Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Projektipäiväkirjat => Aiheen aloitti: kowalski - 09.11.2010, 17:01:59
-
Volvo 242L 1977
http://kalsarit.kuvat.fi/kuvat/242/
-
Auto meni vuosikatsastuksesta heittämällä läpi ilman natinoita.
-
Talven aikana olisi tarkotus toteuttaa hieman erikoisempaa tekniikkaa ainakin näin volvofoorumien mittakaavalla. Projekti on vasta alkutekijöissä, mutta ainakun jotain tapahtuu niin ilmestyy kuvalinkki.
-
Mitähän ihmettä? ???
-
Duppelturbiina? :)
-
Duppelturbiina? :)
No moro sen nyt paljasti.
-
Osat olisi nyt räplätty kasaan hukkaportti hässäkkää lukuunottamatta.
-
Kuvia lisätty.
-
Tänään tuli hieman soviteltua. Pelti ei mene kiinni.
-
Eli rälläkää konepellille. Teho ei väisty ulkonäön eestä 8)
-
Eli rälläkää konepellille. Teho ei väisty ulkonäön eestä 8)
Juu tässä onkin nyt kaksi vaihtoehtoa, joko pitää takimmainen ahdin nykyisessä paikassa matalammalla, jolloin pelti saattaisi mennä kiinni taikka siirtää lähes päälekkäin ensimmäisen ahtimen kanssa. Tuolloin tulee varmasti reikä peltiin ja tuon takimmaisen ahtimen imupuoli olisi inhottavan lähellä ensmäisen pakopuolta.
-
Herää vain kysymys, eikös nuo ahdistimet pitäny olla samanlaisia keskenään? Miksi ihmeessä siis sarjaan kaksi samanlaista ahdistinta?
-
Herää vain kysymys, eikös nuo ahdistimet pitäny olla samanlaisia keskenään? Miksi ihmeessä siis sarjaan kaksi samanlaista ahdistinta?
Siis tuon ensimmäisenhän pitäisi olla minimaalisen ja jälkimmäisen maximaalisen kokoinen, jotta sarja-ahtamisen hyöty saavutettaisiin. Nyt on vain eri syistä käytettävä näitä ahtimia mitä omistan. Tulevaisuudessa olisi tarkoitus käyttää mitsun 13c ja holsetin hx50 kokoluokan ahtimia.
-
Siis tuon ensimmäisenhän pitäisi olla minimaalisen ja jälkimmäisen maximaalisen kokoinen, jotta sarja-ahtamisen hyöty saavutettaisiin. Nyt on vain eri syistä käytettävä näitä ahtimia mitä omistan. Tulevaisuudessa olisi tarkoitus käyttää mitsun 13c ja holsetin hx50 kokoluokan ahtimia.
Niin, tarkennettakoon, että tuo eka kysymys koski sitä, että aiot asentaa kaksi samanlaista, ei sitä miten ne kuuluisi asentaa. Pahoitteluni huonosta muotoilusta.
-
Niin, tarkennettakoon, että tuo eka kysymys koski sitä, että aiot asentaa kaksi samanlaista, ei sitä miten ne kuuluisi asentaa. Pahoitteluni huonosta muotoilusta.
Kyllä olet aivan oikeassa. Asennan siis kaksi kiina T3/4 toinen 50 ja toinen 60 A/R luvun omavaa ahdinta. Uskoisin tuolla systeemillä saavan enemmän paineita kun yhdellä. Toki pakopaineita tarkkailessa.
-
Noniin nyt olis tuo hässäkkä kokoomista ja imupuolen tilpehöörien hankkimista vailla valmis. Tuo toinen ahdin tulee nyt pirun korkeelle lähes kokonaan konepellistä läpi, mutta toimivuus se tärkeintä on.
-
Tänään otettiin savut ja hyvin se paikallansa pöhisi. Koeajo jäi hieman lyhyeksi kun pakitin välittömästi hankeen ja sinne jäi.
-
Viikonloppuna pääsin ajelemaan hiukan loskassa. Ahtoja en saanut kertaakaan nousemaan yli 0.5 baarin kun ei ollut pitoja noissa vuoden -77 nasta kummeissa.
-
Kieltämättä härskin näköinen viritelmä :) Sarja-ahtohan on päivän juttu, ainakin diisseleissä! Hukkaporttia/portteja ei ilmeisesti ole, eikä tule?
-
Kieltämättä härskin näköinen viritelmä :) Sarja-ahtohan on päivän juttu, ainakin diisseleissä! Hukkaporttia/portteja ei ilmeisesti ole, eikä tule?
Ei siitä kyllä härski pitänyt tulla, mutta ei jäänyt nyt muita vaihtoehtoja. Seuraavassa versiossa menee sitten pellinalle koko paketti. Hukkaportinpaikka on, mutta eipä sellaista taida tähän nyt tulla.
-
Eilen vaihdoin tulpat ja rakensin pakoputken pohjaan asti ja kävin hieman pidemmällä lenkillä. Ahdotkin sain sutimalla nosttettua yli kilon, mutta sitten paukahti samantien ahtoputki irti vaikka sen laitoin hevyduty klemmarilla kiinni samalla täyttyi ohjaamo välittömästi sauhulla, joten piti ajaa takaisin parkkiin. Jostain vuotaa nyt sitten öljyä taikka pakokaasua. En siinä pimeässä sitä pystynyt selvittämään kun on tuo kone tila todellinen hässäkkä josta sitten keksin vaihtaa projektin nimen erittäin osuvaksi jo kolmatta kertaa.
-
Tänään oli sen verta lämmin, että kävin testaamassa märällä asvaltilla autoa paikattuani ensin pakokaasu vuodon. Lähetin sitten valoista ja ohhoh ahdot nousi 1.5bar piti oikein pysähtyä ja koittaa uudellee ja sama juttu. Kakkosella mentiin jo yli 2bar, mutta sitten rupes kone paukkumaan ja kilisemään ja kolisemaan. Ajoin siitä sitte turvallisesti parkkiin ja seuraavaksi tähän autoon asennetaan hukkaportti.
-
toivottavasti ei lossahtanu mitään hajalle ::) ykköselläkö nosti 1,5bar?
-
toivottavasti ei lossahtanu mitään hajalle ::) ykköselläkö nosti 1,5bar?
Eikai sielt mikään hajonnu ei taida vaan kipinä teho enää rittää noissa ahdoissa. Juu ykkösellä se 1.5bar otti.
-
Sain taas aivopierun ja ajattelin rakentaa nyt lisärikastus järjestelmän kaasarin kaveriksi. Katotaan saako toimimaan.
-
Onko mite ultimaattinen äänimaailma tuolla ajellessa :)
-
Onko mite ultimaattinen äänimaailma tuolla ajellessa :)
Käyntiääni on hyvin hiljanen taitaa nuo turbot senverta vaimentaa ääntä, mutta tuo sakkausääni on kyllä aika raju.
-
Tuossa suuttimia sorvailessa tulin siihen lopputuloskeen, että tuohon tehdään nyt uusi pakosarja ja vanha + toinen T3/4 myydään. Toiseksi ahtimeksi hommataa HX50 koko luokan ahdin.
-
Tällä lähdetään pienentämään pakopaineita.
Holset HX50 67/77 #25
-
Tällä lähdetään pienentämään pakopaineita.
http://kalsarit.kuvat.fi/kuvat/Volvo%2B242L/R%25E4pellykset/Top%2BSecret/IMG_0164.JPG
Holset HX50 67/77 #25
No sä otit neuvosta vaarin ;)
-
No sä otit neuvosta vaarin ;)
Juu saatiin hierottua hyvin kaupat kuntoon.
-
Tähän tulee nyt vain yksi T3/4 halkosarjalla jotta volvo saadaan ajoon suunnittelun ajaksi.
-
Vinkeä laite ja ihmeen hyvin kestää noinkin reiluja ahtoja.
Onko millon muutettu turboksi?
Onko tarvinnu teholappua esittää, mitä muutella/vaihdella leimalle?
Itellä on kans -77 242, r-sport kilkkeillä+coolerilla.
Papereissa vapari, vois joskus yrittää katsastaa turbona..
-
Vinkeä laite ja ihmeen hyvin kestää noinkin reiluja ahtoja.
Onko millon muutettu turboksi?
Onko tarvinnu teholappua esittää, mitä muutella/vaihdella leimalle?
Itellä on kans -77 242, r-sport kilkkeillä+coolerilla.
Papereissa vapari, vois joskus yrittää katsastaa turbona..
Kesällä 2009 muutoskatsastin ja kyllä piti kaikki asiat todistella katsurille ennenkun leima heltis.
-
Onko toi sarja-ahtaminen nyt tosiaan niin helppoa ettei tarvi muuta kun pienemmän ahtimen kautta puhaltaa ilma isompaan ahtimeen ja siittä koneelle? Thats it? Ei mitään läppäsysteemejä tms? Millä tollaisessa järjestelmässä ohjataan ahtopaineita?
-
Onko toi sarja-ahtaminen nyt tosiaan niin helppoa ettei tarvi muuta kun pienemmän ahtimen kautta puhaltaa ilma isompaan ahtimeen ja siittä koneelle? Thats it? Ei mitään läppäsysteemejä tms? Millä tollaisessa järjestelmässä ohjataan ahtopaineita?
Isommalta ahtimelta puhalletaan pienemmän kautta koneelle. Ja kyllähän tuohon sellanen pakokaasun ohitus systeemi tarvitaan jottei pakopaineet nouse pilviin. Hukkaportinlähdön laitoin pakosarjan ja ensimmäisen ahtimen (piennemmän) väliin.
-
Tätä autoa ruvetaan nyt sittenkin jälleen kerran jatkojalostamaan.
-
Tarkotus olisi maalata auto, mutta väri vaihtoehtoja olisi kolme 192 kalsarin sininen eli se vaaleampi, 113 oranssi ja 101 harmaa joka muistuttaa hyvin paljon perus pohjamaalin harmaata. Pistin äänestyksen tuohon alkuun niin siihen voi pistää oman mielipiteen ylös.
-
hyvä että jaksat jatkaa vielä tätä :)
-
Zimzalabim vanhat turinat palautettu....
-
Zimzalabim vanhat turinat palautettu....
Kätevää.
-
ehdoton kalsari!:P
-
Kalsari ja oranssi näyttäis olevan suosikkeja itte olen oranssin kannalla ehkä enempi tällä hetkellä, mutta ainakin commando puskurit tähän tulee takaisin.
-
Kalsari ja oranssi näyttäis olevan suosikkeja itte olen oranssin kannalla ehkä enempi tällä hetkellä, mutta ainakin commando puskurit tähän tulee takaisin.
en kyl kauheesti niitä kommandoja suosi, itsekin otin omasta 242 pois, parani ulkonäkö huomattavasti muovipuskureilla... Tosin mielipide asioita nämäkin...
ja oranssi ja kalsarinsininen on kyl molemmat hyviä vaihtoehtoja, mutta äänestin kuitenkin tota sinistä.. :hello:
-
Commando puskurit kelpais kyllä.
-
Commando puskurit tulee maaliskuun alussa niin saadaan auton ulkonäköä lähemmäksi haluttua, joka selviää tuosta kuvasta.
http://www.garaget.org/?car=217376&image=2104342
Sinä aikana aloitetaan uuden pakosarjan valmistus 48mm tuubi osista.
-
Minkä takia 48mm? :o
-
Itse äänestä väriä Volvo 125. Vaikkei sitä listalla olekkaan. ;)
-
Minkä takia 48mm? :o
Miksei? Onhan noita putkikokoja monia muitakin.
-
Miksei? Onhan noita putkikokoja monia muitakin.
Meneehän ne pulssit perille mutta virtausnopeus kärsii melko paljon johtuen erittäin suuresta pinta-alasta. Mielummin tekisin ehkä 38mm taikka max 42mm
-
Meneehän ne pulssit perille mutta virtausnopeus kärsii melko paljon johtuen erittäin suuresta pinta-alasta. Mielummin tekisin ehkä 38mm taikka max 42mm
Kyllä noissa on käytetty menestyksekkäästi myös 48 mm putkea.
Mulla oli omassa 2.3 l vinokoneessa HX40 ja tuo putkikoko. 16v Amazonissa on myös samaa putkikokoa ja ei vaikuta heräämiseen mun mielestä.
-
Meneehän ne pulssit perille mutta virtausnopeus kärsii melko paljon johtuen erittäin suuresta pinta-alasta. Mielummin tekisin ehkä 38mm taikka max 42mm
Onhan tuossa 48 lähes puolet enempi pinta-alaa kuin 42, mutta uskoisin Garret T25 kokoluokan ahtimen heräävän erittäin alhaalta myös 48mm putkella. Toisaaltas 42mm tavaraa löytyis valmiiksi hyllystä.
-
Kyllä tuo pakosarja tehdään 42.6 putkesta.
-
Nyt on meikäläisellä vihdoin ja viimein tallipaikka. Josko nyt sais hieman vauhtia projektiin.
-
Eilen tuli asennettua commandot ja palalukko vieläkun sais ahtimet paikallensa niin pääsisi testailemaan.
-
Pakosarja olis hitsausta vailla valmis kollektorin pohjaan asti.
-
Eilen soviteltiin ahtimet paikallee ja ei mahu kyllä tälläkään kertaa konepelti kiinni prkl. HX50 tulee nyt pirun eteen hanttarinpuolen umpion eteen. Kuvia ei nyt ole kun en muistanut ottaa kameraa mukaan.
-
Eli heposia on niin paljon ettei pysy pellin alla? :o
-
Eli heposia on niin paljon ettei pysy pellin alla? :o
Emmä noista hevosista tiedä, mutta 3 kiloa ahdetaan. Tarkotus oli pitää kaikki härpäkkeet pellin alla, mutta silmä, taito ja mielikuvitus ei niitä riitä pitämään sisällä.
-
Nyt on ahtimet viimeisessä asennuskohdassaan. Kyllä tuosta viritelmästä pirun härski taas tuli.
-
Nyt on ahtimet viimeisessä asennuskohdassaan. Kyllä tuosta viritelmästä pirun härski taas tuli.
http://kalsarit.kuvat.fi/kuvat/242L/R%E4pellykset/IMG_0337.JPG
http://kalsarit.kuvat.fi/kuvat/242L/R%E4pellykset/IMG_0338.JPG
Härski, mutta näyttää silti mielenkiintoiselta
Saa nähdä mitä tästä tulee
-
Nyt oikeesti valoja päälle!
-
....
Onnittelut, että sait ensimmäisellä viestilläsi 10 pistettä varoitustauluun.
-
Onnittelut, että sait ensimmäisellä viestilläsi 10 pistettä varoitustauluun.
Mitähän täällä nyt tapahtuu?
Demokratia vai sananvapaus?
Aina ollaan riskaamassa jostakin...
Voi tämänkin viestin poistaa jos ei ole muuta tekemistä
Banaanikin on hyvää....
-
Mitähän täällä nyt tapahtuu?
Demokratia vai sananvapaus?
Aina ollaan riskaamassa jostakin...
Voi tämänkin viestin poistaa jos ei ole muuta tekemistä
Banaanikin on hyvää....
Ko ketjuun laitettu turhan kärkkäitä kommentteja, jotka menivät jo kauas hyvästä mausta.
Ne on nyt poistettu ja yhdelle käyttäjälle annettu varoitus.
Voi tämänkin viestin poistaa jos ei ole muuta tekemistä
Banaanikin on hyvää....
Voisi olla muutakin tekemistä kuin poistella asiattomuuksia.
-
Meikä ei nyt ymmärrä mikä tässä porukkaa ihmetyttää? Ei ole kiiltäviä ahtoputkistoja, dumppeja eikä sinisiä silikoniletkuja?
Ei muutakun rakennelma kasaan, siitähän sitä on hyvä lähteä jatkojalostamaan... Mites ohivirtauskanava?
-
meinaat varmaan tehdä aikamoiset tukirakennelmat tolle hx50? vois olla ilman aika kovilla tuo pakosarja sun muut värkit.. no mutta voi olla aika veikeä peli kuitenkin kun saat ajoon tuon.
-
Ohituskanva on vielä kokonaan tekemättä ja tuo tukirakenelma on puoliksi valmis.
-
Perjantaina askartelin tuen ja ohituskanavan putkea. Vielä olis paljon töitä ennen ensi sauhuja.
-
Pientä edistystä täälläkin.
Hommasin myös uuden projektin mega harjottelua varten eli Volvo 740 -85 B200ET
-
Eikös -85 pitäisi olla vielä B19ET:llä? Vai olenko ihan väärässä?
-
Eikös -85 pitäisi olla vielä B19ET:llä? Vai olenko ihan väärässä?
-84 olis kymppikoneella, -85 jo satasarjasella.
-
Tänään otettiin savut yhdellä turbolla ja heräs ihan hyvin alhaalta ja kulkua oli sen verta etteise ikinä ole noin hyvin kulkenut.
