KL-varaosat  Race.fi

740 TIC -89 (Omistaja vaihtunut)

  • 31 Vastauksia
  • 10904 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa räkänokka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 544
  • Mäntsälän moottori tärväämö - MMT #1
740 TIC -89 (Omistaja vaihtunut)
« : 18.05.2011, 15:30:48 »
Tästähän pidin topiccia jo vanhalla foorumilla mut lisätään nyt tännekkin kun kerran on aiheellista.

Vähän tietoja autosta :
Tekniikalle tehtyä :
B200 ET
Superchip- lastu
T03/04 ahdin (Finnturbon muokkaama)
3" putkisto yhdellä läpivirtaavalla vaimentimella
A-nokka johon koneistettiin jakajan ura
530-kansi josta kanavat siloteltu ja r-seetit
B230ET suuttimet ja bensanpaine mollukka
Kevennetty pottapyörä
Iso kiina cuuleri
ahdot 0,9
Ja motronic tottakai  :-\

Penkitetty Tampereella Tatech:illa : 202hp/310nm 0,65bar ahtoja
http://s710.photobucket.com/albums/ww107/Rakanokka/?action=view&current=HSF-789Penkityslappu.jpg

Muuten itse autosta löytyy sähköpeilit, sähkö ikkunat x4, kattoluukku (sähköinen), puoli nahka sisusta. M46 laatikko. Luistava kytkin  ::)
Hyviä puolia vielä lisää : Ei ahtimen malli merkintää papereissa eikä tehoista sanaakaan.
Ei vähäpäästöinen  :P

Ja sitte niitä ongelmia koska jokaisessa autossahan niitä löytyy enemmän tai vähemmän..
Leima umpeutunut
Pari pientä ruoste reikää
Taka iskarit ja jouset menee vaihtoon
Ex eukko potkas takavalosta pakki lasin sisää
Etu parkeissa on jonku sortin maadotus häikkä
Töötti ei toimi
Ja tuo kytkin menee vaihtoon
Ja motronicissa on jotain häikkää. Syöttää soppaa nii kerpeleesti. Ei lähde ees käyntii jos on startti sumutteen piuha kiinni eli suuttimet on kaikki koko ajan auki.
Tästäkin oli juttua edellisellä foorumilla. Mutta mikään ei auttanut mitä siellä tarjottiin vaihtoehdoksi.
vaihdettua : Moottorin lämpötila anturi, suuttimet, startti sumutin,tulpat, tulpanjohdot, virranjakajan pohja, jakajan kansi, pyörijä, moottorin käynti nopeuden ja sytytyksen anturit. Kokeiltu kolmella eri aivolaatikolla, Johtosarjakin on ehjä. Tähän kaivattaisiin ihan ensimmäisenä apuja. Mistäköhän mahtaa tuolta löytyä suutinten etuvastus ?

Kun ei mennyt kaupaksi kun koitettiin myydä ni otetaan taas rojektiksi sitä mukaa mitä instistä kerkiää.. kuvia --> http://s710.photobucket.com/albums/ww107/Rakanokka/ Autoa siis vastaavat ne kuvat missä se on musta.
« Viimeksi muokattu: 03.09.2011, 22:33:10 kirjoittanut räkänokka »
Suunnittelun yksinkertaisuus korostaa rakennelman luovuutta.
"Teoriassa se mutteri kyllä pyörii, mut käytännössä se on ruosteessa"

Poissa räkänokka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 544
  • Mäntsälän moottori tärväämö - MMT #1
Vs: 740 TIC -89
« Vastaus #1 : 31.07.2011, 00:33:44 »
No niin... Alkaa taas löytymään inspiraatiota  kun valtion tarjoamat aamut alkaa käymään vähiin ja kortinki saa kohtapuoliin takaisin :P

Viikon päästä lähtee työn alle. Tähän mennessä on purettu imusarja ja ahtoputket pois ja moottorin lämpötila anturi.

Alusta komplinaatiota olen miettinyt.. Oliskohan ihan mahdoton idea jos sovittelis etutolppiin W124 korisen diesel farkun jouset ?? Olis meinaan jäykkää ja sais pätkittyy sopivan matalaks. Lyhentäis iskarit tietysti vastaamaan korkeutta :PP
niin siis muutenhan siinä ei vissiin ongelmaa muodostu muuta kuin noissa jousikupissa ja yläpäässä..
Tuleekohan leimalla katsuri väliin jos tolppaan on muokattu jousikuppi vastaamaan mersun jousta ???
Ja yläpäässä sama... Vai pitäiskö sit aina leimalle vaihtaa tolpat missä volvon jouset ?

Mahtaakohan tämä olla aivan älyvapaa idea ???  :idiot2:

Ja sitten kyssäri noista lh-jeteistä että onkos 200 sarjassa ollut tuota lh 2.4:sta ? Ja eikös sen tunnista lh 2.2 :sesta siitä et tuossa 2.4 on vikakoodin luku mahdollisuus ?
Suunnittelun yksinkertaisuus korostaa rakennelman luovuutta.
"Teoriassa se mutteri kyllä pyörii, mut käytännössä se on ruosteessa"

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7967
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: 740 TIC -89
« Vastaus #2 : 31.07.2011, 00:48:57 »
Ja sitten kyssäri noista lh-jeteistä että onkos 200 sarjassa ollut tuota lh 2.4:sta ? Ja eikös sen tunnista lh 2.2 :sesta siitä et tuossa 2.4 on vikakoodin luku mahdollisuus ?

On ollut B2XXF koneisissä, siis viimeisissä 2 satkuissa. Ekat taisi olla -89.
2.4:ssa on vikokoodinlukuboksi.

Poissa räkänokka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 544
  • Mäntsälän moottori tärväämö - MMT #1
Vs: 740 TIC -89
« Vastaus #3 : 31.07.2011, 00:53:12 »
Kyseinen vehke B200F juurikin. Vm tais olla 90 :P


Mahtaakohan kenelläkään olla kokemusta Lh:n asentamisesta motronicin tilalle 700 sarjalaiseen ?
Ja jos vaparista vaihtaa Lh:n ahdettuun niin mitä muutoksia joutuu tekemään ?
Olisi siis täydellinen lh johtosarjoineen ja kaikkine antureineen..
« Viimeksi muokattu: 31.07.2011, 19:35:37 kirjoittanut räkänokka »
Suunnittelun yksinkertaisuus korostaa rakennelman luovuutta.
"Teoriassa se mutteri kyllä pyörii, mut käytännössä se on ruosteessa"

Poissa räkänokka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 544
  • Mäntsälän moottori tärväämö - MMT #1
Vs: 740 TIC -89
« Vastaus #4 : 31.07.2011, 18:29:02 »
Takapään jousitus alkaa olla loppuun saakka päätetty..
Eli jousiksi pätkityt 245 kuormajouset ja G-astran säädettävät fk:n iskarit.
http://osaverkko.shop.wosbee.com/PublishedService?file=page&pageID=9&itemcode=FKZZOP64

Mut tuo etupää on vielä hieman pimennossa.. Ja siihen kaivattaisiin vastausta et sanooko katsuri jos itse muokkaa tolppiin toisesta autosta jouset ?? Ja mistäköhän sais lyhkäsemmät iskarit jotka sopis volvon tolppiin ? Ellei sorvissa lyhennä noita omia..
Suunnittelun yksinkertaisuus korostaa rakennelman luovuutta.
"Teoriassa se mutteri kyllä pyörii, mut käytännössä se on ruosteessa"

Poissa rausku

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 107
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 TIC -89
« Vastaus #5 : 04.08.2011, 00:09:12 »
Takapään jousitus alkaa olla loppuun saakka päätetty..
Eli jousiksi pätkityt 245 kuormajouset ja G-astran säädettävät fk:n iskarit.
http://osaverkko.shop.wosbee.com/PublishedService?file=page&pageID=9&itemcode=FKZZOP64

Meneekö nuo astran säädettävät ihan heittämällä takapäähän? Ei huonompi ratkaisu takapään jousitukseen jos menee?

Poissa räkänokka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 544
  • Mäntsälän moottori tärväämö - MMT #1
Vs: 740 TIC -89 Alustan suunnittelua
« Vastaus #6 : 04.08.2011, 22:00:30 »
Holkit on kapeemmat ku volvon iskareissa et joutuu jotain prikkaa laittaa väliin.
Ja ovat kohtuu paljon lyhkäsemmät ku nuo volvon..
Suunnittelun yksinkertaisuus korostaa rakennelman luovuutta.
"Teoriassa se mutteri kyllä pyörii, mut käytännössä se on ruosteessa"

Poissa Fileman

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 852
  • högbacken garage
Vs: 740 TIC -89 Alustan suunnittelua
« Vastaus #7 : 05.08.2011, 12:30:03 »
Eikö tuo moottoriohjaus olisi paree vaihtaa kokonaan Megasquirttiin? =]
Volvo 242 -77 B230
Garaget

Poissa räkänokka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 544
  • Mäntsälän moottori tärväämö - MMT #1
Vs: 740 TIC -89 Alustan suunnittelua
« Vastaus #8 : 05.08.2011, 13:10:06 »
Valtion tarjoama päiväraha ei oikeen riitä megaan  :-\
Muuten kyllä.

Suunnittelun yksinkertaisuus korostaa rakennelman luovuutta.
"Teoriassa se mutteri kyllä pyörii, mut käytännössä se on ruosteessa"

Poissa _hape

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 339
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 TIC -89 Alustan suunnittelua
« Vastaus #9 : 05.08.2011, 13:37:03 »
Valtion tarjoama päiväraha ei oikeen riitä megaan  :-\
Muuten kyllä.

aamuja :2funny: pääsin ite just pois vuoden ahertamisen jälkeen :)

Poissa sekokupu

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1788
  • Volvo Rapist Club Finland
Vs: 740 TIC -89
« Vastaus #10 : 05.08.2011, 14:35:18 »
Takapään jousitus alkaa olla loppuun saakka päätetty..
Eli jousiksi pätkityt 245 kuormajouset ja G-astran säädettävät fk:n iskarit.
http://osaverkko.shop.wosbee.com/PublishedService?file=page&pageID=9&itemcode=FKZZOP64

Mut tuo etupää on vielä hieman pimennossa.. Ja siihen kaivattaisiin vastausta et sanooko katsuri jos itse muokkaa tolppiin toisesta autosta jouset ?? Ja mistäköhän sais lyhkäsemmät iskarit jotka sopis volvon tolppiin ? Ellei sorvissa lyhennä noita omia..

Miksei eteen jotkut oikeat madallusjouset ja esim bilsteinin B8:t? Sais oikeasti toimivaa alustaa. Ja esim taakse samanlainen kierros.

Poissa räkänokka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 544
  • Mäntsälän moottori tärväämö - MMT #1
Vs: 740 TIC -89 Alustan suunnittelua
« Vastaus #11 : 05.08.2011, 17:24:46 »
_hape : Kiitos  ;D
Onneks ei oo enää paljoo (62)
Sekokupu : Kuten jo totesin aikasemmin ni noil päivärahoil ei ihan hirveitä kustanneta  :'(
Ja ku on niin paljo gines viikonloppuja ja vartioo näin spollena ja pienellä saapumiserällä ni ei oikee mistään töistäkään rahoja saa... Ni pitää sit pelleillä tällästen halpojen vaihtoehtojen kanssa....
Suunnittelun yksinkertaisuus korostaa rakennelman luovuutta.
"Teoriassa se mutteri kyllä pyörii, mut käytännössä se on ruosteessa"

The moose

  • Vieras
Vs: 740 TIC -89
« Vastaus #12 : 05.08.2011, 18:03:55 »
Takapään jousitus alkaa olla loppuun saakka päätetty..
Eli jousiksi pätkityt 245 kuormajouset ja G-astran säädettävät fk:n iskarit.
http://osaverkko.shop.wosbee.com/PublishedService?file=page&pageID=9&itemcode=FKZZOP64

Mut tuo etupää on vielä hieman pimennossa.. Ja siihen kaivattaisiin vastausta et sanooko katsuri jos itse muokkaa tolppiin toisesta autosta jouset ?? Ja mistäköhän sais lyhkäsemmät iskarit jotka sopis volvon tolppiin ? Ellei sorvissa lyhennä noita omia..

tuolla alustamuutos topikissa on moneen kertaan todettu 240 iskarin olevan käypänen pienillä tolpan sisäisillä muutoksilla. holkkia ympärille ettei hölsky ja päälle/alle että mutteri kiristyy.

240 iskari on siis lyhkäsempi ja jäykempi. ja mahtuu 7 tolppaan. = butjetti ratkaisu.  :)

Poissa sekokupu

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1788
  • Volvo Rapist Club Finland
Vs: 740 TIC -89 Alustan suunnittelua
« Vastaus #13 : 05.08.2011, 18:18:08 »
_hape : Kiitos  ;D
Onneks ei oo enää paljoo (62)
Sekokupu : Kuten jo totesin aikasemmin ni noil päivärahoil ei ihan hirveitä kustanneta  :'(
Ja ku on niin paljo gines viikonloppuja ja vartioo näin spollena ja pienellä saapumiserällä ni ei oikee mistään töistäkään rahoja saa... Ni pitää sit pelleillä tällästen halpojen vaihtoehtojen kanssa....

No sitten oottelemaan hetki että pääsee puhaltelemaan nollia ja rakentelemaan kunnon alustaa 8)

Poissa InlineFour

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1324
  • Toiset käy töissä, toiset käy kotona
Vs: 740 TIC -89 Alustan suunnittelua
« Vastaus #14 : 05.08.2011, 18:43:20 »
Jaa Haminaan oot eksyny. Sieltä minäki vähä yli vuos sit alotin, nyt on TJ turvallisesti miinuksella ;)
Oot näemmä multa osiakin joskus hakennu, ja vissiin juuri tuolla volvollakin, sellaisesta
hopeanharmaasta 760:sestä puolisentoista vuotta/ vuosi sitten?
Oikeissa autoissa on kolme poljinta;
kaasu, jarru, seisontajarru

 

Samppasport  Futurez