Ateho  Elekma

Tuoreimmat viestit

Sivuja: [1] 2 3 ... 10
1
Yleinen keskustelu / Vs: Apple CarPlay / Android Auto
« Uusin viesti kirjoittanut Hirsipilari tänään kello 09:44:08 »
Muistaakseni vajaa 500€ tuli maksamaan kaikkineen merkkiliikkeessä tuon moduulin asennus, AA ja softapäivitykset kaikkineen kuluineen. Omat kokemukset ainakin ovat osoittaneet, että tuo on suhteellisen nirso kaapelin suhteen. Halpiskaapeleilla en suosittele edes kokeilemaan.
2
Tässä kevään aikana XC70:ssä ilmeni pari erikoista ominaisuutta. Pieni huomautus, allamainitut asiat saattavat kuulostaa hivenen oudoilta.....

A) Autossa on keylessi. Auto oli käynnissä ilman avainta, mulla oli jalka jarrulla, ja olin auton käynnissäolessa työntämässä avainta lukijaan ja samalla sormi hipaisi Start-Stop -nappiin ja samalla sekunnilla avain vetäytyi lukijaan. Auto sammui mutta laittoi virrat päälle heti. Tulos: auto sammuksissa, virrat päällä, mittaristossa valot päällä ja kierroslukumittari tasan 2000rpm kohdalla. Auto kyllä käynnistyi normaalisti tuon jälkeen.
- mitäköhän tuossa tapahtui vai tapahtuiko yhtään mitään?

B) Auto lukitsi itsensä peräjälkeen lukkoon - lukkoon - lukkoon. Olen varma että auto nimenomaan lukitsi itsensä, kun napit eivät nouseet ovista ja peilit taittuivat koria vasten eivätkä taittuneet ulos. En muista lukitsiko auto itsensä kahdesti, kolmesti vai neljästi. Tämä on tapahtunut nyt keväällä kahdesti. Muistaakseni jommalla kummalla kerralla mulla oli kaukkari taskussa, eli on mahdollista että syynä oli taskupainallus.
- noin vuosi sitten keväällä tämä tapahtui kerran. Sen jälkeen korjasin kuskin ovesta johtosarjan jonka jälkeen kyseistä ongelmaa ei ole ollut - ennenkuin nyt, aika tarkasti vuosi myöhemmin. Tällöin puhuin puhelimessa ihan auton vieressä. Onko mahdollista että kuskin oven johtosarja on taas rikoontumassa?
- keylessin kahden oven napit eivät toimi: vasemmalla takaoven ja oikealla apukuskinoven.
- nyt itsensälukitus on tapahtunut auton käsinpesun jälkeen joko samana tai seuraavana päivänä tai useampi päivä sen jälkeen kun olen kokeilumielessä painellut toimimattomien ovien keyless nappeja.
Edit: auto ei ole itseään lukinnut nyt hetkeen. En ole vähään aikaan autoa pessytkään, mutta en ole hetkeen painellut noita toimimattomia keyless nappejakaan.

C) Sähköinen takaluukku. Luukku itsessään toimii ihan ookoo, mutta avatessa luukkua auton takana syttyvät takavalot eivät enää syty. Ei ole merkitystä avaanko luukun luukun napista vai kaukkarilla, onko ajovalovalinta päällä vai 0:lla, takaparkit eivät enää syty.
- vielä talvemmalla takaparkit toimivat kun luukun avasi.
- onko niissä jokin hämäräkytkin tms., jonka vuoksi takavalot ei syty mikäli keli on tarpeeksi valoisa?
- luukku pelaa muuten ookoo mutta luukun sulkunappia pitää joskus painaa kahdesti että luukku alkaa sulkeutua. Onko nappi vain menossa rikki vai mikä?
- vai onko kohdilla B ja C yksi yhteneväinen tekijä, kuskin oven johtosarja?


3
S40/V50 (vm.04-12), C30, C70 (vm.06-13) / Vs: V50 D5 2007 Nopeus Ongelma??
« Uusin viesti kirjoittanut tuomaril tänään kello 09:01:58 »
Mitä jos nyt jätettäisiin nämä lapsellisuudet pois ja yritetään auttaa aloittajaa parhaamme mukaan.
4
Joo, jos ei liittimen irroitus vaikuta mitenkään niin sehän on dööd.
5
S40/V50 (vm.04-12), C30, C70 (vm.06-13) / Vs: V50 D5 2007 Nopeus Ongelma??
« Uusin viesti kirjoittanut laatikkovika tänään kello 08:54:06 »
Oho, ihanko totta! :D
6
Jos liittimen irroitus ei tee mitään niin maf todennäköisesti silloin mykkä. Vilkaisen jossain kohtaa nuo mittaus arvot / ohjeet koneelta sulle. Eli akkujännite pitää olla 1 ja 4 napojen välillä, keskimmäiset on signaali liittimet.



7
S40/V50 (vm.04-12), C30, C70 (vm.06-13) / Vs: V50 D5 2007 Nopeus Ongelma??
« Uusin viesti kirjoittanut jak900 tänään kello 07:35:53 »
No ei välttämättä, voihan profiiliin laittaa paikkakunnaksi mitä vain..
8
Ostetaan autot / XC60 avd.
« Uusin viesti kirjoittanut Samaro tänään kello 07:25:14 »

 vm. 12-17 automaatti bensa tai diesel aj. alle 300tkm

 Mikkeli p.0500-659192
9
Veteraanien korjaamo / Vs: B18+dellorto dhla 40 säädöt.
« Uusin viesti kirjoittanut Miksa89 tänään kello 07:04:01 »
Tänään laitettu 60 tyhjäkäynti suuttimet ja toimivuus parani. Paikallaan saa vielä buuaamaan yrittämällä, kylmänä vieläkin vaikea saada tyhjäkäynnin yläpuolelle, mutta käynnistyi helpommin.
Kiihytyspumpun suuttimet putsailin ja kattelin että 1 pytyn suutin ruuttaa vähän tiputellen eikä heti niinkään suoraa suihkua. Putsailun jälkeen 1 suihku parani mutta moottorin toiminnassa en huomannut eroa.
Ajaminen edelleen kauheaa pienillä kierroksilla ei toimi ollenkaan ja herättely ylhäälle on erittäin hankalaa…vähän paree ku 58 suuttimilla :P
Alla vielä uusi käyntivideo noiden 60 suuttimien kansa. Tahalleen nopeasti läpsin kaasua että buuaus tulee esiin.

https://youtube.com/shorts/ucJKN1zmCKQ?si=8r6I6ZneJxn9IzB2

Ps. Bena pintoja en tolla sun taktiikalla vielä kerenny mittaamaan, mutta säädetty käsissä siihen 15mm noi 8,5 g kohot

Kylä saa melkei suorilta laittaa ne 65 tksuuttimet. Kylä ne poraankin pystyy mutta ite en ainakaan joskus löytäny järkevään hintaan kun teriä puolen millin välein.

Jos varovasti nostaa kierroksia niin millä kierroksilla ilmenee ongelmia?

Kun noi 11. seosputket on laihan puoleiset niin jos tksuutin on pienen puoleinen niin käy sillain että tyhjäkäyntipiiristä loppuu tavara ennenkun pääpiiri tulee mukaan.

Ja ite en ainakaan saanu 11. putkilla omaani toimiin ilman että olis kyykähtäny sekunniks kun löi lapun lattiaan.


Tää nyt ei tähän asiaan varsinaisesti liity mutta kannattaa laittaa kaasarien ja imusarjan väliin ns.Misabbi levyt ja kiinnitys kumituttiprikkojen ja nyloccien kans niin kaasarir ei värise kun se aiheuttaa kaikenlaista ongelmaa.

Ja tekis yhtenäisen levyn torvien alle joka yhdistää molemmat kaasarit niin synkka pysyy kohdallansa. Itellä on vielä tuosta levystä tukirauta moottorin korvan pultin alle ja kumityyny viä välissä.

Niin ja itellä oli samanlailla synkkavipua jatkettu aluks mutta vahvistin sitä viä alapuolelta kun tollain se on aika pletku,tai omani ainakin anto myöten silmin nähden.

Niin ja itellä ainakin ajomukavuus parani 100x kun muutin kaasun vivusta vaijerimalliseks. Vivulla oli semmonen jäykkä kohta jonka jälkeen poljin keveni ja oli kylä melkosta kengurumenoo kun kaasu oli lähinnä mallia päällä tai pois.  :D

10
S40/V50 (vm.04-12), C30, C70 (vm.06-13) / Vs: S40 2 0 tdi kytkin vika?
« Uusin viesti kirjoittanut raparipa65 tänään kello 05:46:42 »
Oiskohan kaksoismassavauhtipyörä tiensä päässä, muistaakseni kytkin paketti ja vauhtipyörä tonnin luokkaa tietty työ päälle, ...hinta arvio n. 10 vuoden takaa....
Sivuja: [1] 2 3 ... 10
Carcom Oy  Ateho