Futurez  Kulkukoira

940 Megasquirt all N/A "Myynnissä"

  • 99 Vastauksia
  • 42658 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Jahre

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 262
  • MX-5 NB
Vs: 740 TIC und 940 Megasquirt
« Vastaus #15 : 02.09.2011, 08:31:54 »
Juu ASE on käytössä vain sen tietyn ajan minkä itse voi määrittää. Kun just sitä vaan mietin että jos sen ottaa kokonaan pois käytöstä ja käyttää vain WUE. Itsellä tuo kone käy aika huonosti sen ajan kun ASE on päällä ja sitten kun se tippuu pois käynti tasoittuu. Seokset seilaa 12-17 välillä.

Poissa Jahre

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 262
  • MX-5 NB
Vs: 740 TIC und 940 Megasquirt
« Vastaus #16 : 07.09.2011, 10:06:06 »
Pientä edistystä tapahtunut tuolla säätö rintamalla. Nyt WUE ja ASE alkaa olla ihan siedettävissä säädöissä. Kone käy suht tasaisesti joutoa, mutta kun ajamaan lähtee niin täytyy olla tarkkana kaasun kanssa ihan alussa. Tahtoo sammua herkästi. Voipi olla että kylmäkiihdytysrikastus on hieman pielessä.

Karttoja tuli kans vähän rukattua parempaan ja nyt seokset alkaa olla ihan hyvät ajossa. Tulpat tarkastin ja hieman enemmän oli valkoista kuin ruskeaa, mutta se varmaankin tasoittuu kun pääsee ajeleen hieman pitempää matkaa. Myös katsastus alue tuli säädettyä suht. lähelle.
Tänään mankeloin takakaaria hieman, jos nyt pääsisi tuosta raapimisesta  tai ainakin ei raapisi niin herkästi. Perjantaina uudelle pitkän matkan reissulle katsomaan kuinka se nyt pelittää. :P

Poissa Jahre

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 262
  • MX-5 NB
Vs: 740 TIC und 940 Megasquirt
« Vastaus #17 : 21.09.2011, 11:40:50 »
Tehdäänpä päivitystä tänne. Aikaa on kulunut ja autossa on tapahtunut muutoksia niin alustassa kuin softapuolella. Maanantaina Lankun kanssa käytiin ajelemassa ja säätämässä sytkä- ja polttoainekarttoja kohalleen. Keli ei ollut ihan paras siihen, mutta saatiin kuitenkin aika hyviin säätöihin. Omat sytkäkartat olivat hieman hakusessa mutta onneksi Lankku fiksasi niitä hieman ;) Nyt vetää nätisti rajoittimelle asti (6600rpm) ja kunnolla lähtee vetään 4000 rpm kohdalta.

Aikaisemmin sain nuo kylmäkiihdytysrikastukset kohdilleen, niin nyt onnistuu ajo kylmälläkin koneella. Ehkä vielä vois himpun verran laittaa laihemmalle, mutta katotaan nyt. Tänään sitten agendana oli keulan madaltaminen, kiekkamittarin kytkentä, keskuslukituksen korjaus ja laajakaistan maadoituksen vaihto. Noh noista sain vain tuon keulan madaltamisen tehtyä :D Keskuslukkoon ei löytynyt vikaa ja kiekkamittarin johto on tod. näk. poikki jostain kun ei toiminut alkuperäistä johtoa käyttämällä. Maadoituksen vaihtokin jäi sitten ajan puutteen takia myöhenpään. Mahdollisesti huomenna sitten se alta pois.

Keulasta otin kierroksen jousista pois ja nyt auto on huomattavasti paremmassa stanssissa. Keulasta kyllä tuli aika kova, mutta form before function ;D Pieni kolina kuului vasemmalta takaisin ajaessa, joka nyt hieman mieltä kaihertaa. Täytyy koittaa löytää siihen syy. Nyt ei ole kuvia laittaa mutta niitä tulee myöhemmin :-\

Poissa Jahre

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 262
  • MX-5 NB
Vs: 740 TIC und 940 Megasquirt
« Vastaus #18 : 01.10.2011, 09:24:09 »
Ei vieläkään ole kuvia laittaa kun en saa niitä tähän koneelle >:(
Sen verran on tullut tässä näperrettyä että toissapäivänä käytin sen napisevan etutolpan irti ja koitin ettiä syytä naksuntaa. Mitään poikkeavaa ei löytynyt, joten tolppa kasaan ja takas auton alle. Valitettavasti ääni ei lähteänyt mihinkään ??? Siinä kaverin kanssa aikamme pähkäiltiin ja epäiltiin että oisko siinä yläpään laakerissa sitten jotain väljää joka aiheuttaisi sen napsumisen. Täytyy nyt koittaa tutkia vielä ennen kuin menee mitään uutta osaa tilaan.

Tänään kuitenkin on sitten tarkoitus lähteä Motoparkiin kattomaan kuinka se tiiliskivi taittuu mutkiin. Saapahan samalla tietoa siitä kuinka se kone toimii tuolla radalla ja ennen kaikkea kuinka kauan se kestää siellä ;D Onneksi Lankku on mukana joten hinausapukin on lähellä  ;)

Poissa Jahre

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 262
  • MX-5 NB
Vs: 740 TIC und 940 Megasquirt
« Vastaus #19 : 01.10.2011, 21:19:06 »
Nyt on Motoparkista kotiuduttu ja autokin kesti vallan mainiosti koko päivän rälläykset. Ratakilsoja tuli semmoset 115-120km. Kone toimi moitteettomasti koko ajan, mitä nyt vähän öljyä puski jostain siitä koneen etupäästä. Sitäkin vain sen verran että kasteli koneen kylkeä mutta maahan asti ei valuttanut.

Olin kyllä hieman yllättynyt siitä kuinka hyvin se jaksoi tuota rata-ajoa ja ihan kiitettävästi sillä siellä pääsi. Eihän siinä sitä tehoa ole paljoakaan, mutta ei siinä että kuskilla olis taitoakaan ;D Vakio etujarrutkin toimi koko päivän moitteetta. Missään vaiheessa ei jarrut tuntuneet häviävän. Renkaatkin toimivat todella hyvin, siihen nähden että ovat jo aika monta vuotta vanhat. Tästä on nyt hyvä lähteä tuota jalostamaan. Paras kierrosaika taisi olla jotain päälle 2 min. En nyt tarkkaa aikaa muista, Lankulla tuo aika saattaapi olla tallessa. In-car pätkääkin olisi tarjolla kunhan Lankku sen pakkaa ja laittaa Youtubeen.

Paikalla Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7603
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 940 Megasquirt
« Vastaus #20 : 02.10.2011, 10:49:12 »
2:04,2 oli Racechronon mukaan paras.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Teuwo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 93
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 Megasquirt
« Vastaus #21 : 03.10.2011, 19:01:40 »
No ihan hyvinhän se on sitten kulkenut lempeänlaisiin löylyihin nähden.

Ylipääntäänkin katselin että rataa kiertänyt 9-Volvo oli perin siistin näköinen, mikä ei ole ihme jos on kerran uudelleen maalattu.

Jos jaksaa ja viitsii niin cambermodi eteen antaa ihan jonkunverran lisää nopeutta mutkiin ja eturenkaat kuluu tasaisemmin.
Ei edes maksa mitään, tai no auraus pitää säätää uudelleen.

Oliko ne EVOon kameroita kiinni naponeet heput muuten samaa porukkaa ?

 
« Viimeksi muokattu: 03.10.2011, 19:04:52 kirjoittanut Teuwo »

Poissa Jahre

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 262
  • MX-5 NB
Vs: 940 Megasquirt
« Vastaus #22 : 04.10.2011, 08:20:34 »
Kiitoksia -H- Tuo camberin säätö olis hyvä saada, mutta kyllä sitä olis muutakin mitä laitella. Täytyy nyt kattoa miten sitä villiintyy tuota laittaan ;)
Ne Evo kaverit oli toista porukkaa. Sen valkoisen Evon omistajan kanssa muutama sana vaihdettiin, mutta itse en ainkaan ketään heistä tuntenut.

Edit: http://www.youtube.com/watch?v=A69jvfuQo3A
Siinä olis vähän in-car kuvaa jos kellään kiinnostaa ;D
« Viimeksi muokattu: 04.10.2011, 08:22:20 kirjoittanut Jahre »

Poissa Fileman

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 852
  • högbacken garage
Vs: 940 Megasquirt
« Vastaus #23 : 04.10.2011, 08:54:03 »
Paljonkos sait vauhtia tuossa 0:26 alkavalla suoralla?
Volvo 242 -77 B230
Garaget

Poissa Jahre

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 262
  • MX-5 NB
Vs: 940 Megasquirt
« Vastaus #24 : 04.10.2011, 09:26:28 »
Semmoset 150 km/h oli suoran päässä. Ihan nätisti se kelas sen 120 km/h, mutta sen jälkeen oli aika tuskaa saada se loput. 3. vaihteella oli siinä s-mutkan kohdalla kierrokset 6000 rpm paikkeille, jossa sitten vaihdoin 4. vaihteelle.

Poissa Mjt

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 418
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 TIC und 940 Megasquirt
« Vastaus #25 : 04.10.2011, 22:01:06 »
Nyt on Motoparkista kotiuduttu ja autokin kesti vallan mainiosti koko päivän rälläykset.

Meillä olikin sit sen kolmesatkun kanssa murheita teidänkin edestä..

Poissa Teuwo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 93
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 Megasquirt
« Vastaus #26 : 05.10.2011, 14:56:02 »
2:04,2 oli Racechronon mukaan paras.

Kellotitko muuten omalle autolle aikoja ?


Poissa Jahre

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 262
  • MX-5 NB
Vs: 940 Megasquirt
« Vastaus #27 : 05.10.2011, 16:04:33 »
Kellotitko muuten omalle autolle aikoja ?

Valitettavasti en pystynyt kellottaan aikoja :'( Itsellä ei ollut mitään sekkaria tai vastaavaa. Lankku kellotti hänen Racechronolla 3 kierrosta ja siitä tuo 2:04,2 on saatu. Olisi ollut kyllä mukava nähdä kaikki kierrosajat, niin olisi voinut sitten nähdä kuinka sitä ajat parani (jos parani ::) ) Voi tieten olla että saan megan logista vielä joitain aikoja mutta en ole perehtynyt logeihin vielä.

Poissa Teuwo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 93
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 Megasquirt
« Vastaus #28 : 05.10.2011, 19:19:42 »
Joo, lähinnä kiinnosti miten Lankun pirssi meni vaparitekniikalla.
Olisi saanut kaverille referenssiä sen ylipaineistettua 142 varten.

Se otti samalla IPD kellistyksenvaimentajat kuin minä 9-volvoon.

 

Paikalla Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7603
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 940 Megasquirt
« Vastaus #29 : 05.10.2011, 22:18:41 »
Joo, lähinnä kiinnosti miten Lankun pirssi meni vaparitekniikalla.
Olisi saanut kaverille referenssiä sen ylipaineistettua 142 varten.
Olisi, eli et ole katsonut mun projekti-topicista aikoja? :)
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy