RallyBaron  Samppasport

144 ja B20 kans teutarointia.

  • 29 Vastauksia
  • 4828 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa kebakko

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 348
  • www.vrcf.fi
Vs: 144 ja B20 kanssa teutarointia.
« Vastaus #15 : 26.06.2023, 03:24:47 »
Mulla on ollut viimeiset ~3000km carterin pumppu maskin takana  keulapellissä siinä kohtaa mihin alunperin imuilma putki tulee. Eipä ole ollut liian lämmin ja imee kyllä tankin ongelmitta  tyhjäksi asti..
Volvo 142 sport -70                   
Volvo 145 Express-71 
Volvo 145 Express - 71 umpikylki     
Volvo 244 -77

Poissa Miksa89

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 259
  • www.vrcf.fi
Vs: 144 ja B20 kanssa teutarointia.
« Vastaus #16 : 26.06.2023, 06:30:50 »
Mulla on ollut viimeiset ~3000km carterin pumppu maskin takana  keulapellissä siinä kohtaa mihin alunperin imuilma putki tulee. Eipä ole ollut liian lämmin ja imee kyllä tankin ongelmitta  tyhjäksi asti..

Tää onkin hyvä idea.  8) Onks se P4070 juur?

Mulla on pumpun teline simpukan pultin alla niin ajattelin sen carterinki siihen tällätä ensin jos vaan mahtuu kun tulee ajeltua talvellakin. Ei kyllä käyny mielessäkään että siinä niin kuuma olis että benet kiehuu kun lohkoonkin on matkaa sen verran ja jätteenpolttolaitteisto poistotorvineen on tois pual.  :)

Poissa kebakko

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 348
  • www.vrcf.fi
Vs: 144 ja B20 kanssa teutarointia.
« Vastaus #17 : 26.06.2023, 20:27:24 »
Onks se P4070 juur?

Juurikin sama. Mullakin oli joskus simpukan pulteissa kiinni toisenlainen sähköpumppu joka sekin toimi kyllä, mutta kävi tila ahtaaksi carterin ja muiden härpättimien kanssa, että siirsin sen nykyiselle paikalleen maskin taakse.
Volvo 142 sport -70                   
Volvo 145 Express-71 
Volvo 145 Express - 71 umpikylki     
Volvo 244 -77

Poissa Miksa89

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 259
  • www.vrcf.fi
Vs: 144 ja B20 kanssa teutarointia.
« Vastaus #18 : 26.06.2023, 20:42:48 »
Juurikin sama. Mullakin oli joskus simpukan pulteissa kiinni toisenlainen sähköpumppu joka sekin toimi kyllä, mutta kävi tila ahtaaksi carterin ja muiden härpättimien kanssa, että siirsin sen nykyiselle paikalleen maskin taakse.

Okei ja kiitoksia vastauksista  8)

Taidan tilailla samanlaisen Carterin pumpun ja jos se ei mahdu kunnolla vanhalle paikalle niin laitan samaan paikkaan kun sullakin.  :)

Poissa Miksa89

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 259
  • www.vrcf.fi
Vs: 144 ja B20 kanssa teutarointia.
« Vastaus #19 : 13.07.2023, 18:34:12 »

Vanteet tuli haettua jemmasta ja ne tarvis hioskennella ja maalata. Ja hivasta sisäpuolelta reunat kun vähän hapettunu kun 10v ollu renkaat tyhjänä.
Ja uudet renkulit ostaa tietty.

Ja porailin vähän reikiä josko sais viileempää ilmaa kaasareille.


Ja Carterin P4070 pumppu tuli,tarvis viä asennella.  :)

Poissa sopanja

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 225
  • www.vrcf.fi
Vs: 144 ja B20 kanssa teutarointia.
« Vastaus #20 : 13.07.2023, 19:36:55 »
Mulla on samanlainen Carter varapyöräkotelossa. Alkuperäinen polttoaineputki on katkaistu tankin lähdön jälkeen ja kiertää siltä pumpulle. Toi pumppu on kovaääninen. Kannattaa rakentaa kunnollisilla vaimenninkumeilla teline, jos ei halua kuunnella surinaa.

Poissa Miksa89

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 259
  • www.vrcf.fi
Vs: 144 ja B20 kanssa teutarointia.
« Vastaus #21 : 13.07.2023, 20:18:45 »
Mulla on samanlainen Carter varapyöräkotelossa. Alkuperäinen polttoaineputki on katkaistu tankin lähdön jälkeen ja kiertää siltä pumpulle. Toi pumppu on kovaääninen. Kannattaa rakentaa kunnollisilla vaimenninkumeilla teline, jos ei halua kuunnella surinaa.

Itellä tarkotus laittaa samaan tyyliin kuin Kebakolla,eli maskin taakse. Tosin ei tuo varapyöräkotelokaan huono idea ole.  :)

Juu ajattelin laittaa kumityynyillä tellingin kiinni viä varuiks.   :)

Poissa Miksa89

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 259
  • www.vrcf.fi
Vs: 144 ja B20 kanssa teutarointia.
« Vastaus #22 : 15.07.2023, 16:14:55 »
Itellä tarkotus laittaa samaan tyyliin kuin Kebakolla,eli maskin taakse. Tosin ei tuo varapyöräkotelokaan huono idea ole.  :)

Juu ajattelin laittaa kumityynyillä tellingin kiinni viä varuiks.   :)

Saatina tänään tuhertelin pumpun paikalleen ja lyhentelin bensaletkut sopiviks. Sitten testi hetki:

Eihän se pentele ime juur ollenkaan ja kanisterista pumpun tasolta lykkää 0.05bar maks painetta.  >:(
Ja imu on niin huono että tankilta ei jaksa imee ollenkaan ja sormeenkaan ei tunnu kun ehkä ihan aavistus imua kun taas puuilon neekeripumppu imee tankista hienosta ja lykkää sen 0.2bar mihi regulla säädetty. Ja sormeenkin puuilon pumppu imee sillain että jää sormeen oikein kiinni.

Kannusta jaksaa nippanappa siirtää bensaa painepuolelle kun ilman letkua koittaa mutta tulee lähinnä kannusta kaatamalla tyyliin eikä paineesta hajuakaan.  ELK

E: Nyt alko pelittään. Tarvi vaan vetästä paineensäätimeltä imemällä bensat pumpulle asti niin sitten kyllä tuntus toimivan ja lykkää sen 0.2bar mihi regulla säädetty.

Johtuuko pumpun tyypistä vai mistä että bensanpaineet häviää heti kun pumpun sammuttaa? Puuilon pumpulla bensanpaineet jää vaikka pumpun sammuttaa.

Ja mitenkäs kun nyt bensat kyllä jää linjaan kun neulaventtiilit kiinni ja pumppu lähtee lykkään heti,tai ainakin mitä tupakin mitan tutkin niin mites jos auto seisoo ja bensa haihtuu kohokammioista ja neulaventtiilit aukee niin eikös sillon saa ilmaa siitä päästä ja bensat lähtee laskeen linjasta?

En viä auto käydessä kokeillut kun letkut on vedetty sillain että millain nyt kun vaan testailin.

On kyllä vähän hanurista kun pumppu ei lähde lykkään ilman että tarvii imasta bensat pumpulle jos linjasta laskee bensat. Puuilon neekuripumppu imasee hyvin vaikka oliskin linjat tyhjät.  :o

Tästä päästään varmaan siihen että tuo Carteri kyllä pumppuna hyvä mutta ei tähän mun aplikaatioon kun pumppu ylempänä kuin tankki.  :nohnoh
« Viimeksi muokattu: 16.07.2023, 09:23:55 kirjoittanut Miksa89 »

Poissa Miksa89

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 259
  • www.vrcf.fi
Vs: 144 ja B20 kanssa teutarointia.
« Vastaus #23 : 09.08.2023, 20:08:02 »


ATS:ät tuli heitettyä alle uusilla renkuloilla.
On ne melkoset kottiskärrynpyörät ja syvällä pyöräkotelossa kun et32  ;D

Muuten ei oo mitään ihmeitä tapahtunu,vähän koittanu säädellä syttyä ja seoksia.

Ihan hyvin tuntuis rokkaavan ja noi naamapeltiin tekemäni reijätkin tumtus auttavan kun kaasarit ja ilmanputsarit on ajon jälkeen ihan viileät. Voi toki olla ihan omaa kuvitelmaakin.  :D
Meinasin aluks et korotan peltiäkin takareunasta mutta sitten tulin empiiristen tutkimuksieni kans siihen tulokseen että sillon ajoviima nostais viäkin enemmän kuumaa ilmaa ylös kaasareille.



Puristuspaineet mittailin niin ne oli kylmällä koneella 15.8bar keskiarvo ja heitto oli maks 4%.

Osakaasulla meinaa välillä kuumalla kelillä kilistää hiukan siinä n.2500rpm mutta tarvii koittaa viä rikkaammilla tyhjäkäyntipitimillä josko sais loppuun sillä et sais vähä rikkaammalle. Osasyynä saattaa juurikin olla se että 40 rungoissa 36 kurkut niin tuo siirtymäalue meinaa käydä vähän laihalla.
 Sekään ei tosin haittaa kun sen pystyy välttään kun sen tietää mutta tietty parempi jos ei meinais nakuttaa.

Ja pari muutakin konstia on vielä jemmassa mutta niistä lisää sitten kun oon koittanut että onko apuja.
« Viimeksi muokattu: 09.08.2023, 20:09:44 kirjoittanut Miksa89 »

Poissa Miksa89

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 259
  • www.vrcf.fi
Vs: 144 ja B20 136hp/208nm
« Vastaus #24 : 18.09.2023, 15:27:40 »
Tuli käytyä penkissäkin ottamassa väliaikatietoja väliaikasella budjettimoottorilla.
Paras oli 136.75hp/5270rpm ja 208.56nm/4178rpm.

Koitettiin ennakkoo lisätä mutta ei ollut mitään vaikutusta. 4 vetoo oli ja kaikki 1.5hv ja 2nm sisään. Ilmanputsarien pois ottokaan ei tehny mitään muuta eroa kuin että seos hiukan laihtu ylhäältä kun putsarien kans oli vähän paksummalla.

Tossa viä käppyrä,toi ei oo parhaasta vedosta mutta eipä niisä eroa juurikaan ollut.





Tossa elävää kuvaa tapahtumasta.
https://youtube.com/shorts/AWk2doxulOU?si=9qCEfs0d3J1TkOtR

Oon kylä tyytyväinen tulokseen siihen nähden että kansi vakiovenoilla,koskematon palotila ja vähän imukanavaa siistitty ja pakokanavasta ohjurinpattia muotoiltu hieman. Ja vakio seetit ilman "ylimääräsiä" kulmia.
 Ainoot vakiosta poikkeevat osat on imusarja,kaasarit,pakosarja,R-nokka ja scatin venajouset.

Seuraava operaatio olis nypätä hattu pois ja avata palotilaa venttiilien ympäriltä ja pakokanavasta poistaa ohjurinpatti että sais kanavasta jouhean. Ja mitata palotila ennen operointia ja operoinnin jälkeen laskee kantta sen verran että puristukset tulisi samaks kuin nytkin,eli 11:1. Ja sit uudestaan penkkiin kattoon niin saa vähän dataa että miten vaikuttaa.

Ja seeteihin jyrskästä ylimääräset kulmat palotilan ja kanavan puolelle,tai jos laiskuus iskee niin vien koneistamolle että saavat tehdä kolmikulmaseetit.




Poissa -JS-

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 351
  • www.vrcf.fi
Vs: 144 ja B20 penkissä käyty budjettimosalla.
« Vastaus #25 : 22.09.2023, 20:13:00 »
Paremmat lukemat kuin omassa, tosin eri penkki ja sinulla paremmat puristus paineet, minulla ehkä virtaavampi kansi, ehkä jos viilaukset ei menneet päin mäntyä ;D

Muistatko minkä kokoiset suuttimet paikallaan?

Poissa Miksa89

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 259
  • www.vrcf.fi
Vs: 144 ja B20 penkissä käyty budjettimosalla.
« Vastaus #26 : 23.09.2023, 05:22:12 »
Paremmat lukemat kuin omassa, tosin eri penkki ja sinulla paremmat puristus paineet, minulla ehkä virtaavampi kansi, ehkä jos viilaukset ei menneet päin mäntyä ;D

Muistatko minkä kokoiset suuttimet paikallaan?

Juu  :)
5. seosputket
150pää,150 ilma
2.tkpitimet ja 55 tyhjäkäyntisuuttimet.
Muistaakseni 38 kiihdytyspumpun suuttimet.

Koitin sillon joskus myös 6 ja 11 putkilla mutta noi 5 oli parhaat kun alhaalta aktiiviset niin paikkas hyvin 36 kurkuista aiheutuvaa laihuutta siirtymävaiheessa.  :)

Poissa Miksa89

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 259
  • www.vrcf.fi
Vs: 144 ja B20 penkissä käyty budjettimosalla.
« Vastaus #27 : 24.09.2023, 19:55:47 »
Pitäny työt ja perhe kiireisenä mutta töräytin palotiloihin raakamuodon,tarvii viä käsin viimeistellä tietysti.
Josko ens viikolla sais kannen muutenkin vinguteltua sihen malliin et sais viedä koneistamolle seetien tekoon.
Sen jälkeen sit sen verta siivua pois että tulee taas se 11:1 ruttua.  :)



Poissa Miksa89

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 259
  • www.vrcf.fi
Vs: 144 ja B20 penkissä käyty budjettimosalla.
« Vastaus #28 : 22.10.2023, 09:45:36 »
Kansi alkaa oleen siinä mallissa että ens viikolla sen verran siivua pois että ruttua tulee se 11:1 mikä oli aikasemminkin.

Täsä pari kuvaa kannesta:









Elikkäs muutokset edelliseen:
-Paljerako 1mm->0.8mm
-Pakokanavista ohjurinpatit vallan pois.
-Pakopuolen venamalja 27->30mm
-Imupuoli sillain että 35mm vena menee kanavasta läpi ja venttiilimaljaa avattu.
-Palotilaa avattu imuvenan ympäriltä.

Imuvenoihin tehä viä viisteet.
Jousiks tulee Iskyn tuplat dampperilla kun semmoset oli jo hyllyssä. 46.5/88.5kg paineet.

Josko sais ens viikol läjään ja sit viä josai välis tänä vuonna penkkiin kattoon paljonko tehot laskenu vrt edellisee.  ;D

Poissa Miksa89

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 259
  • www.vrcf.fi
Vs: 144 ja B20 kans teutarointia.
« Vastaus #29 : 31.12.2023, 13:00:38 »
Eipä oo ihmeitä tapahtunu.  :idiot2:
Etupenkeiks tuli Alfan penkit,on ainaki paremmat kun vakiot.


Tuleva 92x85 B20 on kans hiukan edistynyt.
Lohko on hoonattu ja äsken kävin raapaseen dekistä 2mm pois niin mäntä tulee dekin tasalle.
Lohko olis ny nokanlaakerien vaihtoo vaille valmis. Ja tietty öljykanavien putsailut jne vielä pitää tehä.


Kanki+mäntä on 255g kevyempi kun 6-pulttisen vakio kanki ja mäntä,niin tulee siinäkin jo yli 1kg kevennystä pyöriviin.
Ja teräsvp painaa sen 4.9 kiloo.
Viä tarvis kampura ja vp tasapainotuttaa ja kaikkee pikkunyplyytä on viä.

Ja kansi hommeli on viä vallan auki,tai lähinnä et tekiskö uuden vaiko laittas uudet ohjurit ja venat siihen kanteen mikä kuulemma on Myllärin tekemä.

Tuli uus öljypumppu,teräsjakopää ja vesipumppu ja nokan laakerit on tulon päällä.







E: Yks kuva talvipyörilläkin.


« Viimeksi muokattu: 31.12.2023, 13:12:55 kirjoittanut Miksa89 »

 

Samppasport  Futurez