Ateho  Elekma

S80 (vm.-07>), V70 (vm.-08>), XC60, S60 (vm. -11 ->) ja V60 hankinta

  • 2553 Vastauksia
  • 678609 Lukukerrat

0 jäsentä ja 4 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Eetu Paananen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 11
  • www.vrcf.fi
Moro!

Ollut ajatuksissa vaihtaa nykyinen T5 tällaiseen:
https://www.autotalli.com/vaihtoauto/38343741/volvo/xc60/2010/oulu

Mitä odottaa tuolta autolta? Tyyppiviat? Koeajolla huomioitavat seikat? Kannattaako?
T5 vaihtoon menossa korkean kulutuksen sekä maavaran takia.

Poissa VolvoVector

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 80
  • www.vrcf.fi
Ehkä " aavistuksen " liian kallis tuolla koneella ja varusteilla. Alkaa saamaan jo Summum ja D5 malleja noilla kilometreillä vähän halvemmalla.

Tuuria tai ei, minulla ollut kaksi 2009-2011,  XC60 D5 automaattia, noin 320000 kilometrissä molemmissa ollut alustan osia vaihtokunnossa ( iskarit, iskarin yläpäät, jouset, raidetangot, pallonivelet, vakaajan tangot ym. , Kuluvia osia toki.
Olen pyörittänyt koko paketin kerralla ihan sillä ajatuksella että pitkään ajetaan autolla itse.

Perän laakeri on mennyt molemmissa noin 330000 kilometrissä ( nelivetoisessa )

Muuten on voinut olla tyytyväinen, toki kulutus lukemat ei ehkä ihan vastaa ilmoitettuja
XC60 D5 AWD 2010

Poissa Eetu Paananen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 11
  • www.vrcf.fi
Ehkä " aavistuksen " liian kallis tuolla koneella ja varusteilla. Alkaa saamaan jo Summum ja D5 malleja noilla kilometreillä vähän halvemmalla.

Tuuria tai ei, minulla ollut kaksi 2009-2011,  XC60 D5 automaattia, noin 320000 kilometrissä molemmissa ollut alustan osia vaihtokunnossa ( iskarit, iskarin yläpäät, jouset, raidetangot, pallonivelet, vakaajan tangot ym. , Kuluvia osia toki.
Olen pyörittänyt koko paketin kerralla ihan sillä ajatuksella että pitkään ajetaan autolla itse.

Perän laakeri on mennyt molemmissa noin 330000 kilometrissä ( nelivetoisessa )

Muuten on voinut olla tyytyväinen, toki kulutus lukemat ei ehkä ihan vastaa ilmoitettuja

Nii just! No sillä tuota d3:sta aattelin, kun alkaa menemään jo sit vähän ikävämpään suuntaan tuo kulutus isommissa koneissa, vai lieköhän miten paikkansapitävää tietoa nuo Nettiautossa näkyvät? Mielellään vaihtais pienempiruokaiseen kuin nykyinen, muutenhan tuo t5:kin kuljettaa ihan yhtä somasti.

Tuossahan nyt ei perän laakeri varmaan pääsisikään menemään, kun etuveto on :D en tiedä, varmaan kyllä aloitettava koko savotta alusta katsellen ihan suoraan nelivetoja, pöljää maksaa kymppi autosta millä jää kiinni penkkateillä 10cm lumikerrokseen.

Poissa VolvoVector

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 80
  • www.vrcf.fi

[/quote]
Mielellään vaihtais pienempiruokaiseen

-08 - 10 D5 automaatit vie vähän enemmän kuin 2011 loppuvuonna päivitetyt mallit ( mallivuosi 2012 ).
Omalla kokemuksella ja käytöllä noin 0,7 - 1.0 litra satasella.

Itsellä ajo on taajama ajoa, ei juurikaan kaupunki ajoa ja 80 % ajosta on maantie ajoa, 100 km.h rajoitusta
Tuo vanhempi malli automaatilla meni talvi kelissä ajotietokoneen mukaan noin 7.4 - 7.7 lukemilla. Kesällä 7.2 - 7.5
Kesällä 80 km.h rajoituksilla pääsi alle 7.0 litran.  Tuo 2012 malli sitten vei vähän vähemmän omalla ajo tyylillä. Uudemmat 2014 eteenpäin vie käsittääkseni taas vähän vähemmän päivitysten ansiosta
XC60 D5 AWD 2010

Poissa NNH

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 261
  • www.vrcf.fi
Nii just! No sillä tuota d3:sta aattelin, kun alkaa menemään jo sit vähän ikävämpään suuntaan tuo kulutus isommissa koneissa, vai lieköhän miten paikkansapitävää tietoa nuo Nettiautossa näkyvät?

