten kovat . :)
(http://nevalle.pp.fi/volvo242/02/IMG_2848.JPG)
Etuset ja ovet napattiin irti.
(http://nevalle.pp.fi/volvo242/02/IMG_2850.JPG)
Kuskin puoleisessa helmassa vähän ruostetta , muuten kova . :)
(http://nevalle.pp.fi/volvo242/02/IMG_2856.JPG)
Apukuskin puolen varapyörä kotelossa pari reikää ja kaaressa pieni ruostevaurio , joten vähän peltiä niin vot. :)
(http://nevalle.pp.fi/volvo242/02/IMG_2858.JPG)
Kuskin puolen varapyörä kotelossa joutuu uusimaan koko kotelon .. :(
(http://nevalle.pp.fi/volvo242/02/IMG_2860.JPG)
(http://nevalle.pp.fi/volvo242/02/IMG_2872.JPG)
Toista etusta ei tarvia uusia . :)
(http://nevalle.pp.fi/volvo242/02/IMG_2874.JPG)
Jarrutkin on uusittava , kaikki ruostuneet kiinni ...
Pienet ruosteet lähti hiomalla ..
(http://nevalle.pp.fi/volvo242/02/IMG_2871.JPG)
-
Otettiin polttoainetankki pois , niin eipähän lemahda ku oli vissii 30l bensaa siel..
Leikeltiin vähän , mut laikat loppu . Mutta saatiin kaukolo sopimaan sinne .
(http://www7.pic-upload.de/21.10.13/9efwxqinjbf6.jpg)
Himppu ruosteessa .
(http://www7.pic-upload.de/21.10.13/ggee4zzus2n.jpg)
"Koirahälytin" ken uskaltaa Volvoon koskea .
(http://www7.pic-upload.de/21.10.13/pqenglqkr9zx.jpg)
Peltiä pitäis hommata ja niitä laikkoja . Kuvia taas seuraavalla kerralla .
-
Ompas hieno aihio.. Mitäs meinasitte koneelle tehdä?
-
Toisaseksi perushuolto , mutta eihän sitä koskaan tiedä . :pomo:
-
Tänään jatkettu "pilkkomista" ja pari paikka palaa väsätty. Harjoitteluahan tuo vielä vaatii, kolmeenkymmeneenkahteen vuoteen ensimmäisen kerran teen auton peltitöitä. ::) Päivän puuhastelun jälkeen alan ymmärtämään miks on niin hiton kallista hitsuuttaa autoa jossain pajalla. Niin ja ei saatu vielä ees mitään hitsattuu, leikeltiin vain.
Jos jollain :hello: on vinkkejä miten jarrusatuloista saa männät pois ilman väkivaltaa. Yks lähti ku laitettii putket kiinni ja jarrua pumppaamalla lupsahti pihalle. Kolme ei liikahtanukkaan.
-
Tänään jatkettu "pilkkomista" ja pari paikka palaa väsätty. Harjoitteluahan tuo vielä vaatii, kolmeenkymmeneenkahteen vuoteen ensimmäisen kerran teen auton peltitöitä. ::) Päivän puuhastelun jälkeen alan ymmärtämään miks on niin hiton kallista hitsuuttaa autoa jossain pajalla. Niin ja ei saatu vielä ees mitään hitsattuu, leikeltiin vain.
Jos jollain :hello: on vinkkejä miten jarrusatuloista saa männät pois ilman väkivaltaa. Yks lähti ku laitettii putket kiinni ja jarrua pumppaamalla lupsahti pihalle. Kolme ei liikahtanukkaan.
Se ulostullut mäntä takaisin paikalleen ja kiilata siten että ei pääse pihalle poljettaessa.
Tosin jos et halua rassata ja elvytellä hirveenä noita satuloita niin biltemasta saapi uudet satulat 64e kpl.
-
Jos pystyt niin laita nipat paikoilleen muihin reikiin ja vaikka jostain kumesta vielä pieni suikale väliin tiivisteeksi ja paineilmaa yhestä nipan reiästä sisään, niin itsellä ainakin oikein paukahti männät pois satuloista.
-
Työ kaveri puhuu aina että vaseliini prässillä saa hyvin männän pois kun nippa kärjen ottaa pois niin letku käy satulan kierteille. Itse en ole kokeillut mutta yhden Männän irroituksen olen nähnyt ja toimii. Onko sitten satula kohtaista tuokin.
-Tero
-
Juu kyllä, rasvaprässillä lähtee, jos on täysin jumissa. Jälkipuhdistustyö on syytä suorittaa hyvin, ettei jää vaseliinia satuloihin.
-
Noniin, siinähän niitä vinkkejä on. Täytyy kokeilla ennenkuin mennään suinpäin ostamaan uusia.
-
Toi paineilma juttu vaan vaatii aika kovan paineen. Pikkukompuralla on varmaan ihan turha yrittää. Ite joskus testailin yksiä satuloita tehtaan tiloissa ja kun putkesta tulee 8bar niin kyllä lähtee mäntä komeesti kohti kattoo :D Olin siis purkanu satulan osiin.
Jos on tarpeeks tuota painetta niin ei tarvi olla edes nippaa paikallaan. Kyllä mäntä lähtee kuutamolle aika hätäseen. Tietenkin kannattaa avittaa vähän kun suihkauttaa CRC/WD40 sinne tiivisteen väliin ennen toimenpidettä.
Rasvaprässiä en oo ite kokeillu kun ei oo ollu tarvetta. Aina on jarrut lähteny toimiin ihan pumppamalla. Se ehkä vie vähän aikaa mut yleensä toimii.
-
tuo paineilma toimii kun satula on "kunossa" mutta nämä tapaukset niin kuin tämä proggis niin toi jalkajumppa on ihan hyvä tapa .
Tekee vaikka sillai että se mäntä joka lähtee irti niin se kuntoon/uus tiiviste ja painaa pohjaan takasiin ,vähän vaikee jos yrittää kaikki keralla
mutta käyhän sekin
-
tuo paineilma toimii kun satula on "kunossa" mutta nämä tapaukset niin kuin tämä proggis niin toi jalkajumppa on ihan hyvä tapa .
Tekee vaikka sillai että se mäntä joka lähtee irti niin se kuntoon/uus tiiviste ja painaa pohjaan takasiin ,vähän vaikee jos yrittää kaikki keralla
mutta käyhän sekin
Oon moneen aiheeseen antanu vinkin tuohon polkemiseen. Levy irti ja satula paikalleen ja venttilinjousi mäntien väliin. Toinen vaihtoehto käyttää tavallista puristinta. Jos ei halua levyä ottaa irti niin lukittee liikkuvat männät vinkalla kiinni ja sitten pumppaan. Jotain on hyvä olla välissä kuitenkin, männän ja levyn välissä, että saa kammettua takas sisään. Sorkkarauta on hieno laite ;)
Nää on mun vinkit.
En tiä kannattaako aivan romua satulaa lähtee sitten korjaileen kun tehdaskorjattuja saa kuitenkin alan liikkeistä ja varmaan myyntipalstaltakin löytyy. Itelläkin lojuu nurkissa satuloita mut en uskalla myydä kun en oo kunnosta varma. Uus suojakumisarja löytyy kyllä varmuuden vuoks.
-
Minkä takia Volvo ilmoittaa näiden vanhempien 200 sarjasten moottorin tilavuudeksi 1.9l? Onko se ollut jokin verotustekninen juttu aikoinaan?
-
Jippo on vaan siinä että B20 oli varattuna tikkukoneelle. Näin uudesta tuli B19.
-
Se oli joku vero juttu. Monet arabi ja USA mallit on B19e koneella. En oo asiaa sen tarkemmin tutkinu.
-
Nyt saatiin hitsi kone , kohtahan sitä pääsöö paikkailemaan Vollea . S*
-
Nyt saatiin hitsi kone , kohtahan sitä pääsöö paikkailemaan Vollea . S*
Mun volleni on myös rakastunut tohon hitsikoneeseen ::) :-[
-
Nyt saatiin hitsi kone , kohtahan sitä pääsöö paikkailemaan Vollea . S*
Nythän se hitsikone hajos, eipä hitsailtu ku minuutin verran :(
-
Nostetaan.. Nyt opetellaan hitsaamaan . Kaveri hitsannut viimeeks amiksessa ja itse kanssa .. Joten vielä on harjoittelua.
