Autodiagnoosi  Carcom Oy

Vs: Herra Salarakas aka. Salkku / Volvo 850 2.5 20V GLT A *myyty*

  • 59 Vastauksia
  • 27747 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Tome-

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1681

Nettiauton myyntikuva, etuviistosta.


Nettiauton myyntikuva, takaviistosta.


Käytiin tänään 10.1.2015 kaverin avustuksella hakemassa kasipätkä. Lähinnä tämä on tarkoitus pitää ihan käyttöautona ja fiksailla viat kuntoon, jne.

Pitkäaikainen (?) kauppakassi, hankin tämän ihan täysin tuolle avopuolisolle (tästä johtuu auton nimitys tässä vaiheessa, katsotaan mikä se on sitten kun avopuoliso sen nimeää joskus), joka ei manuaalivaihteisella suostu ajelemaan. Auton ostosta se ei tiedä mitään, kerron sitten kun leima on hankittuna. :D Kuvia, jne. tulee myöhemmin.

Ohessa äkkiseltään varustelistausta mitä tuli mieleen, huollot mitkä löytyy huoltokirjasta ja irtolapuilta sekä vähän suunnitelmia tulevaan. Täydennetään tarpeen mukaan ja jos jotain lisälappusia huolloista löytyy. Huoltokirja tumma, osin sinisillä merkinnöillä "Special Delivery". Onko tuo ihan normi vai voiko viitata johonkin erikoisempaan luovutustilanteeseen?

Ensisijaisesti laitetaan sellaiset asiat kuntoon, jotka vaikuttaa leimalla.

Kaikki vinkit ja kommentit ovat tervetulleita, kuten aina. :)


Volvo 850 2.5 20V GLT A sedan

Ensirekisteröity 11.10.1995, ’96 mallia

Varusteet

Automaattivaihteet AW50-42LE
Automaatti-ilmastointi
Vakionopeuden säädin / Cruise
Ajotietokone
Nahkaratti
4x Sähkölasit
Sähköpeilit
Vetokoukku
Keskuslukitus + Hälytin(?)
2x Airbag
Lohkolämmitin
SIPS
ABS jarrut
Tumma puolinahkaverhoilu
Penkinlämmittimet edessä
Blaupunkt Los Angeles MP72


Huollot ja korjaukset

14718km 300.7.1996 / Bilia Kaivoksela
32000km 20.06.1997 / Bilia Kaivoksela
44698km 07.11.1997 / Bilia Kaivoksela
62188km 30.07.1998 / Bilia Olari
74438km 06.04.1999 / Bilia Olari
119170km 07.12.2000 / Palin Oy (Jakopää)
121513km 13.01.2001 / Palin Oy (Öljynvaihto)
221623km 30.01.2004 / Palin Oy (Jakopää + kiristin + tulpat + apulaitehihna + raitisilmasuodatin)
272890km 07.11.2006 / Öljyt + suodatin Mobil 5W-40
285931km 23.04.2007 / Öljynvaihto Mobil 5W-40 + suodatin, takajarrupalat
297875km 06.10.2007 / Öljyt + suodatin Mobil 5W-40, takajarrulevyt + käsijarrukengät, vaihteistoöljyt, jarrunesteet
308904km 17.03.2008 / O. Alatukivarsi, Koiranluut
311942km 03.05.2008 / Öljyt Valvoline 5W-40 + suodatin, V. Koiranluu
327968km 23.03.2009 / Öljyt Valvoline 5W-40 + suodatin
348550km 14.09.2010 / V. Raidetangon pää
381771km 09.04.2013 / Autokorjaamo ja Maalaamo K. Virtanen (Jakopää + kiristin + vesipumppu, öljyt + suodatin)
406826km 14.03.2015 / Virtalukon pohja vaihdettu, käytetty osa
406950km 18.03.2015 / Jännitteensäädin, Jyväskylän Autostartista 75€


Ei km tietoa

06.10.2004 Motonet Turku / Datateema Oy (Tukivarret O. Ja V. + käsijarrukengät + takajarrupalat + öljyt)
14.10.2004 TH-KUMI (Nelipyöräsuuntaus)
08.10.2007 Katsastus
21.10.2007 V. Alatukivarsi, pakoputken kannatin
23.10.2007 Uusintakatsastus
10.11.2008 Uusintakatsastus, O. Alapallo OEM
03.10.2010 Öljynvaihto Valvoline 5W-40 + suodatin
18.6.2013 Ilmastointihuolto + väriainetestaus + täyttö

