Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: kabel - 25.10.2012, 19:13:11
-
V70 D5 2007, automaatti, ajettu 165 tkm. Juuri ennen vauhdin pysähtymistä jarrutettaessa tuntuu yksi pieni nykäys. Sitä ei tunnu, jos jarruttaa vähän voimakkaammin mutta hiljalle pysähtyessä aina, myös manuaalipuolta käytettäessä. Onkohan ihan ominaisuus vai mistä voisi johtua?
Muuten tuo Aisinin 6-vaihteinen laatikko toimii todella hienosti ylös- ja alaspäin vaihdettaessa. Omassa edellisessä V70:ssä ollut Aisinin 5-vaihteinen laatikko ei toiminut lainkaan näin sulavasti. Tuo nykäisy vaan pisti ihmetyttämään, moista ei vanhassa laatikossa ollut.
Öljyt on vaihdettu alle sadassa tonnissa ja seuraavan kerran tarkoitus vaihtaa seuraavassa huollossa. Itsellä auto on ollut vasta muutaman päivän, joten askin "resetointikin" voisi tehdä poikaa.
-
Niin, eli ykköselle vaihtaessa nykäsee. Venttiilipöytä.... en tiedä auttasko tossa ajaa lootan opetusajo tjs.
-
Joo, näin se näyttää olevan eli automaatin vaihtaessa kakkoselta alas ykköselle tuntuu nykäys. Nykäystä ei tunnu, jos kiihdyttää ja pysähtyy niin, ettei kakkonen ole mennyt päälle.
Viittaakko venttiilipöydän vikaan vai onko ominaisuus tässä laatikossa? Auto on pari päivää sitten liikkeestä ostettu ja mm. vaihdelaatikon toimivuudella on kirjallinen takuu.
-
Joo, näin se näyttää olevan eli automaatin vaihtaessa kakkoselta alas ykköselle tuntuu nykäys. Nykäystä ei tunnu, jos kiihdyttää ja pysähtyy niin, ettei kakkonen ole mennyt päälle.
Viittaakko venttiilipöydän vikaan vai onko ominaisuus tässä laatikossa? Auto on pari päivää sitten liikkeestä ostettu ja mm. vaihdelaatikon toimivuudella on kirjallinen takuu.
Käy ajattamassa uudet softat laatikkoon, varmaksi en tiedä onko tuo laatikko oppivainen, mutta luulisin. ;)
-
Jos autoa ei ole myyty" korjattavaksi" niin vie heti liikkeeseen, ja käske laittaa kuntoon. Ihan turhaan itse korjailet, kun kerta 2päivää sitten ostit auton.
-
Juu, ei tuo mikään ominaisuus ole. Ihan vika vika, liikkeeseen vaan.
-
Tulipa tuota vähän lisää tutkittua viikonloppuna. Manuaalipuolella nykäystä ei tunnu, mutta automaatilla jarrutettaessa huomaa, kun ykkönen menee pesään eli tuntuu tuo pieni nykäys. Muutenhan alaspäin vaihtoja ei juurikaan huomaa muilla vaihteilla. Sen verran pieni tuo nykäys on, etten sitä koeajolenkillä onnistunut bongaamaan. Ei ihan normaalilta kuitenkaan vaikuta enkä tosiaan omaan piikkiin sitä lähde korjaamaan!
Suurempi ongelma autossa on röökinhaju, joka tuskin tulee poistumaan tulevan viikon sisäpesulla ja otsonoinnilla. Auto on siis suomalaisen autoliikkeen Saksasta toimeksiantona noutama auto, jonka ostokriteerinä oli ehdoton tupakoimattomuus ja tuosta on mustaa valkoisella... Eli kaupan purkua tiedossa, jos vielä loppuviikosta haisee röökikopilta!
-
Suurempi ongelma autossa on röökinhaju, joka tuskin tulee poistumaan tulevan viikon sisäpesulla ja otsonoinnilla. Auto on siis suomalaisen autoliikkeen Saksasta toimeksiantona noutama auto, jonka ostokriteerinä oli ehdoton tupakoimattomuus ja tuosta on mustaa valkoisella... Eli kaupan purkua tiedossa, jos vielä loppuviikosta haisee röökikopilta!
OT: Tuo on käsittämätöntä että jotkut olennot polttavat autossa. Eivät ajattele seuraavaa kuljettajaa tai omistajaa(tai matkustajia) ollenkaan.
