Autodiagnoosi  Carcom Oy

S80 (vm.-07>), V70 (vm.-08>), XC60, S60 (vm. -11 ->) ja V60 hankinta

  • 2553 Vastauksia
  • 678609 Lukukerrat

0 jäsentä ja 4 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa mualämpö

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 66
  • www.vrcf.fi
Kannatti etsiä pitkään, nyt on hieno musta d5 pihassa  8)
Volvo XC60 D5 AWD -10

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2638
  • www.vrcf.fi
Noniin hieno homma - toivottavasti yllätyksiä ei tule vastaan. Ainut "virhe" on väri, miten vakoisessa kaikki lika näyttää mustalta ja päinvastoin ;D Mullakin on musta..

Poissa mualämpö

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 66
  • www.vrcf.fi
Mustia autoja ollut täällä jo kolme peräkkäin, on se hieno  :)
Volvo XC60 D5 AWD -10

Poissa TITAN

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 33
  • www.vrcf.fi
S80 ostopohdintaa...
« Vastaus #138 : 30.08.2013, 23:09:01 »
Mitäs sanotte, onko S80 vuosimalli 2007 ns. AITO Volvo, vaikoeikö joku muu... ::)
Tarkoitan siis sitä että kävin tommosta 3,2 litraisella kuutosella varustettua härvilää koeajamassa ja nyt alkoi takaraivossa kyteä tämänhetkisen V70 automaattikartanon vaihto "räyhäkkäämpään" laitteeseen.
Sehän on selvää, käsittääkseni, että huoltokulut nousevat ja varmaan vakuutusmaksut, polttoainekulut ja ehkä ylinopeussakotkin herkemmin... :P

Mutta, siis, kokemuksia? Kannattaako, onko järkee vai ei? Autonvaihtopohdinta on ikuista tasapainoilua tunne ja järkisyiden välillä, joskus onnistuu, joskus mennään metsään, siis ei toivottavasti autolla vaan valinta ei aina osu kohilleen.
Mä oon aina tykänny AIDOISTA autoista, vaikka eihän sitä fanaattisimpien mielestä edes etuvetoiset kotterot ole, mutta varoittakaa nyt ainakin ihmeessä jos tommonen S80 on ihan "sudenkuoppa"!  ???

Poissa Dave

  • Museopainotteinen
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1330
Vs: S80 ostopohdintaa...
« Vastaus #139 : 30.08.2013, 23:36:38 »
Enemmän itse pidän "aitona" ekaa koppaa (on se hienomman/isomman näköinenkin ja omaa suunnittelua) mutta kyllähän tämä nykyinen suoralla kuutosella kuulostaa ihan harkitsemisen arvoiselta peliltä. Olisi oma kone ainakin, tätä kun saa entisen omistajankin laitoksilla :) Mutta siis luulisi ainakin moottorin olevan hyvä ja tasainen. Ekoissa nykyisissä toki voi joitain lastentauteja olla.

Olisi kiva joskus itsekin kuutosella kasikymppiä testata.
a car you can believe in

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2638
  • www.vrcf.fi

Mä oon aina tykänny AIDOISTA autoista

Ilman muuta on syytä välttää, varoa ja väistää. Suosittelen aitouden tunteen löytämiseksi Esim. Lada Nivaa - tuntuma on täysin eri, eikä pätkääkään siloiteltu. ;D

Poissa Niclashki

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 743
  • www.vrcf.fi
Vs: S80 ostopohdintaa...
« Vastaus #141 : 04.09.2013, 10:09:02 »
Mitäs sanotte, onko S80 vuosimalli 2007 ns. AITO Volvo, vaikoeikö joku muu... ::)
Tarkoitan siis sitä että kävin tommosta 3,2 litraisella kuutosella varustettua härvilää koeajamassa ja nyt alkoi takaraivossa kyteä tämänhetkisen V70 automaattikartanon vaihto "räyhäkkäämpään" laitteeseen.
Sehän on selvää, käsittääkseni, että huoltokulut nousevat ja varmaan vakuutusmaksut, polttoainekulut ja ehkä ylinopeussakotkin herkemmin... :P

