Autoracing  KL-varaosat

S80 (vm.-07>), V70 (vm.-08>), XC60, S60 (vm. -11 ->) ja V60 hankinta

  • 2553 Vastauksia
  • 678570 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa j_m_k

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 167
  • www.vrcf.fi
Volvokuume hyökkäsi jostain takavasemmalta. Kohteena XC60/XC70 tai V70 AWD. D4/D5 moottorilla ja automaatilla. Vuosimallit siellä 2010+ ja kilometrit miel. alle 140tkm. Tällä kertaa ajattelin lueskella kaikki kauhutarinat etukäteen ettei käy kuin nykyisen passatin kanssa (DSG+siemensin pumppusuuttimet). Alkuun hikoilutti, mutta ihan hyvin se on kuitenkin kestänyt.

Sitten liuta erinäisiä kysymyksiä:
* Tuliko näihin i-Art moottorit koska? 70-sarjaan 2014 ja XC60 2013? Entäs 8-pykäläiset laatikot, samaan aikaan? Ja ennenkaikkea, onko em. tekniikat panostuksen arvoisia?
* Ruosteista 60/70-sarjalaista en muista nähneeni, mutta miten näissä pellit kestää?
* tuossa ylempänä oli juttua vaihteiston tiivisteistä yms. Jos autoon on tälläinen remppa tehty niin se varmaankin näkyy huoltokirjassa? Missä vuosimallissa tämä on korjattu?
* Onko nelivedon kuuluisa booriakseli-sulake edelleen olemassa?
* Onko volvoihin helposti saatavilla diagnostiikkakaapeleita, vrt. VCDS
* Kestääkö voimalinja lastutusta? Tarkoitus ei ole lastuttaa, mutta.. Ja jos kestää lastutuksen niin todennäköisesti kestää myös vakiona
* muuta huomioitavaa? Kuten että kannattaako heti varata 1k€ voimalinjan öljynvaihtoihin?

Työkalut pysyy käsissä, eli pieniä remontteja ja huoltoja pystyn tekemään itse ja se on sopivissa määrin jopa kivaakin, mutta peltien ja maalien kanssa en tule toimeen. Eli jos katselisikin enemmän ajettuja niin kuinka pulassa sellaisen kanssa olisi?

Poissa JanMac

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 867
  • www.vrcf.fi
No vastaan omalta kokemuspohjalta johonkin.

-uudesta 8 pykäläisestä en ole kuullut huonoa. Tosin pitää ottaa huomioon ettei niillä ole mahdottomia määriä vielä ehditty ajaa. Ja 6v on parempi kun vanhempi 5v
-ruostuminen on niin hidasta ettei siitä tosiaan ole huolta Volvon kohdalla
-uudemmissa on kuulemma RST booriholkki jolloin ongelmat poistu sen osalta. Valitettavasti en tiedä tarkkaa vm milloin tämä tapahtui
- mm.kopio Autocom käy OK näihin ja niitähän löytyy. Vidojakin tuntuu porukoilla olevan
- voimalinjassa "normaalit" turvakertoimet, kestää nostaa vääntöjä n.100nm, neliveto (kulmavaihde) heikoin lenkki
-ehdottomasti kannattaa tehdä voimalinjaan täys nestehuolto. Omaan XC60 maksoi n 650€
Heitän nämä arviot täysin omasta taskusta ja asiavirheitä voi esiintyä, pojat saa korjata tarvittaessa.

Eikun Volvo kaupoille, hyvää olet ostamassa  :)

S80 Executive D5 AWD

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
* tuossa ylempänä oli juttua vaihteiston tiivisteistä yms. Jos autoon on tälläinen remppa tehty niin se varmaankin näkyy huoltokirjassa? Missä vuosimallissa tämä on korjattu?

Ei näy huoltokirjassa arvatenkin siksi että kyseessä ei varsinaisesti ole huolto vaan korjaus. Minulle olivat merkanneet vain ”vaihteistoöljy”. Käsittääkseni tämä tiivistevaihto voi olla tarpeen kaikissa 6v laatikoissa 2011-2017. Minulle tosiaan sanottiin että ei välttämätön (vaikka olisi ohivuotoa) mutta ottaapa tuosta selvää.

XC60 ja V70 on melko erilaisia; toinen on korkea täysverinen SUV ja toinen on matala ja pitkä perinteinen wagon. Ainakin mk2 V70 verrattuna XC60 on aivan eri eläin ajoltaan. Käy ihmeessä kokeilemassa että kumpi sopii sinulle paremmin.

AWD on must? Silloin ei vanhakoppaisen XC60 moottoriksi saa kuin sen perinteisen 5sylinterisen ja laatikoksi vain tuon 6v. Tuo 5sylinterinen on tosin mennyt eteenpäin vuosien saatossa ja siinä on kaksi ahdinta jne. ja esim D5 versio tuottaa 215hp ja ihan viimeiset versiot vieläpä jokusen hepan enemmän. Kuluttaa enemmän tiisseliä kuin se uuden sukupolven 4sylinterinen VEA mutta toisaalta aika koeteltua tekniikkaa. Täällä palstalla on paljon juttua kummankin moottorin hyvistä ja huonoista puolista. Löytyy helposti vaikkapa googlettamalla ”vrcf.fi vea”.

Todennäköisesti yllämainut pätee myös V/XC70.

Lastuttamisesta:
Itsellä on tuo D5(215hp) enkä ole vielä lastuttanut. Kertonee jotain kulkupuolesta (tai nuukuudesta). On tosin myönnettävä että vanha V70 tuntui lastutettuna paljon ripeämmältä. Lähti kuin riivattu mutta 6v laatikko ja 5sylinterinen pata (kuin myös vetarit) kesti mainiosti vuosikaudet
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa j_m_k

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 167
  • www.vrcf.fi
Ei sen pakko ole olla awd. Ei oo mökkiä, ei venettä eikä muutakaan tekosyytä, olis vaan hieno. Tosiaan saa jonkun tonnin halvemmalla jos tyytyy vajaavetoiseen V70:seen
« Viimeksi muokattu: 31.07.2018, 09:33:34 kirjoittanut j_m_k »

Poissa brax

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 49
  • www.vrcf.fi
* Ruosteista 60/70-sarjalaista en muista nähneeni, mutta miten näissä pellit kestää?

70-sarjalaisista kannattaa tsekata katon etureuna. Isommilla kilometreillä (300+ tkm) voi alkaa näkyä ruostekukkaa, jos ei ole kiveniskemiä korjattu / suojattu teipillä etureunaa. Mainitsemillasi kilometreillä olevista autoista tuskin kovasti sanomista löytyy.

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
70-sarjalaisista kannattaa tsekata katon etureuna. Isommilla kilometreillä (300+ tkm) voi alkaa näkyä ruostekukkaa, jos ei ole kiveniskemiä korjattu / suojattu teipillä etureunaa. Mainitsemillasi kilometreillä olevista autoista tuskin kovasti sanomista löytyy.

Mulla on 150tkm ajetussa XC60 katon etureunassa yksi ruostepilkku. Taitaa olla Volvon tavaramerkki :) Helppo korjata kun ehtis
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa j_m_k

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 167
  • www.vrcf.fi
Taitaa nyt olla niin että 2 vetoiseen menee, hinta ja tekniikka ratkaisee. Kävin koeajamassa -15 mallista V70 ja olihan se aika makee, vaikkakin tuntui alustaltaan aika pehmeältä. Mulla on passatis Bilstein B6 iskarit joten se on aika jämäkkä.

Mitä tuollainen r4 D4 syö polttoainetta? Ei varmaan vähemmällä mene kuin nykyinen, tre-jkl joskus possujunassa ajellen 4.9 ja yleensä 5.4.

Mutta onko yleinen mielipide on sellainen että r4 8-lovisella laatikolla on R5 ja 6-vaihteista parempi?

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Mutta onko yleinen mielipide on sellainen että r4 8-lovisella laatikolla on R5 ja 6-vaihteista parempi?

Kukapa pystyisi yleistä mielipidettä muodostamaan muusta kuin kulutuksesta: nelisylinterinen vie vähemmän tiisseliä mutta enemmän öljyä :)

Kulutuksista huolimatta itse halusin vain ja nimenomaan 5sylinterisen.
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa Hota

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 121
  • www.vrcf.fi
Taitaa nyt olla niin että 2 vetoiseen menee, hinta ja tekniikka ratkaisee. Kävin koeajamassa -15 mallista V70 ja olihan se aika makee, vaikkakin tuntui alustaltaan aika pehmeältä. Mulla on passatis Bilstein B6 iskarit joten se on aika jämäkkä.

Mitä tuollainen r4 D4 syö polttoainetta? Ei varmaan vähemmällä mene kuin nykyinen, tre-jkl joskus possujunassa ajellen 4.9 ja yleensä 5.4.

Mutta onko yleinen mielipide on sellainen että r4 8-lovisella laatikolla on R5 ja 6-vaihteista parempi?

Omaan korvaan tuo R5 mukavampi (miehekäämpi).
Ex-Volvot: 142 -70, 145 -74 (2.3 L R-sport) ja Amazon -70.

Poissa j_m_k

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 167
  • www.vrcf.fi
Niin olis, vitosen ääni on jopa mukavampi kuin kutonen. Mutta nyt kävi niin että -15 mallinen V70 D4 tulee huollossa käytyään taloon. Sen kanssa sitten ajellaan toivottavasti huolettomia kilometrejä

Poissa Nahkiainen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 74
  • www.vrcf.fi
Tänne vaihtui 38 tkm ajettu V60 CC -16 D4 AWD Summum Driver Support, sporttipenkit, VOC jne. Kylläpä kyyti maittaa -13 vuoden V40:n verrattuna.  S*

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Niin olis, vitosen ääni on jopa mukavampi kuin kutonen. Mutta nyt kävi niin että -15 mallinen V70 D4 tulee huollossa käytyään taloon. Sen kanssa sitten ajellaan toivottavasti huolettomia kilometrejä

Onneksi olkoon :)
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Tänne vaihtui 38 tkm ajettu V60 CC -16 D4 AWD Summum Driver Support, sporttipenkit, VOC jne. Kylläpä kyyti maittaa -13 vuoden V40:n verrattuna.  S*

Onnea sinullekin. Driver support ja VOC on mainioita varusteita 8)
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa Nahkiainen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 74
  • www.vrcf.fi
Onnea sinullekin. Driver support ja VOC on mainioita varusteita 8)
Kiitoksia vain. Talvea odotellessa.  8)

Poissa Modifier

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 826
  • XC90 T8 TwinEngine
Niin olis, vitosen ääni on jopa mukavampi kuin kutonen. Mutta nyt kävi niin että -15 mallinen V70 D4 tulee huollossa käytyään taloon. Sen kanssa sitten ajellaan toivottavasti huolettomia kilometrejä
Onnittelut.
Siltä varalta, että et ostanut merkkiliikkeestä, niin omaan samanlaiseen oli Volvon kampanja lambdan puhdistuksesta. Eli voisi olla tarkistamisen arvoinen asia kun kerran on myös ilmainen.

 

Futurez  Kulkukoira