Ateho  Elekma

volvo 240 vm-88 Orbit.

  • 240 Vastauksia
  • 82172 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa juriihi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 236
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo 240 vm-88
« Vastaus #60 : 07.02.2015, 08:24:13 »
Ei ole juttua autostani vielä. Ehkä jossain vaiheessa tänne showroomin puolelle voisi pikku esittelyn Völlestäni tehdäkkin  :hello:
Koskaan ei ole aikaa tehdä mitään kunnolla, mutta aina on aikaa tehdä ne uudestaan.

Poissa Dmies

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 690
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo 240 vm-88
« Vastaus #61 : 07.02.2015, 14:38:07 »
kannattaapi tehdä, voi saada hyviä ideoita rakenteluun. :) Oli tarkoitus oikeastaan ettei nyt ajaisi talvella volvolla, kun on niin heikossa kunnossa tiet ja suolaavat niin paljon, mutta voi olla, että käyn yhdessä kruisingissa helmikuun lopulla makkaraa paistelemassa volvolla, jos sen saa irti pihasta. :D 

Poissa Dmies

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 690
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo 240 vm-88
« Vastaus #62 : 13.03.2015, 02:54:37 »
Noni kevät tulee kovaa kyytiä ja alkaa näköjään olla kohta kiire, että saa kaikki hommat tehtyä. Hommasin käyttäjältä astonmartin ehjän kolmiolaipan m47 vaihteistoon jokin aika sitten, saisi vain aikaiseksi vaihtaa sen niin voisi vaihtaa vaihdelaatikon. Ennen kesää pitäisi hommata vielä pari lisämittaria ja telineet kojelaudalle. Omega-aluvanteet pitäisi pestä,hioa ja maalata ja niille hommata jostain kesärenkaat. Ennen katsastusta pitäisi hitsata/hitsauttaa helmasta se ruostereikä ja massata helmat. Noh jotakin olen saanut aikaan. :D :D

Ne penkinpäälliset jotka hommasin tähän ei lopulta miellyttänyt niin rupesin sitten vaihtamaan ja pesemään varastossa olevista toisista penkeistä beigejä verhouksia. Beiget verhoukset on vm-86 gl varustetason 240 volvosta. Syksyllä vaihdoin alkuperäiseen kuskinpenkkiin varaosapenkistä selkänojan pehmusteen niin nyt sitten verhouksia vaihtaessa vaihdoin istuinosan pehmusteen myös. Oli vanha pehmuste revennyt aika pahasti.

Kuvat on vähä mitä on, mutta molempien etupenkkien verhoukset oli aikalailla yhtä likaiset. Tuo tumma lähti aika hyvin pesussa. Kaikkiin verhoiluihin käytin kissasaippuaa.


ylemmän kuvan verhoilun, kun ekan kerran uitti vesiämpärissä :D


ja puhtaana


Takapenkin istuinosan verhoilu tuotti aika tuskaa :tickedoff:  Tuo etureunassa keskellä oleva ympyrän muotoinen tahra ja pari pienempää ei tuntunut lähtevän millään irti. Pesin verhouksen, kissasaippua-> sappisaippua-> omo nestemäinenpyykinpesuaine-> fairy tiskiaine-> ruokasooda-> Dr. Beckmannin Värjäytymien poistaja-> kissasaippua. Tuolla värjäytymien poistajalla lähti tahrat aika hyvin, mutta ei täysin. Pesin vielä kissasaippualla lopuksi, että jos nahkaosat vähän elpyisi käsittelyistä. Netistä luin, että tuota värjäytymien poistajaa on käytettävä aika omalla vastuulla. Tein väritestin ennen käyttöä ja laitoin vuorokaudeksi suljettuun 10l ämpäriin muhimaan tuon verhoilun :D



Takapenkin istuinosan verhoilu tällä hetkellä. Mietin, että pesiskö vielä kerran tuolla värjäytymien poistajalla.