XC60 speksatut kulutukset (kaupunki - maantie - yhdistetty) ja päästöt:

vm. 2009:
2.4 AWD man (163 hv) ja D5 AWD man (185 hv): 9.8 - 6.2 - 7.5 (199)
2.4 AWD aut (163 hv) ja D5 AWD aut (185 hv): 10.9 - 6.8 - 8.3 (219)

vm. 2010:
2.4 FWD man (175 hv): 7.8 - 5.0 - 6.0 (159)
2.4 FWD aut (175 hv): 9.3 - 5.6 - 6.9 (183)
2.4 AWD aut (163 hv) ja D5 AWD aut (205 hv): 10.1 - 6.1 - 7.5 (199)
T6 AWD aut (285 hv): 17.3 - 8.5 - 11.7 (274)

vm. 2012:
D3 FWD man (163 hv): 6.9 - 4.9 - 5.7 (149)
D3 FWD aut (163 hv): 8.7 - 5.6 - 6.8 (178)
D3 AWD man (163 hv) ja D5 AWD man (215 hv): 6.5 - 5.1 - 5.7 (149)
D3 AWD aut (163 hv) ja D5 AWD aut (215 hv): 8.9 - 5.6 - 6.8 (179)
T5 FWD aut (240 hv): 11.3 - 6.9 - 8.5 (198)
T6 AWD aut (304 hv): 15.2 - 8.1 - 10.7 (249)

vm. 2016
D4 FWD man (190 hv): 4.9 - 4.2 - 4.5 (117)
D4 FWD aut (190 hv): 5.5 - 4.3 - 4.7 (124)
D4 AWD man (190 hv) ja D5 AWD man (220 hv): 5.9 - 4.8 - 5.2 (137)
D4 AWD aut (190 hv) ja D5 AWD aut (220 hv): 6.7 - 5.1 - 5.7 (149)
T5 FWD aut (245 hv): 8.8 - 5.5 - 6.7 (157)
T6 FWD aut (306 hv): 9.1 - 5.8 - 7.0 (163)

Kulutus ja päästöt laskevat merkittävästi uudemmissa vuosimalleissa.
Nykyinen: Land Rover Discovery 4 HSE SDV6 '16
Edelliset: XC70 D5 AWD '12, V60 D6 AWD '14, V70 T6 AWD '08, XC70 D5 AWD '04, XC70 2.5T AWD '06.
Vikakoodinlukua Helsingissä tarjolla, kysele yksityisviestillä.

Poissa Rytkonen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 199
  • www.vrcf.fi
Mikä vaihdelaatikko on noissa viimeisissä Volvo V60 (CC) T5 AWD malleissa? Onko sama juttu kuin dieselissä, että AWD-malleissa on 6-lovinen loota? Moottori on ilmeisesti kuitenkin 2.0. Esimerkiksi vuosimalli 2017.
Volvo V70 2.4 144hv 1998 --> Volvo V50 D3 Classic 2012 --> Volvo XC60 Ocean Race D5 AWD 2015 --> Volvo XC60 T8 Inscription 2018

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12500
Mikä vaihdelaatikko on noissa viimeisissä Volvo V60 (CC) T5 AWD malleissa? Onko sama juttu kuin dieselissä, että AWD-malleissa on 6-lovinen loota? Moottori on ilmeisesti kuitenkin 2.0. Esimerkiksi vuosimalli 2017.
Onko tuommoinen ollut olemassa? T6 malleissa viimeisissä oli VEA kone ja AWD mallinkin yhteydessä oli 8 vaihteinen laatikko.

Edit: eikö joo onhan noita tainnut olla. Enemmänkin tietty jenkkilään viety. Eiköhän siellä ole 8 vaihteinen laatikko.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa Rytkonen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 199
  • www.vrcf.fi
Onko tuommoinen ollut olemassa? T6 malleissa viimeisissä oli VEA kone ja AWD mallinkin yhteydessä oli 8 vaihteinen laatikko.

Edit: eikö joo onhan noita tainnut olla. Enemmänkin tietty jenkkilään viety. Eiköhän siellä ole 8 vaihteinen laatikko.

Ihmettelin samaa, mutta tämmöinen "kummajainen" osui chattiautossa vastaan: https://www.nettiauto.com/volvo/v60-cross-country/12678713
Eli ainakin ilmoituksen mukaan V60 Cross Country 2017 T5 AWD.