Mutta, siis, kokemuksia? Kannattaako, onko järkee vai ei? Autonvaihtopohdinta on ikuista tasapainoilua tunne ja järkisyiden välillä, joskus onnistuu, joskus mennään metsään, siis ei toivottavasti autolla vaan valinta ei aina osu kohilleen.
Mä oon aina tykänny AIDOISTA autoista, vaikka eihän sitä fanaattisimpien mielestä edes etuvetoiset kotterot ole, mutta varoittakaa nyt ainakin ihmeessä jos tommonen S80 on ihan "sudenkuoppa"!  ???

Ei pahaa sanottavaa. itselläni Vm2007 S80 3.2 AWD jo reilu 3v ollut. Mittarissa nyt kohta 190tkm, itse ajanut sen reilut 120tkm. Ei juurikaan ole eronnut huoltokuluissa entiseen V70 2.5T vm2005 malliin. Öljyä menee vaihdossa vähän enemmän koneeseen verrattuna entiseen.

Yksi hälyttimen yksikkö uusittu koko aikana (tyyppivika muissakin malleissa, eli akut oli vuotaneet), sekä yksi haltexin paineanturi koko aikana. Kerran vaihdettu koiranluut eteen 160tkm kohdalla sekä etuiskarit 130tkm kohdalla. Muuten normihuollot, eli tomaatin öljynvaihdot 60tkm välein, suodattimien vaihtovälit olen puolittanut kuten entisissäkin, öljyt vaihdan aina 15-20tkm välein, en 30tkm välein vaikka omat castrolit on koneessa aina ollut. Matkassa nelivetona syö sen 7-7,6L eli ihan samaa luokkaa kuin entinen 2.5T. Tosin kaupungissa talvella se reilu 10l menee helposti.
V90 T8 2020 Inscription

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2638
  • www.vrcf.fi
Toihan vastaa ihan 2 veto V70 D5:n kulutuksia ;D Kts. allekirjoitus - klikkaamalla aukeaa historia tarkemmin...

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Toihan vastaa ihan 2 veto V70 D5:n kulutuksia ;D Kts. allekirjoitus - klikkaamalla aukeaa historia tarkemmin...
Sulla on noi mitattu, eikä esim ajotietokoneesta katottua tai mutua ;)
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa Niclashki

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 743
  • www.vrcf.fi
Toihan vastaa ihan 2 veto V70 D5:n kulutuksia ;D Kts. allekirjoitus - klikkaamalla aukeaa historia tarkemmin...

Sitä luottaa tuo kulutus oikeasti on mitattuna ollut 80km/h alueella ja vähän kaupunkiajoa. Mutta kyllä kun motari nopeuksia työntää 120-130km/h niin se on lähemmä 9l samantien kulutus. Sanotaan kun nopeus nousee yli 100km/h niin lisäys on mittava tuossa härvelissä :D
V90 T8 2020 Inscription

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2638
  • www.vrcf.fi
Ei mitenkään täysin mahdotonta, ajotavalla ja paikalla on iso merkitys. Ota toi värkki hetkeksi käyttöön - pääset pistämään muille jauhot suuhun:

http://www.spritmonitor.de/en/detail/562159.html

http://www.spritmonitor.de/en/detail/473027.html

Aika vähän tuntuu 3,2 AWD:n omistajia kiinnostavan kulutus S80 ei löytynyt yhtään, mut kai 2 wd V70 on aika lähellä.

Poissa Dave

  • Museopainotteinen
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1330
Aika vähän tuntuu 3,2 AWD:n omistajia kiinnostavan kulutus S80 ei löytynyt yhtään, mut kai 2 wd V70 on aika lähellä.