Toissapäivänä laitoin etupenkit kiinni autoon ja eilen laitoin takapenkin selkänojan verhouksen paikalleen, takapenkin istuinosan verhous pitää vielä vaihtaa. Verhouksien asennuksessa käytin nippusiteitä ja verhoilija eemeli:ltä tilattuja verhoilukoukkuja. Joihinkin paikkoihin tuntui nuo koukut liian lyhkäisiltä niin niihin laitoin sitten nippusiteet. Laitoin/rakensin penkit alkuperäisillä ruskeilla niskatuilla ja peitelevyillä vaikka on tallessa beigetkin.


Poissa D`Artagnan

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 677
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo 240 vm-88
« Vastaus #63 : 13.03.2015, 06:06:40 »
^Hyvä hyvä. Tulipas fiksun näköiset penkit.
Takapenkkiin olet käyttänyt jo niin kovia aineita että varovaisuutta ettei mene kokonaan pilalle.
Harraste: Volvo 240 GL B200K M47 -87

Poissa juriihi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 236
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo 240 vm-88
« Vastaus #64 : 13.03.2015, 06:54:34 »
Hyvältä ja puhtaalta näyttää. En hoksaa tuosta takapenkistä muuta kuin toisessa reunassa hippasen tummentumaa ja sekin jää selkänojan alle piiloon, ei muuta kuin paikoilleen vaan ja muiden kohteiden kimppuun. Ajokausi painaa päälle uhkaavasti täällä pohjoisessakin  :pomo:
Koskaan ei ole aikaa tehdä mitään kunnolla, mutta aina on aikaa tehdä ne uudestaan.

Poissa Dmies

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 690
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo 240 vm-88
« Vastaus #65 : 13.03.2015, 14:55:42 »
^Hyvä hyvä. Tulipas fiksun näköiset penkit.
Takapenkkiin olet käyttänyt jo niin kovia aineita että varovaisuutta ettei mene kokonaan pilalle.
Ajattelin, että en pese enää toista kertaa tuolla värjäytymien poistajalla. Muistelin, että siinä oli mainittu happoja nii voi olla, että lähtee väri seuraavaksi. Pikkusen mustaa/tummaa jäi tuohon toiseen reunaan, mutta onneksi se jää selkänojan alle. Pitää katsoa jos tänään saisi vaihdettua takapenkin istuinosaan verhoilun ja kyynärnojan.. kyynärnoja tietenki tippu eilen lattialle ja siellä sisällä olevan puupalikan reuna teki pienen vekin etureunaan.  >:( Tuleva kevät tavallaan hidastaa tuota vaihdelaatikon vaihtoa, kun pihalla on ainoastaan monttu ja tällä hetkellä tuntuu, että snorkkeli on hyvä varuste jos sinne menee :D 

Ajokausi painaa päälle uhkaavasti täällä pohjoisessakin  :pomo:
Huomasin :D luin tekemäsi topicin läpi, hienon näköinen tuolla tavalla orginaalina ja hyvässä kunnossa on volvo :) Pitäs itellekki löytää samanlaiset snow capit jostain, tahtovat olla vaan arvokkaita.

Poissa Dmies

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 690
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo 240 vm-88
« Vastaus #66 : 16.03.2015, 02:50:19 »
Viikonlopun aikana vaihdoin takapenkkeihin verhoilut ja eilen laitoin paikalleen. Istuinosan verhoilun, kun sai paikalleen ja istuinosa oli lattialla niin näkyi se tarha aika selvästi tosi haaleana kyllä, mutta penkit paikallaan sitten ovesta katsoessa en huomannut sitä. Niin ja ennen takapenkkien asennusta piti maalata pari kohtaa rungosta penkkien alta, kun jotkut penkin rautalenkit oli hiertänyt maalia pois.

Verhoilut laitoin sivusta ja alhaalta nippusiteillä ja ylälaidasta sitten verhoilukoukuilla


Kyylärnoja tosiaan tippui lattialle niin piti laittaa pari ommelta.