Retorinen kysymys, miksi autoon pitää tahallaan aiheuttaa paska haju?..
-
Itse laittaisin kiertoon heti - hajuongelma ei lopullisesti katoa.
Sopivalla kelillä huomaat taas auton haisevan tupakalle - tai joku kyytiin tuleva sen huomaa, kun itse olet tottunut muutoksee
n pikkuhiljaa.
-
OT: Tuo on käsittämätöntä että jotkut olennot polttavat autossa. Eivät ajattele seuraavaa kuljettajaa tai omistajaa(tai matkustajia) ollenkaan.
Auto ostetaan minusta itselle ei seuraavalle omistajalle. Voi olla että oon ymmärtäny väärin...
-
OT: Tuo on käsittämätöntä että jotkut olennot polttavat autossa. Eivät ajattele seuraavaa kuljettajaa tai omistajaa(tai matkustajia) ollenkaan.
Retorinen kysymys, miksi autoon pitää tahallaan aiheuttaa paska haju?..
Todellakaan ei autossa tupakoida! Typerää touhua pilata sisustus terveyden lisäksi juurikin tahallaan.
-
Olin syyskuussa Suomessa tekemässä kauppaa Volvosta, jossa oli tupakoitu. Ennen ostopäätöstä se ionisoitiin myyjän piikkiin. Noin sekunti autoon istumisen jälkeen huomasi, ettei ionisointi vähentänyt hiukkaakaan autossa ollut tupakanhajua.
Tässä meneillään olevassa tapauksessa suoraan sanoen vituttaa välittäjän toiminta. Tilasin auton, jonka ehdottomana ostokriteerinä oli tupakoimattomuus (toimeksiannossa sanoilla "Onko tupakoitu? (ehdoton EI!)" juurikin tuon em. Suomessa viritellyn kaupan johdosta, kun ionisointi ei hajua poistanut. Ja sitten Suomeen kärrätään välittäjän Saksassa tarkastama auto, jossa on kahden tuhkakupin pohjalla vielä tuhkanjämät ja takapenkin verhoilussa tumpin polttama reikä. Kuluttajaneuvojan kanssa puhelimessa ihmeteltiin, että miten tämä voi olla edes mahdollista...
Jos (vai voisiko sanoa, että kun?) verhoilun pesu + otsonointi ei hajua poista, niin ei tässä jää muuta vaihtoehtoa kuin vaatia kaupan purkua. Tupakoimatonta perhettäni en tupakalta haisevassa autossa voi kuskata. Pahin tilanne on aamulla, kun Ardic on jauhanut ilmastointikanavista ihanaa savun ja tervan tuoksua lämpimään autoon...
Tehköön kukakin autolleen mitä haluaa, mutta itse vannon ja lupaan, etten tule pitkällä tikullakaan koskemaan tupakoituun autoon tulevaisuudessa >:(
-
Todellakaan ei autossa tupakoida! Typerää touhua pilata sisustus terveyden lisäksi juurikin tahallaan.
[/quote
Tuon topicin vois melkeen vaihtaa. Ei mulla mitään mielipahaa ole tarkoitus aiheuttaa,mutta mitä kukakin on kellekkin sanomaan mikä on typerää ja mikä ei. Ymmärrän tuon jutun mistä kaikki lähti,ja en itsekkään tykkää tupakanhajusta,vaikka poltankin. Oon vain niin hyvä polttaan autossa ettei jää hajuja ;) kaveri voi todistaa joka allergioi pahasti tupakan hajusta ja savusta,mutta en ala tinkaamaan enempää tästä aiheesta,koska se ei loppuis ikinä...
-
Tupakanhaju poistettu muutamalla otsonoinnilla ja sisäpesulla. Nyt ei edes tarkkanenäinen rouva huomaa tupakanhajua eli jokseenkin yllätyksenä haju poistui.
Automaattilaatikon nykäys jatkuu edelleen vaihdolla 2 -> 1. Laatikon öljynvaihto ehkä vähän auttoi tilannetta, softanpäivitys ei vähääkään. Venttiilipöytä on tilauksessa ja vaihdetaan kun osa saapuu. Toivon mukaan tulee tuolla kuntoon.
Em. viat tosiaan olivat liikkeestä ostetussa autossa, joten kustannukset menevät myyjälle. Onneksi, sillä tuota vaihteenvaihdosta aiheutuvaa nykäys en onnistunu koeajolla bongaamaan, kun vaivaa erityisesti kaupunkiajossa ja lämpimällä laatikolla.
-
Hei kaikille, pakko kommentoida.
Palolaitokset vuokraavat/ suorittaa noita hajunpoistoja. Heillä on sellaiset laitteet, että varmana lähtee ylimääräiset hajut.
Näitä laitteita käytetään normaalisti hometuoksujen ja savutuoksujen poistoissa.
Kannattaataa vielä kokeilla tätä, ennenkuin myy muuten "hyvää" autoa.
Ilmeisesti noissa ionisaattoreissa on eroja ::)
-
Varmaan aika hankala poistettava tuo haju jos kangaspenkit. Tupakanhaju upoaa syvälle pehmusteisiin eikä otsonointi tavoita kuin pintakerrokset.
Ostin vaimolle C70 reilut 6 vuotta sitten ja siinä oli tuota hajua aluksi. Peitin hajun aluksi sellaisella motonetin aerosolilla joka laitetaan takajalkotilaan, sisäkierto päälle ja poistutaan autosta. Nahkapenkit ja haju hävisi täysin muutamassa kuukaudessa.
-
Ei tuota hajua omasta autosta ole lokakuisten siivousten jälkeen onnistunut bongaamaan kukaan muutamasta kymmenestä kyytiläisestä. Itse sen ehkä joskus vielä huomaa aamusella Ardicin tehtyä töitä mutta eipä ole menoa haitannut. Ensimmäisellä kerralla tehtiin verhoilujen pesu + otsonointi, toisella kerralla vielä verhoilupesu jollain sitruksentuoksuisella pesuaineella. Pesuaine haisi viikon verran ja sen jälkeen haju ollut kohtalaisen neutraali. Kangasmatot myös vaihtuivat kumimattoihin ja raitisilmasuodatin vaihtui uuteen. Penkkeinä puolinahat. Voisin sanoa olevani yllättynyt lopputuloksesta... :o
Automaattilaatikon osalta venttiilipöytää ei vielä vaihdettu, ja nykäykset pysyneet ennallaan 2->1 vaihdoissa. Vielä odotellaan osaa..
-
Venttiilipöytä vaihdettu myyjän piikkiin ja vaikuttais tulleen sillä kuntoon kun ajelin 70km autolla korjaamolta himaan. Samalla tsekattiin ilmeisesti kytkinpinnat laatikosta ja olivat ok.
-
Nytpä tuo laatikko töksäyttää aika pahasti ohituskiihdyksissä, kun arpoo minkä vaihteen laittaa sisään. Oisko kyse siitä, että laatikko opettelee taas tavoille? Kauanko tuo adaptaatio kestää? Onko vinkkejä sen suorittamiseen?
-
Nytpä tuo laatikko töksäyttää aika pahasti ohituskiihdyksissä, kun arpoo minkä vaihteen laittaa sisään. Oisko kyse siitä, että laatikko opettelee taas tavoille? Kauanko tuo adaptaatio kestää? Onko vinkkejä sen suorittamiseen?
No nyt ei pidä sekoittaa sitä kun laatikko oppii käyttäjän tavoille ajellessa joka on ihan hienosäätöä versus oikea adaptaatio joka pitää erikseen tehdä esm venttiilipöydän vaihdon jälkeen. Ehkä tämä on jäänyt tekemättä.
Jos se vaihtaa nyt huonosti ajossa niin ei se siitä odottamalla parane.
-
No nyt ei pidä sekoittaa sitä kun laatikko oppii käyttäjän tavoille ajellessa joka on ihan hienosäätöä versus oikea adaptaatio joka pitää erikseen tehdä esm venttiilipöydän vaihdon jälkeen.
nimim. AWD_hybrid_drive vastasi minulle vaihteiston oppimiseen liittyen
"oppiva vaihteisto sopeuttaa vaihteiston käyttäytymistä vaihtoihin liittyen. Tavoitteena "hyvänlaatuiset" vaihdot. Se ei siis opettele ajotyyliä/kuljettajan käyttäytymistä."
-
No nyt ei pidä sekoittaa sitä kun laatikko oppii käyttäjän tavoille ajellessa joka on ihan hienosäätöä versus oikea adaptaatio joka pitää erikseen tehdä esm venttiilipöydän vaihdon jälkeen. Ehkä tämä on jäänyt tekemättä.
Jos se vaihtaa nyt huonosti ajossa niin ei se siitä odottamalla parane.
Thanks, saattaapi olla jäänyt tekemättä tuo adaptaatio kun tosiaan venttiilipöytä vaihdettiin. Vai vaatiiko tuo adaptaatio merkkiliikkeen välineitä? AutoGear oli laatikon huollon tekijänä...
-
Thanks, saattaapi olla jäänyt tekemättä tuo adaptaatio kun tosiaan venttiilipöytä vaihdettiin. Vai vaatiiko tuo adaptaatio merkkiliikkeen välineitä? AutoGear oli laatikon huollon tekijänä...
Jos adaptaation synönyymi on sopeutus niin se on merkkiliikkeen homma. Toki ainakin Seinäjoella onnistuu eräällä yksityisellä.
-
Omassa muuttui öljyn väri muuttui alle 5000km jälkeen näin paljon. 60km/h vaihde on 5 :lla kun painaa kaasua töksäyttää 3vaihteen ikävästi. lootassa on Forten aineet onko se pessyt moskat?
En tiedä tuliko liian aikaisin kehuttua Forten ainetta(toisessa keskustelussa), pitäisi vaihtaa uudet öljyt ja kokeilla korjautuisiko 3vaihteen töksäytely.
muuten vaihteet menee päälle hyvin joskin kylminä D (1)vaihde kytkeytyy viive ja nykäys.
(http://i214.photobucket.com/albums/cc258/virkpe/vaihteistooumlljyttf80sc.jpg) (http://www.vrcf.fi/foorumi/[URL=http://s214.photobucket.com/user/virkpe/media/vaihteistooumlljyttf80sc.jpg.html)]
-
Omassa muuttui öljyn väri muuttui alle 5000km jälkeen näin paljon. 60km/h vaihde on 5 :lla kun painaa kaasua töksäyttää 3vaihteen ikävästi. lootassa on Forten aineet onko se pessyt moskat?
En tiedä tuliko liian aikaisin kehuttua Forten ainetta(toisessa keskustelussa), pitäisi vaihtaa uudet öljyt ja kokeilla korjautuisiko 3vaihteen töksäytely.
Toimiiko tuo vaihto paremmin mikäli "manuaalisesti" kepissä 4 tai 3? - Ite oon, vasta toki parin viikon kokemuksella, huomannut notta D -asennolla tämä 3 -vaihteen kytkeytymisen nykäisy/viivästys olisi huomattavissa... muissa em. asennoissa + cruisella, käyttäytyminen siveellisempää... Mikä lie sitten syynä? Loota rikki vai saako korjattua "nollaamisella"? Viisammat kertonevat...
muuten vaihteet menee päälle hyvin joskin kylminä D (1)vaihde kytkeytyy viive ja nykäys.
Oisko tää "Neutral Control" -oletusohjelma laatikossa päällä? (saanee rahalla poistettua) Eli esim. liikennevaloissa tai muuten vaan parkista lähdettäessä on viivettä ennenkö lähtee etiäpäin ja aika kökkelismäinen ja töksähtävä lähtö, varsinkin liikennevaloissa (varsinkin talvella, kuulemma/ja luettuna täältä foorumiltakin). - Pikkuhiljaa about 3/7 lähdöstä alkaa sujua niin nottei kyytiläiset valita... Ehkä tuo ominaisuus/omituisuus pitäisi käydä poistamassa...
Tänään kärryn kanssa ajelin vajaa 200 kilometriä ja cruisella kaikki toimi laatikon osalta hienosti, kun taasen nätisti komentaen omalla jalalla ei... pitänee vaihtaa uus jalka... ja sitten alkaa valot vilkkumaan "moottori, huolla heti", "kuljettajan ovi auki" :2funny:
Nimim. Vasta pari viikkoa ajanu tämmöisellä ja muuten mukava mutta korjaamo tuntuu kutsuvan vähän liian tiuhaan... Hankintahinta tuplaantunee parissa kuukaudessa...
-
Minulla lähtee heti liikkeelle kun nostan jalan jarrulta, mielestäni on neutral control
Heti käynnistyksen jälkeen on toi viive ja nykäys.
Lämpimillä öljyillä ei tunnu nykäystä.
-
Neutral control nykäisee täälläkin kylmänä - ei kuulemma saa ohjelmoitus pois 2009 mallista..
-
Neutral control nykäisee täälläkin kylmänä
Onko normaalia vai mistä johtuu?
-
Nytpä tuo laatikko töksäyttää aika pahasti ohituskiihdyksissä, kun arpoo minkä vaihteen laittaa sisään.
Onko ongelma korjattu?
-
Onko normaalia vai mistä johtuu?
Kai se puolinormaalia on - luulen että vanhat öljyt voi vähän huonontaa? Mutta onhan sen jarrun keventämisen oppinut paikoillaan seistessä, tuntee/kuulee kun vaihde kytkeytyy ja sitten voi lähteä ripeämmin. Tuleeko toi kytkentänykäys, jos ajaa yhdellä jalalla? (Ainakin joskus vasen hoitaa jarrun ja oikea kaasun, ei ole tullut kiinnitettyä enää huomiota enempää)
-
Kai se puolinormaalia on - luulen että vanhat öljyt voi vähän huonontaa? Mutta onhan sen jarrun keventämisen oppinut paikoillaan seistessä, tuntee/kuulee kun vaihde kytkeytyy ja sitten voi lähteä ripeämmin. Tuleeko toi kytkentänykäys, jos ajaa yhdellä jalalla? (Ainakin joskus vasen hoitaa jarrun ja oikea kaasun, ei ole tullut kiinnitettyä enää huomiota enempää)
Itse en koskaan käytä vasenta jalkaa jarrulla.
Kytkentä nykäys tulee esim. aamulla käynnistän auton ja laitan vaihteen D:lle, oli jalka jarrulla tai ei, molemmissa tapauksissa nykäsee.
Liikennevaloista lähtee kuumilla öljyillä liikkeelle välittömästi kun nostan jalan jarrulta, eli siinä ei ole ongelmia.
-
Onko ongelma korjattu?
Eilen kiikutin romun takaisin vaihteistopajalle. Katsotaan, mitä keksivät. Sinisellä käyttö sopeutuksessa ainakin oli puheissa...
Ajelin tuolla viikonloppuna venttiilipöydän vaihdon jälkeen n. 1000km ja töksäyttely kyllä väheni huomattavasti. Kuitenkin esim. manuaalipuolella vaihdot 4-5-6 ylös- ja alaspäin töksäyttivät aina, kun kaasupedaali oli painettuna puoleenväliin tai enemmän.
Alkuperäinen vika siis korvautui monta kertaa vittumaisemmalla. ELK
-
Eilen kiikutin romun takaisin vaihteistopajalle. Katsotaan, mitä keksivät. Sinisellä käyttö sopeutuksessa ainakin oli puheissa...
Ajelin tuolla viikonloppuna venttiilipöydän vaihdon jälkeen n. 1000km ja töksäyttely kyllä väheni huomattavasti. Kuitenkin esim. manuaalipuolella vaihdot 4-5-6 ylös- ja alaspäin töksäyttivät aina, kun kaasupedaali oli painettuna puoleenväliin tai enemmän.
Alkuperäinen vika siis korvautui monta kertaa vittumaisemmalla. ELK
Mikä tilanne vaihteiston toiminnan suhteen, auttoiko Sinisellä käyttö?
-
Jepp, kunnossa vaikuttaa olevan.
-
Eipä loppunut tämä tarina tähän. Nyt vuotaa laatikkoöljyt pihalle :peetu:
Vaihtaa sentään ok. Mutta se on aika pieni lohtu.
-
No niin. Nyt on pajalla uusittu ilmeisesti öljynlauhduttimelle menevän letkun molemmat o-renkaat ja taas pysyy litkut sisässä.
Oiskohän tää tässä, viimeinkin. :buck2:
-
Tänään pyysin auton ollessa Sinisellä heitä muiden töiden ohessa tsekkaamaan automaattilaatikon öljymäärän, kun se jäi viimeksi vaihteistopajalla vähän epäselväksi.
Öljymäärä tsekattiin ja pieni määrä ylimääräistä öljyä valutettiin pois. Ja nyt... laatikko tiputtaa taas öljyä! :o
Eikö nuo ylimääräiset öljyt valuteta pois sen tarkistuspropun kautta? Kuitin mukaan joku o-rengas ja tulppa sinne on vaihdettu, olisiko juuri tuosta propusta? Onko edes teoriassa mahdollista, että laatikko alkaisi valuttaa tämän toimenpiteen jälkeen öljyä vai tuleeko muualta?
Täytyypä siis soitella huomenna Siniselle.
-
Omassa muuttui öljyn väri muuttui alle 5000km jälkeen näin paljon. 60km/h vaihde on 5 :lla kun painaa kaasua töksäyttää 3vaihteen ikävästi. lootassa on Forten aineet onko se pessyt moskat?
En tiedä tuliko liian aikaisin kehuttua Forten ainetta(toisessa keskustelussa), pitäisi vaihtaa uudet öljyt ja kokeilla korjautuisiko 3vaihteen töksäytely.
muuten vaihteet menee päälle hyvin joskin kylminä D (1)vaihde kytkeytyy viive ja nykäys.
(http://i214.photobucket.com/albums/cc258/virkpe/vaihteistooumlljyttf80sc.jpg) (http://www.vrcf.fi/foorumi/[URL=http://s214.photobucket.com/user/virkpe/media/vaihteistooumlljyttf80sc.jpg.html)]
Taas on öljyt menneet likaiseksi vaihdon jälkeen(4000km) ja edelleen on Forte vaikuttamassa.
80km/h 6->4 (kaasu lähelle kickdown)vaihto töksäyttää muttei niin pahasti mitä teki aikaisemmin.
Jos heti kokeilee(80 km/h 6->4) uudestaan vaihto menee nätisti
Kun 80km/h tekee kickdown niin 3 menee nätisti päälle.
kuumana 1 kytkeytyy hyvin, kylmänä nykäsee ja vaihdot jonkin verrran nypyttää.
Voisiko epäpuhtaudet vaikuttaa vaihdon laatuihin vai onko venttiilipöytä vaihdettava?
Ja kuinka paljon moskaa voi olla?
-
Vaihdoin uudet öljyt vaihteistoon. Vaikuttaisi että vaihteiston toiminta on muuttumassa parempaan suuntaan.
Ilmeisesti uusi öljy irrottaa mahdollista likaa venttiileistä, jonka vuoksi vaihteiston toiminta paranee?
6->4 vaihdot menee useammin pehmeämmin mitä aikaisemmin samoin 5->3.
Pitää seurailla tilannetta ja laittaa kommenttia tänne.
Nyt on Teboil Fluid S 20l käytin vaihdossa.
-
Täytyypä tähän topiciin kommentoida (jos joku searchilla tähän löytää), ettei laatikon öljynvaihto (tehty 2x), vaihteiston softien päivitys tai venttiilipöydän vaihto auttanut ketjun aloitusviestin ongelmaan. Laatikko avattiin ja tutkittiin aikoinaan ammattilaisten toimesta eikä sieltä mitään vikaa löydetty, joten päätyivät sitten venttiilipöydän vaihtoon.
Tuo "vika" oli autossa ostettaessa n. 2v 3kk sitten. Sen jälkeen on ajettu n. 95 tkm eikä tuo nykäys ole muuttunut suuntaan tai toiseen. Talvella tuntuu lievemmin. Kyydissä olijat ei sitä koskaan huomaa, tuntuu siis vain kuskille eli kovin voimakas nykäys ei ole kyseessä. Ei siis kovin dramaattiselta vaikuta.
-
Kylläkait se saattaa mullakin pikkusen töpsäyttää vähän ennen pysähtymistä. Siis hyvin vienosti. Kuskin penkillä huomaa pienetkin risaukset, malttais vaan olla seuraamatta päntiönään :pomo:
Kovasti tekee taivalta tuo sun volvo kun noin paljo kertyny kilometrejä ;)
-
Mulla tekee tuon saman nykäyksen kylmänä 2-1 vaihdossa. Sen voi estää antamalla vähän kaasua risteykseen tultaessa, jos ei muuten tarvitse pysähtyä.
-
Vidan omistajana tahtois etukäteen kuulla mahdollisimman havainnollistavan selostuksen laatikon adaptaation tekemisestä..?
Vida English, joten ohjeistuksessa voi joku asia kääntyä väärin..