Autodiagnoosi  Carcom Oy

Kerman 240 D24

  • 83 Vastauksia
  • 20892 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa kerma

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 604
Vs: Kerman 240 D24
« Vastaus #60 : 14.11.2018, 01:19:49 »
Eilen tuli enemmän ihmeteltyä tuota kun vajailla pytyillä lähtee käymään. Aloin hehkuja mittaamaan ja tulos oli että 1,2 ja 4 oli pimeenä. 1 ja 4 laitoin ehjät käytetyt mitä sattui olemaan hyllyssä ja 2 yksi uusi boschin tulppa mikä sattui olemaan. Myöhemmin pitää muut 5 vaihtaa uusiin ja 6. en edes kattonut vielä, oli sen verran ahtaampi. Nyt lähtee terävästi kaikilla ja jopa ilman kaasuun koskemista, ehkä pientä rykimistä aivan kylmänä ilman kaasua mutta se voi olla tuo 6. hehku, 4. suutinputki joka vuotaa tai se ettei ole vahapatruunaa tässä.

Tuli Jenin luona käytyä tänään ja hain yhden varapyörän kiinnitysremmin. Samalla sain vähän neuvoja ja vinkkejä, kiitos vain!  :)
240 B200F
240 D24
244 (B230F?)

Poissa Panssarivaunu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 627
Vs: Kerman 240 D24
« Vastaus #61 : 17.11.2018, 19:56:38 »
Mulla ei omassa laskussa pitkään kestäny motonetin koiranluu. Laitoin käytetyn orkkiksen paikalleen niin alkoi kestämään

Poissa kerma

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 604
Vs: Kerman 240 D24
« Vastaus #62 : 21.11.2018, 06:58:26 »
Mulla ei omassa laskussa pitkään kestäny motonetin koiranluu. Laitoin käytetyn orkkiksen paikalleen niin alkoi kestämään
Joo no toistaseki on ainaki toiminu tuo koiranluu, uutta orkkista en kyllä ostais jos noin kallis, ku niin helppo vaihtaa.
Pahin mitä en tainnu mainita on professional partsin moottorin tukikumit,  niitä menny 2 rikki ihan asentaessa. Motonetissä sanottiin että niitä on enemmänki palauteltu ja viimeks antoivat Meylen tukikumit.. liekö vaihtaneet toimittajaa sen suhteen?

Vaihdoin eilen tuon 4. Suutin putken ja vuoto lakkasi. Kohta nään vaikuttiko kylmäkäynnistykseen positiivisesti.
240 B200F
240 D24
244 (B230F?)

Poissa kerma

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 604
Vs: Kerman 240 D24
« Vastaus #63 : 29.11.2018, 01:53:26 »
Pari päivää sitten tuli putsattua ja herkistettyä oikee takajarru, hyvin männät liikkui ja palat myös kohtuullisesti. Tapin sokka oli melkeen katkennu niin sen vaihdoin ja satula vaatii kyllä korjaussarjan, ne pitää katsoa kyllä ennen kunnon suolakylpyjä.


Perjantaina palkka niin öljyt vaihtaa ainaki, ehkä löpösuodatin ja kiilahihnat.
240 B200F
240 D24
244 (B230F?)

Poissa kerma

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 604
Vs: Kerman 240 D24
« Vastaus #64 : 04.12.2018, 05:21:57 »
Perjantaina vaihtelin tosiaan öljyt ja suodattimen. Öljynpaine ainaki nousee nopeemmin tällä uudella öljyllä, pakkasia odottaessa.

6. Hehkukin tuli vaihdettua uuteen boschiin, vanha olikin ehjä mutta ei kyllä menny takas :D toivottavasti hetken kestää nyt tuo uusi, oli se kyllä niin ahdas vaihtaa...

Ja vielä peräöljyt vaihdoin, hyvähän neki on vaihtaa vaikka väljähkö varmasti noilla kilsoilla on jo.

240 B200F
240 D24
244 (B230F?)

Poissa kerma

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 604
Vs: Kerman 240 D24
« Vastaus #65 : 08.12.2018, 03:34:20 »
Laturin hihnat vaihdoin ku olivat löystyneet ja kuluneen oloiset.


Pohjapanssari lähti veke toistaseksi, katsotaan pystyykö sen vielä isoilla prikoilla saada pysymään. Se mitä motonet myy halkeaa niin pirun äkkiä niin ei sellasta huvita ostaa, näin kävi ainaki seiskassa.
240 B200F
240 D24
244 (B230F?)

Poissa anssi68

  • Hallituksen jäsen
  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5073
  • Volvo taka ja etuvetoisena
Vs: Kerman 240 D24
« Vastaus #66 : 08.12.2018, 09:32:41 »
Pohjapanssari lähti veke toistaseksi, katsotaan pystyykö sen vielä isoilla prikoilla saada pysymään. Se mitä motonet myy halkeaa niin pirun äkkiä niin ei sellasta huvita ostaa, näin kävi ainaki seiskassa.

Omaan 240:seen laitoin isot prikat ja ainakin vielä on "pohjapanssari" pysynyt paikallaan..
Käyttis:   Volvo V70 2,5T 2007
Harraste: Volvo 240 GL 1988

Poissa puppet

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1997
  • Näpräilijä
Vs: Kerman 240 D24
« Vastaus #67 : 08.12.2018, 09:41:17 »
Minä niittailin alumiinista vahvikkeita omaani kiinnityksien ympärille, kestää kiristääkin kummasti :)
240 B230FT, 940 FB, V90 D4 AWD inscription

Poissa kerma

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 604
Vs: Kerman 240 D24
« Vastaus #68 : 09.12.2018, 02:47:47 »
Minä niittailin alumiinista vahvikkeita omaani kiinnityksien ympärille, kestää kiristääkin kummasti :)
Omaan 240:seen laitoin isot prikat ja ainakin vielä on "pohjapanssari" pysynyt paikallaan..

Joo täytyy jotain tuollaista kehitellä, pitäs alumiinistä tai pellistä väsätä tuo koko höskä niin ois hyvä.  ;)
240 B200F
240 D24
244 (B230F?)

Poissa TJA

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1039
  • www.vrcf.fi
Vs: Kerman 240 D24
« Vastaus #69 : 09.12.2018, 12:07:54 »
Ite kanttasin ensin 3mm alumiinista pohjapanssarin ja mallailin paikalleen. Nyt paikalla 5mm teräslevystä tehty. Hyvin on kestänyt asvalttia raaputella  ::)

Poissa kerma

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 604
Vs: Kerman 240 D24
« Vastaus #70 : 09.12.2018, 20:35:23 »
Ite kanttasin ensin 3mm alumiinista pohjapanssarin ja mallailin paikalleen. Nyt paikalla 5mm teräslevystä tehty. Hyvin on kestänyt asvalttia raaputella  ::)

Aika rallia saa ajaa että tällä tulee pohjakosketuksia  :D toi 3mm alumiinista tehty vois ollakkin ihan pätevä, kai millisestä pellistäkin tehty kestää tiellä olevat jääkokkareet. Pitää tehä kaukalo mallinen niin jää vuotavat öljyt sinne  ;D
240 B200F
240 D24
244 (B230F?)

Poissa kerma

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 604
Vs: Kerman 240 D24
« Vastaus #71 : 16.01.2019, 18:44:38 »
Luulin tossa että mulla pakosarjan tiiviste vuotaa etuputken liitoksesta, onneksi ehdin tiivisteen tilata. Alkoi pari päivää sitten kovempi mekkala ja ajoin tallille että nyt se hajos se tiiviste kokonaan. No oli sitten murtunu koko putki. Putki pois ja sauma siihen, tuli parempi ku uusi. Putki ruosteeton että kai tärinästä oli murtunu.




Poistin vahingossa kuvan saumasta mutta tuli hyvä, kerranki sai asetukset kohillee ja putki oli kestävää :D
240 B200F
240 D24
244 (B230F?)

Poissa kerma

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 604
Vs: Kerman 240 D24
« Vastaus #72 : 22.01.2019, 09:30:13 »
Hemmetti kun niin paljon kaikkea prokkista että käyttöauto jääny huomiotta. Töistä kun lähdin niin ilman lämmitystä lähti hyvin käyntiin -25 asteessa, tein pari hehutusta niin pärähti laakista sahaamatta käyntiin. Huomaa kun kaikki hehkut on pelissä mukana tänä talvena :D
Siihen tulokseen tullut että varmaan turbotus osia alan keräämään kasaan kevään aikana ja danan lukko on ollu haaveissa jos löytyy jostain ehjä ja edes lähes järkihintainen. Mahdollisimman pitkällä välityksellä eli varmasti se 3.3 on harvin mitä kohtuuella löytyy.
240 B200F
240 D24
244 (B230F?)

Poissa kerma

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 604
Vs: Kerman 240 D24
« Vastaus #73 : 24.02.2019, 10:29:32 »
Dodiiih, tämähän alkanu tekemään merkkejä että vikoja tiedossa. Ihmettelin hitaita pyyhkijöitä ja hassua käynnistymistä, katoin sitten volttimittaria ja kappas vajaa 12v. No auto mäkeen varuiksi että jos ei starttaa enää, koitin ja hihnat löysänä. Lähti kyllä käymää vielä, niin kovat muut äänet että ei hihnan ulinaa kuule :D no kävin sen tallilla kirraamassa ja nyt lataa 12,9v tyhjäkäynnillä. Pitää hommaa käytetty laturi ja rempata se hyllyyn odottelemaan.

Toinen vika on jarrut, eilen alkoi urakalla tekemään sellasta että yks kaks poljin on kova eikä tehosta, sitten toisinaan menee lähes pohjaan. Oisko tehostaja sökö vai muka ilmaa jossain? Nestettä oli kyllä.
240 B200F
240 D24
244 (B230F?)

Poissa jen

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4622
  • OHO! tuli vähän äkkiä......
Vs: Kerman 240 D24
« Vastaus #74 : 24.02.2019, 13:31:51 »
Dodiiih, tämähän alkanu tekemään merkkejä että vikoja tiedossa. Ihmettelin hitaita pyyhkijöitä ja hassua käynnistymistä, katoin sitten volttimittaria ja kappas vajaa 12v. No auto mäkeen varuiksi että jos ei starttaa enää, koitin ja hihnat löysänä. Lähti kyllä käymää vielä, niin kovat muut äänet että ei hihnan ulinaa kuule :D no kävin sen tallilla kirraamassa ja nyt lataa 12,9v tyhjäkäynnillä. Pitää hommaa käytetty laturi ja rempata se hyllyyn odottelemaan.

Toinen vika on jarrut, eilen alkoi urakalla tekemään sellasta että yks kaks poljin on kova eikä tehosta, sitten toisinaan menee lähes pohjaan. Oisko tehostaja sökö vai muka ilmaa jossain? Nestettä oli kyllä.
alipainepumppu/pääsylinteri
mikään ei ole niin lopullista kuin väliaikainen!

 

Proturbo  Autodiagnoosi