Penkit paikallaan



Poissa Dmies

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 690
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo 240 vm-88
« Vastaus #67 : 25.04.2015, 03:42:57 »
Viime viikon perjantaina otin taas volvon ajoon ja tuli käytyä kylillä pyörimässä. Maanantaina ostin volvoon moottoriöljyt castrolin magnatec 5w40 ja suodatin olikin jo ennestään. Tiistaina vaihtelin Öljyt+suodattimen+polttoainesuodattimen ja tuli samalla tarkistettua ilmansuodattimen kunto. Ilmansuodatinta tarkistaessa huomasin, että raitisilmaläppä oli kiinni suodatinkotelon sisällä ja ajattelin, että pitäisi olla jo auki niin huomasin, että joku entinen omistaja oli vetänyt vahapatruunalta tulevan vaijerin nippusiteillä aika tiukasti kiinni ilmanputsarin putkeen ja en ole tarkemmin ajatellut asiaa niin itekkin olen laittanut nippusiteillä takaisin kiinni putkeen sen vaijerin. Noh napsasin nippusiteet poikki ja ainakin koeajolenkillä tuntui pelaavan paremmin.. pitää vielä seurata liikkuuko läppä.

Öljyjä vaihtaessa huomasin, että hammastangon suojakumi oli rikki vänkärinpuolella. Vähä aikaa pähkäilin, että kumpi tanko on omassa volvossa cam vai zf. Takakontissa olevassa varustetarrassa oli nro:3 jonka mukaan olisi zf hammastanko ja lopulta huomasin, että zf siellä on.


Varaosakirjan mukaan huomasin 3 eroa cam ja zf hammastangon välillä. 1. Cam:issa suojakumi tulee ulkopäästä suoraan hammastangon sisäpäähän kiinni. 2. Suojakumi tulee klemmareilla kiinni. 3. kuvan pyöreän lätkän tilalla on cam:issa kolmion mallinen levy 2 pultilla kiinni.   Zf:ssä suojakumi tulee ulkopäästä kiinni pyöreään kolikon kokoiseen kumipalaseen kiinni ja suojakumi ei ole klemmareilla kiinni vaan hammastangossa ja kumipalasessa on ura johon suojakumin olake tulee kiinni. Tätä ihmettelin, kun varaosakirjaa luin, että miksei ole piirretty zf:än hammastangon kuvaan klemmareita ollenkaan. Oli kyllä pikkuinen homma venytellä uudet suojakumit paikalleen, kun ostin tarvike suojakumit jotka sitten näköjään oli alkuperäisiä volvon suojakumeja pikkuisen pienemmät halkaisijaltaan. Tuskaa myös meinasi tuottaa kuskinpuolen hammastangon ulkopään nivel, kun sitä ei ole koskaan vaihdettu niin oli ruostunut sisäpään niveleen kiinni. Noh lopulta sain suojakumit vaihdettua ja laitoin suojakumien varmistukseksi nippusiteet.

Kesävanteita jo maalailin, mutta ei mitenkään hyvät tullut. Pitää vielä hioa ja maalailla lisää, myös lisämittarit (kierrosluku ja öljynpaine) ostin pari viikkoa sitten. Lisämittareita olen jo rakennellut koteloon, mutta en ole vielä asentanut. Pitäisi löytää öljynpaineen merkkivalolle sovitin, kun sen haluaisin kans säilyttää. Mietin, että voiko merkkivalon johdon kytkeä öljynpaineanturin maa-napaan, kun alkuperäisessä asennusohjeissa tulee mittarin johto g ja merkkivalon johto wk napaan ja jostain luin, että olisi tarvikeanturi olemassa jossa olisi merkkivalolle oma napa wk tuon g ja maa-navan lisäksi. 

Poissa Dmies

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 690
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo 240 vm-88
« Vastaus #68 : 29.04.2015, 01:19:17 »
Sunnuntaina vaihdoin talvella käyttäjältä 240 ostetut kaiutinritilät paikalleen, kun minusta nuo koko mustat ritilät on paremman näköiset.


Vaihdoin myös tässä pari viikkoa sitten tuon kuskinoven ovipahvin varaosa ovesta, kun oli alkuperäinen päässyt aika huonoon kuntoon.


Lisämittaristoa rakentelin kans sunnuntaina ja laitoin paikalleen. Muuten on oikeastaan valmis, mutta lohkoon pitää vielä hommata soviteholkki öljynpainemittarin anturia varten ja öljypainemittarin ledi pitää vaihtaa polttimoon, kun saa ilmeisesti jostain hukkajännitettä niin ledi palaa koko ajan oli valokatkaisijasta/virtalukosta virrat päällä tai ei. Sunnuntaina myös käyttelin lämpimäksi ja katsoin ilmanputsarikoteloon niin oli raitisilma-aukko auki, kun moottori oli lämmin, mutta lämminilma-aukko oli osaksi auki. Pitäisikö tuon lämminilma-aukon olla kiinni kokonaan, kun kone/ilma on lämmin.

 



Poissa Dmies

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 690
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo 240 vm-88
« Vastaus #69 : 19.05.2015, 02:32:32 »
Noni olis volvokin leimakunnossa vihdoin. :D Toissa lauantaina tuli hitsattua kuskin helmaan pieni paikka ja kuskinoven alasaranan takaa hiottua ruosteet pois. Maalasin eka sinkkimaalilla ja sitten korinvärisellä maalilla. Pitäisi vielä kitata ja maalata uusiksi ja massata molemmat helmat. Huonot kelit vaan viivyttää hommaa, kun joka toinen päivä sataa vettä. Kuvassa on tilanne ennen hiontaa ja maalausta.


Perjantaina tuli ostettua kesärenkaat ja vaihdatettua ne volvon omega-vanteille rengas-heikillä. Lauantaina nakkasin renkaat volvon alle ja katselin välykset.

Eilen aamusta käytin volvon pyöränsuuntauksessa kaarvan:illa kempeleessä ettei heti mee renkaat pilalle. Ohjearvot oli auraus min:0.02 max:0.13 niin vasen auraus -0,39 ja oikea -0,48. :D Camber:it oli kuitenkin ohjearvoissa ja lopulta kuitenki saivat suunnattua kulmat kohdilleen.


No nyt, kun ilmansuodatinkotelossa oleva raitisilmaläppä toimii oikein niin volvo on tuntunut jotenkin tehottomalta varsinkin moottoritielle kiihdyttäessä. Ajattelin sitten eilen päivällä, että mitä keksisi tekemistä niin kävin entisellä työpaikalla mittaamassa volvon päästöt, kun on katsastus tulossa ja jos saisi selvyyttä tehottomuuteen. Vissiin on viime kesänä, kun olen säätänyt kaasuttimen ollut tuo raitisilmaläppä jumissa ja pelkkää lämmintä ilmaa pakosarjalta saanut, kun rupesin mittaamaan päästöjä ja yksi asentaja kävi katsomassa mittaria niin tuumasi, että muuten hyvät arvot, mutta lambda-arvo on pielessä. Sanoin, että ei tämä ole vähäpäästöinen :D  eli ennen säätöä olisi mennyt vähäpäästöisen arvoilla läpi tyhjäkäynnillä.  :idiot2: Tyhjäkäynti oli jotain 980-1000 ja säätelin sen, että oli jotain 900-920 kierrosta ja Co-pitoisuus tyhjäkäynnillä (%) ohjearvo on 1.5 (tarkastusarvo 1.0-2.5) niin säädin sen, että vaelti tyhjäkäynnin mukaan 1.55-1.78. Tasottui tyhjäkäynti niin, ettei enää koko auto heilu, kun volvo käy tyhjäkäyntiä. Kävin illemmalla hakemassa säästökuopasta käyttöautoon öljyä volvolla niin yhdessä risteyksessä luulin, että auto sammui kytkintä painaessa, kun kävi niin nätisti mitä ennen :D

Poissa Dmies

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 690
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo 240 vm-88
« Vastaus #70 : 04.06.2015, 01:39:08 »
Unohtui tässä päivittää, että viime lauantaina rupesin sitten viimein vaihtamaan volvoon sitä 5-vaihteista vaihdelaatikkoa kotipaikalla. Sanotaanko, että kaikki ei mennyt niinkuin strömsössä.. Lauantai-ilta menikin sitten pelkästään kardaanin irroittelussa, kun toinen hallitunkki oli käyttöauton peräkontissa kämpillä niin en saanut volvon perää ylös ja kardaanin pultit piti irroittaa sen verran varovasti, ettei auto hirveesti liiku eteen tai taaksepäin. Kahden peränlaipan pultin jälkeen yritin pyöräyttää sen verran kardaania, että olisi saanut loput 2 pulttia helpommin irti ja tunkkasin vänkärinpuolelta hallitunkilla ja kuskinpuolelta alkuperäisellä tunkilla perän ilmaan. Jep ja kaikki varmaan arvaa miten tässä nyt sille alkuperäiselle tunkille kävi :D Siitä tuli entinen kerta pamauksella  :buck2:. Noh lopulta sain kardaanin irti ja painuin saunaan.


Sunnuntaina sitten purin vaihdekepin, kytkinvaijerin ja vanhan laatikon pois ja rupesin yksin punnertaan 5-lovista paikalleen.. noh eihän siitä tullut mitään yksin.


Tähän väliin, että Osaisiko joku sanoa, mihin tuo oikeanpuoleinen kumitötsä menee? Oli tukossa/täynnä hiekkaa.


Maanantaina sitten kävin ostamassa köyttä ja otin vanhemmat avuksi laatikkoa vaihtamaan. :D  Vanhemmat istuivat autoon ja antoivat vaihdekepin reiästä köyden ja köyden sitten kiinnitin keppitelineeseen ja he sitten nostivat vaihteiston takapäästä ilmaan. Itsellä oli sitten sen jälkeen helppo kahdella kädellä nostaa etupäästä vaihteistoa ja tähdätä kytkinakseli/vaihteisto paikalleen. Vaihteiston sain pultattua kiinni ja kytkinvaijerin paikalleen ja säädeltyä niin tuli uusi ongelma.  >:( Talvella kaverilta ostin 5-vaihteisen keppitelineen+tangon ja en oo muistanut/jaksanut kömpiä auton alle katsomaan, että onko se oikea niin sehän oli sitten 4-vaihteisen keppiteline. Mietin kyllä, kun ostin sen, että näyttää vähän liian pitkältä. Onneksi käyttäjältä 240 löytyi tähän hätään oikea keppiteline+tanko ja on postissa tulossa. Posti oli lakossa/työnseisauksessa keskiviikon nii tulee vähän kiire saada vkolopuksi auto ajoon, kun pikkuserkku menee naimisiin lauantaina ja sinne oli tarkotus volvolla mennä  :hello:

Paikalla dneproshin

  • VRCF Ry jäsen 2023
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1639
  • Innokas käyttöautoilija
Vs: volvo 240 vm-88
« Vastaus #71 : 04.06.2015, 14:16:59 »
Jaaha, vieläkös minun ovet odottavat asennusta?  :)

Hienoa että jaksat puunata ja laittaa autoa tuollaisella pieteetillä, vaikka olosuhteet selvästi ovat haastavat ;) "Yllättävää" että vanhan papan autosta oli kytkin loppu... Vanhemmilla ihmisillähän ryömittäminen tapahtuu usein kaasu pohjassa kytkimellä vauhtia säätäen :) Ite oon tykästyny noihin automaatteihin niin ei toivottavasti ole vanhempana tuota ongelmaa, tarvitsee ainoastaan erottaa kaksi poljinta toisistaan (mikä sekin vanhemmiten saattaa olla vähän hankalaa, jos lööppejä on uskominen...)