Ei km/pvä tietoa

1999 Ruostesuojaus

Vikoja

Virtalukon pohja (avainta tönimällä katoaa valot/palaa takaisin)
Kuskin turvavyö ei palaudu kunnolla
Oikealla n. 3cm korkuinen naarmu etu- ja takaovessa, O. Etuovessa myös ruostevauriota
Hieman ratti vinossa vasemmalle, niveliä vaihdettu, suuntaus tekemättä?
Mittaristosta jotain polttimoita rikki
Laturin valo vilahtaa sammutuksessa, hiilet?
Tupakkalokero radion alla rikki


Suunnitelmia

Vaihteistoöljyjen vaihto huutelemalla tarkastus
Virtalukon pohjan uusinta
Hälyttimen kaukosäätimen hankinta (ostettu 11.1.2015) ja järjestelmän testaus?
Käsijarrun säätö
Ilmastoinnin anturien putsaus
3.2.2015 KATSASTUS

Kustannukset ostohinnan päälle Tarkoitus seurata, paljonko hinta kohoaa ennen leimaamista
Siirtokilvet 26,60€
Hakureissun syömiset ja juomiset 46,49€
Talvirenkaat ärrästä 0€
Polttoaineet hakureissulta 50,82€ (hakuauto)
Polttoaineet hakureissulta 50,58€ (850)
Rekisteröinti 10,50€
ABS rengas O. eteen 19,90€
Katsastushuolto, ym. ~150€

yht. ~355€

Kustannuksia 1. Katsastuksen jälkeen:
Nelipyöräsuuntaus 75€
14.3.2015 Virtalukon pohja 0€ (varaosa-autosta)
18.3.2015 Jännitteensäädin 75€

Kaikin puolin hyvät fiilikset autosta, pääosin kaikki toimii kuten pitääkin. Vaihteistosta löytyy kaikki vaihteet ja kohtuullisen pehmeästi vaihtaa. Kokemuksia tällaisesta ei kuitenkaan ole, joten hieman olisi mukava kuulla kommentteja. Missä nopeudessa pitäisi turbiinin lukittua ja ”vapautuuko” lukitus kuinka herkästi jos päästää jalan kaasulta?  Kolahduksia tai ylimääräisiä ääniä ei kuulu, mutta kyllä tuon vaihteen vaihtumisen huomaa jos vähänkään enemmän on kaasua… liekkö sitten ominaisuus tai paranisiko esim. öljyt vaihtamalla?

Mitäs tommonen OBD-lukija muuten maksaa ja mistä kannattaa hankkia? Tarvittaessa löytyy myös läppäriä, ehkä sarjaportillinenkin.
« Viimeksi muokattu: 23.07.2016, 23:11:32 kirjoittanut Tome- »
Menneitä ja nykyisiä Volvoja ~aikajärjestyksessä:
144 '72, 242 '79, 240 '85, 240 '86, 740 '85, 740 '89, 850 '96/97, 940 '95, S70 '99, S80 '07, V70 '05, 850 '95/96, V70 '00, V70 '07, V70 '05, V70 '07, XC90 '13 / 854R '96/ 855 T-5R '95 / XC60 T8 Inscription '19

Poissa dneproshin

  • VRCF Ry jäsen 2023
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1639
  • Innokas käyttöautoilija
Vs: Volvo 850 2.5 20V GLT A "avo"
« Vastaus #1 : 10.01.2015, 23:36:37 »
Kiva lukea näistä tavallisistakin autoista kertomuksia ja hyvin oot jaksanut auton historiasta kertoa. Eikös näissä tomaattilaatikot ole tyyppiä AW50-42LE?

Jos näissä toimii perus OBD-pulikat niin varmaankin E-ville on ihan edukas paikka ostaa lukija. Sieltä itse hommasin ja ihan toimiva on ollut mitä omissa laitteissa olen käytellyt. Mun kasipätkäthän on kyllä ledi-boksilla, eli noista uudemmista missä on OBD en varsinaisesti osaa sanoa, eikös niistäkin saanut jollakin viritelmällä led-"vilkkukoodit" ulos, siis ihan siitä OBD-liittimestä?

Poissa Elk

  • Paalimaan vartija
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2589
Vs: Volvo 850 2.5 20V GLT A "avo"
« Vastaus #2 : 11.01.2015, 00:13:16 »
Kiva lukea näistä tavallisistakin autoista kertomuksia ja hyvin oot jaksanut auton historiasta kertoa. Eikös näissä tomaattilaatikot ole tyyppiä AW50-42LE?

Jos näissä toimii perus OBD-pulikat niin varmaankin E-ville on ihan edukas paikka ostaa lukija. Sieltä itse hommasin ja ihan toimiva on ollut mitä omissa laitteissa olen käytellyt. Mun kasipätkäthän on kyllä ledi-boksilla, eli noista uudemmista missä on OBD en varsinaisesti osaa sanoa, eikös niistäkin saanut jollakin viritelmällä led-"vilkkukoodit" ulos, siis ihan siitä OBD-liittimestä?
VOL-FCR ja VAG-KKL-kaapeli näiden kanssa toimii. Nuo yleismalliset standalone-lukijat ei saa edes yhteyttä.
Jäitä housuun!

Poissa Tome-

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1681
Vs: Volvo 850 2.5 20V GLT A "avo"
« Vastaus #3 : 11.01.2015, 09:26:00 »
Kiva lukea näistä tavallisistakin autoista kertomuksia ja hyvin oot jaksanut auton historiasta kertoa. Eikös näissä tomaattilaatikot ole tyyppiä AW50-42LE?

Jos näissä toimii perus OBD-pulikat niin varmaankin E-ville on ihan edukas paikka ostaa lukija. Sieltä itse hommasin ja ihan toimiva on ollut mitä omissa laitteissa olen käytellyt. Mun kasipätkäthän on kyllä ledi-boksilla, eli noista uudemmista missä on OBD en varsinaisesti osaa sanoa, eikös niistäkin saanut jollakin viritelmällä led-"vilkkukoodit" ulos, siis ihan siitä OBD-liittimestä?


Kiitos, kirjoittelin vain sen mitä hanskalokerosta löytyi papereita :) Parempi saada heti talteen, ettei pääse tiedot hukkumaan.

Niinhän se taisikin olla, pitää korjata tuo vaihteiston tieto tuohon aloitusviestiin vielä. -H-

VOL-FCR ja VAG-KKL-kaapeli näiden kanssa toimii. Nuo yleismalliset standalone-lukijat ei saa edes yhteyttä.

Okei, hyvä tietää kun tuommosta pulikkaa olin suunnitellut. Pitää siis tutustua noihin kaapeleihin ja mitä kustannuksia niistä tulee, ei kuitenkaan ole ykkösprioriteetilla kun leima on nyt vanha ja ensin liikenteeseen. Mitään sellaista vikaa ei ole tiedossa mihin tarviisi saada luettua vikakoodit.

Nuo dneproshinin mainitsemat led-vilkku -obd "viritykset" ei sytytä... Mielummin sitten dataa koneelle asti nähtäväksi tekstimuodossa. :)

Virtalukon pohja kannattanee hankkia ihan tiskiltä? Onkohan millainen savotta vaihtaa? En ole siis vielä hakuakaan käyttänyt, se on seuraavana ohjelmassa. Heti aamukahvin jälkeen. *kahvia->

Niin, yksi juttu pitää tästä vielä mainita. Väri. Heti kun kaikki muuten pelaa niin tarkoitus on tehdä ulkokuorelle värinvaihto, todennäköisesti siistiä pinta, poistaa ruosteet, isommat naarmut, jne. ja sitten plastidip/rubbercomb, tms. pintaan. Pitää aloittaa tutkiskelu että mistä löytyy edukkaasti, mutta tämä on kesälämpöisten hommia.
Menneitä ja nykyisiä Volvoja ~aikajärjestyksessä:
144 '72, 242 '79, 240 '85, 240 '86, 740 '85, 740 '89, 850 '96/97, 940 '95, S70 '99, S80 '07, V70 '05, 850 '95/96, V70 '00, V70 '07, V70 '05, V70 '07, XC90 '13 / 854R '96/ 855 T-5R '95 / XC60 T8 Inscription '19

Poissa dneproshin

  • VRCF Ry jäsen 2023
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1639
  • Innokas käyttöautoilija
Vs: Volvo 850 2.5 20V GLT A "avo"
« Vastaus #4 : 11.01.2015, 10:13:23 »
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=9984.0
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=46442.0

No näinhän se olikin. Kaivelin nuo pari keskustelua aiheesta, josko niistä olisi jotain hyötyä.

VOL-FCR ja VAG-KKL-kaapeli näiden kanssa toimii. Nuo yleismalliset standalone-lukijat ei saa edes yhteyttä.

Poissa Tome-

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1681
Vs: Volvo 850 2.5 20V GLT A "avo"
« Vastaus #5 : 11.01.2015, 10:15:02 »
Tässä muuten pari kuvaa, laittelen sitten tuohon aloituspostaukseen sellaisia mitä siinä on järkevä säilyttää..


Tuulilasi alareunasta rikki, mutta katsastuksessa ei liene ongelmaa kun ei tule näkökenttään. Tummaa sisustaa ja airbaggia. Ehjät oviverhoilut.


Automaattivaihteet löytyy, sähköllä peilit ja lasit. Missäs asennossa tuo vaihteiston kytkin kannattaa pitää? (Roskia ja likaa on, vielä).


Radio. Ilmastoinnin anturit lienee tukossa, kun lämpötila ei ihan natsaa tilattuun automaattiasennossa.


Ainakin vielä kulkee, hetkellistä kulutusta ei kannata paljoa katsoa. :D


Tollaisia hälypulikoita löytyy, millainen kaukosäädin tähän mahtaa kuulua? Se "uudempi" kaksinappinen?


Viitteitä jonkinlaisesta hälyttimestä löytyy...
Menneitä ja nykyisiä Volvoja ~aikajärjestyksessä:
144 '72, 242 '79, 240 '85, 240 '86, 740 '85, 740 '89, 850 '96/97, 940 '95, S70 '99, S80 '07, V70 '05, 850 '95/96, V70 '00, V70 '07, V70 '05, V70 '07, XC90 '13 / 854R '96/ 855 T-5R '95 / XC60 T8 Inscription '19

Poissa Tome-

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1681
Vs: Volvo 850 2.5 20V GLT A "avo"
« Vastaus #6 : 11.01.2015, 10:17:10 »
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=9984.0
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=46442.0

No näinhän se olikin. Kaivelin nuo pari keskustelua aiheesta, josko niistä olisi jotain hyötyä.

Kiitos linkeistä, pitää ottaa tutkiskelun alle. :juhau:
Menneitä ja nykyisiä Volvoja ~aikajärjestyksessä:
144 '72, 242 '79, 240 '85, 240 '86, 740 '85, 740 '89, 850 '96/97, 940 '95, S70 '99, S80 '07, V70 '05, 850 '95/96, V70 '00, V70 '07, V70 '05, V70 '07, XC90 '13 / 854R '96/ 855 T-5R '95 / XC60 T8 Inscription '19

Poissa Stobe

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 59
  • S60 D5 -08
Vs: Volvo 850 2.5 20V GLT A "avo"
« Vastaus #7 : 11.01.2015, 11:26:05 »
Eipä sillä kytkimen asennolla ole niin väliä normaaliajossa, sportilla vedättää vaan korkeammille kierroksille ennenkuin vaihtaa, tuo winter moodi on ihan turha kun se luistattaa kytkintä että lähtisi mukamas pehmeämmin liikkeelle tjsp.
"No jos kokeillaan vielä vauhdin kanssa?"

Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
Vs: Volvo 850 2.5 20V GLT A "avo"
« Vastaus #8 : 11.01.2015, 12:05:54 »
Kyllä siinä hälytin on ainakin ollu. Lasin alakulmassa oleva on lasinrikko tunnistin. Mulla ysissä samanlainen.
Kake vois olla [url?http://ecx.images-amazon.com/images/I/51NEE8126GL._SL500_AA300_.gif]tollanen.[/url]

Ja kuten Stobe jo kertoi, winter asento on hermoja raastava kuminauhamaisuudenlisääjä.  :facepalm: Joskus sanottu että sportilla pääsee pienemmällä kulutuksella. Talvella voi kyllä tuo normali asento olla paras.

Poissa Tome-

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1681
Vs: Volvo 850 2.5 20V GLT A "avo"
« Vastaus #9 : 11.01.2015, 12:23:08 »
Eipä sillä kytkimen asennolla ole niin väliä normaaliajossa, sportilla vedättää vaan korkeammille kierroksille ennenkuin vaihtaa, tuo winter moodi on ihan turha kun se luistattaa kytkintä että lähtisi mukamas pehmeämmin liikkeelle tjsp.

Joo näin mä muistelinkin, että winter modea ei kannata käyttää. Pitää mutulla kokeilla kumpi natsaa itselle / puolisolle sitten paremmin. Olkoon nyt ainakin toistaiseksi tuossa "Economy" tilassa. Tämän kun ei tarvitse olla raketti, tärkeintä että laatikko kestää pitkälle ja vaihdot sujuu mahdollisimman hyvin/pehmeästi.

Kyllä siinä hälytin on ainakin ollu. Lasin alakulmassa oleva on lasinrikko tunnistin. Mulla ysissä samanlainen.
Kake vois olla tollanen.

Ja kuten Stobe jo kertoi, winter asento on hermoja raastava kuminauhamaisuudenlisääjä.  :facepalm: Joskus sanottu että sportilla pääsee pienemmällä kulutuksella. Talvella voi kyllä tuo normali asento olla paras.

Lasinrikkotunnistimen tunnistinkin, on ollut/on muissakin kasipätkissä. Varaosa-autossa ei tosin tainnut olla... Tuollaista linkkaamaasi kakea tarkoitinkin, pitänee koodata ärrän toinen kake ja kokeilla. Mikä tuo isompi mollukka tuossa A-pilarissa on? Sellaista ei oo mulla ennen ollut näissä, joissakin oon kyllä nähnyt.

Hälyttimen ohjekirjakin kyllä oli auton mukana, mutta eihän se nyt oo hollilla. Eikä viitti alkaa kattomaan, kun salaisuus on vielä ainakin pysynyt kuten pitääkin. Üllatus tulee sitten lähitulevaisuudessa. :o

Edit: yksi kysymys vielä sekaan, mitäs jos tähän heittäis etanoliboxin ja vois sitten ajella "millä vaan" bensalla? Kannattaisko ensin hommata vähän isommat suuttimet ja opettaa auton oma boksi niille ja sen jälkeen etanoliboxi kaveriksi? Tämä nyt ei ole ensimmäisiä juttuja, mutta tuli vaan mieleen...
« Viimeksi muokattu: 11.01.2015, 16:51:08 kirjoittanut Tome- »
Menneitä ja nykyisiä Volvoja ~aikajärjestyksessä:
144 '72, 242 '79, 240 '85, 240 '86, 740 '85, 740 '89, 850 '96/97, 940 '95, S70 '99, S80 '07, V70 '05, 850 '95/96, V70 '00, V70 '07, V70 '05, V70 '07, XC90 '13 / 854R '96/ 855 T-5R '95 / XC60 T8 Inscription '19

Niko_S

  • Vieras
Vs: Volvo 850 2.5 20V GLT A "avo"
« Vastaus #10 : 11.01.2015, 12:47:05 »
A-pilarin mokkula on hälyttimen ns. käyttöyksikkö.
Siitä saa ohjelmoitua kaukosäätimet, ja testattua hälyttimen toiminnan.

Poissa Elk

  • Paalimaan vartija
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2589
Vs: Volvo 850 2.5 20V GLT A "avo"
« Vastaus #11 : 11.01.2015, 14:19:07 »

Virtalukon pohja kannattanee hankkia ihan tiskiltä? Onkohan millainen savotta vaihtaa? En ole siis vielä hakuakaan käyttänyt, se on seuraavana ohjelmassa. Heti aamukahvin jälkeen. *kahvia->
No ei oo ees paha savotta, rattiakselin ympäriltä muovit irti, virtalukonpohjan kiinnitysruuvit auki ja liitin irti. Kasaus käänteisessä järjestyksessä, älä päästä johtoja putoamaan siitä liittimen muovista.

Jäitä housuun!

Poissa Tome-

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1681
Vs: Volvo 850 2.5 20V GLT A "avo"
« Vastaus #12 : 11.01.2015, 14:34:20 »
A-pilarin mokkula on hälyttimen ns. käyttöyksikkö.
Siitä saa ohjelmoitua kaukosäätimet, ja testattua hälyttimen toiminnan.


Okei, kiitos. Ei ole noissa muissa ('96-97 mallisissa) ollut vastaavaa pulikkaa ja ohjelmointi on tapahtunut avainta pyöritellen. Pitänee se ohjekirja ottaa kouraan ja katsoa miten tuo tapahtuu. Pitää ehkä hommata yksi kaukosäädin kuitenkin, sitten olis 3kpl yhteensä. Jos tässä ei toimi, niin ei haittaa vaikka ärrään jäisi yksi "ylimääräinen".

No ei oo ees paha savotta, rattiakselin ympäriltä muovit irti, virtalukonpohjan kiinnitysruuvit auki ja liitin irti. Kasaus käänteisessä järjestyksessä, älä päästä johtoja putoamaan siitä liittimen muovista.



Okei, pitääpä katsoa lähiaikoina tuo sitten. Kannattaako suosiolla uusi osa, vai kelpaisikohan varaosa-autosta pohja? Tietysti se voi olla valmis samantien, että pääsee uutta ostamaan. Toisaalta, se voi olla hyvinkin uusittu, tms. Ehkä joka tapauksessa puran ensin varaosa-autosta, niin näkee millainen se on ja homma sujuu sitten tuossa toisessa nopeammin ja ehkä johdotkin pysyy siellä missä pitää. ::)
Menneitä ja nykyisiä Volvoja ~aikajärjestyksessä:
144 '72, 242 '79, 240 '85, 240 '86, 740 '85, 740 '89, 850 '96/97, 940 '95, S70 '99, S80 '07, V70 '05, 850 '95/96, V70 '00, V70 '07, V70 '05, V70 '07, XC90 '13 / 854R '96/ 855 T-5R '95 / XC60 T8 Inscription '19

Poissa Elk

  • Paalimaan vartija
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2589
Vs: Volvo 850 2.5 20V GLT A "avo"
« Vastaus #13 : 11.01.2015, 15:19:25 »
Okei, pitääpä katsoa lähiaikoina tuo sitten. Kannattaako suosiolla uusi osa, vai kelpaisikohan varaosa-autosta pohja? Tietysti se voi olla valmis samantien, että pääsee uutta ostamaan. Toisaalta, se voi olla hyvinkin uusittu, tms. Ehkä joka tapauksessa puran ensin varaosa-autosta, niin näkee millainen se on ja homma sujuu sitten tuossa toisessa nopeammin ja ehkä johdotkin pysyy siellä missä pitää. ::)
No ei se uuskaan mikään kallis ollut. Käytettykin pohja menee jonkun aikaa, kontaktithan noista kuluu ja siihen vaikuttaa lähinnä starttien määrä :P
Jäitä housuun!

Poissa Tome-

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1681
Vs: Volvo 850 2.5 20V GLT A "avo"
« Vastaus #14 : 11.01.2015, 16:24:25 »
No ei se uuskaan mikään kallis ollut. Käytettykin pohja menee jonkun aikaa, kontaktithan noista kuluu ja siihen vaikuttaa lähinnä starttien määrä :P

Saattaa olla että laitan sen käytetyn, kun ei ole tuon isompi homma kuitenkaan sitä vaihtaa. Jos alkaa pätkiä, niin sitten katsoa uutta pohjaa.
Menneitä ja nykyisiä Volvoja ~aikajärjestyksessä:
144 '72, 242 '79, 240 '85, 240 '86, 740 '85, 740 '89, 850 '96/97, 940 '95, S70 '99, S80 '07, V70 '05, 850 '95/96, V70 '00, V70 '07, V70 '05, V70 '07, XC90 '13 / 854R '96/ 855 T-5R '95 / XC60 T8 Inscription '19

 

Elekma  Autoracing