Futurez  Kulkukoira

V70 D5 automaatti nykäys vaihdettaessa kakkoselta ykköselle

  • 42 Vastauksia
  • 16999 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Jorma

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 942
  • www.vrcf.fi
Varmaan aika hankala poistettava tuo haju jos kangaspenkit. Tupakanhaju upoaa syvälle pehmusteisiin eikä otsonointi tavoita kuin pintakerrokset.
Ostin vaimolle C70 reilut 6 vuotta sitten ja siinä oli tuota hajua aluksi. Peitin hajun aluksi sellaisella motonetin aerosolilla joka laitetaan takajalkotilaan, sisäkierto päälle ja poistutaan autosta. Nahkapenkit ja haju hävisi täysin muutamassa kuukaudessa.

Poissa kabel

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 97
  • www.vrcf.fi
Ei tuota hajua omasta autosta ole lokakuisten siivousten jälkeen onnistunut bongaamaan kukaan muutamasta kymmenestä kyytiläisestä. Itse sen ehkä joskus vielä huomaa aamusella Ardicin tehtyä töitä mutta eipä ole menoa haitannut. Ensimmäisellä kerralla tehtiin verhoilujen pesu + otsonointi, toisella kerralla vielä verhoilupesu jollain sitruksentuoksuisella pesuaineella. Pesuaine haisi viikon verran ja sen jälkeen haju ollut kohtalaisen neutraali. Kangasmatot myös vaihtuivat kumimattoihin ja raitisilmasuodatin vaihtui uuteen. Penkkeinä puolinahat. Voisin sanoa olevani yllättynyt lopputuloksesta...  :o

Automaattilaatikon osalta venttiilipöytää ei vielä vaihdettu, ja nykäykset pysyneet ennallaan 2->1 vaihdoissa. Vielä odotellaan osaa..


Poissa kabel

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 97
  • www.vrcf.fi
Venttiilipöytä vaihdettu myyjän piikkiin ja vaikuttais tulleen sillä kuntoon kun ajelin 70km autolla korjaamolta himaan. Samalla tsekattiin ilmeisesti kytkinpinnat laatikosta ja olivat ok.

Poissa kabel

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 97
  • www.vrcf.fi
Nytpä tuo laatikko töksäyttää aika pahasti ohituskiihdyksissä, kun arpoo minkä vaihteen laittaa sisään. Oisko kyse siitä, että laatikko opettelee taas tavoille? Kauanko tuo adaptaatio kestää? Onko vinkkejä sen suorittamiseen?

Poissa Grimmy

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 417
  • V70II T5 -> D5
Nytpä tuo laatikko töksäyttää aika pahasti ohituskiihdyksissä, kun arpoo minkä vaihteen laittaa sisään. Oisko kyse siitä, että laatikko opettelee taas tavoille? Kauanko tuo adaptaatio kestää? Onko vinkkejä sen suorittamiseen?

No nyt ei pidä sekoittaa sitä kun laatikko oppii käyttäjän tavoille ajellessa joka on ihan hienosäätöä versus oikea adaptaatio joka pitää erikseen tehdä esm venttiilipöydän vaihdon jälkeen. Ehkä tämä on jäänyt tekemättä.

Jos se vaihtaa nyt huonosti ajossa niin ei se siitä odottamalla parane.

Poissa virkpe

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 915
  • www.vrcf.fi
No nyt ei pidä sekoittaa sitä kun laatikko oppii käyttäjän tavoille ajellessa joka on ihan hienosäätöä versus oikea adaptaatio joka pitää erikseen tehdä esm venttiilipöydän vaihdon jälkeen.
nimim.  AWD_hybrid_drive vastasi minulle vaihteiston oppimiseen liittyen
"oppiva vaihteisto sopeuttaa vaihteiston käyttäytymistä vaihtoihin liittyen. Tavoitteena "hyvänlaatuiset" vaihdot. Se ei siis opettele ajotyyliä/kuljettajan käyttäytymistä."

Poissa kabel

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 97
  • www.vrcf.fi
No nyt ei pidä sekoittaa sitä kun laatikko oppii käyttäjän tavoille ajellessa joka on ihan hienosäätöä versus oikea adaptaatio joka pitää erikseen tehdä esm venttiilipöydän vaihdon jälkeen. Ehkä tämä on jäänyt tekemättä.

Jos se vaihtaa nyt huonosti ajossa niin ei se siitä odottamalla parane.

Thanks, saattaapi olla jäänyt tekemättä tuo adaptaatio kun tosiaan venttiilipöytä vaihdettiin. Vai vaatiiko tuo adaptaatio merkkiliikkeen välineitä? AutoGear oli laatikon huollon tekijänä...

Poissa Sami K.

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 723
    • VNT ahtimet kiertoon, ei roskiin.
Thanks, saattaapi olla jäänyt tekemättä tuo adaptaatio kun tosiaan venttiilipöytä vaihdettiin. Vai vaatiiko tuo adaptaatio merkkiliikkeen välineitä? AutoGear oli laatikon huollon tekijänä...

