Samppasport  Futurez

245 Tsompivolvo

  • 85 Vastauksia
  • 48184 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Tsompi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 77
  • www.vrcf.fi
Vs: 245 Tsompivolvo
« Vastaus #15 : 27.12.2010, 13:46:48 »
Ostin Volvolle joululahjan, kun sai niin edullisesti :tonttu:

Poissa Tsompi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 77
  • www.vrcf.fi
Vs: 245 Tsompivolvo
« Vastaus #16 : 15.01.2011, 23:04:40 »
Nyt on kansi haettu seetimieheltä. Teki siihen imupuolelle jotkut "1mm kisaseetit" ja pakosiin 1.5mm. Sanoi myös, että se reikä isoni pakoventtiilin alta melkein 2mm seetin ansiosta.

Nokaksi löytyi tallin nurkista 12.75mm nostolla oleva keppi. Muistelin että tämä nokka olisi ollut Rintakarin hioma, mutta tuosta nostosta päättelin, että se saattaa olla Laaksosen tekemä nokka. Ei voi kaikkea muistaa. Asteita tuossa 12.75mm nostoisessa on yleensä ollut 300.

Jousiksi tuli kuplan jäykät mallit by keiteleen kone.

Tänään säädin venttiilivälykset ja siinä menikin sitten ihan koko päivä. Piti sorvailla venttiilien päihin korotus nappulat ja se meinasi hiukan ottaa aikaa. Suurin osa ajasta kului cnc-sorvin käyttöä muistellessa ja työkaluja etsiessä. Yhden nappulan sorvaus aika alle minuutti ja sorvin asettelua noin 4 tuntia  ::) Meinaa parissa vuodessa hiukan unohtua tuo oikean cnc-sorvin käyttö. Suhautin ne nupukat kuitenkin NC:llä suoraan mittaansa niin ei tarvinnut enää pelata niiden säätölevyjen kanssa.

Trikkeripyörääkin on tullut jo sorvailtua. Pitää vaan vielä keventää sitä, kunhan ensin keksin miten pienestä hampaasta se Honeywell 1GT101DC Hall-anturi jaksaa vielä lukea.

edit: ai niin, tulihan se kansikin oikaistua.

















Trikkeripyörä pitäisi kaivaa esiin tästä 220mm limppusta.


« Viimeksi muokattu: 15.01.2011, 23:17:05 kirjoittanut Tsompi »

Poissa Tsompi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 77
  • www.vrcf.fi
Vs: 245 Tsompivolvo
« Vastaus #17 : 16.01.2011, 01:24:21 »

Poissa Juzi

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1796
  • Vᵒˡᵛᵒ
Vs: 245 Tsompivolvo
« Vastaus #18 : 16.01.2011, 04:26:11 »
Aika härskiks meneen, kun pitää koneitaa tosta kiekosta triggeripyörä  :pomo:
Eikä sen vähän kätevämmin sais, kun vaan plasma/laser/vesi leikkais jostain 5mm pellistä.

Poissa Tsompi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 77
  • www.vrcf.fi
Vs: 245 Tsompivolvo
« Vastaus #19 : 16.01.2011, 15:36:40 »
Aika härskiks meneen, kun pitää koneitaa tosta kiekosta triggeripyörä  :pomo:
Eikä sen vähän kätevämmin sais, kun vaan plasma/laser/vesi leikkais jostain 5mm pellistä.
Niihän se vähän menee. En vaan keksinyt mitää järkevää tapaa kiinnittää levystä tehtyä trikkeriä, joten päädyin tekemään sellaisen hatun muotoisen systeemin. Jonka sitten laitan lämpö+liimasovitteella sinne dampperin sisäkoolinkiin.

Poissa sitkuura

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 116
  • www.vrcf.fi
    • Kaikki timantit ei oo ikuisia...
Vs: 245 Tsompivolvo
« Vastaus #20 : 16.01.2011, 18:22:35 »
Eikö tommosen limpun sisältä olis voinu löytyä vaikka koko siivapyörä kaikkine triggereineen päivineen? :pomo: ei olis tarvinnu harrastaa askertelua :juhau:
Köyhän on pakko yrittää...

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4108
Vs: 245 Tsompivolvo
« Vastaus #21 : 16.01.2011, 21:14:25 »
Kyllä on mukavaa keksiä miten noita kehiä ja pyöriä sovittelee toisiinsa  *tumppuun->
Itse vietin lauantaina pari tuntia tehdessä kaverille remmiahtimen moniurahihnalle vetoa kymppisarjan peltipyörällä varustettuun kampuran päähän.

Joko oot kannen myyny ?
« Viimeksi muokattu: 21.01.2011, 05:06:17 kirjoittanut janne81 »

Poissa Tsompi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 77
  • www.vrcf.fi
Vs: 245 Tsompivolvo
« Vastaus #22 : 17.01.2011, 18:35:08 »
Eikö tommosen limpun sisältä olis voinu löytyä vaikka koko siivapyörä kaikkine triggereineen päivineen? :pomo: ei olis tarvinnu harrastaa askertelua :juhau:
Ei viitsinyt kokonaan uutta tehdä, kun saan kiksejä tuosta mahtavasta dampperisysteemistä  ;)

Kyllä on mukavaa keksiä miten noita kehiä ja pyöriä sovittelee toisiinsa  *tumppuun->
Itse vietin lauantaina pari tuntia tehdessä remmiahtimen moniurahihnalle vetoa kymppisarjan peltipyörällä varustettuun kampuran päähän.

Joko oot kannen myyny ?

Mitäs sä siellä oikein virittelet?  :o Nyt saat kyllä raportoida, kun kuullosti niin hyvälle projektille.

