Autodiagnoosi  Carcom Oy

Tome-'s Red 850R

  • 225 Vastauksia
  • 94393 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Viltzu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 455
Vs: Tome-'s Red 854R
« Vastaus #195 : 10.08.2016, 07:41:26 »
On siellä takapäässä säädöt niinkuin täällä on jo monta kertaa mainittu. Säätöpalat ovat kiinni tukivarsien päissä ja toimivat ristiin eli oikean puolen säätöpala muuttaa vasempaa puolta ja vasen oikeaa.

Ne palikat ja niiden kiinnityspultit voivat joskus olla aivan jumissa(hapettuneet, alumiiniä) ja joskus on mennyt niitä pulttejakin poikki. Tässäkin asiassa autaa lämpö kummasti. Sen jälkeen alkaa yleensä liikkua mukavasti. Monta autoa on tullut säädettyä kyllä.
NYK: V60 D4 AWD Summum -16, tulossa S60 B5 R-Design

EX: 740 Turbo -89, 850 T5 -96, S60 2.4i -05, V70 D5 AWD - 07

Poissa Tome-

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1681
Vs: Tome-'s Red 854R
« Vastaus #196 : 11.08.2016, 21:22:15 »
Kiitos kaikille tiedoista tuon takapään säädön suhteen. Taidan antaa mennä nykyisellä säädöllä ens kesään, ajoja kun ei järkyttävästi varmaan tuu loppuvuonna. Ens kesälle tarkotus uusia alustaa, niin pitää kuitenkin säätää. Nyt auto kulkee ainakin jotenkin suoraan.

Sitten päivän epistolaan. Rupesin ihmettelemään, kun tupakansytkäri ei toimi kunnolla = en saanu puhelinta lataukseen. Valo kyllä siihen laturiin syttyy, mutta siinä se sitten onkin. Virtaa ei jaksanut antaa.

Olin jo aiemmin tutustunut kohtuullisen penkovalla otteella mm. ruotsalaisiin, britti ja jenkkifoorumeihin noihin vikavaloihin liittyvistä ongelmista. Yhdessä niistä käsiteltiin tuota tupakansytkäriä, joka on ilmeisesti hyvä vikaindikaattori.

Sieltä jäi muistiin jotenkin, että katso laturi läpi. No, otin ja menin katsomaan sen. Yksi laturille tuleva johto oli ns. huonosti kiinni. No eipä siinä, vähän esteitä edestä ja yrittää survoa omat lapiot laturille. Niin se vain onnistui, yksi johto kunnolla kiinni ja lopputulos vikavalojen osalta tässä videossa.

Nyt siis valot syttyy kuten pitääkin tuossa käynnistyksen yhteydessä! *taavih->

Kohta pitäs suunnitella öljynvaihtoa, +800km takana konerempan jälkeen. Meinasin ekat öljyt tossa tonnin kohdalla vaihdella ja sitten seuraavat kattoa ajelisko 2000km ja vaihtoa. Sen jälkeen varmaan oliskin ohjelmointia tiedossa.

Menneitä ja nykyisiä Volvoja ~aikajärjestyksessä:
144 '72, 242 '79, 240 '85, 240 '86, 740 '85, 740 '89, 850 '96/97, 940 '95, S70 '99, S80 '07, V70 '05, 850 '95/96, V70 '00, V70 '07, V70 '05, V70 '07, XC90 '13 / 854R '96/ 855 T-5R '95 / XC60 T8 Inscription '19

Poissa Tome-

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1681
Vs: Tome-'s Red 854R
« Vastaus #197 : 13.09.2016, 12:44:34 »
Tänään meni sisään Castrol Magnatec 5W40, tarkemmat jorinat täytyy kirjoitella myöhemmin.

Kävin myös kysymässä ruostekukkien korjausta ja ylimaalauksen hintaa, ensimmäinen hinta-arvio 2500-3000€, itse auto valmiiksi purkaen. Saa ehdottaa hyviä paikkoja, Jyväskylästä, lähiseuduilta tai kauempaakin.

Samalla kiinnostaisi myös alustan ruosteet saada pois ja sinne kunnon massaus/ruostesuojaus. Tän toki voi hoitaa eri paikassakin mun puolesta.
Menneitä ja nykyisiä Volvoja ~aikajärjestyksessä:
144 '72, 242 '79, 240 '85, 240 '86, 740 '85, 740 '89, 850 '96/97, 940 '95, S70 '99, S80 '07, V70 '05, 850 '95/96, V70 '00, V70 '07, V70 '05, V70 '07, XC90 '13 / 854R '96/ 855 T-5R '95 / XC60 T8 Inscription '19

Poissa Tome-

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1681
Vs: Tome-'s Red 854R
« Vastaus #198 : 20.03.2017, 19:24:56 »
Töttöröö vaan tännekin taas pitkästä aikaa. Viikonloppuna vaihdoin sytytysosia.

18.3.2017 / 357426km
Bougicord sytytystulppasarja
Bosch Virrajankajan kansi
Bosch Pyörijä

Paikalleen jäi noin 2tkm ajetut NGK CR8ES tulpat.

Epämääräinen tärinäkin lie paikantuu ja taka-akselin ylityksen kohdalla pakoputki ottaa kiinni. Varmistunee torstaina.

Tosta huomasin että puuttui pultit, onneks löyty varaosabiilistä suoraan käypäset:


Vasemmalla uus pyörijä, oikealla vanha. Oishan tuo vanhakin kai mennyt vielä.


Tommonen kuppi oli vanhan virranjakajan sisällä, uudessa ei tullut mukana joten jätin pois.


Uudet tulpanjohdot tuli mukavasti nipussa valmiina.


Tulpat näytti tältä, mielipiteitä?


Tällä viikolla mahdollisesti vielä katsotaan saako leimaa ilman isompaa jumppaa ja/tai millainen vikalista tulee. Alle ois menossa myös 3" BSR:n RST putkisto, tai downpipe tais olla 3" ja sit pienenee 2,5". Jossain vaiheessa siihen myös tulee Y-haara ja tuplaulostulot, ainakin todennäköisesti kun puskurissakin on reiät molemmin puolin. :D

Alustaa pitäs kattoa myös joka nurkkaan uusiks. Etujarruille ne siirtoraudat hommasin ja muuta ei kai puutu kuin 302mm levyt.

Lisäksi pitäs selvitellä kuka tekis vähintään ton vasemman takakaaren siitä eturenkaan edestä uusiks noin 20-30cm matkalta ja/tai ottais koko auton käsittelyyn ja maalaukseen. Ei vaan oikein ole löytynyt harrastelijaystävällisiä hintoja tai muuten kohtuullisia paikkoja lähiseuduilta. :(
Menneitä ja nykyisiä Volvoja ~aikajärjestyksessä:
144 '72, 242 '79, 240 '85, 240 '86, 740 '85, 740 '89, 850 '96/97, 940 '95, S70 '99, S80 '07, V70 '05, 850 '95/96, V70 '00, V70 '07, V70 '05, V70 '07, XC90 '13 / 854R '96/ 855 T-5R '95 / XC60 T8 Inscription '19

Poissa JoonasH

  • Hallituksen jäsen - Päivämääräspesialisti
  • Administrator
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5700
  • Volvo R owners Finland / NordicR #315
Vs: Tome-'s Red 854R
« Vastaus #199 : 20.03.2017, 21:59:17 »
Tuo virranjakajan sisällä oleva kuppi ois tarkotus laittaa pyörijän suojaksi kanteen, kupin huuli tulee stefakooliin :)

Varmistaa siis käytännössä imunokan stefan pettäessä sytytyksen jatkuvuuden kun pyörijä ei sotke virranjakajan kantta öljyyn.

Poissa Tome-

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1681
Vs: Tome-'s Red 854R
« Vastaus #200 : 20.03.2017, 22:04:56 »
Tuo virranjakajan sisällä oleva kuppi ois tarkotus laittaa pyörijän suojaksi kanteen, kupin huuli tulee stefakooliin :)

Varmistaa siis käytännössä imunokan stefan pettäessä sytytyksen jatkuvuuden kun pyörijä ei sotke virranjakajan kantta öljyyn.