Kuvia joskus myöhemmin sit ku kehtaa laittaa. :-[
Kyllä siitä joskus auto tulee viel , kevääseen menessä tallista pois viimeestään . ;)
-
Talvi tuli, talvi oli, talvi meni, mut volvo on edelleen tallissa samassa jamassa. :nohnoh Nyt on jo tallin ovia raoteltu ja motivaatiota kerätty kasaan. Jospa se siitä taas lähtis :pomo:
-
Valmistuu vapuksi tätä menoa 8)
(http://www7.pic-upload.de/17.03.14/f4zw6pt666.jpg)
Ei ollut helma ruosteessa , tai no pari ruoste täplää mut lähti hiomalla pois .
(http://www7.pic-upload.de/17.03.14/ushjp7thrf6.jpg)
(http://www7.pic-upload.de/17.03.14/2qfc9bq8yuu.jpg)
-
Valmistuu vapuksi tätä menoa 8)
Ei ollut helma ruosteessa , tai no pari ruoste täplää mut lähti hiomalla pois .
Minkä vuoden vapuksi?
No juu leikki sikseen, mut ihme kyl kun on ollut noin hyväkuntoinen helma.
Hieno siitä tulee.
-
Hyvin edistyy! :) Mitä maalia käytätte pohjamaalina?
-
Nyt on taas motivaatiota. Enemmän saatu aikaan kahteen päivään ku koko talvessa. Jotain sinkkimaalia se on, en muista valmistajaa
-
Minkä vuoden vapuksi?
No juu leikki sikseen, mut ihme kyl kun on ollut noin hyväkuntoinen helma.
Hieno siitä tulee.
Kyllä yllätyttiin itsekkin , kunnon massat olleet niin eihän se ruostu .
Kyllä se nyt ainakin liikenteeseen saadaan :D 2014 vapuks S*
Nyt on taas motivaatiota. Enemmän saatu aikaan kahteen päivään ku koko talvessa. Jotain sinkkimaalia se on, en muista valmistajaa
Johtuu se kyllä hitsikoneesta ja sun taidot kehittynyt et melkein voit ottaa tiluksia vastaan :pomo:
-
Kikkailin photoshopilla , ei oikein vakaa käsi ...
(http://www7.pic-upload.de/18.03.14/9zbb7wpb1zlj.png)
Tuplat tul ..
-
volvomieskertaa3 on hitsaillu ja kasaillu . ite joutunut olee töissä ... mut pari kuvatusta !
(http://www7.pic-upload.de/12.04.14/r7r8iq2gxjfk.jpg)
(http://www7.pic-upload.de/12.04.14/z19abnbbb6q.png)
-
Siinä teille Volvo ;) Leimalle vielä yksi jarrusatula kuskin puoleinen,Renkaat ja vissii iskarit .
Jos joltain löytyy Kuskin puoleinen jarrusatula EHJÄ niin yv:tä "200s 8.75->92 Eteen vasen (Girling/ei jäähdytetyt)"
(http://www7.pic-upload.de/13.04.14/7wvmpimd4mm4.jpg)
(http://www7.pic-upload.de/13.04.14/6dbgqis95bdj.jpg)
(http://www7.pic-upload.de/13.04.14/foibf8zvzhqr.jpg)
(http://www7.pic-upload.de/13.04.14/kldjmj2ptizr.jpg)
(http://www7.pic-upload.de/13.04.14/ehuikfuqq9to.jpg)
(http://www7.pic-upload.de/13.04.14/npnjso852mvo.jpg)
-
"Vissii iskarit"? Mitäs toi nyt sit tarkottaa? :uglystupid2:
Näkeehän sen niistä iskareista jos on sylkeny mehut ulos.
-
Nii vissii ;)
Kyllä ne katsastusmiehet kertoo , mitä puutteita siin on . Reikiä ei kyllä enään ainaskaan ole :D
-
Eiku leimalle ->
(http://www7.pic-upload.de/02.05.14/bxlen8dd4yb.png)
(http://www7.pic-upload.de/02.05.14/ms21etgdku8q.png)
(http://www7.pic-upload.de/02.05.14/r6lozwtpghe9.png)
(http://www7.pic-upload.de/02.05.14/gq1hxivmvqgx.png)
(http://www7.pic-upload.de/02.05.14/5x1ja8xbgwek.png)
(http://www7.pic-upload.de/02.05.14/n8aut5bfw741.png)
(http://www7.pic-upload.de/02.05.14/5qm2716w8xbz.png)
-
Joko on leimattu?
-
Ihan ku et tietäisi ... :nohnoh
Mut tartteis uudet kumit vielä alle , jäädyttimen nesteet pitäis vaihtaa ja nostaa lämpöjä .
Kuha tullee tiliä niin saa hommattua nuo tarvittavat osat , sit jos vois käyttää leimalla :) Itse en kerkee kyllä tekee mittää ku suolla painaa 14h päiviä niin ei hirveesti jää vapaa aikaa :P
-
Mihis kiinnostus hävis kun ei oo leimattu, mutta myynnissä? Epäilys, että ei tulis hyväksyttyä leimaa?
-
Jusalla seuraava projekti tallissa eikä mikään mopo enää .
Siis huom oikea talli eikä pihalla. ;)
Niin eipä moiselle ole enään kiinnostusta , joten joutaa myydä pois.
-
Mihis kiinnostus hävis kun ei oo leimattu, mutta myynnissä? Epäilys, että ei tulis hyväksyttyä leimaa?
Semmosta autoa ei olekaan mihin ei leimaa saa
-
Koittelee koittelee, mut ei hylkää. :'( Viime viikolla käytetty konttorilla ja hylky tuli käsijarrusta. Käsijarru korjattu ja tänään varasin ajan konttorille. Vajaa 10 kilsaa ni paukahti etupyörän laakeri. No huomen sais uuven laakerin ni jokohan sitten.
-
Tämä vanhus lähti uudelle omistajalle . Kiitos aiheen seuraajille . :)
-
Uusi omistaja ilmoittautuu, Espooseen päätyi tämä laite. Päivän ajot tuli suoritettua vanhalla rouvalla, eikä ole vielä alkanut hankinta harmittamaan :)
Ajatuksia jatkosta on vaikka minkälaisia. Perustavana ajatuksena on siistiä ulkokuori hyväksi (ylimaalaus), laittaa alusta, rengastus ja vanteet kuntoon sekä päivittää tekniikka. Alustan osalta tätä käytettäneen "testipenkkinä" ja teetetään BC Racing alustasarja mittojen mukaan. Onpahan sitten muilla 200-miehillä myös mahdollisuus hankkia kunnon säädettävä alustasarja. Samalla vaihdetaan kaikki puslat Powerflexeihin ja laitetaan Ultra Racing kallistuksenvakaajat ja poikkituet.
Vanteiden osalta mennään todennäköisesti levitetyillä pelleillä, joskin varastosta löytyis 15" Volk TE37:t. Ne tosin vaatisi jaonmuutos spacerit, ja saattaa ehkä mennä vähän liian JDM:ksi. Toisaalta olisi todennäköisesti maailman ainoa 242 näillä "kulttivanteilla" :)
Tekniikassa sen sijaan luotetaan JDM:ään, tämän hetken ajatus on istuttaa keulille Toyota Altezzasta peräisin oleva 3S-GE moottori automaattilaatikolla. Kyseessähän korkealle kiertävää vaparivoimaa 200 hevosen edestä. Menee myös leimasta läpi kohtuullisen pienellä kikkailulla. Iskutilavuus on sama 2 litraa, joten sen kanssa ei ole ongelmia.
Väri on vielä vähän mietinnässä. Periaatteessa alkuperäinen ruskea olisi "se oikea", mutta on se vaan aika karu väri :) Paljon voi varmaan vielä suunnitelmat muuttua alkukohkauksen jälkeen, mutta tällaisilla ajatuksilla alkuun.
-
Uusi omistaja ilmoittautuu, Espooseen päätyi tämä laite. Päivän ajot tuli suoritettua vanhalla rouvalla, eikä ole vielä alkanut hankinta harmittamaan :)
Ajatuksia jatkosta on vaikka minkälaisia. Perustavana ajatuksena on siistiä ulkokuori hyväksi (ylimaalaus), laittaa alusta, rengastus ja vanteet kuntoon sekä päivittää tekniikka. Alustan osalta tätä käytettäneen "testipenkkinä" ja teetetään BC Racing alustasarja mittojen mukaan. Onpahan sitten muilla 200-miehillä myös mahdollisuus hankkia kunnon säädettävä alustasarja. Samalla vaihdetaan kaikki puslat Powerflexeihin ja laitetaan Ultra Racing kallistuksenvakaajat ja poikkituet.