En minäkään pahemmin kulutuksesta ole kiinnostunut vanhemman suoran kuutosen kanssa... Eiköhän ne ekomallit ole erikseen!
a car you can believe in

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10762
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Vs: S80 ostopohdintaa...
« Vastaus #147 : 04.09.2013, 14:02:00 »
Mitäs sanotte, onko S80 vuosimalli 2007 ns. AITO Volvo, vaikoeikö joku muu... ::)

Jos se on Volvo Cars Corporation tekemä eikä jonkun piraattitehtaan niin onhan se aito. :)

Ehdotan, että tuo varsin tulenarka ja myös tarpeeton pohdiskelu "viimeisestä aidosta volvosta" tms. jätetään väliin. Muistan hyvin kuinka noin kymmenen vuotta sitten julistettiin, että takavetoon loppuivat viimeiset oikeat volvot. Ja jotkut kauemmin näissä piireissä pyörivät kertovat tarinaa kuinka kuulemma 200-sarjaan loppui aidot volvot. Nykyään sitten "aito volvo" on I-korinen S60/V70/S80. Tai jotkut ovat sitä mieltä että vain Göteborgissa tehdyt ovat aitoja. Tai että Volvossa pitää olla Skövden tehtaalla tehty moottori. Tai että....(lisää oma aidon määritelmäsi tähän)

Pointtini on, että noita "aidon volvon" määritelmiä on niin paljon, että kyseessä on ihan puhdas mielipideasia. Sellaisestahan ei voi kuin kiistellä, mitään lopputulosta siinä on mahdotonta saavuttaa.

Jos siis haluatte käydä eipäs-juupas -vänkäystä volvon aitoudesta, ehdotan että halukkaat perustavat väännölle erillisen tappelutopicin, jossa saa luvan kanssa haastaa riitaa. :)
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

Poissa peteq

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 65
  • www.vrcf.fi
Juu, Taavi.H:n kommentit on totta,tästä asiasta voi vääntää maailman tappiin asti saamatta selvyyttä. Jos joku/jotkut haluaa väitellä mikä on aito Volvo ja mikä ei niin sitten perustakoot oman foorumin,tästä aiheesta voi keskustella maailmantappiin saakka saamatta selvyyttä asiasta, niin paljon on itse kullakin mielipiteitä että selvyyttä ei tule.
Silloin vanhaan hyvään aikaan(80-90-luku) kun itse olin nuori niin etuvetoisia ei pahemmin arvostettu,nyt ikää 45v ja etuveto Volvolla mennään joten ei vanha enää jaksa vääntää turhasta. :) ^-^

Poissa Vilbour

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 6
  • www.vrcf.fi
 Uusi mahd. Volvoisti ilmoittautuu! Olen erittäin lähellä päästä liikkeessä kauppoihin vm 2010 v70 2,4d:stä, laatikkona ja värinä tomaatti. Eli tämä on se 175 hp malli ja kilometrejä vasta 110tkm ajettuna. Koeajon perusteellä ei muuta moitittavaa (vrt nykyinen 1,6 tdi bluemotion dsg passatti) kuin paskat penkit (nahat nämäkin), hieman tunnoton ohjaus 16 tuuman vanteilla ja autossa on poltettu eikä se haju varmaan sieltä poistu.

Tinkasin kauppaan 17" aluja + uusia nastarenkaita kitkojen tilalle. Nastat saisin, mutta uusia kesäaluja ei saa. Nyt heitin myyjälle viimeisen tarjouksen minun puolelta että öljynvaihto + 120tkm huolto vielä kaupantekijäisiksi, niin kaupat tuli. Odotellaan tiistaihin asti ja katsotaan kuin kävi :)

Autoon olisi heti kättelyssä sijoittaa noin 2000€ lastuun, vvsuodattimeen, sporttiputkistoon + takadiffuusoriin. Jos joku heittäisi vinkkiä saisiko etelä-Suomesta / Lahden seudulta yhdestä putiikista tuon koko hela hoidon? Uusien alujen metsästys alkaa sitten talvella ja äänentoiston päivityksen jätän suosiolla myöhemmälle.

 

KL-varaosat  Race.fi