Jaahas! Pitää laittaa se sinne takas, ei tämmönen noviisi tiedä kuin kyselemällä. :P

Kiitos  -H-
« Viimeksi muokattu: 20.03.2017, 22:06:29 kirjoittanut Tome- »
Menneitä ja nykyisiä Volvoja ~aikajärjestyksessä:
144 '72, 242 '79, 240 '85, 240 '86, 740 '85, 740 '89, 850 '96/97, 940 '95, S70 '99, S80 '07, V70 '05, 850 '95/96, V70 '00, V70 '07, V70 '05, V70 '07, XC90 '13 / 854R '96/ 855 T-5R '95 / XC60 T8 Inscription '19

Poissa Tome-

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1681
Vs: Tome-'s Red 854R
« Vastaus #201 : 23.03.2017, 09:25:13 »
Siellä se R kävi nosturilla (tai oikeastaan jäi vielä).

Nyt masentaa. :(

Kone hikoilee edelleen / taas öljyä. Ihan ei nää mistä, kun imusarja on tiellä. Mutta edestä vuotaa jostain.. Tää oikeesti harmittaa.

Lisäksi kohtuullinen lista uusittavia juttuja heti alkuunsa, osa oli tosin tiedossakin ja suunnitelmissa.
302mm etujarrulevyt
Uudet jarruletkut eteen? (ilmeisesti pidemmät tarvii olla noille isommille jarruille kun satula siirtyy sen verran)
BSR:n 3" RST downpipe + loppuputki

Oikea alapallo väljä
Oikea pystytanko (?) väljä
Sisemmät raidepäät molemmin puolin
Vasen ABS anturi taakse, pakoputki polttanut johdon rikki kun on ottanut kiinni välillä taka-akseliin (hyvä sinänsä, tärinät löytyi täältä)
Oikea moottorin alatuki oli korkannut ihan huolella, eli siihen uutta. Näihin taisi olla jotain eri malleja..?

Täytyy nyt kattoa millainen ostoskassin hinta tulee noille kaikille, mutta kyllähän tää turhauttaa tuota öljyvuotoa taas kattella. No jos samalla sais vaparin imusarjan sekä GLT kaasuläpän sinne nyt sitten. Pitää vaan ostaa se imuputken adapteri että käy paikalleen.

Samalla tuli katottua toi Simonsin cat-backin tilanne ja eihän se juuri miksikään ole mennyt muutaman tuhannen km aikana.
Tulee markkinapaikalle myyntiin kunhan toi uus putkisto on alla. Tästä vink-vink samalla, jos on kiinnostusta valmiille tuplaputkistolle.



« Viimeksi muokattu: 23.03.2017, 09:28:12 kirjoittanut Tome- »
Menneitä ja nykyisiä Volvoja ~aikajärjestyksessä:
144 '72, 242 '79, 240 '85, 240 '86, 740 '85, 740 '89, 850 '96/97, 940 '95, S70 '99, S80 '07, V70 '05, 850 '95/96, V70 '00, V70 '07, V70 '05, V70 '07, XC90 '13 / 854R '96/ 855 T-5R '95 / XC60 T8 Inscription '19

Poissa Maxxxed

  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 6132
  • Tjuurboooo
    • Teemu Lehtisaari Photography
Vs: Tome-'s Red 854R
« Vastaus #202 : 23.03.2017, 11:55:02 »
Omaan T-5Rään kun vaihdoin silloin isommat länget. Eli 280mm -> 302mm levylle. En vaihtanut letkuja ihan normaalisti oli. Vai vaihdatko jotkut erityiset satulat?
Volvo S40 T4 1997 (Kilpuri)
Bmw F25 LCi 20d xDrive M-Sport 2015 (Käyttis)

Poissa Tome-

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1681
Vs: Tome-'s Red 854R
« Vastaus #203 : 23.03.2017, 12:54:56 »
Omaan T-5Rään kun vaihdoin silloin isommat länget. Eli 280mm -> 302mm levylle. En vaihtanut letkuja ihan normaalisti oli. Vai vaihdatko jotkut erityiset satulat?

Normisatulat tulee. Muistelen että ainakin toisella puolen on tarvikeletku joka on lyhkäsempi kuin normaali/orkkis. Pitää vielä tarkastaa, en viitti suotta vaihtaa.

Katotaan nyt millanen tuomio tän päivän jälkeen edes tulee ja mihin on motivaatiota/varaa.
Menneitä ja nykyisiä Volvoja ~aikajärjestyksessä:
144 '72, 242 '79, 240 '85, 240 '86, 740 '85, 740 '89, 850 '96/97, 940 '95, S70 '99, S80 '07, V70 '05, 850 '95/96, V70 '00, V70 '07, V70 '05, V70 '07, XC90 '13 / 854R '96/ 855 T-5R '95 / XC60 T8 Inscription '19

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7967
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: Tome-'s Red 854R
« Vastaus #204 : 23.03.2017, 14:12:42 »
Tarkistappa huohotuspöttö ja sen liittimet. Voisi olla mahdollinen syyllinen.

Poissa Tome-

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1681
Vs: Tome-'s Red 854R
« Vastaus #205 : 23.03.2017, 14:27:51 »
Tarkistappa huohotuspöttö ja sen liittimet. Voisi olla mahdollinen syyllinen.

Joo sitä yritettiinkin kattoa, mutta ei oikein nähny tonne imusarjan alle.

Pitää kattoo jos tilais sen silikoniletkun do88:lta niin sais tuon GLT imusarjan ja kaasuläpän vaihdella samalla.

Maalaustöitäkin kyselin, mutta ei uskalla suunnitella ennen kuin on muuten nipussa.
Menneitä ja nykyisiä Volvoja ~aikajärjestyksessä:
144 '72, 242 '79, 240 '85, 240 '86, 740 '85, 740 '89, 850 '96/97, 940 '95, S70 '99, S80 '07, V70 '05, 850 '95/96, V70 '00, V70 '07, V70 '05, V70 '07, XC90 '13 / 854R '96/ 855 T-5R '95 / XC60 T8 Inscription '19

Poissa Tome-

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1681
Vs: Tome-'s Red 854R
« Vastaus #206 : 23.03.2017, 20:39:06 »
302mm etujarrulevyt
Uudet jarruletkut eteen? (ilmeisesti pidemmät tarvii olla noille isommille jarruille kun satula siirtyy sen verran)
BSR:n 3" RST downpipe + loppuputki

Oikea alapallo väljä
Oikea pystytanko (?) väljä
Sisemmät raidepäät molemmin puolin
Vasen ABS anturi taakse, pakoputki polttanut johdon rikki kun on ottanut kiinni välillä taka-akseliin (hyvä sinänsä, tärinät löytyi täältä)
Oikea moottorin alatuki oli korkannut ihan huolella, eli siihen uutta. Näihin taisi olla jotain eri malleja..?

BSR RST putkisto asennettu tänään

Hankintalistaa
Raidepäät sisempi ja ulompi, vasen ja oikea
Oikea alapallo
Oikea moottorin tukikumi
ABS-anturin johdot/setti taakse

Siinä töiden kanssa onkin jo maksettavaa eikä leimastakaan oo vielä takeita.

Selviteltäväksi jää ainakin se moottorin öljyvuoto ja lisäksi se ilmeisesti nyt savuttaa? :( Niin ja se alusta. Ainakin takapää ihan loppu.

H&R:n madallusjouset tuntuu olevan kommenttien mukaan ihan ok. Mitkähän iskarit näille kaveriksi? Budjettilinjalla on pakko mennä tässä vaiheessa...

Ei taida saada mitään fiksua säädettävää lähimainkaan tuohon hintaan.


ps. Nyt tarvitaan tukea tän remppaamiseen, ostakaa kaikki ylimääräinen multa äkkiä pois. :D

Ainakin putkisto joutais helposti, kuten myös vanteet ja toiset vanteet. Niin ja onhan mulla se varaosa-autokin vielä tässä.
Menneitä ja nykyisiä Volvoja ~aikajärjestyksessä:
144 '72, 242 '79, 240 '85, 240 '86, 740 '85, 740 '89, 850 '96/97, 940 '95, S70 '99, S80 '07, V70 '05, 850 '95/96, V70 '00, V70 '07, V70 '05, V70 '07, XC90 '13 / 854R '96/ 855 T-5R '95 / XC60 T8 Inscription '19

Poissa Tome-

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1681
Vs: Tome-'s Red 854R
« Vastaus #207 : 27.03.2017, 21:51:09 »
No juu. Alusta löytyi käytettynä eilen Jyväskylästä ja tänään kävin noukkimassa kyytiin.