HX50 asennusta jarruttaa tulopuolen ja öljynpaluu tiiviste sekä v-pata kun en tiedä mistä moiset voisi ostaa.
-
Nuo kuvat ei tunnu toimivan. Mielelläni katselisin vähän fotoja tästä rakennelmasta.
-
Nuo kuvat ei tunnu toimivan. Mielelläni katselisin vähän fotoja tästä rakennelmasta.
http://kalsarit.kuvat.fi/
-
Melkoinen putkihässäkkä :)
Ei muuta kuin voimia projektin loppuunviemiseen. Erittäin mielenkiintoinen härveli.
-
(http://kalsarit.kuvat.fi/kuvat/242/Räpellykset/IMG_0529.JPG/_smaller.jpg)
Ehkä härskein näkemäni viritelmä koskaan! Ei muutakun ströbän korvaat Megaruikkarilla, pari kiina pumppua ja yli 1000cc suuttimet kehiin, hukkaportin lisäät ja paineita kolmatta kiloa niin luulis liikahtavan :)
Joko on vahvempaa kellaria suunniteltu?
-
Ehkä härskein näkemäni viritelmä koskaan! Ei muutakun ströbän korvaat Megaruikkarilla, pari kiina pumppua ja yli 1000cc suuttimet kehiin, hukkaportin lisäät ja paineita kolmatta kiloa niin luulis liikahtavan :)
Joko on vahvempaa kellaria suunniteltu?
Ruikkarit, pumput ja 1600cc suuttimet tulee, kun on aikaa, rahaa ja taitoa. Hukkaportti on kyllä pakollinen römberillä ajettaessa ja sellainen hommataankin, kun pystytään. Ja mikäs ihme nyt B19a hajottais.
-
...asennusta jarruttaa tulopuolen ja öljynpaluu tiiviste sekä v-pata kun en tiedä mistä moiset voisi ostaa.
Pannan pitäisi olla 4,5"?
Täällä on jotain, mutta tuleeko tavarakin? http://store.fastcommerce.com/trucknbusclamps/v-band-clamps-99-ff8081811ba39277011c8b4bb1481c68-c.html
Ehkä täältä löytyisi tietoa varmimmin: http://www.holsetaftermarket.com/aftermarket/files/
Jos ei muuten, niin kysymällä sieltä.
En minä mitään turboista ymmärrä, mutta konehuone näyttää aika villiltä :buck2:.
Jos jotain ikävää kritiikkiä on tullut, niin eikös se nyt ole ihan oma asia minkälaista sitä värkkäilee. Jos joku on valmis näyttämään keskeneräisen tuhat tuntia värkkäämänsä laitoksen, niin eiköhän sitä nyt sen verran pidä kunnioittaa, että pitää negatiiviset mölyt mahassaan.
-
Pannan pitäisi olla 4,5"?
Täällä on jotain, mutta tuleeko tavarakin? http://store.fastcommerce.com/trucknbusclamps/v-band-clamps-99-ff8081811ba39277011c8b4bb1481c68-c.html
Ehkä täältä löytyisi tietoa varmimmin: http://www.holsetaftermarket.com/aftermarket/files/
Jos ei muuten, niin kysymällä sieltä.
En minä mitään turboista ymmärrä, mutta konehuone näyttää aika villiltä :buck2:.
Jos jotain ikävää kritiikkiä on tullut, niin eikös se nyt ole ihan oma asia minkälaista sitä värkkäilee. Jos joku on valmis näyttämään keskeneräisen tuhat tuntia värkkäämänsä laitoksen, niin eiköhän sitä nyt sen verran pidä kunnioittaa, että pitää negatiiviset mölyt mahassaan.
Ilmeiseti se on tuo 4,5" mutta täytyy koittaa kahden pakoputkikiristäjän viritelmää jos sillä sis pitävän liitoksen.
Auto on nyt pakoputkea ja toista paineputkea vailla valmis.
-
Jos hommat menee niinkuin elokuvissa ajetaa huomenna ensimmäiset testit ilman pakoputkea.
-
Jos hommat menee niinkuin elokuvissa ajetaa huomenna ensimmäiset testit ilman pakoputkea.
Vaadin videokuvaa.
-
Vaadin videokuvaa.
Koitetaan ottaa pari pätkää.
-
Tänään käytiin hieman testailemassa ja koska ei ole vielä tuo ohituskanavan läpänohjain valmis niin piti ajaa joko läppä kiinni taikka läppä auki. Läppä kiinni kakkosella nousi ahdot saman tien yli 2bar niin ei viittinyt enempi kenkiä. Läppä auki ei ahdot noussu lainkaan edes nelosella lämä tiskissä motarilla. Kamera unohtus tietysti kotiin niin ei ole kuviakaan näyttää.
-
http://kalsarit.kuvat.fi/kuvat/242/IMG_0540.JPG
-
Aika hyvän näkönen scooppiviritelmä.
-
Aikamoinen härdelli :pomo:
-
Noniin kauan sitä hauskuutta kestikin. Tein tänää pakoputken ja vesilinjat uusiksi. Sitten lähin koeajolle ja ensimmäisen kiihdytyksen jälkeen kakkosvaihteella lähti lämmöt kipumaan yli punarajan. Ajoin tien sivuun ja apulaitehihnan kiristyspultti oli lentänyt jonnekkin ja vesipumppu ei pyörinyt. Ajoin siitä varovasti pienissä pätkissä takaisin tallille kun olin lähellä. Tallilla pistin uuden pultin ja täytin paisarin. Uudella koeajolla sama juttu lämmöt lähti kohti kattoa vaikka vesipumppu pyöri ja alavesiletku oli täysin kylmä. Ajoin takaisin tallille ja öljykorkin huohotinputkesta oli ampunut valkoista mälliä konepellin täyteen. Eli palokose pahvi sitten ja paloiko se se siitä kiihdytyksestä vai vesipumpun pyörimättömyydestä en tiedä, mutta kyllä vituttaa kun juuri sai paketi kasaan
-
Nyt on uusi Goetze tilattu ja jos ens vkl sais vaihdettua.
-
On se nyt muoviämpäri eilen vaihdoin pahvin ja pistin koneen läjään, mutta ei käynnistynyt. Tarkistin jaon, väliakselin ja nokan asennon. Vaihdoin tulpat ja vahvan kipinän antoi. Myös bensaa tuli ja ei edes luvannut. Ja tänään piti vielä mennä artukaiseten radalle.com tapahtumaan vetäseen 1/8 maili.
-
Ei lähtenyt volvo käyntiin ja vittuuntuneen revin koko koneen pois ja tilalle laitan B200ET luonnollisesti strömbergillä.
-
meinaatko kanget päivittää?
-
meinaatko kanget päivittää?
Tämän koneen tehot jää alle 250hp.
-
Tänään sutasin juhannuksen kunniaksi B200AT koneen paikallensa ja lähti jopa käyntiinkin. Vielä olis laturit ja kaikki laittamatta niin saa auton taas ajoon.
-
jokos tää toimii? :)
-
jokos tää toimii? :)
Jos meinaat sitä kaksoisahdin hässäkkää niin se laitetaan takaisin kun on järkevä bensansyöttö ja tuo 2.3 alakerta. Tuo B200AT viritelmä tosiaan lähti käyntiin jo ja ajoon olis tarkotus saada ens vkl.
-
Nyt on volvo kasassa eli tekniikka koostuu täysin toimivasta B200ET koneesta johon on laitettu täysin toimivasta B19A koneesta sytkä ja strömbergi. Ongelma on vain ettei prkl nosta ahtoja ei tippaakaan ei pihise eikä puhise.
-
Nyt rupes ahdot nousemaan, mutta nyt taas puolestaan lämmöt nousee pilviin. Outo juttu kun kaikki osat on nyt vaihdettu jossa vesi kiertää.
-
Pakopaineet ja seossuhde tarkistukseen
-
eihän ennakot myös liian myöhäisellä
-
Noniin ja taas mennään. Flektin virtapiuha oli irronnut ja siksi kuumeni. Nyt ajellaan tällä kokoonpanolla ja keskitytään toiseen projektiin.
-
http://kalsarit.kuvat.fi/kuvat/242/IMG_0682.JPG
-
Auto myydään rullaavana panostuksen siirtyessä 745 volvoon.
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=10562.0
-
Auto vaihtaa omistajaa ja siirtyy toiselle foorumilaiselle.
-
Kannattaako poistaa? Näitä kuitenkin mukava lueskella, vaikka auto vaihtanutkin omistajaa.
-
kowalski vois lukita tämän niin ei kirjoitella höpöjä enää tänne. :pomo:
Edit JuHaU: done