Vanteiden osalta mennään todennäköisesti levitetyillä pelleillä, joskin varastosta löytyis 15" Volk TE37:t. Ne tosin vaatisi jaonmuutos spacerit, ja saattaa ehkä mennä vähän liian JDM:ksi. Toisaalta olisi todennäköisesti maailman ainoa 242 näillä "kulttivanteilla" :)
Tekniikassa sen sijaan luotetaan JDM:ään, tämän hetken ajatus on istuttaa keulille Toyota Altezzasta peräisin oleva 3S-GE moottori automaattilaatikolla. Kyseessähän korkealle kiertävää vaparivoimaa 200 hevosen edestä. Menee myös leimasta läpi kohtuullisen pienellä kikkailulla. Iskutilavuus on sama 2 litraa, joten sen kanssa ei ole ongelmia.
Väri on vielä vähän mietinnässä. Periaatteessa alkuperäinen ruskea olisi "se oikea", mutta on se vaan aika karu väri :) Paljon voi varmaan vielä suunnitelmat muuttua alkukohkauksen jälkeen, mutta tällaisilla ajatuksilla alkuun.
Nohih , johan rupes Vollekin sitten piristymään !
Oikealle omistajalle meni sitten tämä , nyt vaan jatkat tätä aihetta ;)
-
Ei kovin aktiivista ole ollut päivittäminen, mutta kerrottakoon päivän tilanne.
Ulkokuorelle ei ole tapahtunut, eikä tapahdu tällä haavaa mitään. Mennään autenttisella lookilla. Alustan puolesta suunnitelmat eivät ole muuttuneet, coilit tulee yms. härpäkkeet. Vanteet tulee niin ikään olemaan levipellit. 15" aihiot jo odottaa vannepajalle lähetystä.
Tekniikka rantautuu ensi viikolla maailmalta, siinä sitten tulikin hieman enemmän muutoksia suunnitelmiin. Pellin alle tulee JDM Mazda RX-8:sta peräisin oleva 13B wankel 6-porttisena high power versiona. 6-vaihteinen Aisinin valmistama laatikko tulee samasta autosta. Perään tarvitsee uutta välitystä ja samalla kun kuoret on auki laitettaneen Torsen-lukko.
Työn tulee tekemään kaveri, itsellä ei valitettavasti ole aikaa, paikkaa eikä kykyjä tämäb sortin projektiin. Tavoitteena on, että toukokuussa liikkuisi omin voimin. Kuvia tulee kun työ alkaa!
-
No nyt propsit tekniikan valinnasta. ;)
-
Se toisaalla mainittu omenarälläkkä ::)
Vaan onpa "erilainen" valinta! Mielenkiinnolla odotellen :pomo:
-
Mielenkiintoinen tekniikkavalinta! :P
-
Kysellään täältä apuja. Kytkin vaihtuu nestemalliin ja nyt kaipailisin vihjeitä mistä saisin mahdollisimman pienellä riesalla sopivan polkimen ja sekä tietysti sylinterit. Jostain olin kuulevinani, että 940 Volvon osat voisivat sopia verrattain pienellä askartelulla. Neuvoja otetaan vastaan ja sopivia osiakin saa tarjota ostettavaksi.
-
Helpoin ratkaisu lienee laittaa 940 sylinteri ja 240 jarrupolkimesta rakentaa kytkinpoljin. Nestesäiliöksi pärrän jarrunestesäiliö tai sitten vaihtaa ysikanttisen jarrunestesäiliön jossa on lähtö valmiina kytkimellekin.
-
Ihan ei toukokuuksi valmistunut, mutta nyt jo käy! Pientä hifistelyä vielä ja sitten leimalle. Yritän ryhdistäytyä ja pistää jokusen projektikuvan jahka kerkeän. Noin yleisellä tasolla voi sanoa, että ei ollut ihan niin helppo ja vaivaton projekti kuin alunperin oli ajatus. Ja vaikka ylläyksiin kuinka varauduttiin niin niitä tuli riittämiin. Esim., vaikka wankel-moottori on oikeasti todella pieni, se ei sitten kuitenkaan mahtunut paikalleen ilman, että koko etukelkkaa piti tiputtaa muutama sentti.
(http://s2.postimg.org/ko80z70l1/IMG_20150916_125448650.jpg) (http://postimg.org/image/ko80z70l1/)
-
Yritän edelleen ryhdistäytyä kuvien kanssa, mutta tässä eiliseltä penkkiterveisiä. Äänet on ainakin kohdallaan!
https://www.dropbox.com/s/n8i3sqamtzak5h1/2015-10-12%2021.11.43.mp4?dl=0
-
Jumalauta :o :2funny:
-
Tässä vielä hieman käytännön kokeilua. Pientä hiplailua vielä, mutta alkaa perusasiat olemaan kunnossa :)
https://www.dropbox.com/s/28bxno57us92lke/2015-10-12%2021.13.21.mp4?dl=0
-
Nyt on kyllä asiallinen auto O0 Propsit tekniikkavalinnasta, äänet on kyllä ihan pornoa S* Harmi ettei vanhemmat kuvat toimi :-\
-
Ne on varmaan alkuperäisellä topickin kirjottajalla tallessa. Mutta nuo äänet on jotain mahtavaa. O0
-
Aiai iteki haaveillu tämmösestä komposta vanha volvo ja kiertävä kiertomäntämoottori. Äänimaailmassa pieni ero vinokoneen pörinöihin.
Lisäkuvia ja turinoita odotelles. Kuinka paljon tossa nyt on voimaa?
Ahdinta kylkeen vaan :D
-
Aiai iteki haaveillu tämmösestä komposta vanha volvo ja kiertävä kiertomäntämoottori. Äänimaailmassa pieni ero vinokoneen pörinöihin.
Lisäkuvia ja turinoita odotelles. Kuinka paljon tossa nyt on voimaa?
Ahdinta kylkeen vaan :D
Veikkaisin, että ahdin löytyy kun eikös tämä ollut RX-8sta vai muistanko väärin? Ja jos muistan oikein niin vaikuttaa melko vakiolta 250hv?
Edit. Tuossahan tuo aiemmalla sivulla olikin mainittuna.
-
Veikkaisin, että ahdin löytyy kun eikös tämä ollut RX-8sta vai muistanko väärin? Ja jos muistan oikein niin vaikuttaa melko vakiolta 250hv?
Edit. Tuossahan tuo aiemmalla sivulla olikin mainittuna.
RX-8 on kaikki vapareita. RX-7 on ahdettujakin. :)
Hieno projekti, kivan pieni tuo wankel. :)
-
Aiai iteki haaveillu tämmösestä komposta vanha volvo ja kiertävä kiertomäntämoottori. Äänimaailmassa pieni ero vinokoneen pörinöihin.
Lisäkuvia ja turinoita odotelles. Kuinka paljon tossa nyt on voimaa?
Ahdinta kylkeen vaan :D
On niin sekaisin nuo kaikki kuvat, että vaatii pientä askartelua, mutta kyllä niitä vielä tulee. Huomenna on aika leimakonttorilla, eikä mitään esteitä pitäisi olla läpäisemiselle. Kunhan saan itse auton ajoon niin sitten ainakin tulee kuvia nykykunnosta. Kaverihan tätä on tosiaan askarrelut, ei riitä omat aika saati kyvyt moiseen. Ja tosiaan, ei se sitten lopulta ihan niin pieni projekti ollutkaan...
Voimat meni siinä mielessä hassusti, että ilman mitään kikkailuja oltiin kaksi heppaa yli ihan luvan kanssa sallitun rajan. Lappuun tuli 185,3 hp kun sallittu on sen 186. Moottori on high power versio, eli tehoja pitäisi olla 230 hp. Autossa on Mazdan orkkis ECU ja suurin osa johtosarjasta, mutta ilmeisesti väylän varrelta jotain puuttuu ja mitä todennäköisemmin on vikatila päällä. Oikealla moottorinohjauksella koneesta saa irti 250 heppaa, mutta ei sen enempää. Nykyisellä ECUlla ei käytännössä tämän parempaan pysty, joten eletään nyt ainakin hetki tämän kanssa. Mazdan johtoihin saa aika helposti aftermarket ECUja, joten josko siinä olisi sitten seuraava päivityksen kohde kun saa taas vähän rahaa kasaan. Käyrät on kyllä kertakaikkisen hienoja, vetää muuten ihan oikeasti alhaalta!
(http://s13.postimg.org/sib376cgz/IMG_0431.jpg) (http://postimg.org/image/sib376cgz/)
Jos tehoa alkaa tekemään mieli lisää niin moottorinohjauksen jälkeen aletaan suunnittelemaan kolmatta roottoria. Ahdinta ei tule!
-
vetää muuten ihan oikeasti alhaalta!
Vetää alhaalta? ??? 100hp@5000rpm ja 150Nm@5000rpm :idiot2: Noh.. Miten kukakin määrittelee "vetää alhaalta" :D
Hieno proju kumminkin ja nuo äänet S*
Seuraavaksi moottoriin lisää kammioita ;)
-
Vetää alhaalta? ??? 100hp@5000rpm ja 150Nm@5000rpm :idiot2: Noh.. Miten kukakin määrittelee "vetää alhaalta" :D
Hieno proju kumminkin ja nuo äänet S*
Seuraavaksi moottoriin lisää kammioita ;)
2/3 väännöstä käytössä 1500 kierroksella. Bonuksena lähes viivasuora käyrä lähes 9000 kierrokseen. Ei kovin paljon tarvitse odotella, että koska heräilee. Ei noilla absoluuttisilla lukemilla Esson baarissa vaikutusta tehdä, mutta se nyt ei tämän projektin tarkoitus ollutkaan.
-
Hieno laite!
Ja tästä katsastuskonttorikin laittoi jo puffia maailmalle, https://www.facebook.com/konttorille/posts/905994526146448
Haluaisiko auton nykyinen omistaja, että jaetaan tämän projektipäiväkirjan nykyomistajan aika omaksi topicikseen?
-
Ei noilla absoluuttisilla lukemilla Esson baarissa vaikutusta tehdä, mutta se nyt ei tämän projektin tarkoitus ollutkaan.
Kierroskonehan tuo wankkeli on, tykkää kun rääkätään :)
Missä muuten kävit penkissä?
Hieno laite!
Ja tästä katsastuskonttorikin laittoi jo puffia maailmalle, https://www.facebook.com/konttorille/posts/905994526146448
Onko tämä Kurikassa? :o Pitää alkaa bongailemaan!
ooteenä: On muuten oikeasti hyvä katsastusasema tuo Kurikan konttori!
Tarina kertoo äijien olevan ex ketjukatsastusasemien miehiä, sekä alan harrastajia joita rupesi ottamaan otsalohkoon muiden katsastusmiehien tietämättömyys/niuhotus autoharrastamista kohtaan niin perustivat oman aseman.
Esim. eräs tapaus oli kun joku kyseli tusina-asemalta mitä vaatii jotta euro3 autoon laittaa turbon? Vastauksena tuli tyyliä "Ei sun kannata ees yrittää" ja kun samaa asiaa esitettiin Kurikan konttorin miehille, niin kysyjää komennettiin ottamaan kahvia ja keksiä ja tulemaan tuonne sivutilaan turinoimaan. :D
Pari kertaa itsekin käynyt tuolla turinoimassa ja ai että sitä palvelua S*
-
:idiot2: Mieletön laitos , ei ois pitänyt myydä sitä sulle . ;)
-
Haluaisiko auton nykyinen omistaja, että jaetaan tämän projektipäiväkirjan nykyomistajan aika omaksi topicikseen?
Voisihan tämän jakaa, tästä päivästä alkaen voinee jo sanoa, että autolla alkoi uusi elämä :)
Kierroskonehan tuo wankkeli on, tykkää kun rääkätään :)
Juu, jos menoa haluaa niin saa olla varvia kiukaassa :)
Onko tämä Kurikassa? :o Pitää alkaa bongailemaan!
Kurikassa kävi tosiaan leimalla. Kaveri on tätä Seinäjoella rakentanut ja kuten itsekin totesit, taitaa olla tuo Kurikka "the place" kun näitä vähän erikoisempia leimaillaan siellä päin maata.
[/quote]