Carcom Oy  Ateho

S80 (vm.-07>), V70 (vm.-08>), XC60, S60 (vm. -11 ->) ja V60 hankinta

  • 2547 Vastauksia
  • 677472 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5754
  • www.vrcf.fi
Se 2.5ft on ihan normaali 2.5t jos ei tankkaa etanolia. Etanolilla saa lisää pirteyttä ja alavääntöä mutta tankilla käyntiä ja öljynvaihtoja saa tihentää. Taloudellisesti ei enää isoa eroa kummalla ajaa kun e85 hinnat noussu. Tai en oo ihan viimeaikoina enää seurannu hintoja.
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa mheguli

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 364
  • www.vrcf.fi
Onko kellään käsitystä, kumpi on teknisesti luotettavampi, V70 2,5T bi-fuel vs. 2,0T bi-fuel? Moottori taisi vaihtua 2014 faceliftin yhteydessä. Tuoreemmissa bi-fueleissa, tai AFV:issä, takakontti on jo lähes normaalin V70:n kokoinen, mutta takakonttia enemmän kiinnostaa, onko noissa moottoreissa jotain isompaa tyyppivikaa. Nettiautoa, bytbiliä ja blocketia selaillessa olen törmännyt useampaan 2,0 T:hen, johon on moottori vaihdettu, siksi kyselen.

Poissa NNH

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 261
  • www.vrcf.fi
Nyt kun tässä kevät lähenee, niin lähenee autokaupatkin :P Tässä vajaan vuoden sisään tullut koeajettua lähes kaikki alueen autot melkein kaikilla voimanlähteillä. D5:sta en ole vielä päässyt kokeilemaan V70:n yhteydessä.

V70:n voimanlähteeksi päätös pitäisi tehdä D3/D5/2.5T:n ja 2.5FT:n välillä. Tämä melkein taas riippuu sitten varusteista, huoltohistoriasta yms, kun auto on tulossa seuraavan 5-10 vuoden ajaksi. Kaikki muut mielenkiintoiset paitsi sähköautot on jo kokeiltu ja niissä joko budjetti karkaa, tai on surkea penkki :)

Jos bensana haluaa, niin pitäisi uittaa melkein Ruotsista, mutta suurinosa sielläkin on tuota flexfuelia. Ampuuko tässä itseään jalkaan ostamalla Flexfuelin, jos mietitään esimerkiksi varaosien saatavuutta? Tällä foorumilla oli muistaakseni myös puhetta että jos tuossa 2.5FT:ssä käyttää bensaa etanolin sijasta, niin kaikki hevoset ei silloin olisi käytössä. Osaako joku kommentoida onko tuossa jotain perää?

Sitten varusteista, tässä viimeaikoina maantietä ajellessa sitä on kaivannut adaptiivista vakkaria seuraavaan autoon. En oikein mistään löytänyt, että kuuluuko tämä esimerkiksi Summumiin, vai onko joku lisävarusteen lisävaruste? (E: Tuossa ylempänä olevassa linkissä ainakin XC70:n osalta näyttäisi olevan erikseen ruksittava lisävaruste)

Tässä talven aikana sitä on alkanut kiinnostumaan myös ratinlämmittimestä, mutta näitä ei taida olla vm 2010-2014 autoissa?

Tuo viisisylinterinen bensakone on järkevä lähinnä kaasuversiona, jos asuu sellaisessa paikassa, että pystyy ajamaan suurimman osan ajoista kaasulla. Muussa tapauksessa diesel tulee varsin kohtuullisillakin kilometreillä halvemmaksi. Pre-facelift kaasuversioissa (AFV) tavaratilan pohja on todella korkealla, facelifteissä tilanne on selvästi parempi. Hyvin varustellun AFV:n löytäminen on vaikeaa, koska suurehko osa niistä on ilmeisesti ollut uutena Tukholman seudulla taksina ja varustetasona on "hinnat alkaen".

Adaptiivisen vakkarin on saanut joko ruksittua yksin tai vaihtoehtoisesti Driver Support -paketin osana, paketissa siis lisäksi BLIS, lane departure warning, kuljettajan vireystilan valvonta ja jalankulkijan havaitsemistoiminto. Mihinkään varustetasoon se ei ole kuulunut vakiona.

Lämmitettävä ohjauspyörä on ollut ekaa kertaa tarjolla vuosimallissa 2014, pre-facelifteihin sitä ei ole ollut tarjolla.
Nykyinen: Land Rover Discovery 4 HSE SDV6 '16
Edelliset: XC70 D5 AWD '12, V60 D6 AWD '14, V70 T6 AWD '08, XC70 D5 AWD '04, XC70 2.5T AWD '06.
Vikakoodinlukua Helsingissä tarjolla, kysele yksityisviestillä.

Poissa Voimapesä

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 29
  • www.vrcf.fi
Se 2.5ft on ihan normaali 2.5t jos ei tankkaa etanolia. Etanolilla saa lisää pirteyttä ja alavääntöä mutta tankilla käyntiä ja öljynvaihtoja saa tihentää. Taloudellisesti ei enää isoa eroa kummalla ajaa kun e85 hinnat noussu. Tai en oo ihan viimeaikoina enää seurannu hintoja.

Taloudellisuus -näkökulma on sinällään toissijaista, mukavuus ensisijaista  ;D mutta mietinkin tuota alavääntöä, kun ainakin 2007 vuoden S80:ssä 2.5T koneella sitä oli riittävästi omaan makuun. Moottorithan vähän päivittyi tuossa 2010 paikkeilla, mutta onkohan tuo alavääntö sitten kuinka paljon huonompi 2.5FT:ssä jos ajelee bensalla? Se alavääntö oli yksi asia mihin tuossa moottorissa alunperin ihastui


Tuo viisisylinterinen bensakone on järkevä lähinnä kaasuversiona, jos asuu sellaisessa paikassa, että pystyy ajamaan suurimman osan ajoista kaasulla. Muussa tapauksessa diesel tulee varsin kohtuullisillakin kilometreillä halvemmaksi. Pre-facelift kaasuversioissa (AFV) tavaratilan pohja on todella korkealla, facelifteissä tilanne on selvästi parempi. Hyvin varustellun AFV:n löytäminen on vaikeaa, koska suurehko osa niistä on ilmeisesti ollut uutena Tukholman seudulla taksina ja varustetasona on "hinnat alkaen".

Adaptiivisen vakkarin on saanut joko ruksittua yksin tai vaihtoehtoisesti Driver Support -paketin osana, paketissa siis lisäksi BLIS, lane departure warning, kuljettajan vireystilan valvonta ja jalankulkijan havaitsemistoiminto. Mihinkään varustetasoon se ei ole kuulunut vakiona.

Lämmitettävä ohjauspyörä on ollut ekaa kertaa tarjolla vuosimallissa 2014, pre-facelifteihin sitä ei ole ollut tarjolla.

Jep, sen verran noita 2.5 -koneellisia tässä tutkaillut, että aika kiven alla ovat, ellei jossain tee kompromissia. Pidin jotenkin enemmän vain sen  ohituskiihtyvyydestä / väännöstä koko kierrosalueella verrattuna D3 (163hv). Täytyisi päästä koeajamaan V70 tuolla D5:lla (205/215hv)

Adaptiivisen vakkarin huomaa varmaan etusäleikössä olevasta "levystä" ja ratin napeista? Vai onko niitä jotain muitakin toteutuksia?


Poissa NNH

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 261
  • www.vrcf.fi
Taloudellisuus -näkökulma on sinällään toissijaista, mukavuus ensisijaista  ;D mutta mietinkin tuota alavääntöä, kun ainakin 2007 vuoden S80:ssä 2.5T koneella sitä oli riittävästi omaan makuun. Moottorithan vähän päivittyi tuossa 2010 paikkeilla, mutta onkohan tuo alavääntö sitten kuinka paljon huonompi 2.5FT:ssä jos ajelee bensalla? Se alavääntö oli yksi asia mihin tuossa moottorissa alunperin ihastui

Jos kulutuksella ei ole mitään merkitystä, mikset etsi T6 AWD:tä? Paria ekaa vuosimallia (jolloin myös Momentum oli tarjolla) lukuunottamatta ovat kaikki Summumia ja yleensä vielä hyvillä lisävarusteilla. 2007-2009 = 285 hv, 2010-2015 = 304 hv. Polestarina tai Vdashilla saa tehoa vielä lisää. Omistin itse vm. 2008 T6 AWD:n pari vuotta ja kaikilta muilta ominaisuuksiltaan paitsi kulutukseltaan se oli aivan omaa luokkaansa. Optimi vuosimalli olisi 2010, koska siinä on jo tehokkaampi moottori (B6304T4), mutta paras audiopaketti on vielä Dynaudio. Faceliftejäkin on (Classicia = vuosimallia 2016 sen sijaan ei), mutta ne ovat suurin piirtein yhtä yleisiä kuin yksisarviset.

Jep, sen verran noita 2.5 -koneellisia tässä tutkaillut, että aika kiven alla ovat, ellei jossain tee kompromissia. Pidin jotenkin enemmän vain sen  ohituskiihtyvyydestä / väännöstä koko kierrosalueella verrattuna D3 (163hv). Täytyisi päästä koeajamaan V70 tuolla D5:lla (205/215hv)

5-sylinterisiin dieseleihin saa aika hyvin lisää tehoa edullisesti (299€) Vdashin ST2-ohjelmoinnilla. Tuossa tuplaturbo-D5:ssä teho nousee 158 -> 184 kW ja vääntö 440 -> 480 Nm.

Adaptiivisen vakkarin huomaa varmaan etusäleikössä olevasta "levystä" ja ratin napeista? Vai onko niitä jotain muitakin toteutuksia?

Etusäleikössä Volvon merkin oikealla (auton kulkusuuntaan katsottuna) puolella on tutkan sensori (facelifteissä aika hyvin naamioitu näkymättömiin) ja ratissa on vasemmalla puolella ylärivissä kaksi nappia. Ilman adaptiivista cruisea olevissa autoissa vasemmalla ylhäällä on vain yksi leveä nappi, jossa lukee "CRUISE".
« Viimeksi muokattu: 03.03.2021, 18:53:07 kirjoittanut NNH »
Nykyinen: Land Rover Discovery 4 HSE SDV6 '16
Edelliset: XC70 D5 AWD '12, V60 D6 AWD '14, V70 T6 AWD '08, XC70 D5 AWD '04, XC70 2.5T AWD '06.
Vikakoodinlukua Helsingissä tarjolla, kysele yksityisviestillä.

Poissa AnttiHar

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 41
  • www.vrcf.fi
Volvo kuume kiihtyy (Subaru vaan pitäs hävittää ensin :-) ). Nyt siis haarukka nettiautossa vm 2010->, XC60/XC70, alle 195tkm ja alle 25kEur. Toki mitä vähemmän kilomeetrejä sen paree.

Varusteista, olen tuossa kalkuloinut, että webasto ja sähköinen takaluukku olis mulle must varusteita. Hyvä audio sitten boonus. Webaston puute tarkottanee  ~2500Eur lisäkulua. Sitten se kysymys, onko sähköistä takaluukkua mahdollista saada jälkiasennuksena?

Poissa JuhaV

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 66
Volvo kuume kiihtyy (Subaru vaan pitäs hävittää ensin :-) ). Nyt siis haarukka nettiautossa vm 2010->, XC60/XC70, alle 195tkm ja alle 25kEur. Toki mitä vähemmän kilomeetrejä sen paree.

Varusteista, olen tuossa kalkuloinut, että webasto ja sähköinen takaluukku olis mulle must varusteita. Hyvä audio sitten boonus. Webaston puute tarkottanee  ~2500Eur lisäkulua. Sitten se kysymys, onko sähköistä takaluukkua mahdollista saada jälkiasennuksena?

Jos nostat hintahaitaria luokkaan 26-27 keur, niin esim. allekirjoittaneen vanha 2017 XC60 D4 on nyt myynnissä eräässä liikkeessä. Ajettu 150 tkm, eli jakohihnahuolto tehtynä. On webasto, navi ja VOC jne. Moottori viimeisin versio ilman kusilitkuja. Ja XC60:ssa perusaudio on tosi hyvä. Väitän, että tuo pari tonnia lisää hintaa mahdollistaa paljon pitkäkestoisemman hankinnan. Onnea etsintään!
XC60 B4 Insc. 2021, ex. XC60 D4 Sum 2017, ex. V60 D3 Mom 2011, ex. V50 1.8 2006

Poissa Rytkonen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 199
  • www.vrcf.fi
Volvo kuume kiihtyy (Subaru vaan pitäs hävittää ensin :-) ). Nyt siis haarukka nettiautossa vm 2010->, XC60/XC70, alle 195tkm ja alle 25kEur. Toki mitä vähemmän kilomeetrejä sen paree.

Varusteista, olen tuossa kalkuloinut, että webasto ja sähköinen takaluukku olis mulle must varusteita. Hyvä audio sitten boonus. Webaston puute tarkottanee  ~2500Eur lisäkulua. Sitten se kysymys, onko sähköistä takaluukkua mahdollista saada jälkiasennuksena?

Minulla on nyt ollut n. vuoden ajan XC60 Ocean Race vm. 2015 D5-koneella. Hinta oli vuosi sitten Bilialla n. 26k€. Autoon oli lyöty ostettaessa kaikki 4 varustepakettia (Winter, Family, Technic ja Drivers Support). Parempi mankka puuttuu (kuten lähes aina), mutta kuten edellinen kirjoittaja totesi, on XC60:ssä ihan kohtuullinen äänentoisto vakiona. Etenkin kun vertaa edellisen auton (2012 V50) umpisurkeaan mankkaan. Autossa oli ostettaessa 175tkm mittarissa ja vuodessa on tullut rullattua koronasta huolimatta n. 17tkm mittariin. Mitään sen kummempia vikoja ei autossa ole ollut ja kulutus on ollut omasta mielestä vähintäänkin kohtuullinen painoon ja tehoihin nähden, n. 7.5-8/100km kaupunkipainotteisessa seka-ajossa. Ainoa isompi vika tuli pari kuukautta kauppojen jälkeen, kun ilmeisesti kohtalaisen harvinainen vikakohde Haldexin ohjauspiiri päätti sanoa sopimuksensa irti. Autoon vaihdettiin pumppu ja uusi piiri kokonaan Bilian piikkiin eikä jäänyt tuosta mitään pahaa sanottavaa. Tammikuun kovilla pakkasilla autosta simahti akku kotipihaan, jolloin Volvon tiepalvelu kävi antamassa apuvirtaa. Tuon jälkeen vaihdatin uuden akun ja laitatin vielä kiinteän Defan akkulaturin.

Omaan makuun ihan ehdottomat ykkösvarusteet on sähkösäätöinen kuskinpenkki, adaptiivinen vakkari ja lämmitettävä tuulilasi. Syksyllä pitäisi käydä pitkästä aikaa katsastuskonttorilla ja siellähän sitten näkee viimeistään onko alustassa jotain sanomista.
Volvo V70 2.4 144hv 1998 --> Volvo V50 D3 Classic 2012 --> Volvo XC60 Ocean Race D5 AWD 2015 --> Volvo XC60 T8 Inscription 2018

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12494
Omaan makuun ihan ehdottomat ykkösvarusteet on sähkösäätöinen kuskinpenkki, adaptiivinen vakkari ja lämmitettävä tuulilasi. Syksyllä pitäisi käydä pitkästä aikaa katsastuskonttorilla ja siellähän sitten näkee viimeistään onko alustassa jotain sanomista.
Noiden lisäksi voisi lisätä että lämmitettävä ratti. Se on ihan paras. Toisaalta tuntuu olevan todella harvinaista että olisi lämmitettävä ratti ja lasi samassa autossa. Taisi olla näissä joku että vuosimallista riippuen winter paketissa oli noista toinen.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa AnttiHar

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 41
  • www.vrcf.fi
Voi olla, että ihan sinne 26-27t€ akselille ei taivu, mutta kattoo nyt. Ymmärrän kyllä pointin hyvin. Parista yksilöstä on nyt vaihtokeskustelut käynnissä. Subarun kun sais myytyä suoraan niin olis helpompaa itselle. Oh well...

Mulla on Stihlissä lämmitettävä kahva niin se saa riittää :-)

Poissa Rytkonen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 199
  • www.vrcf.fi
Noiden lisäksi voisi lisätä että lämmitettävä ratti. Se on ihan paras. Toisaalta tuntuu olevan todella harvinaista että olisi lämmitettävä ratti ja lasi samassa autossa. Taisi olla näissä joku että vuosimallista riippuen winter paketissa oli noista toinen.

No sekin on kyllä mukava varuste. :) Löytyy tuosta omasta autosta. Ei vaan nyt ole sitä niin tarvinnut, kun laturin myötä kaikille reissuille kärsii webastoa huudattaa vähintään 30min ennen lähtöä.
Volvo V70 2.4 144hv 1998 --> Volvo V50 D3 Classic 2012 --> Volvo XC60 Ocean Race D5 AWD 2015 --> Volvo XC60 T8 Inscription 2018

Poissa NNH

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 261
  • www.vrcf.fi
Minulla on nyt ollut n. vuoden ajan XC60 Ocean Race vm. 2015 D5-koneella. Hinta oli vuosi sitten Bilialla n. 26k€. Autoon oli lyöty ostettaessa kaikki 4 varustepakettia (Winter, Family, Technic ja Drivers Support). Parempi mankka puuttuu (kuten lähes aina), mutta kuten edellinen kirjoittaja totesi, on XC60:ssä ihan kohtuullinen äänentoisto vakiona. Etenkin kun vertaa edellisen auton (2012 V50) umpisurkeaan mankkaan. Autossa oli ostettaessa 175tkm mittarissa ja vuodessa on tullut rullattua koronasta huolimatta n. 17tkm mittariin. Mitään sen kummempia vikoja ei autossa ole ollut ja kulutus on ollut omasta mielestä vähintäänkin kohtuullinen painoon ja tehoihin nähden, n. 7.5-8/100km kaupunkipainotteisessa seka-ajossa. Ainoa isompi vika tuli pari kuukautta kauppojen jälkeen, kun ilmeisesti kohtalaisen harvinainen vikakohde Haldexin ohjauspiiri päätti sanoa sopimuksensa irti. Autoon vaihdettiin pumppu ja uusi piiri kokonaan Bilian piikkiin eikä jäänyt tuosta mitään pahaa sanottavaa. Tammikuun kovilla pakkasilla autosta simahti akku kotipihaan, jolloin Volvon tiepalvelu kävi antamassa apuvirtaa. Tuon jälkeen vaihdatin uuden akun ja laitatin vielä kiinteän Defan akkulaturin.

Omaan makuun ihan ehdottomat ykkösvarusteet on sähkösäätöinen kuskinpenkki, adaptiivinen vakkari ja lämmitettävä tuulilasi. Syksyllä pitäisi käydä pitkästä aikaa katsastuskonttorilla ja siellähän sitten näkee viimeistään onko alustassa jotain sanomista.

Niitä audiopaketteja on ollut kolme: hinnat alkaen (Performance), ainakin Summum-varustelluissa käytetyissä melko yleinen parempi paketti (High Performance) ja paras paketti (nimeltään -2010 Dynaudio, 2011-2014 Premium Sound, 2015-> harman/kardon). Ainakin vanhemmissa vuosimalleissa MP3-toisto USB-tikulta ja äänen bluetooth streaming kännykästä kuuluivat vain High Performanceen ja parhaaseen pakettiin (nimestä riippumatta), joihin on saanut extrahintaan myös takakontin pohjan alle tulevan Volvon oman subbarin. Noista Dynaudio on äänenlaadultaan selvästi paras, kaksi myöhempää parasta pakettia eivät ole yhtä hyviä. Optimivuosimalli on 2010, jos haluaa uudemman D5:n pienemmällä kulutuksella, mutta parhaat audiot.

Lämmitettävää rattia on ollut tarjolla vain facelifteissä (vm. 2014 eteenpäin), mutta ainakaan itse en ole moista osannut kaivata, kun lämmitän sisätilat kauko-ohjattavalla webastolla ennen ajoa. Lämmitettävä tuulilasi voisi olla hyödyllinen, jos se pystyy pitämään tuulilasin sulana silloin, kun sataa alijäähtynyttä vettä, ilman tarvetta pistää lämpö täysille ja puhallus ikkunaan? Tuo lämmön pitäminen maksimissa ja puhallus täysillä kuivattaa ainakin minulla silmät ja on pidemmän päälle aika epämiellyttävä kokemus.
« Viimeksi muokattu: 22.03.2021, 13:20:52 kirjoittanut NNH »
Nykyinen: Land Rover Discovery 4 HSE SDV6 '16
Edelliset: XC70 D5 AWD '12, V60 D6 AWD '14, V70 T6 AWD '08, XC70 D5 AWD '04, XC70 2.5T AWD '06.
Vikakoodinlukua Helsingissä tarjolla, kysele yksityisviestillä.

Poissa AnttiHar

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 41
  • www.vrcf.fi
Saksantuonnit, uhka vai mahdollisuus? Ois tuossa kolme kipurajakilometreillä samassa liikkeessä. Pääsisin hyvään vaihtokauppaan tuolla ja ei olisi kovin kaukana käydä paikanpäällä katsomassakaan.

https://www.nettiauto.com/volvo/xc60/11741863
https://www.nettiauto.com/volvo/xc60/11971613
https://www.nettiauto.com/volvo/xc70/11807785


Poissa Rytkonen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 199
  • www.vrcf.fi
Niitä audiopaketteja on ollut kolme: hinnat alkaen (Performance), ainakin Summum-varustelluissa käytetyissä melko yleinen parempi paketti (High Performance) ja paras paketti (nimeltään -2010 Dynaudio, 2011-2014 Premium Sound, 2015-> harman/kardon). Ainakin vanhemmissa vuosimalleissa MP3-toisto USB-tikulta ja äänen bluetooth streaming kännykästä kuuluivat vain High Performanceen ja parhaaseen pakettiin (nimestä riippumatta), joihin on saanut extrahintaan myös takakontin pohjan alle tulevan Volvon oman subbarin. Noista Dynaudio on äänenlaadultaan selvästi paras, kaksi myöhempää parasta pakettia eivät ole yhtä hyviä. Optimivuosimalli on 2010, jos haluaa uudemman D5:n pienemmällä kulutuksella, mutta parhaat audiot.

Lämmitettävää rattia on ollut tarjolla vain facelifteissä (vm. 2014 eteenpäin), mutta ainakaan itse en ole moista osannut kaivata, kun lämmitän sisätilat kauko-ohjattavalla webastolla ennen ajoa. Lämmitettävä tuulilasi voisi olla hyödyllinen, jos se pystyy pitämään tuulilasin sulana silloin, kun sataa alijäähtynyttä vettä, ilman tarvetta pistää lämpö täysille ja puhallus ikkunaan? Tuo lämmön pitäminen maksimissa ja puhallus täysillä kuivattaa ainakin minulla silmät ja on pidemmän päälle aika epämiellyttävä kokemus.

Hyvä huomio, itsellä on siis tuo High Performance ja se on ihan ok. Seuraavaan autoon yritän silti saada vähintään H&K mutta mielellään B&W humppavehkeet, sen verran tulee tuota musiikkia kuunneltua autoillessa. Alijäähtynyttä vettä en ole moneen vuoteen päässyt kokemaan, mutta tuo lämmitettävä tuulilasi hävittää kaikki huurut ja jäät hämmästyttävän nopeasti ilman, että tarvitsee huudattaa puhallinta täysillä. Tuo on sarjassamme varusteita joita en osannut edes kaivata, ennen kuin pääsi itse käyttämään.
Volvo V70 2.4 144hv 1998 --> Volvo V50 D3 Classic 2012 --> Volvo XC60 Ocean Race D5 AWD 2015 --> Volvo XC60 T8 Inscription 2018

Poissa NNH

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 261
  • www.vrcf.fi
Saksantuonnit, uhka vai mahdollisuus? Ois tuossa kolme kipurajakilometreillä samassa liikkeessä. Pääsisin hyvään vaihtokauppaan tuolla ja ei olisi kovin kaukana käydä paikanpäällä katsomassakaan.

https://www.nettiauto.com/volvo/xc60/11741863
https://www.nettiauto.com/volvo/xc60/11971613
https://www.nettiauto.com/volvo/xc70/11807785

Jos noista pitäisi valita, ottaisin ensimmäisen tai viimeisen. Keskimmäisessä on Four-C -alusta, jonka korjaaminen tulee kalliiksi, jos se vikaantuu. XC60:ssa istuu hieman korkeammalla, mutta tavaratila on sen mallinen, että sinne ei saa läheskään yhtä paljon tavaraa kuin XC70:een. Missään noista kolmesta vaihtoehdosta ei ole adaptiivista cruisea, joka itselläni olisi pakollisten varusteiden listalla.
Nykyinen: Land Rover Discovery 4 HSE SDV6 '16
Edelliset: XC70 D5 AWD '12, V60 D6 AWD '14, V70 T6 AWD '08, XC70 D5 AWD '04, XC70 2.5T AWD '06.
Vikakoodinlukua Helsingissä tarjolla, kysele yksityisviestillä.

 

Elekma  Autoracing