Jos adaptaation synönyymi on sopeutus niin se on merkkiliikkeen homma. Toki ainakin Seinäjoella onnistuu eräällä yksityisellä.
Lauseet alkavat aina isolla kirjaimella.. 1% Support
Valmet 805 lempinimi on pedo.
mikan Fanclub #1   Viivakoodien lukua läppärillä.

Poissa virkpe

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 915
  • www.vrcf.fi
Omassa muuttui öljyn väri muuttui alle 5000km jälkeen näin paljon. 60km/h vaihde on 5 :lla kun painaa kaasua töksäyttää 3vaihteen ikävästi. lootassa on Forten aineet onko se pessyt moskat?
En tiedä tuliko liian aikaisin kehuttua Forten ainetta(toisessa keskustelussa), pitäisi vaihtaa uudet öljyt ja kokeilla korjautuisiko 3vaihteen töksäytely.
muuten vaihteet menee päälle hyvin joskin kylminä D (1)vaihde kytkeytyy viive ja nykäys.
]
« Viimeksi muokattu: 21.04.2013, 22:31:17 kirjoittanut virkpe »

Poissa vemppu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 232
  • www.vrcf.fi
Omassa muuttui öljyn väri muuttui alle 5000km jälkeen näin paljon. 60km/h vaihde on 5 :lla kun painaa kaasua töksäyttää 3vaihteen ikävästi. lootassa on Forten aineet onko se pessyt moskat?
En tiedä tuliko liian aikaisin kehuttua Forten ainetta(toisessa keskustelussa), pitäisi vaihtaa uudet öljyt ja kokeilla korjautuisiko 3vaihteen töksäytely.
Toimiiko tuo vaihto paremmin mikäli "manuaalisesti" kepissä 4 tai 3? - Ite oon, vasta toki parin viikon kokemuksella, huomannut notta D -asennolla tämä 3 -vaihteen kytkeytymisen nykäisy/viivästys olisi huomattavissa... muissa em. asennoissa + cruisella, käyttäytyminen siveellisempää... Mikä lie sitten syynä? Loota rikki vai saako korjattua "nollaamisella"? Viisammat kertonevat...
Lainaus
muuten vaihteet menee päälle hyvin joskin kylminä D (1)vaihde kytkeytyy viive ja nykäys.
Oisko tää "Neutral Control" -oletusohjelma laatikossa päällä? (saanee rahalla poistettua) Eli esim. liikennevaloissa tai muuten vaan parkista lähdettäessä on viivettä ennenkö lähtee etiäpäin ja aika kökkelismäinen ja töksähtävä lähtö, varsinkin liikennevaloissa (varsinkin talvella, kuulemma/ja luettuna täältä foorumiltakin). - Pikkuhiljaa about 3/7 lähdöstä alkaa sujua niin nottei kyytiläiset valita... Ehkä tuo ominaisuus/omituisuus pitäisi käydä poistamassa...

Tänään kärryn kanssa ajelin vajaa 200 kilometriä ja cruisella kaikki toimi laatikon osalta hienosti, kun taasen nätisti komentaen omalla jalalla ei... pitänee vaihtaa uus jalka... ja sitten alkaa valot vilkkumaan "moottori, huolla heti", "kuljettajan ovi auki"  :2funny:

Nimim. Vasta pari viikkoa ajanu tämmöisellä ja muuten mukava mutta korjaamo tuntuu kutsuvan vähän liian tiuhaan... Hankintahinta tuplaantunee parissa kuukaudessa...
"If I die... I die..." <- joku

Poissa virkpe

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 915
  • www.vrcf.fi
Minulla lähtee heti liikkeelle kun nostan jalan jarrulta, mielestäni on neutral control
 Heti käynnistyksen jälkeen on toi viive ja nykäys.
Lämpimillä öljyillä ei tunnu nykäystä.
« Viimeksi muokattu: 23.04.2013, 11:45:10 kirjoittanut virkpe »

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2638
  • www.vrcf.fi
Neutral control nykäisee täälläkin kylmänä - ei kuulemma saa ohjelmoitus pois 2009 mallista..

Poissa virkpe

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 915
  • www.vrcf.fi
Neutral control nykäisee täälläkin kylmänä
Onko normaalia vai mistä johtuu?

Poissa virkpe

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 915
  • www.vrcf.fi
Nytpä tuo laatikko töksäyttää aika pahasti ohituskiihdyksissä, kun arpoo minkä vaihteen laittaa sisään.
Onko ongelma korjattu?

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2638
  • www.vrcf.fi
Onko normaalia vai mistä johtuu?

Kai se puolinormaalia on - luulen että vanhat öljyt voi vähän huonontaa? Mutta onhan sen jarrun keventämisen oppinut paikoillaan seistessä, tuntee/kuulee kun vaihde kytkeytyy ja sitten voi lähteä ripeämmin. Tuleeko toi kytkentänykäys, jos ajaa yhdellä jalalla? (Ainakin joskus vasen hoitaa jarrun ja oikea kaasun, ei ole tullut kiinnitettyä enää huomiota enempää)

 

Elekma  Autoracing