Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Viritys => Aiheen aloitti: Rentz - 30.05.2011, 10:52:25

Otsikko: JT-Tuning putkisto
Kirjoitti: Rentz - 30.05.2011, 10:52:25
Tilasin tuolta jt-tuning.se putkiston s60 turboon. Nyt tuli s-postia et 300cpsi katit on loppu ja saisin 100cpsi katin samaan hintaan, 100 on kai paremmin virtaava jos olen oikein ymmärtänyt, mutta tuleeko ongelmia katsastuksessa? Onko tietoa, olis vähän kiire... ELK
Otsikko: Vs: JT-Tuning putkisto
Kirjoitti: Make - 30.05.2011, 10:55:54
Tilasin tuolta jt-tuning.se putkiston s60 turboon. Nyt tuli s-postia et 300cpsi katit on loppu ja saisin 100cpsi katin samaan hintaan, 100 on kai paremmin virtaava jos olen oikein ymmärtänyt, mutta tuleeko ongelmia katsastuksessa? Onko tietoa, olis vähän kiire... ELK
On siinä vähän niin ja näin että menee katsastuksesta läpi sekä voi rueta polttamaan vikavaloa.
Otsikko: Vs: JT-Tuning putkisto
Kirjoitti: Wortex - 08.06.2011, 23:04:50
Tilasin tuolta jt-tuning.se putkiston s60 turboon. Nyt tuli s-postia et 300cpsi katit on loppu ja saisin 100cpsi katin samaan hintaan, 100 on kai paremmin virtaava jos olen oikein ymmärtänyt, mutta tuleeko ongelmia katsastuksessa? Onko tietoa, olis vähän kiire... ELK
100 cel voi olla liian virtaava ja sit palaa lambdan vikakoodi koko ajan.
Otsikko: Vs: JT-Tuning putkisto
Kirjoitti: Make - 09.06.2011, 09:47:44
100 cel voi olla liian virtaava ja sit palaa lambdan vikakoodi koko ajan.
Ei se virtauksesta johdu ja siihen voi panna vaikka suoranputken. Vikavalo johtuu alhaisemasta puhdistus kyvystä.
Otsikko: Vs: JT-Tuning putkisto
Kirjoitti: Wortex - 09.06.2011, 12:33:33
Ei se virtauksesta johdu ja siihen voi panna vaikka suoranputken. Vikavalo johtuu alhaisemasta puhdistus kyvystä.
No sama se mistä aiheutuu mut vikavalo syttyy todennäkösesti. Jännä kun johtuu alhaisemmasta puhdistus kyvystä ku ittellä oli paremmat päästöt kisa katilla kun orkkiskatilla...
Otsikko: Vs: JT-Tuning putkisto
Kirjoitti: Make - 09.06.2011, 13:12:47
No sama se mistä aiheutuu mut vikavalo syttyy todennäkösesti. Jännä kun johtuu alhaisemmasta puhdistus kyvystä ku ittellä oli paremmat päästöt kisa katilla kun orkkiskatilla...
Ei ole alkuperäinen ollut kunnossa silloin. Itsellä kokemus monesta autosta joista mitattu alkuperäisellä ja virityskatilla.
Yleensä nuo virityskatilla on 300cell kennoja ja niillä ei ongelmia. Tarkkaan en tiedä mitä nuo alkuperäiset on 500cell??  Ainakin HC nousee 0 tasosta yleensä virityskateilla.
Otsikko: Vs: JT-Tuning putkisto
Kirjoitti: 252R - 09.06.2011, 15:46:51
onko näissä kaksi lambda-anturia? ennen ja jälkeen katin?
Otsikko: Vs: JT-Tuning putkisto
Kirjoitti: Make - 09.06.2011, 16:19:21
onko näissä kaksi lambda-anturia? ennen ja jälkeen katin?
On.
Otsikko: Vs: JT-Tuning putkisto
Kirjoitti: Wortex - 09.06.2011, 16:46:55
Ei ole alkuperäinen ollut kunnossa silloin. Itsellä kokemus monesta autosta joista mitattu alkuperäisellä ja virityskatilla.
Yleensä nuo virityskatilla on 300cell kennoja ja niillä ei ongelmia. Tarkkaan en tiedä mitä nuo alkuperäiset on 500cell??  Ainakin HC nousee 0 tasosta yleensä virityskateilla.
Vanha s40T4 oli 100cel ja siin oli tolla paremmat päästöt ku originel. Sama oli täl S60T5 ny 200cel ja paremmat oli päästöt ku vakio kissalla. Molemmat orkkis katit oli noin 130tkm ajettuja et en usko et niis mitään vikaa on ollu.
Otsikko: Vs: JT-Tuning putkisto
Kirjoitti: Make - 09.06.2011, 19:55:44
Vanha s40T4 oli 100cel ja siin oli tolla paremmat päästöt ku originel. Sama oli täl S60T5 ny 200cel ja paremmat oli päästöt ku vakio kissalla. Molemmat orkkis katit oli noin 130tkm ajettuja et en usko et niis mitään vikaa on ollu.
Selitä "paremmat" päästöt. Meinaat että mitä vähemmän katissa on kennoa sen paremmin se puhdistaa?
Otsikko: Vs: JT-Tuning putkisto
Kirjoitti: Wortex - 09.06.2011, 20:16:38
En mielestäni oo sanonu et mitä harvempi kenno et putsais paremmin. Ero ei oo ollut suuri mutta arvot on ollut kuitenkin parempia kun vakio katilla. Mikä selittyy sillä että vaikka sinne lyödään harvempi katti mutta se on uusi ja erimateriaaleista tehty kun orkkis. Kai olet tietoinen että race katissa ja orkkis katissa on täysin eri materiaalit kennossa keskenään? Kun kisa katissa on harvempi kenno on sen harvemman kennon sillon suodatettava paremmin jotta päästöt pysyvät normien sisällä. Mun pointti oli se että esim tollate 200 cel suodattaa ihan samalla lailla kun vakio Esim 500cel katti nimenomaan kennon materiaalien takia ei cel luvun takia. Tämän takia ihmettelin sun kommenttia että vikakoodi ilmoittaa että jälkimmäinen lamda haistelis enemmän epäpuhtauksia. Koska päästöt eivät muutu oleellisesti vaan virtaus muuttu ja näin ollen jälimmäinen lamba ei saa enään sille tarkoitettua arvoa. Voi olla että olen väärässä mutta näin tämä asia mulle on selitetty ja koitan kaivaa sen vikakoodin minkä se antaa niin ei tarvii tästäkään asiasta mutuilla.
Otsikko: Vs: JT-Tuning putkisto
Kirjoitti: Make - 09.06.2011, 20:44:54
Taitavat olla metalli kennoisia molemmat*. HC on vakio katilla ollut 0 sekä tyhjäkäynnillä että kierroksilla. Kisakateilla yleensä tyhjäkäynnin HC on joitain kymmeniä. Kierroksilla vetää sitten nollat.
Vikakoodia voi tulla mm sen takia että takimmainen lambda haistelee kylmästä lähtiessä katalysaattorin toiminta ei ole tullut raja-arvoihin tarpeeksi nopeasti(puhdistus kyky). Tälläinen koodi tuli omaan Bemariin näillä 100 cell kisakateilla. Ja mitä virtaus nopeuteen pitäähän sen lambda pysyä siellä perässä koko ajan virtaus nopeuksien muuttuessa. Vakioputkistossa on isompi virtaus nopeus kuin viriputkistoissa niin silloihan sen pitäisi olla ongelma vakiona eikä päin vastoin jos reagointi olisi ongelma.

Ja muutamia tapauksia on ollut ettei päästöistä ole mennyt läpi tuollaisella 100cell katilla. Nythän puhutaan niistä pienistä Volvoissakin yleisesti käytettävistä kisakateista esim magnaflow 59959.

Otsikko: Vs: JT-Tuning putkisto
Kirjoitti: Volvossi - 09.02.2015, 13:07:46
Ei taida jt:ltä enää 100cel katteja saadakaan..
Ainakaan omaani (s40T5) kun kattelin niin oli vaan 200 tai 300cel malleja myynnissä..
Kysymys kuuluukin että kumpiko olis järkevämpi tilata jos tilaan?
Vai kannattaako hommata jostain muualta jos ja kun koko ränniä ois tarkotus laittaa??

Otsikko: Vs: JT-Tuning putkisto
Kirjoitti: Wortex - 09.02.2015, 16:33:20
Ei taida jt:ltä enää 100cel katteja saadakaan..
Ainakaan omaani (s40T5) kun kattelin niin oli vaan 200 tai 300cel malleja myynnissä..
Kysymys kuuluukin että kumpiko olis järkevämpi tilata jos tilaan?
Vai kannattaako hommata jostain muualta jos ja kun koko ränniä ois tarkotus laittaa??
200cel ilman muuta, mut ite en tota paska rautaa kyl laittais autoni alle, nimimerkillä kolmas putkisto menossa, kahesta edellistä mädäntyny akselin jälkeen...
Otsikko: Vs: JT-Tuning putkisto
Kirjoitti: Volvossi - 09.02.2015, 18:30:40
200cel ilman muuta, mut ite en tota paska rautaa kyl laittais autoni alle, nimimerkillä kolmas putkisto menossa, kahesta edellistä mädäntyny akselin jälkeen...


Aijaa..
Kannattaisko se kattoo bsr:ltä sitte?
Eipä niitä paljon muita vaihtoehtoja taida olla
Otsikko: Vs: JT-Tuning putkisto
Kirjoitti: Wortex - 09.02.2015, 18:42:21
200cel ilman muuta, mut ite en tota paska rautaa kyl laittais autoni alle, nimimerkillä kolmas putkisto menossa, kahesta edellistä mädäntyny akselin jälkeen...


Aijaa..
Kannattaisko se kattoo bsr:ltä sitte?
Eipä niitä paljon muita vaihtoehtoja taida olla
Joo kyl jos nyt tarvis valita niin ottaisin BSR, vaikka taitaa pikkasen pinempi halkasija ollakkin. OBX kans ihan jees vaihtoehto.
Otsikko: Vs: JT-Tuning putkisto
Kirjoitti: Yesse - 09.02.2015, 18:43:09
Mulle osunu vissiin hyvät rännit JT:ltä, ku 5 vuosi menossa eikä oo vielä putki haperoitunu,
vai millä aikavälillä pitää ruostua puhki, että lasketaan paskalaatuseks?
Futurezin yleismallin rosterikatti ollu saman verran paikallaan, olisko ollu 200cel ja hyvin pelittää,
eikä oo päästöjen kanssa ollu koskaan ongelmia.
Otsikko: Vs: JT-Tuning putkisto
Kirjoitti: Wortex - 09.02.2015, 18:55:27
Mulle osunu vissiin hyvät rännit JT:ltä, ku 5 vuosi menossa eikä oo vielä putki haperoitunu,
vai millä aikavälillä pitää ruostua puhki, että lasketaan paskalaatuseks?
Futurezin yleismallin rosterikatti ollu saman verran paikallaan, olisko ollu 200cel ja hyvin pelittää,
eikä oo päästöjen kanssa ollu koskaan ongelmia.
S40 2v kesti, sit täs s60 on nyt kaks ollut ja mollemmista tippunu takapönttö 3v kohalla ja se s-mutka ollu ihan umpimätä. kaikki putket olen suojannu ruosteen esto maalilla, siis saumat ja liitokset. Sehän nois vikana on ku ei oo mitään viimeistelyä ja taivutuksista kaikki jäljet näkyvissä kun paljas metalli paistaa missä ollu puristin kii  :idiot2: Tän viimisen vetelin oikein huolella heidän ite suosittelemalla maalilla. Myönsivät ite et materiaali virhe ku rosteri pönttö ja paska rautaa hitsattu mut eivät ottaneet vastuuta ku 3v menny.
Otsikko: Vs: JT-Tuning putkisto
Kirjoitti: Eempex - 09.02.2015, 19:00:36
Mulla V40 alla kaverin vanha 3" JT, ollut sillä ensin ainakin 3v kiinni ja nyt mulla vuoden verran.

Kun omaani laitoin alle, kävin putken rautalankalaikalla läpi ja maalasin paukulla, ja ei ollut, kun pintaruostetta.

Kai se vähän on tuurista kiinni, minkälaisen sieltäkin saa.

Bsr ollut myös samaisen auton alla, käytettynä ostin, 2v omassa autossa alla ja 1 kpl 2mm reikä oli, minkä paikkasin ennen eteenpäin myyntiä. :hello:
Otsikko: Vs: JT-Tuning putkisto
Kirjoitti: Wortex - 09.02.2015, 19:24:26
Kumma ku nää "ruostumattomat" ruostuu alle ja tarvike walkkereilla vedetään 15v  ;D
Otsikko: Vs: JT-Tuning putkisto
Kirjoitti: 855_T5R - 10.02.2015, 19:24:49
Mulla on 3. JT:n pitkisto menossa ja tyytyväinen olen. Tossa 740 Dieselissä on aika vanha jo tuo putkisto, ollut 740 turbossa aikasemmin, sitte rojotti useamman vuoden romulaanilla kunnes näpättiin eri laippa ja dp lyhennettiin. Jatkossakin käytän mikäli tarvetta tulee tätä merkkiä
Otsikko: Vs: JT-Tuning putkisto
Kirjoitti: AUH - 11.02.2015, 15:42:49
Mulla on 3. JT:n pitkisto menossa ja tyytyväinen olen. Tossa 740 Dieselissä on aika vanha jo tuo putkisto, ollut 740 turbossa aikasemmin, sitte rojotti useamman vuoden romulaanilla kunnes näpättiin eri laippa ja dp lyhennettiin. Jatkossakin käytän mikäli tarvetta tulee tätä merkkiä
855_T5R:n vanha jt johdannainen putki itellä paikallaan ja ei kyllä mitään havaintoa ruosteesta! Liekkö tuossa sit muuta jt:tä kuin downpipe enää?
Otsikko: Vs: JT-Tuning putkisto
Kirjoitti: karvis - 12.02.2015, 08:37:44
JT.n downpipe on kiinnityksiltään huono. Aikanaan laitettiin BSR.n softa T5 Geartronic V70.n. Sovittiin että myöhemmin laitetaan BSR.n downpipe ,eli asia sovittiin firman kanssa joka laittoi softan. Kun otin yhteyttä ja kysyin milloin olisi aikaa laittaa BSR 3" downpipe, minulle kerrottiin että BSR ei asenna automaattiin 3" downpipea. Tunsin itseni huijatuksi koska asia sovittiin ja BSR.n softa olisi jäänyt laittamatta jos asian olisin tiennyt. Ostin JT.n 3" downpipen mutta en asentanut paikalleen koska kiinnitys huono. Olen tottunut että osa jonka ostan sopii paikalleen ilman "virityksiä" ja myyjä kertoo jos muutoksia tarvitaan. Kannattaa tutkia TARKKAAN mitä ostaa ja halvin ei ole paras.
Otsikko: Vs: JT-Tuning putkisto
Kirjoitti: AUH - 12.02.2015, 08:59:30
No mikä siinä kiinnityksessä huonoa on? Tohon ysiin kävi ainaki ihan bolt on.
Otsikko: Vs: JT-Tuning putkisto
Kirjoitti: 855_T5R - 15.02.2015, 23:18:46
No mikä siinä kiinnityksessä huonoa on? Tohon ysiin kävi ainaki ihan bolt on.
Liekkö vääränlainen lähtö turbon pakopesään ja ei sitte passaa millään?
Otsikko: Vs: JT-Tuning putkisto
Kirjoitti: karvis - 08.03.2015, 02:57:04
V70 T5 vm.2001 ja minkä ostin, ei kiinnitystä mistään...paitsi tietysti edestä ja takaa mutta välillä ei ole kiinnikkeitä.
Ehkä muuttunut koska ostosta aikaa muutama vuosi. Takaputkisto on huippu kahdella vaimentimella ja vielä takapönttö, ei kyseisestä firmasta.
En ollut tyytyväinen JT.n tötteröön.
Otsikko: Vs: JT-Tuning putkisto
Kirjoitti: miihei - 18.05.2015, 14:34:14
Help! Volvo c70 2.0t olen ostamassa tota jt :n 3" downpipeä.. Vauhtoehtoina on loose flange ja welded flange kumpi! Ja ilman kattia ajattelin että jos se vikavalo ei siellä taulussa itteä haittaa onko muuta harmia kun dp vaihtaminen ennen katsastusta?
Otsikko: Vs: JT-Tuning putkisto
Kirjoitti: Wortex - 19.05.2015, 11:28:21
Help! Volvo c70 2.0t olen ostamassa tota jt :n 3" downpipeä.. Vauhtoehtoina on loose flange ja welded flange kumpi! Ja ilman kattia ajattelin että jos se vikavalo ei siellä taulussa itteä haittaa onko muuta harmia kun dp vaihtaminen ennen katsastusta?
Riippuu mikä turbo sul on. Eli onko sun DP kartiokiinnityksellä vai kiinteällä laipalla joka tulee pulteilla.
Otsikko: Vs: JT-Tuning putkisto
Kirjoitti: miihei - 19.05.2015, 12:08:44
Riippuu mikä turbo sul on. Eli onko sun DP kartiokiinnityksellä vai kiinteällä laipalla joka tulee pulteilla.
vakio ahtimella en tiedä kumoi se sitten on olisiko jotai havainnollistavaa kuvaa noista molemmista?