Race.fi  Puotilan autokorjaamo

700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset

  • 2749 Vastauksia
  • 877649 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa wiile

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 121
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #855 : 11.11.2012, 15:21:12 »
Moro!
 Ette kehtais sanoo millä tavalla pystyn todentamaan että supistuuko minulla toinen pää etujousesta? yritin kurkkia sinne mutta en ottanu oikeen selvää  :-[

 Mallina 740 farmari -89 16v (olisi tarkotuss ostaa diiselin etujouset ja vahvistetut takajouset)
 
850 T5 -95
240DL B200k -88
740 GLT 16v -89 (Myyty)
740 sedan -89 (myyty)

The moose

  • Vieras
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #856 : 11.11.2012, 16:02:46 »
Moro!
 Ette kehtais sanoo millä tavalla pystyn todentamaan että supistuuko minulla toinen pää etujousesta? yritin kurkkia sinne mutta en ottanu oikeen selvää  :-[

 Mallina 740 farmari -89 16v (olisi tarkotuss ostaa diiselin etujouset ja vahvistetut takajouset)

no joo.. 740 745 760  940 945 kaikki jouset on samanlaisia malliltaan riippumatta onko diesel, turbo tai 16 valve.
ainoastaan linkkuperässä on erilaiset jouset takana.

jousenlangan halkasija ja pituus eroja ainoastaan.

Poissa wiile

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 121
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #857 : 11.11.2012, 16:06:20 »
puhunkin etujousista
850 T5 -95
240DL B200k -88
740 GLT 16v -89 (Myyty)
740 sedan -89 (myyty)

The moose

  • Vieras
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #858 : 11.11.2012, 16:09:14 »
joo tiedän. myös ne on kuten yllä.

Poissa wiile

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 121
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #859 : 11.11.2012, 16:11:25 »
miksi sitten motonetti tarjoaa kahdentaisia ("toinen pää supistuu" kommentilla ja toinen ilman mitään kommentia)

 Eli meneekö 760/960 Di. etujouset 740 alle? o
850 T5 -95
240DL B200k -88
740 GLT 16v -89 (Myyty)
740 sedan -89 (myyty)

The moose

  • Vieras
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #860 : 11.11.2012, 16:12:36 »
en tiedä. vaihda kauppaa.

käy vaikka ihka oikeassa varaosaliikkeessä kysymässä jousikatalookin tietoja.

« Viimeksi muokattu: 11.11.2012, 18:16:58 kirjoittanut The moose »

Poissa Antza

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 709
  • - RedClassic -
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #861 : 11.11.2012, 17:16:10 »
en tiedä. vaihda kauppaa.

 Sorry Moose, mutta tuonlaisia vastauksia en toivoisi saavani enkä kenenkään antavan.
 Jos ei tiedä niin se kannattaa sanoa ja sitten piste.
 Tämä vain minun henk. koht. mielipiteeni. Kysyn varmaan itsekin pikku juttuja, koska
 asia saattaa olla kysyjälle outo mutta tärkeä, mutta ei kannata tappaa keskustelu- ja
 kyselyhaluja alkuunsa, eihän  ;)
945 Classic Turbo -98, B230FT, AW71
Morris Mini "S" 1300 -74
Exät: 945 Classic Turbo -98, 945 DL -94, 144 GL -73

Poissa J_Lanttola

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 754
    • Meratia Oy
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #862 : 11.11.2012, 18:26:54 »
Mulle on jäänyt jostain sellainen mielikuva että alkupään seiskasatasissa olisi suora jousi ja siitä eteenpäin kaikissa se ylöspäin suippeneva.
Motonet näköjään myy -84 malliin asti suoraa ja siitä eteenpäin supistuvaa. Sitä en sitten tiedä miksi 760 jousissa vaihtuu eri vuonna.
Opel Vivaro 2,5cdti
Opel Manta -83 6-syl
Opel Rekord Sprint HT Coupe -69

Poissa Vesku

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 117
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #863 : 11.11.2012, 18:53:56 »
Minkä merkkiset jouset on noi motonetin 119e madallus sarjassa olevat? Ja onko käypäiset noi iskarit jousien kaveriksi mitä mootoneetissä myydään? Entä uskaltaisko niistä vielä pätkiä vähän kun sais mennä alemmas kuin toi 35mm..

Ostin kesällä kyseisen jousisatsin, valmistaja on Kilen, made in Sweden. Mahtaako kuitenkin olla samaa tavaraa kuin Lesjöforsit..?
Jouset odottaa vielä asennusta varaston hyllyllä, ei vielä tiedä mihin asentoon auto noilla jää..

945 Turbo -95 & 740 B230F & Amazon B20 -69
Menneitä: 5x 740, 3x 940, 3x 850

Poissa tupajumi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 74
  • www.vrcf.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #864 : 13.11.2012, 18:39:12 »
pitäs toi oma 740 budjetti madaltaa.. luisupulkka ominaisuuksia silmäillen mikä ratkasu? laikkaa vaa?
takaa ainaki toisesta iskarista mehut pihalla ku niiates raapii
« Viimeksi muokattu: 13.11.2012, 18:40:53 kirjoittanut tupajumi »

Poissa sekokupu

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1788
  • Volvo Rapist Club Finland
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #865 : 14.11.2012, 17:21:02 »
Sorry Moose, mutta tuonlaisia vastauksia en toivoisi saavani enkä kenenkään antavan.
 Jos ei tiedä niin se kannattaa sanoa ja sitten piste.
 Tämä vain minun henk. koht. mielipiteeni. Kysyn varmaan itsekin pikku juttuja, koska
 asia saattaa olla kysyjälle outo mutta tärkeä, mutta ei kannata tappaa keskustelu- ja
 kyselyhaluja alkuunsa, eihän  ;)

Hyvähän sitä on kysyä, mutta nykyään on trendinä se että: "kaikkimullenytheti", eikä itse viitsitä edes yrittää ottaa selvää.

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #866 : 15.11.2012, 10:47:45 »
en tiedä. vaihda kauppaa.

käy vaikka ihka oikeassa varaosaliikkeessä kysymässä jousikatalookin tietoja.
Tai sitten voisi lopettaa MuTuilun jousista, kun kerran pre-85 autoissa on erilaista etujousta kun uudemmissa. Eli supistuva jousi noin uudessa on jos ei tolppaa ole vaihdettu, muistaakseni vanhalla tolpalla olevassa on erinäköinen se iskaritornikin(ei toki tee eroa millään tapaa, mutta näyttää hiukan erilaiselta).
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #867 : 15.11.2012, 10:59:54 »
Tai sitten voisi lopettaa MuTuilun jousista, kun kerran pre-85 autoissa on erilaista etujousta kun uudemmissa. Eli supistuva jousi noin uudessa on jos ei tolppaa ole vaihdettu, muistaakseni vanhalla tolpalla olevassa on erinäköinen se iskaritornikin(ei toki tee eroa millään tapaa, mutta näyttää hiukan erilaiselta).
Eri mittaiset sydeemit on siinä vanhemmassa tolpassa. Lankku ainakin tietäisi tästä turinoida lisää  :)

Onkos ne nuo v6/diesel etujouset jäykemmät kuin nuo vinokoneella oleviin tarkotetut?
Mites pituus? Onko erilaiset vai käykö ristiin?
Tarkotus ois vähä jäykistää ja madaltaa(katkasemalla) tota 940 sedania ja meinasin farkun kuormajousia taakse ja noita dieselin etujousia?

Ja siis motonetin jousista kyse.
Pyydä tiskillä näytille ja mittaa. Ainakin lesjön luettelossa deekun jousi on ihan samalla langalla kuin bensakoneisen, mutta on pidempi. Jousen nousua/kierroksia ei mainita.
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa 460GLE

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1134
  • Boxy is sexy!
    • 200/700/900-s osia myytävänä
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #868 : 15.11.2012, 13:21:35 »
960 91-94 voin suositella etujousiks KAW-merkkisiä -50mm jousia. Korkeus näillä asettui n.32.5mm vanteen keskiöstä kaaren reunaan ja eivät ole yhtään pintakovat. Ei pyöri kupeissa, eli joutuu puristaan vähän asentaessa. Kierteestä päätellen progressiiviset jouset.

Ei oo ihan yhtä halvat ku Lesjöt, mutta jos haluaa jämäkän ilman pintakovuutta eikä tykkää lähteä laikkailemaan jousia niin näitäkin voi harkita.  ;)
« Viimeksi muokattu: 15.11.2012, 13:23:35 kirjoittanut 460GLE »
Pihassa: , XC70 2.5T AWD -06, S90 3.0 -98, V70 2.4 Classic -00 + kesäpirssit 242 TIC -84 & Camaro Z28 -91

Ex-Volvot: 460 GLE -91, 850 GLT 2.5 20V -94, 460 2.0 GL -93, V70 TDI -99, 240 2.3i -90, V70 2.4 -01, 960 16v turbo -91, V70 2.5 20v -97

Poissa tupajumi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 74
  • www.vrcf.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #869 : 15.11.2012, 16:08:24 »
paljoko ne lesjöt maksaa

 

Samppasport  Futurez