Poissa Dmies

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 690
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo 240 vm-88
« Vastaus #72 : 04.06.2015, 14:59:33 »
Jaaha, vieläkös minun ovet odottavat asennusta?  :)

Hienoa että jaksat puunata ja laittaa autoa tuollaisella pieteetillä, vaikka olosuhteet selvästi ovat haastavat ;) "Yllättävää" että vanhan papan autosta oli kytkin loppu... Vanhemmilla ihmisillähän ryömittäminen tapahtuu usein kaasu pohjassa kytkimellä vauhtia säätäen :) Ite oon tykästyny noihin automaatteihin niin ei toivottavasti ole vanhempana tuota ongelmaa, tarvitsee ainoastaan erottaa kaksi poljinta toisistaan (mikä sekin vanhemmiten saattaa olla vähän hankalaa, jos lööppejä on uskominen...)
Juu ne on mulla varastossa. Korjasin niistä ne pienet ruostevauriot, mutta värisävy oli pikkusen väärä niin pitäisi jostain löytää halpa ja hyvä maalari niille niin saisi laittaa paikalleen. Niistä ovista lainasin tuohon paikallaan olevaan kuskinoveen ovipahvin. :D  Jep tosi yllättävää, kun ei pappa oikeen kuule enää mitään. Kuulon takiahan sillä ei oo ollu korttia nyt 10vuoteen :D nyt vasta meinasi, ettei jaksa ajella autolla, kun on mennyt kunto niin heikoksi. Onneksi älysin kysyä yksissä hautajaisissa sedältäni, että miksi papan auto seisoo tienvarressa eikä siinä missä normaalisti. Oli lähössä siitä kohti paaliin, kun kytkin oli pettänyt.

Välillä itekki miettinyt automaattia, kun tulee kaupungissa ja ns ruuhkissa ajettua ja vähän väliä saa olla kytkintä tai jarrua painamassa. No se, jos lööppejä on uskominen  ;D

Poissa eke

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 620
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo 240 vm-88
« Vastaus #73 : 04.06.2015, 15:29:19 »
 LAINAUS  Tähän väliin, että Osaisiko joku sanoa, mihin tuo oikeanpuoleinen kumitötsä menee? Oli tukossa/täynnä hiekkaa.

Vuotoputki lämmityslaitteen pohjalta  ,sellanen "S mallinen " näkyy kun irrottaa keskikonsolin sivumuovin .
Kaikenlaista likaa sinne yleensä kertyy ,pölyimurilla kun imasee tuolta alapuolelta ,ei jää samat roskat tukkeeksi enää


Poissa Dmies

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 690
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo 240 vm-88
« Vastaus #74 : 05.06.2015, 01:19:22 »
LAINAUS  Tähän väliin, että Osaisiko joku sanoa, mihin tuo oikeanpuoleinen kumitötsä menee? Oli tukossa/täynnä hiekkaa.

Vuotoputki lämmityslaitteen pohjalta  ,sellanen "S mallinen " näkyy kun irrottaa keskikonsolin sivumuovin .
Kaikenlaista likaa sinne yleensä kertyy ,pölyimurilla kun imasee tuolta alapuolelta ,ei jää samat roskat tukkeeksi enää
Niin vähän arvelinkin. Sormella kaivoin hiekat ja roskat pois tuolta.

Eilen torstaina tuli postissa käyttäjältä 240 keppiteline+tanko. Iltapäivällä hioin osista enimmät ruosteet ja maalasin kirkkaalla mustalla molemmat. Loppu ilta meni sitten volvoa laitellessa, maalin kuivuessa pulttasin kardaanin etupätkän kiinni laatikkoon. Maalin kuivuttua laitoin keppitelineen ja siirtotangon paikoilleen ja vedin kaikki pultit momenttiin. Laittelin sitten vielä vaihteiston tukipalkin, kardaanin tukipalkin ja kardaanin takapätkän paikalleen ja menin saunaan. Huomenna Pitäisi vielä kasata vaihdekeppi ja laittaa vaihdelaatikkoon öljyt niin sitte kai se laatikon vaihto olisi valmis. Hartaasti toivoa, että se kans toimii, ainakin irrallaan meni kaikki vaihteet hyvin silmään.

 

Samppasport  Futurez