En ole myyny, pitäs vain tehdä se valmiiksi niin saisit ostaa sen.

Poissa Tsompi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 77
  • www.vrcf.fi
Vs: 245 Tsompivolvo
« Vastaus #23 : 30.01.2011, 18:44:36 »
Eilen viimeistelin ja löijäsin tuon kuparitiivisteen. Harmi kun unohdin ostaa kannenpultit niin ei saanut kantta paikoilleen.

Ekaksi kupari niin kuumaksi kuin sain.


Ja sitten äkkiä veteen.


Hilseet pois 180:llä paperilla.



Ja tänään värkkäilin tuon triggerin valmiiksi. Vielä pitää keksiä mihin asentoon se pitää laittaa.

Poissa Tsompi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 77
  • www.vrcf.fi
Vs: 245 Tsompivolvo
« Vastaus #24 : 15.02.2011, 21:31:00 »
Voi kylmyyttä...

Sain nyt kuitenkin heppailtua kasaan nuo "suurtehomoottorin korvastimet". Vielä vaatii hiukan mikkiä ja maalia. Nyt voikin jatkaa taas koneen kasailua.












Poissa Tsompi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 77
  • www.vrcf.fi
Vs: 245 Tsompivolvo
« Vastaus #25 : 16.03.2011, 21:27:28 »
Kuukausi takaperin kävi näin  :'(





Mittarilukema 377tkm. Hihnapyörästä lähti laakeri ja sitten otettiin hinausauton kyytiä 35km. Onneksi vakuutus kattoi hinauksen niin ei tarvinut alkaa kaivamaan kesäkumeilla varustettua traileria hangesta. Pakkastakin oli kivasti sen -30.

Ihan sika hinnoissa tuo hihna/kiristinsetti, yli 200€!!! Nuukana miehenä ostin vain hihnan, laakerit löytyi hyllystä ja työkaveri sorvasi ilmaiseksi uudet rullat alumiinista  :) Samaan remonttiin vaihdoin syöttöpumpun hihnan ja säädin nokkahihnan kiristimen kohdalleen. Kaveri kävi vielä läppärin kanssa laittamassa ennakon kohdalleen, edullisesti tietenkin.

Lisäksi tuli vaihdettua kuljettajan puolen ulompi vetonivelen suojakumi, tai isä sen oikeastaan vaihtoi sillä aikaa kun itse olin kaverin kolmekymppisillä  :D Yritettiin kyllä kahdestaan irroittaa niveltä pari iltaa mutta eihän se mihinkään lähtenyt. Tein oikein ulosvetäjän sitä varten, mutten uskaltanut vetää kun se nivel oli niin tiukassa. Ukko oli sitten irroittanut koko akselin sisäpäästä ja koputellut nivelen lattialla irti - kiitos.

Katsastusmies vaihdatti vielä vasemman alapallon/tukivarren, sekä muutaman haalistuneen vilkun polttimon - jospa sillä taas päästelis.

edit:
Oli muuten hauska savumittaus kun on tuo automaatti   :D Kolmesti painoi varovasti kaasua (1500rpm), että sai edes sen 0.01 siihen mittariinsa. Ja siitä lystistä maksat sitten sen 28€  :idiot2:
« Viimeksi muokattu: 16.03.2011, 21:31:35 kirjoittanut Tsompi »

Poissa Tsompi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 77
  • www.vrcf.fi
Vs: 245 Tsompivolvo
« Vastaus #26 : 16.03.2011, 21:37:28 »
...ja sitten asiaan. Hylomaaria kanteen ja lohkoon, tiiviste ja liekkirenkaat väliin, ja kansi päälle. Asetelmakin tuli lyhennettyä kaksi levyiseksi.












Poissa Tsompi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 77
  • www.vrcf.fi
Vs: 245 Tsompivolvo
« Vastaus #27 : 19.03.2011, 19:15:39 »
Korvakkeet käväisivät sinkityksessä.


Tuli pikku suunnitteluvirhe niin jäi hiukan isoksi tuo triggeripyörä. Siitä tuli töissä sellainen kettuilu, että oli pakko suunnitella uudelleen koko hihnapyörä. Nyt se on sitten tehty 7075-alumiinista ja painoa triggerin kanssa kertyi vaivaiset 1.32kg. Eniten systeemi painoi 3.86kg eli säätöä tuli 2.54kg  8) Pitää tuo hammaskehä käyttää vielä sinkissä. Seuraavaksi suunnittelemaan telinettä anturille.










Kytkinlevyjen keskiötkin on nyt vaihdettu. Asetelmakin keveni kilolla, kun jätti yhden levyn pois. Seuraavaksi pitää sorvata painelaakerille soviterengas, joka osuu vähän paremmin tähtilevyyn.






Poissa Juzi

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1796
  • Vᵒˡᵛᵒ
Vs: 245 Tsompivolvo
« Vastaus #28 : 20.03.2011, 04:40:42 »
Hyvältä Näyttää!

Poissa Tsompi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 77
  • www.vrcf.fi
Vs: 245 Tsompivolvo
« Vastaus #29 : 02.04.2011, 21:37:45 »
Kone olis nyt parilla pultilla kiinni paikallaan. Nyt vaan vähän jännittää, että riittääkö kytkinvaijerisysteemissä säätövara. Ihan lattian tuntumassa on jotain tuntoa. Jos huomenna ehtisi säätämään.



Hiukan olisi saanut olla pitempi tuo painelaakerin soviteholkki, kun jäi poljin niin löysälle.






Ajoitusmerkin kohdistusta.



 

Autoracing  KL-varaosat