Carcom Oy  Ateho

Volvo 240 De Luksus

  • 10 Vastauksia
  • 6435 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Panssarivaunu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 627
Volvo 240 De Luksus
« : 07.09.2015, 17:42:16 »
2011 keväällä ostin ensimäinen 200-sarjan Volvon. Ennen tätä autoa opettelin ajamaan pelloilla ja hiljaisemmilla teillä 340 Volvolla, joka laitettiin sitten paaliin, minne se joidenkin mielestä kuuluukin..
Autoista tuolloin en hirveästi ymmärtänyt, 240 Volvo sen vain piti olla. Autoon asennettiin opetuspaketti ja ajokortin ajoin mallikkaasti isäni ''opastuksella''. Taskuparkkeeraamisesta tuli sanomista insissä, silloin ei ohjaustehostinta ollut ja yritin olevinaan sääliä autoa  :D

Ostaessa varusteet ja tekniikka olivat suosittua DL-mallia

B200K+M45
Lohkolämmitin
Penkilämmittimet
Kasettimankka

Omistushistoria

25.03.1988-14.09.2010 Vanhempi herrasmies, ilmeisesti myyntimies, Puhelin asennettu autoon.
14.09.2010-1.01.2011 Autokorjaamo Romppanen Oy
1.01.2011-18.5.2011 Hili Oy
18.05-2011- Minä  :) 310 000km->

Kuvia nyt aika huonosti löytyi alkutaipaleelta. Tässä aika ostokuntoinen, etuvilkut vaihdettu kirkkaisiin ja silloin tuli hirvitarratkin laitettua.


Ruostetta autossa ei hirveemmin ole- ainakaan inssiä ja minua ei koskaan ole haitannut. Helmaan hitsattu muutama lappu. Tuulilasin vaihdossa löytyi yllätyksiä..


Aurinkoverhot laitettu..  :pomo:


Kaasuttimen kanssa on tullut taisteteltua, kolmea kaasutinta olen käyttänyt. Ei koskaan toimi kunnolla-omasta mielestä.  ::)


S, eli Pohjois-Karjalan lääni  S*


Sitten vaihdettiin K-Jetronic kaasuttimen tilalle. Vanha tankkilaite saatu irti, mulle suunniteltu työpiste :)


Bensapumpputelinettä ja letkuja pohjaan..


Melekee valmis.. Tallia ei tosiaan ole, pihalla talvet ja kesät.  :tonttu:



Kilometrejä nykyään 408tkm

Tekniikkana

B200E, kantta laskettu ainaski 0.8mm
D-nokka
M47

Varusteina

Ohjaustehostin
Penkinlämmittimet
Lohkolämmitin
Sähkölasit
Sähköpeilit
Keskuslukitus
Sisätilanpistoke
Ulkolämpötilamittari
Kierroslukumittari

Sen verran jo tän kanssa tullut taivellettua milloin lumihangessa milloin ojassa niin tullut jo perheenjäseneksi  S*

« Viimeksi muokattu: 07.09.2015, 17:45:14 kirjoittanut Panssarivaunu »

Poissa Elek

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 303
Vs: Volvo 240 De Luksus
« Vastaus #1 : 07.09.2015, 20:46:24 »
Hyvältä näyttää, sisäkuvia myös  :), kuuluuko ajovalojen alla olla tuommoinen rako vai roikkuuko lista vaan?

Poissa Panssarivaunu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 627
Vs: Volvo 240 De Luksus
« Vastaus #2 : 21.03.2016, 13:01:55 »
Auto kulkee ja kilometrit taittuu.




Löyty tommoset karvalakki sisustan niskatyynyt eteen ja taakse, enpä tiennyt noita on tehty :o Kiitos nimimerkki 240


Sain snowcapit laitettuu paikoilleen. Kuumailmapuhaltimella lämmittelin kiinnikkeet, kesti laittaa.

Poissa juriihi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 236
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240 De Luksus
« Vastaus #3 : 27.03.2016, 17:19:57 »
Siisti on tämä teidän 240 de luksus  :). Tuo ruiskun vaihto kaasarin tilalle on itsellänikin pyörinyt mielessä vaikka nyt toistaiseksi tuo "soolex" toimiikin ihan hyvin. Onko muuten arpin luuri joka tuossa yhdessä kuvassa näkyy?
Koskaan ei ole aikaa tehdä mitään kunnolla, mutta aina on aikaa tehdä ne uudestaan.

Poissa caulaote

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 120
  • 245 GLE -90 B230F
Vs: Volvo 240 De Luksus
« Vastaus #4 : 28.03.2016, 11:14:35 »
HAAA!! Ratti löyty!! Hyvä! ;)

Poissa Panssarivaunu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 627
Vs: Volvo 240 De Luksus
« Vastaus #5 : 23.11.2016, 00:33:10 »
Kesä takana päin ja taas on oltu mukana oikeissa tapahtumissa. Nettikerhot jääneet unholaan.
Kiitos kaikille saunailloista,ajoista, Göteborgista ja muista reissuista..

Autolla on oikeastaan vaan ajettu, ei oo vakionopeudensäädintä löytynyt, ei pääse näpräämään.. ::)





Tuli sitä jotain laitettua. Tukivarsiin uudet puslat ja maalimyrkyt. Oli kuskin etualatukivarsi melkein poikki ruostunut. Puslatkin olivat vaihtokunnossa. erityisesti Scantech nimellä olleet puslat täysin loppu. Alkuperäiset Volvolaiset (1988) leimakelpoisia.
Yllätyin positiivisesti kuinka hyvin onnistui puikolla hitsata perusruostepaikat kuntoon. 5 paikkaa sain hakattua läpi ja paikattua.
Pakoputki vaihtu
Etujarrukilvet
Etupyörän laakerit
Ulommat raidentangonpäät
Alapallot
Moottorin ja vaihteiston tukikumet
Heijastimet etu-umpioihin
Ja tietenkin kaikki normi huolto.. Huoltokirjaan en tietenkään pidä, ei tule autoa myytyä vanhingossakaan pois.. heheh  8)


Mittarilukema 430 000km.. eli 120 000km tullut tämän kanssa oleskeltua. Tuolla farmarillakin aika reippaasti tullu kilsoja... Automaatin kyyti on niin koukuttava..
« Viimeksi muokattu: 08.04.2017, 19:44:27 kirjoittanut Panssarivaunu »

Poissa Panssarivaunu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 627
Vs: Volvo 240 De Luksus
« Vastaus #6 : 23.11.2016, 00:45:01 »
Muutama ajokuva.

Eipä oo 240 tiellä jättäny, enenmän oltu auttajan roolissa..  8)

Kierojen immeisten kaa kahavilla..

Letka kohti kuntorantaa
« Viimeksi muokattu: 08.04.2017, 19:47:45 kirjoittanut Panssarivaunu »

Poissa Panssarivaunu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 627
Vs: Volvo 240 De Luksus
« Vastaus #7 : 31.03.2017, 19:00:12 »
Jaahas, kuvat hävinny  O0

Tilanne tänään. Uutta vakkari ja 123 sytytys

Poissa Panssarivaunu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 627
Vs: Volvo 240 De Luksus
« Vastaus #8 : 09.05.2020, 23:14:11 »
505 tkm 9.5.2020 . Korona perkele pudotti ajomäärät miltein nolliin 16.3.2020 alkaen syystä että Venäjän raja sulkeutui

B230E, 46/38mm venat, kanavat portattu, kantta höylätty

Sininen plyysisisustus. Vakkari ei toimi ja varaosia ei löydy. Takalasinritilä ja alkuperäinen spoileri. Hydra vanteet. Laikkamadallus. erkkasarjat vahvistimella ja 12 subi kontissa. Top speed 185.

Poissa Panssarivaunu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 627
Vs: Volvo 240 De Luksus
« Vastaus #9 : 07.01.2022, 23:34:49 »
Tässä kuvaa kesältä 2021. Jakohihna vaihtui, öljyt ja suodatin. Juu tuo virranjakaja kans aika rare




Poissa Panssarivaunu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 627
Vs: Volvo 240 De Luksus
« Vastaus #10 : 03.06.2023, 23:36:14 »
Nyt jäi tuo k-jetronic ruisku ylimääräiseksi. Jollekkin olis nyt oikeasti toimivia osia museoautoon.
 Lh 2.4 jettiä asentelen uuden moottorin ympärille, kehveli tässä ei ollukkaan apparin jalkotilassa sitä 9 pinnistä liitintä mitä arvelin. Pittää nyt vähän zuumailla mihin kytken nuo johdot, vaikkei tuossa montaakaan tarpeellista piuhaa ole.

https://www.tori.fi/koko_suomi?w=3&cg=0&ca=9&aid=871055 Toriin oon noita osia myyntiin laitellut

 

Autoracing  KL-varaosat