En nyt varmaan omaa ole vaihtamassa tuohon, mutta ihan kiinnostava auto. Jos olisi H/K hifit niin saattaisin kysäistä vaihtoa.

Nyt kun miettii niin onhan tuo kummajais-kombo tietääkseni V40CC mallissa myös, mikähän loota siinä on.
« Viimeksi muokattu: 04.02.2022, 11:30:54 kirjoittanut Rytkonen »
Volvo V70 2.4 144hv 1998 --> Volvo V50 D3 Classic 2012 --> Volvo XC60 Ocean Race D5 AWD 2015 --> Volvo XC60 T8 Inscription 2018

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12500
Ihmettelin samaa, mutta tämmöinen "kummajainen" osui chattiautossa vastaan: https://www.nettiauto.com/volvo/v60-cross-country/12678713
Eli ainakin ilmoituksen mukaan V60 Cross Country 2017 T5 AWD.

En nyt varmaan omaa ole vaihtamassa tuohon, mutta ihan kiinnostava auto. Jos olisi H/K hifit niin saattaisin kysäistä vaihtoa.

Nyt kun miettii niin onhan tuo kummajais-kombo tietääkseni V40CC mallissa myös, mikähän loota siinä on.
Tuossa pitäisi olla 8-vaihteinen. V40CC mallia sai alussa 5 sylinterisenä 6 vaiheiteisena ja se korvautui 2 litraisella VEA konella ja taisi olla silloin myös 8-vaihteinen laatikko.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5754
  • www.vrcf.fi
Onko 6 vaihteisia lootia saanut ollenkaan VEA koneiden kanssa ja toisin päin?
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa paavomp

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 147
  • www.vrcf.fi
Onko 6 vaihteisia lootia saanut ollenkaan VEA koneiden kanssa ja toisin päin?

Eikö esim. alkupään V90 D3 malleissa ollut 6 vaihteinen laatikko VEA moottorin kaverina. Taisi olla aikoinaan pieni pettymys, että uuteen malliin laitettiin vanhaa laatikkoa.

Poissa hessu80

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2700
Eikö esim. alkupään V90 D3 malleissa ollut 6 vaihteinen laatikko VEA moottorin kaverina. Taisi olla aikoinaan pieni pettymys, että uuteen malliin laitettiin vanhaa laatikkoa.
Jostain kuulin, että VEA koneiden jatkeena olevat 6-loviset laatikot olisivat samoja kuin 8-loviset, mutta ensimmäisissä ei vaan käytetä 1. ja 8. vaihdetta. Jos näin todella on, niin markkinapolitiikka on välillä tosi kummallista.
V90 D3 AWD Business Inscription aut -18, V40 D2 business aut -16

Poissa -mek-

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 31
  • www.vrcf.fi
Onko 6 vaihteisia lootia saanut ollenkaan VEA koneiden kanssa ja toisin päin?
Mulla on 2016 S60 T4 aut. VEA-koneella ja 6-vaihteisella automaatilla. Silloin uutta ostaessani kävin koeajolla T5:lla, joka oli 8-vaihteisella automaatilla. Minun mielestäni ne ovat eri laatikot. D4 VEA olisi myös ollut 8-vaihteisella automaatilla. Silloin tammikuussa 2016 T5 AWD oli vielä vanha 5-sylinterinen ja 6-vaihteisella automaatilla, käsityääkseni samalla kuin mulla. Mulla on silloiset S60 ja D60 esitteetkin tallella.

Poissa Turbo 242

  • Global Moderator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8927
  • Teiden tukko
6-vaihteisen ja 8-vaihteisen erottaa kyllä 100% varmasti koeajolla. 6-vaihteinen on huomattavan karkea käytökseltään.
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12500
Mulla on 2016 S60 T4 aut. VEA-koneella ja 6-vaihteisella automaatilla. Silloin uutta ostaessani kävin koeajolla T5:lla, joka oli 8-vaihteisella automaatilla. Minun mielestäni ne ovat eri laatikot. D4 VEA olisi myös ollut 8-vaihteisella automaatilla. Silloin tammikuussa 2016 T5 AWD oli vielä vanha 5-sylinterinen ja 6-vaihteisella automaatilla, käsityääkseni samalla kuin mulla. Mulla on silloiset S60 ja D60 esitteetkin tallella.
Euroopassa ei ole koskaan myyty 60-sarjalaista 5-sylinterisen bensakoneen kanssa. Jenkkeihin ko. moottorilla vietiin S60 mallia. Tietty voi olla jotain kaasu-versioita ruotsissa joissa on tuota ollut.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

 

Ateho  Elekma