Konin sportit (säädettävät) ja H&R jouset. Tuurilla vielä oli sillä jäykemmällä etujousella, joten täyttää tuon painavan ärrän nokan vaatimuksetkin.


Vähän pesuhommia, niin on siistimpi laittaa alle. (Saa nähdä kuin kallista on kun tuntitöinä joutuu teettämään näitä.  :'( )




Onko kokemuksia miten säädöt kannattaa laittaa alkuunsa ja olihan nää siten, että voi säätää kun on paikallaan? Lähinnä toi takapää varmaan on haaste?

Kuuluuko takaiskareiden muuten mennä käsin painamalla kasaan? Hitaasti menee ja hitaammin nousee.. Mutta ei siis palaudu mihinkään itsestään. ???

Iskareissa oli leimoja 2012 ja 2013 vuosilta. Toivottavasti näillä vielä jotain tekee..

Edit:
Etuiskarit Koni 8710 1350SPORT (valmistettu 7-2013)
Takaiskarit Koni 80 2712SPORT (valmistettu 27-2012 ja 9-2013)
Jouset H&R 29958
« Viimeksi muokattu: 27.03.2017, 22:01:45 kirjoittanut Tome- »
Menneitä ja nykyisiä Volvoja ~aikajärjestyksessä:
144 '72, 242 '79, 240 '85, 240 '86, 740 '85, 740 '89, 850 '96/97, 940 '95, S70 '99, S80 '07, V70 '05, 850 '95/96, V70 '00, V70 '07, V70 '05, V70 '07, XC90 '13 / 854R '96/ 855 T-5R '95 / XC60 T8 Inscription '19

Poissa Maxxxed

  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 6132
  • Tjuurboooo
    • Teemu Lehtisaari Photography
Vs: Tome-'s Red 854R
« Vastaus #208 : 27.03.2017, 21:54:13 »
Konit on kovaa kamaa, ihmetyttää itteäni miks niiden maalit vaan kesii..

Ite meinasin kartanoon laittaa 3/4 tiukaksi. On jäykkä tuolloin painaa sisään ja hitaasti tulee ulos. Eteen meinasin puoleenväliin. Etupää tosiaam helpompi säädellä. Takapää pitää ottaa alhaalta irti ja työntää pohjaan ja siten kääntään kun on pohjaan painettu myötäpäivää piukemmaksi ja vastapäivää löysemmäksi. :)
Volvo S40 T4 1997 (Kilpuri)
Bmw F25 LCi 20d xDrive M-Sport 2015 (Käyttis)

Poissa Tome-

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1681
Vs: Tome-'s Red 854R
« Vastaus #209 : 27.03.2017, 22:04:03 »
Konit on kovaa kamaa, ihmetyttää itteäni miks niiden maalit vaan kesii..

Ite meinasin kartanoon laittaa 3/4 tiukaksi. On jäykkä tuolloin painaa sisään ja hitaasti tulee ulos. Eteen meinasin puoleenväliin. Etupää tosiaam helpompi säädellä. Takapää pitää ottaa alhaalta irti ja työntää pohjaan ja siten kääntään kun on pohjaan painettu myötäpäivää piukemmaksi ja vastapäivää löysemmäksi. :)

Kiitos tiedosta! Saa nähdä mitä tosta tulee kun ei oo ite vieressä "neuvomassa" :D
Menneitä ja nykyisiä Volvoja ~aikajärjestyksessä:
144 '72, 242 '79, 240 '85, 240 '86, 740 '85, 740 '89, 850 '96/97, 940 '95, S70 '99, S80 '07, V70 '05, 850 '95/96, V70 '00, V70 '07, V70 '05, V70 '07, XC90 '13 / 854R '96/ 855 T-5R '95 / XC60 T8 Inscription '19

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo