Race.fi  Puotilan autokorjaamo

PV Custom

  • 48 Vastauksia
  • 15514 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Customer

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1198
Vs: PV Custom
« Vastaus #30 : 11.10.2011, 17:47:51 »
Kyllä se tekisi turbokone mieli pistää tuohon. Nykynen käyttis 2.3tic 740:kin kulkee niin ilosesti.

No jos tuon K-lohkon pistäisi, siihen sitten pelkän vapariruutan tuosta turbokoneesta katastukseen? K-vinokoneessahan on se 103hp kaasarilla, mutta menis tieten teholapulla ruiskunakin, sanoo vielä että varmatoimisuus ja pienempi kulutus ollut ruiskun asennuksella etsinnässä.

Meneekö K-lohkoon ET:n alakerran palikat suoraan? Kansihan menee ja ruutat sun muut siinä samoten, mutta joutuuko esim mäntiä vaihtaan? Mites sitten se seikka, kun turbosta otetaan turbo pois, pelaako ollenkaan tuolla vakio motronicilla. Pitäisikin katsoa tekniset tiedot tarkemmin että osaavat osaa neuvoa.

Jos ja kun sen saa kilpiin tuolla K:n lohkolla ja vapariruutana, voisi sitten tehdä siihen pikakiinnitykset turbolle ::) väh 150hp tässä hopassa olisi oltava.

Poissa Teukka

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 82
Vs: PV Custom
« Vastaus #31 : 11.10.2011, 18:00:54 »
Eikös sen K-lohkon turbottaminen ja istuttaminen tuohon koppaan laillisesti sitten ole mitenkään mahdollista, koska eikös siitä saada penkitettyä sopiva lappu ja pelata niillä katsurin sulle aikasemmin antamilla ohjeilla..? Tässä on käyty keskustelua valmiin turbokoneen tehojen laskemisesta koppaan sallituille luvuille ja todettu se nykyään mahdottomaksi keinoksi. Mutta jos K-lohkosta lähtee tekemään turbopataa, saako sen sillon penkitettyä oikeille luvuille ihan laillisesti ???
854 T5 -96, V70 D5 -02, V70 T5 -97 projekti, Carina E -94, P121 Amazon B20 -70 kesäauto, toinen V70 T5 -97 purkuauto osina myynnissä

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: PV Custom
« Vastaus #32 : 11.10.2011, 18:25:02 »
Voithan tehdä 101hp alunperin omaavaan moottoriin ei-niin-onnistuneen omavalmisteturbotuksen, jossa käytät kaikki osat tuosta ET:stä paitsi lohkon, mutta valitettavasti saat siitä hx35 puhaltimella ja keulan kokosella välijäähyllä 124hp, jos ei onnistu niin ei onnistu ::)
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa Timo-M

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 88
  • www.vrcf.fi
Vs: PV Custom
« Vastaus #33 : 11.10.2011, 18:32:13 »
Tee vaparikone vaan sinne keulille, saa siitäkin nuo tehot keposesti;) Tarviiko se aina kaikilla saaha se fööni sinne lohkon kylkeen:)Ja ääniähän pakoäänetkin on makeemmat vaparilla.

Poissa Eluk

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 21
  • www.vrcf.fi
Vs: PV Custom
« Vastaus #34 : 11.10.2011, 21:26:08 »
Ihan vaan tyhmänä kysymyksenä... Erottaakohan se katsuri noita lohkoja toisistaan. En toki kehota epärehellisyyteen..

Poissa Elk

  • Paalimaan vartija
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2589
Vs: PV Custom
« Vastaus #35 : 11.10.2011, 21:31:38 »
Ihan vaan tyhmänä kysymyksenä... Erottaakohan se katsuri noita lohkoja toisistaan. En toki kehota epärehellisyyteen..
Ei erota kun ei siinä B200ET:n lohkossakaan lue kuin B200.
Jäitä housuun!

Poissa Eluk

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 21
  • www.vrcf.fi
Vs: PV Custom
« Vastaus #36 : 11.10.2011, 22:01:33 »
Tuotapa juuri ajoin takaa.
 

Poissa Customer

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1198
Vs: PV Custom
« Vastaus #37 : 11.10.2011, 23:11:34 »
Pitäskö tuosta sitten ottaa ahdin vaan poies katsastuksen ajaksi. Sovitaan että se on 200K jonka tehoista paperit esim volvolta, ja sitten kaveriksi penkkilappu mitä tehot on ruiskulla varustettuna V:>

Toki tappikoneessakin olisi sitten ihan omaa taikaa.

Poissa Elk

  • Paalimaan vartija
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2589
Vs: PV Custom
« Vastaus #38 : 11.10.2011, 23:14:21 »
Pitäskö tuosta sitten ottaa ahdin vaan poies katsastuksen ajaksi. Sovitaan että se on 200K jonka tehoista paperit esim volvolta, ja sitten kaveriksi penkkilappu mitä tehot on ruiskulla varustettuna V:>

Toki tappikoneessakin olisi sitten ihan omaa taikaa.
B200K on 103hp ja mikäli muuta ei ole osoittaa, katsotaan ruiskun nostaneen tehoa 10%.
Jäitä housuun!

Poissa Customer

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1198
Vs: PV Custom
« Vastaus #39 : 11.10.2011, 23:20:56 »
Kylläpä se nostaisi ihmisten hyvinvointia kun saisi edes pikkuisen harrastaa auton tekniikkaakin. Taitaapa olla tuo 200k+ruuta sekin sitten pois suljettu vaihtoehto.

Poissa Elk

  • Paalimaan vartija
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2589
Vs: PV Custom
« Vastaus #40 : 11.10.2011, 23:27:40 »
Kylläpä se nostaisi ihmisten hyvinvointia kun saisi edes pikkuisen harrastaa auton tekniikkaakin. Taitaapa olla tuo 200k+ruuta sekin sitten pois suljettu vaihtoehto.
Paljonko se tehoraja on? Kyllä mä sulle jonkun ässän kaivan hihasta... ;)
Jäitä housuun!

Poissa Customer

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1198
Vs: PV Custom
« Vastaus #41 : 11.10.2011, 23:29:23 »
Tehokkaimpaan kun verrataan, eli PV Sport, 90hv +20% -> 108hv max.

Poissa Elk

  • Paalimaan vartija
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2589
Vs: PV Custom
« Vastaus #42 : 11.10.2011, 23:40:03 »
Tehokkaimpaan kun verrataan, eli PV Sport, 90hv +20% -> 108hv max.
Haa. B19A ja MegaSquirt. 97hv + 10% = 106,7hv :)
Jäitä housuun!

Poissa o_j

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1434
Vs: PV Custom
« Vastaus #43 : 11.10.2011, 23:45:04 »
Toki tappikoneessakin olisi sitten ihan omaa taikaa.

Täältä ääni turbotappikoneelle! 8)

B200K on 103hp ja mikäli muuta ei ole osoittaa, katsotaan ruiskun nostaneen tehoa 10%.

No jos tuon K-lohkon pistäisi, siihen sitten pelkän vapariruutan tuosta turbokoneesta katastukseen? K-vinokoneessahan on se 103hp kaasarilla, mutta menis tieten teholapulla ruiskunakin, sanoo vielä että varmatoimisuus ja pienempi kulutus ollut ruiskun asennuksella etsinnässä.

En näe myöskään tässä vaihtoehdossa mitään ongelmaa? Osoitetaan vaan teholapulla ettei teho ole noussut ruiskun asentamisen myötä?

Pahoittelen viestin sisällöttömyyttä, keskustelu on niin mielenkiintoista että pakko kuitata seurantaan.
745 Turbo+ -90
LC HJ60 -83
LC HJ60 -84

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7967
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: PV Custom
« Vastaus #44 : 11.10.2011, 23:47:41 »
B20A 82 hp + siihen ahdin, niin eikös se olisi oiva paketti. Puristukset koneessa alunperinkin 8.7:1, niin valmista pataa ahdetuksi.

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron