Samppasport  Futurez

Volvo 242 2.3 16V Turbo *ajossa*

  • 444 Vastauksia
  • 182153 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Timo_R

  • sienimies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2557
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 242 2.3 16V Turbo *ajossa*
« Vastaus #435 : 23.07.2014, 11:10:57 »
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=362.msg823502.msg#823502

On juu, kasattu niistä palikoista, joita nurkkiin oli kertynyt. Jouset sais olla pikkusen löysemmät, mutta en tiedä niiden arvoja nii paha sanoa mikä olis hyvä.  :D
Volvo 242 B234F(T) *talviunilla*          Volvo 854 T-5R *seisoo*         Volvo 940 GLT *kesälevolla*         V70 T5 -05
Shitroen Jumper L4H2 180HDI -14 *ensimmäinen ranskatar*
S80 T6 *puretaan*
Emännällä V70 2.4D Summum -06 & Audi A6 Allroad 2.7tdi

Poissa Timo_R

  • sienimies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2557
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 242 2.3 16V Turbo *ajossa*
« Vastaus #436 : 23.07.2014, 16:17:39 »
Jousissa on merkintä 500P , eli 500lbs / inch. = 89kg / cm.

« Viimeksi muokattu: 23.07.2014, 16:20:20 kirjoittanut Timo_R »
Volvo 242 B234F(T) *talviunilla*          Volvo 854 T-5R *seisoo*         Volvo 940 GLT *kesälevolla*         V70 T5 -05
Shitroen Jumper L4H2 180HDI -14 *ensimmäinen ranskatar*
S80 T6 *puretaan*
Emännällä V70 2.4D Summum -06 & Audi A6 Allroad 2.7tdi

Poissa vmattine

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 463
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 242 2.3 16V Turbo *ajossa*
« Vastaus #437 : 23.07.2014, 17:16:35 »
Jousissa on merkintä 500P , eli 500lbs / inch. = 89kg / cm.

kiitos tota tietoa tarvinki :) kiitos tosi paljon :)
Alle 1.9Bar ahdoilla ei ajeta!!!

Poissa Timo_R

  • sienimies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2557
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 242 2.3 16V Turbo *ajossa*
« Vastaus #438 : 23.07.2014, 18:18:18 »
kiitos tota tietoa tarvinki :) kiitos tosi paljon :)


Voisin kuvitella et joku 70kg olis aika pätevä...toki vähän käytöstä riippuen.

Ny olis uudet suuttimet vaihdettu ja pienet säätölenkit heitetty. Kyllä se pintakaasualue oli nyt helppo säätää autotunella kohdilleen :)

Tein myös takaspacereille "keskitys"renkaat, kun ne oli vaan toiselta puolelta keskittävät. Vapina ei silti täysin loppunut ....voipi olla et LingLongit on sen verran kulmikkaat  ;D , eikä nää täkäläiset tietkään kovin häävejä ole. Viis naksua kun laittaa löysemmälle iskareita, nii ei huomaa mitään :D
Volvo 242 B234F(T) *talviunilla*          Volvo 854 T-5R *seisoo*         Volvo 940 GLT *kesälevolla*         V70 T5 -05
Shitroen Jumper L4H2 180HDI -14 *ensimmäinen ranskatar*
S80 T6 *puretaan*
Emännällä V70 2.4D Summum -06 & Audi A6 Allroad 2.7tdi

Poissa vmattine

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 463
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 242 2.3 16V Turbo *ajossa*
« Vastaus #439 : 23.07.2014, 18:32:55 »

Voisin kuvitella et joku 70kg olis aika pätevä...toki vähän käytöstä riippuen.

Ny olis uudet suuttimet vaihdettu ja pienet säätölenkit heitetty. Kyllä se pintakaasualue oli nyt helppo säätää autotunella kohdilleen :)

Tein myös takaspacereille "keskitys"renkaat, kun ne oli vaan toiselta puolelta keskittävät. Vapina ei silti täysin loppunut ....voipi olla et LingLongit on sen verran kulmikkaat  ;D , eikä nää täkäläiset tietkään kovin häävejä ole. Viis naksua kun laittaa löysemmälle iskareita, nii ei huomaa mitään :D

joustaaks perä paljon noilla sun jousilla kun itellä niiin tiukat vanne sovitukset niii perä ei saisi paljoa joustaa ja onhan se radalla parempi kun oma auto ei tule mihkään joka pv ajoon vaan välillä kylilla pyörimiseen ja radalla :)
Alle 1.9Bar ahdoilla ei ajeta!!!

Poissa Timo_R

  • sienimies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2557
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 242 2.3 16V Turbo *ajossa*
« Vastaus #440 : 23.07.2014, 21:46:31 »
Sentin verran suunnilleen painuu, kun kulmasta koko 75kg painolla runttaa.
Volvo 242 B234F(T) *talviunilla*          Volvo 854 T-5R *seisoo*         Volvo 940 GLT *kesälevolla*         V70 T5 -05
Shitroen Jumper L4H2 180HDI -14 *ensimmäinen ranskatar*
S80 T6 *puretaan*
Emännällä V70 2.4D Summum -06 & Audi A6 Allroad 2.7tdi

Poissa Timo_R

  • sienimies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2557
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 242 2.3 16V Turbo *ajossa*
« Vastaus #441 : 08.08.2014, 18:51:10 »
Päivitykset jääny väliin, mutta kesämiitissä tuli käytyä ja rata-ajoakin kokeiltua taasen. Noin parisenkymmentä kierrosta tuli kierrettyä jäähdyttelyt mukaan laskettuna. Ainoana kalustotappiona mainittakoon takapöntön putoaminen kannakkeiltaan. Muutama nimimerkkikin sai taasen kasvot  :hello:

Jarrut alko toimiin paremmin loppua kohti....liekö syy jarrupalojen sisäänajossa vaiko siinä, että oppi jarrutteleen vähän järkevämmin. Jokatapauksessa jarrut toimi moninkertaisesti paremmin kun vakiot viimeksi botnialla.

Viimeksi keula tuntui sopivan jämäkältä, mutta nyt hieman liian pehmeältä. Syynä varmaan lähinnä rengastus, nyt 215/45 R17 ja viimeksi radalla 205/55 R16, mutta ehkä myös ylä- ja alapoikkituella on pieni vaikutus.
Ensi vuodelle pitää siis keksiä hiukan jäykempää jousta, ja mahdollisesti myös säädettävät iskarit etupäähänkin.

Kierrosajoista ei ole mitään hajua, vaikka innokkaasti Racechronon latailinkin....se vaan jäi joka kerta laittamatta päälle. Eikä sen niin väliäkään....pitäisi ensin hieroa luotto autoon, sitten hiukan ajolinjoja, ja sitten vasta koittaa ajaa kelloa vastaan  :2funny:

Ahtoja oli käytössä maltilliset 1.1bar, tekniikkapuoli tuntui toimivan ihan hyvin. Harvalla perällä 2->3 väli on turhan pitkä, mutta jostain täytyy tinkiä nelivaihteisena.

Kiitokset kuvanneille...."pöllin" vähän joka galleriasta kuvia omaan käyttööni ;D

                 



Nii juu....joku ainakin ihmetteli, että oonko koittanu leikkiä sihteeriä / puheenjohtajaa ja yrittäny polttaa auton.....ei....se ei ollut sammutusvaahtoa vaan hiomatahnaa. Viimeisenä päivänä vähä pyöräytin myllyllä maalaamiani lokareita, nii sitä lensi konehuoneeseen ja jäi pesemättä :D
« Viimeksi muokattu: 08.08.2014, 18:54:33 kirjoittanut Timo_R »
Volvo 242 B234F(T) *talviunilla*          Volvo 854 T-5R *seisoo*         Volvo 940 GLT *kesälevolla*         V70 T5 -05
Shitroen Jumper L4H2 180HDI -14 *ensimmäinen ranskatar*
S80 T6 *puretaan*
Emännällä V70 2.4D Summum -06 & Audi A6 Allroad 2.7tdi

Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
Vs: Volvo 242 2.3 16V Turbo *ajossa*
« Vastaus #442 : 09.08.2014, 12:07:26 »
Ahtoja oli käytössä maltilliset 1.1bar, tekniikkapuoli tuntui toimivan ihan hyvin. Harvalla perällä 2->3 väli on turhan pitkä, mutta jostain täytyy tinkiä nelivaihteisena.
Mikäs välitys siellä perässä on? Olisko tollanen 4.1 (mikä mulla on) hyvä?  :P

Poissa Timo_R

  • sienimies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2557
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 242 2.3 16V Turbo *ajossa*
« Vastaus #443 : 09.08.2014, 12:18:42 »
3.31 , kyl se ihan kiva on. Silloin kun oli 3.91, nii tuntu et saa olla käsi kepillä koko ajan.
Volvo 242 B234F(T) *talviunilla*          Volvo 854 T-5R *seisoo*         Volvo 940 GLT *kesälevolla*         V70 T5 -05
Shitroen Jumper L4H2 180HDI -14 *ensimmäinen ranskatar*
S80 T6 *puretaan*
Emännällä V70 2.4D Summum -06 & Audi A6 Allroad 2.7tdi

Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
Vs: Volvo 242 2.3 16V Turbo *ajossa*
« Vastaus #444 : 09.08.2014, 12:25:19 »
3.31 , kyl se ihan kiva on. Silloin kun oli 3.91, nii tuntu et saa olla käsi kepillä koko ajan.
Eli resepti on. 5v laatikko ja tiheempi perävälitys. 3.5 vois sit olla aika lähellä hyvä sun ajoon.

 

Elekma  Autoracing