Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

volvo 240 vm-88 Orbit.

  • 240 Vastauksia
  • 82661 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Dmies

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 691
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo 240 vm-88
« Vastaus #75 : 09.06.2015, 01:01:38 »
Perjantaina sain kasattua vaihdekepin paikalleen ja laittelin öljyt vaihdelaatikkoon. Vaihteistoöljyt oli hyvä tällä kertaa laittaa, kun ostin motonetistä oikean vaihteistoöljy pumpun niin tarvinut taas ahertää jonku ruutan kanssa. Illasta olikin pieni palaveri pikkuserkun häiden suhteen ja sen jälkeen laitoin akunkengän kiinni ja vaihdekepin haitarikumin jotenkuten paikalleen. Lähdin sitten oulun kylille testaamaan miten laatikko toimii. Moottoritielle kiihdyttäessä kuului pieniä sorvaus yms mielenkiintoisia ääniä. Sitä teki kans, että auto sammuksissa ei meinannut vaihteet mennä silmään ja pakki ei meinannut mennä käynnissäkään päälle.

Lauantaina sitten menin pikkuserkun häihin volvolla ja illalla volvo toimi hääautona, kun lähdin kuskiksi ja alkuperäinen hääauto jätettiin pikkuserkun pihalle. :) Teipattiin just married teksti yms volvoon ja sen saattoi huomata oulussa. :D Lauantai-illan jälkeen tuntui, että vaihteisto pelasi jo paremmin ja meni vaihteetkin jo paremmin silmään. On kyllä parempi ajaa nyt, kun on kierrokset matalammalla ja laatikko ei vongu korvanjuuressa, taisi olla se m45 jo ihan finaalissa. Laitoin myös äänieristeen paikalleen vaihdekepin reikään jo perjantaina, mutta luulin sen jo tippuneen moottoritielle, kun raotin vaihdekepin haitarikumia.  :idiot2:

Sunnuntaina pulttasin vaihdekepin haitarikumin kiinni kuusiokolopulteilla, koska vihaan niitä alkuperäisiä painettavia. Samalla, kun sitä laittelin niin huomasin sen vaihdekepin äänieristeen olevan poikittain pohjan ja keppitelineen välissä. Pysyisiköhän tuo äänieriste kiinni jos liimaisi sen sikaflex 221 kiinni pohjaan vai jääkö tuonne väliin vesi sitten seisomaan. Ainakaan tuon sikaflex 221 ei pitäisi aiheuttaa korroosiota. :)

Poissa Dmies

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 691
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo 240 vm-88
« Vastaus #76 : 25.06.2015, 02:12:30 »
Volvokin tuli katsastettua viikkoa ennen juhannusta. Läpi meni kerralla kehujen kera. :D Samalla tilasin uudet rekisterikilvet vanhalla rekisteritunnuksella ilman EU-tunnusta ja ne tulikin sopivasti viime torstaina. Katsastuskonttorin virkailia meinasi olla vähän nyrpeä, kun juhannuksen takia sulkivat jo klo:16 ja olin 15.57 hakemassa kilpiä :D 
Juhannuksena ja tässä viikolla olen koittanut miettiä ja etsiä, että mistä johtuisi, kun 5-vaihteella tuntuu pikkuinen tärinä/tutina ja pitempään 5-vaihteella ajettaessa ja takaisin 4 vaihtaessa tuntuu myös 4-vaihteella pikkuisen tutinaa. Epäilisin, että tutina johtuisi kardaanista/kardaanin kannatinkumista/hardykiekosta tai vaihteiston tukikumista. Käytin kardaanin kannatinkumin palkin irti maanantaina ja koitin asetella kannatinkumia paremmin. Samalla huomasin, että ennen katsastusta liimattu vaihdekepin äänieriste oli taas tippunut jonnekkin maantielle, vissiin huonoa liimaa tuli ostettua.  >:(

Huomasin, että kannatinkumia pystyy liikuttelemaan sormilla myös, kun palkki on kiinni pohjassa ?. Uusin myös vaihteiston vaihdossa kardaanin kannatinkumin rikan ja jousen niin voisiko jousi olla liian jäykkä ja tutina johtuisi siitä. ? Ainakin tuntui, että tutina olisi hävinnyt, kun käytin tuon kannatinkumin palkin irti, mutta tutina tuntui palaavan sen jälkeen, kun oli ollut enemmän ihmisiä kyydissä. Semmoinen moka kans tuli tehtyä, kun vaihdoin vaihteiston, että en muistanut/huomannut, että vaihdelaatikossa on paikallaan 740 kannatinkumi ja tukirauta, että voisiko tutina johtua myös väärästä tukiraudasta? 240 ja 740 tukikumi näytti olevan sama  :-[ :idiot2:
« Viimeksi muokattu: 25.06.2015, 02:28:14 kirjoittanut Dmies »

Poissa Dmies

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 691
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo 240 vm-88
« Vastaus #77 : 23.07.2015, 02:33:36 »
Tuli pari viikkoa sitten vaihdettua se 740 vaihdelaatikon kannatinkumin tukirauta 240 tukirautaan. Olisi se 740 tukirauta varmasti ajanut asiansa muuten, mutta tarkemmin tutkiessa huomasin sen olevan tuhannen mutkalla. Tutinakin tuntui loppuvan, kun vaihdoin tukiraudan. Lisää remonttia olisi tiedossa, kun viime aikoina olen startannut volvon niin on kuulunut pulputusta/ veden lorinaa lämmityslaitteesta. Olen etsinyt, että mistä voisi vuotaa jäähdytysnestettä ja viikonloppuna paikansin sitten, että jäähdytin vuotaa etupuolelta. Näyttää niin kuin jokin olisi osunut, kun on pieni painauma jäähdyttimessä :idiot2:. Mietin, että kokeilisiko paikata holtsilla tuota vuotoa vai hommaisiko jostain uuden jäähdyttimen. Uuteen ei kyllä olisi tällä hetkellä varaa, mutta tiiä sitten kannattaako hirveästi noita paikkausaineita kaadella jäähdytysjärjestelmään.  :-[

Toinen vika on, että oikeanpuoleinen mittarivalo on taas palanut. Olen miettinyt, että olisikohan mittariston piirilevyssä joku vika, kun lämpömittari ei toimi ja oikea mittarinvalo palaa aika useasti. Olisi varastossa yksi oikealla k-lukemalla oleva mittaristo, mutta siinä on mittariston kehys ja lasi sen verran naarmuinen ja, kun ajattelin vaihtaa tuosta vanhasta samalla nopeusmittarin (saa oikean kilometrilukeman), että sama olisi vaihtaa vaikka pelkkä piirilevy toisesta mittaritosta.
Niin ja rupesin eilen tekemään volvoon gt-rautoja, jos saisi vähän jotain lisätukea niillä aikaan. Pitää laittaa myöhemmin jotain kuvia niistä. :)

Poissa Dmies

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 691
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo 240 vm-88
« Vastaus #78 : 24.07.2015, 03:42:37 »
Noh en eilen saanut aikaiseksi purkaa mittaristoja vaan makoilin volvon peräkontissa iltapäivän ja vaihdoin suksiluukkuun uuden luukun. Joku jossain vaiheessa katkaissut sen ja ajattelin, että se on äkkiä vaihdettu, kun ottaa vanhat niitit irti ja niittaa uuden paikalleen. Vanhan luukun kiinnike meni takaniskatuen kiinnikkeen taakse niin piti purkaa keskimmäiset kiinnikkeet irti ja niiden irroitusta varten piti irroittaa takapenkki.  :idiot2:  :idiot2: Noh kyllä se luukku sinne sitten asentui



Luukun asennuksen jälkeen jatkoin gt-rautojen tekoa ja sen verran väkersin eteenpäin, että pitäisi enää kulmat pyöristää ja maalata ne, saa nähdä kestääkö mitään :)

« Viimeksi muokattu: 24.07.2015, 03:44:10 kirjoittanut Dmies »

Poissa Dmies

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 691
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo 240 vm-88
« Vastaus #79 : 27.07.2015, 21:52:30 »
Viikonloppuna tuli ajeltua ympäri härmää. :P Lauantaina kävin Oulujärvi cruisingissa volvolla ja olihan tuo päivän siellä näytteillä. Jossain vaiheessa päivää viereen ilmaantui musta pv volvo jossa oli suomen volvokerhon kyltti ikkunalla. Aika räyhäkäs kampe :)


Sunnuntaina kävin sitten vanhempien kanssa torniossa Oikea moottoritapahtuma:ssa. Hiukan vähän näytti olevan rompetorilla porukkaa myymässä liekkö sitten lauantaina ollut enempi. Hienoja autoja oli kyllä ja traktoreita melko paljon, myös volvon traktoreita oli paikalla. Oli myös tämmöinen hieno volvo mikä kiinnitti huomion :D

Poissa Dmies

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 691
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo 240 vm-88
« Vastaus #80 : 02.08.2015, 22:01:15 »
Dodii tänään tuli purettua ja kasattua 240 mittaristoa useampaan kertaan.

Eka vahdoin alkuperäisestä mittaristosta nopeusmittarin toimivaan mittaristoon, että saa oikeat kilometrit. Toimiva mittaristo oli jo kasassa, kun rupesin tutkimaan alkuperäistä piirilevyä ja huomasin, että yksi johto oli lähtenyt juotoksesta ja siksi lämpömittari ei toiminut. Juotin johdon takaisin kiinni ja vaihdoin nopeusmittarin takaisin alkuperäiseen mittaristoon eli turhaa työtä tuli tehtyä :D :D Laitoin alkuperäisen mittarin paikalleen ja testasin lämpömittarin toimivaksi hyppyjohdolla, kun ei ole alkuperäistä anturia. :)

 

Poissa Dmies

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 691
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo 240 vm-88
« Vastaus #81 : 06.08.2015, 02:34:36 »
Jaha volvokin on telakalla taas... joku kaveri kylillä vaan tuumasi, että taasko se on rikki vaikka omasta mielestä volvo ei kovin useasti rikki ole. :D Viikonloppuna ihmettelin sitä myös, että kylmäkäynnistyksessä ei käy kaikilla pytyillä ja huomasin, että polttoainesuodatin on ihmeellisen tyhjä. Noh tässähän on ollut tulpanjohtoina eurocablen tarvikejohdot vähän aikaa, kun tarviketorilta ei saanut tilattua bougicord:in johtoja. Maanantaina testasin ja mittailin johtoja niin 1 ja 2 pytyn johto napsahti paikalleen hyvin, mutta 3 ja 4 ei oikein napsahtanut kiinni tulppaan muuta kuin pyöräyttämällä. Aloin uudestaan kokeilemaan 3 pytyn johtoa niin jäi johdosta johdinkappale tulppaan kiinni eli rikkihän se meni. :( Polttoainesuodattimen tyhjyyteen oli syynä, että mekaaninen bensapumppu vuosi joko lohkon ja pumpun välistä tai pumpun kalvosta.


Mietinkin tuossa jo, että onko kovin yleistä, että volvon alkuperäinen mekaaninen bensapumppu vuotaa? Ruotsistakin koitin katsella parempaa bensapumppua, mutta sielläkin tuli samaa muovikantista pumppua vastaan minkä sitten ostin tarviketorilta. Molemmat pumput on muistaakseni kuitenkin sofabex:in tekemiä.


Irto pumppu oli ilman tiivisteitä joten piti nekin itse väkerrellä. Eilen vaihdoin bensapumpun ja samalla uusin konehuoneesta kaikki pumpulle ja separaattorille menevät letkut ja klemmarit. Huomasin, kun vaihdoin pumppua, että vanhan pumpun pultit olivat löysällä, mutta purettua pumpun totesin pumpunkalvon olevan myös entinen.  :buck2: Uuden pumpun kiristelin siihen malliin, että toivottavasti bakeliitti ei haljennut, sen verran paksua ja pehmeää tuo tiivistepaperi, että on vaikea huomata milloin osa on kunnolla kiinni. Homma jäi vähän vaiheeseen, kun en ollut huomannut, että bensapumpulle tuleva letku olikin 8mm sisähalkaisijalla oleva ja muut 6mm sisähalkaisijalla niin pitää hommata vielä 8mm sisähalkaisijalla olevaa letkua pätkä+klemmarit.
« Viimeksi muokattu: 06.08.2015, 02:36:55 kirjoittanut Dmies »

Poissa Dmies

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 691
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo 240 vm-88
« Vastaus #82 : 09.08.2015, 21:35:17 »
Torstaina sitten painin pienessä tihkusateessa ulkona bensan tuloletkun paikalleen. Kävin hakemassa tarviketorilta letkua niin ei ollut 8mm sisähalkaisijalla olevaa letkua vaan 7mm. Otin sitä sitten jonkuverran, kun myyjä meinasi, että kyllä se 8mm putken päälle menee. Oli kaikenlaista liukkaria välissä ja silti vastusti. Molemmat sekä meno ja paluu letku on noin 1.5-2cm putken päällä, että kai se riittää. Letkua vaihtaessa tuli maattua iskaritolpan pulttien päällä ja vaikka oli pehmuste välissä niin silti vasen kylki mustelmilla. :D  Kuva valmiista letkuhässäkästä.


Perjantaina kävin kysymässä wetteriltä volvoon alkuperäisiä tulpanjohtoja. Katsoin ennen lähtöä varaosakirjasta ja mitä maksaa sinisellä hinnastosta osanumeron. Varaosakirjan tulpanjohtosarjan numeroa ei järjestelmä tuntenut. Mitä maksaa sinisellä hinnaston tulpanjohtosarjan 272193 Tulpanjohtosarja B200K koneeseen 80€ laitoin eka tilaukseen ja oli classic parts-osa. Varalta katsottiin vida:lta, että mitä se antaa siellä johtosarjan numeroksi ja alustanumerolla antoi tulpanjohtosarjalle numeroksi joka oli mitä maksaa sinisellä hinnastossa 272194 Tulpanjohtosarja 65,90 € B19-230 pystyjakajalla. Molempien sarjojen hinta oli 85€ ja risat. Muutettiin sitten juuri tehtyä tilausta tuohon 272194 Tulpanjohtosarjaan. Siihen tulpanjohtosarjaan se ajoon saaminen sitten kaatui tältä erää, kun järjestelmä antoi mahdolliseksi sarjan saapumispäiväksi 28.8.2015, mutta se joka tilaa oulun wetterillä osat sanoi, että tuohon päivämäärään ei kannata uskoa ja että se saattaa muuttua yms tai voi olla, että muuttuu ei saatavaksi. Maanantaina kuitenkin vasta lähtee tilaus eteenpäin wetteriltä.

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5754
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo 240 vm-88
« Vastaus #83 : 09.08.2015, 21:53:52 »
Tiesikkö että esim AD:lta saa Bougicord merkkisiä tulpanjohtoja jotka ovat Volvon tehtaan käyttämiä. Ja ilman merkkiliike lisää ;)
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa Dmies

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 691
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo 240 vm-88
« Vastaus #84 : 10.08.2015, 15:11:44 »
Tiesikkö että esim AD:lta saa Bougicord merkkisiä tulpanjohtoja jotka ovat Volvon tehtaan käyttämiä. Ja ilman merkkiliike lisää ;)
Muistelin, että jostain saa. Oulussa en tiedä muuta ad-varaosaliikettä, kuin ad-varaosamaailma ja se on pelkästään tukkumyynti liike. Varaosa T-Paakkarin sivuilla näköjään on, että BOUGIGORD - SYTYTYSOSAT. Kyselin tarviketorilta aikaisemmin bougigordin tulpanjohtoja, mutta sanoivat ettei saa heidän kauttaan ja ostin sitten nuo eurocablen johdot samalla. Pitäisi käydä reklamoimassa noista eurocablen johdoista, mutta en löydä kuittia niistä.  :-\

Poissa Dmies

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 691
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo 240 vm-88
« Vastaus #85 : 12.08.2015, 21:17:34 »
Eilen kävin T-Paakkari:lta tilaamassa bougicord tulpanjohdot. Alustanumerolla katsoi ja meinasi, että nimenomaan k-koneeseen passelit ja käy 340,360 malliin myös. Tänään tuli tulpanjohdot ja kävin ne hakemassa. Paketin numero on 104086 ja muuten oli samanlaiset, kuin alkuperäiset, mutta ei lue volvo ja alkuperäisissä oli merkintä class c ja noissa uusissa class f. Niin mikä tuo class-luokitus on ? . Plussaa oli, että paketissa oli myös 2 puolanjohtoa, kun en muistanut mainita, että senkin haluaisin. Bougicord.com sivulta katselin niin tuo sarja on oem numeroltaan 270478->272193 eli sama sarja jonka katselin itse varaosakirjasta ja vidalla antoi antoi alustanumerolla 272194-tulpanjohtosarjan  :idiot2:  :idiot2: :uglystupid2: jep jep ja aamulla oli myös tullut viesti wetteriltä, että johdinsarja 272194 on saapunut eli ei näköjään mennyt sitä kuukautta. :D :D Saa nähdä minkälainen märinä syntyy tai riemu repiää, kun käyn wetterillä sanomassa, että en otakkaan sitä johdinsarjaa ja että sen saa palauttaa volvolle.  :buck2:

Vaihdoin iltapäivällä tulpanjohdot ja nyt toimii volvo taas kunnolla :)


Poissa Dmies

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 691
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo 240 vm-88
« Vastaus #86 : 20.08.2015, 00:25:38 »
Vielä tuosta tulpanjohtosarjasta, että kattelin bougicordin sivuilta, että tuolla volvon numerolla 272194 ei anna 240/b200k ollenkaan johtosarjaa vaan 340.360 jne. Tuolla 272193 antaa sitten johtosarjan 240/b200k. Maanantaina kävin wetteriltä hakemassa osia ja samalla katsoin sitä alkuperäistä 272194 johtosarjaa joka oli tullut. Paketin kyljessä oli kyllä 240 vm.88->, muuta eroa niihin t-paakkarilta ostamiini johtoihin ei ollut, kuin sytytystulppassa olevan pään kumi oli erimallinen ja luki isolla volvo ja made in france.  :idiot2:. En kuitenkaan ottanut johtoja, kun olin jo ostanut t-paakkarilta johdot ja kun en ollut varma oliko ne kuitenkaan oikeat tuon bougicordin sivuston takia. Kävin vielä sitten juttelemassa varaston puolella ennen lähtöä kaverin kanssa joka oli tilannut johdot, että en ole varma onko ne kuitenkaan sitten oikeat niin se vaan tuumasi, että se on tässä vaiheessa myöhäistä, kun ne on tilattu eli jos johdot oli väärät niin olisi silti pitänyt ottaa ne, kun minun olisi pitänyt tilausvaiheessa olla varma asiasta, että kummat on oikeat. Palo sitten päreet sen verran, että lähdin nostelemaan. Tosin wetterin ajoilta tiesin, että kalliita osia tilatessa pitäisi olla varma asiasta, mutta en kyllä ite pakottanut asiakasta ostamaan osaa jos se oli väärä. Eka kallis osa oli joka piti palauttaa, mutta saa nähdä joko kohta mulle tulee merkintä, että kaikki kalliit osat pitää maksaa etukäteen  :nohnoh

Eilen säätiin sitten volvosta ryyppyä. Olen miettinyt, kun kylmänä laittaa käymään, että ryyppy päällä kierrokset hyppää niin korkealle. Korjausoppaasta katselin säätöä tuolle solex cisac:ille ja mittailin, että rikastin päällä pitäisi alipainesäätimen varsi pohjassa olla rikastinläpän avautuma 3.1mm. Läppä oli alipainesäätimen varsi pohjassa lähes kiinni ja säätelin sen sinne 3.1mm poranterällä. Rikastinnuppi täysin kiinni niin rikastinvivun ja nopean joutokäynnin säätöruuvin välys pitäisi olla 1.9mm niin välystä taisi olla 1mm. Säätelin senkin kohdalleen ja sitten ajelin huoltopalvelu karppiselle mittaamaan ja säätämään päästöt kohdalleen. Toivottavasti nyt toimii, kun ennen päästömittausta ei lähtenyt ryyppy päällä käyntiin ollenkaan, kun ilmeisesti sai niin paljon bensaa kone, että koko pihamaa haisi bensalle, kun lopulta käynnistyi :D

Ennen, kun lähdin huoltopalvelu karppiselle niin katsoin ilmansuodatinkotelon sisälle, että missä asennossa raitisilmaläppä on. Muistelin jostain keskustelusta, että tämmöisellä lämpimällä +20 ilmalla pitäisi läpän olla niin, että sulkee lämpimänilman tulon niin raitisilma läppä oli kiinni. Koitin varovasti käännellä läppää, että saisi raitista ilmaa. Ajelin sitten karppiselle ja katsoin ennen päästömittausta taas läppää niin oli liikkunut sen verran, että melkein sulki lämpimänilman aukon. En tiedä toimiiko tuo läppä nyt oikein vai ei.  :-[

Maalailin myös eilen ns gt-rautojakin toivottavasti viimeistä kertaa. Piti vähän muokata rautoja niin joutui maalaamaan uusiksi.  :2funny: 

Poissa D`Artagnan

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 681
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo 240 vm-88
« Vastaus #87 : 20.08.2015, 11:29:03 »
^Sen läpän sielunelämä kiinnostaisi itseänikin. Ilmeisesti jokin vahapanos? anturi mittaa lämpötilaa ja säätää läppää sen mukaan.
Omasta autostani olen laittanut läpän auki asentoon jottaa saa varmasti mahdollisimman paljon kylmää ilmaa, kesäkäytössä kun tuo on.
Harraste: Volvo 240 GL B200K M47 -87

Poissa Dmies

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 691
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo 240 vm-88
« Vastaus #88 : 20.08.2015, 13:22:56 »
^Sen läpän sielunelämä kiinnostaisi itseänikin. Ilmeisesti jokin vahapanos? anturi mittaa lämpötilaa ja säätää läppää sen mukaan.
Omasta autostani olen laittanut läpän auki asentoon jottaa saa varmasti mahdollisimman paljon kylmää ilmaa, kesäkäytössä kun tuo on.
Juu vahapanos on joka vääntää läppää. Tuossa omassa on matalan mallin cisac niin siinä on se pahapatruuna kaasuttimelle menevässä putkessa ja vaijerilla säätää sitä läppää. Varastossa on myös vanhempi korkean mallin cisac ja siihen ilmansuodatinkotelo niin siinä on vahapatruuna ilmansuodatinkotelon sisällä. Joku pieni reikä oli kotelossa edessä päin mistä puhaltaa vahapatruunalle ilmaa, kun vasta tässä tutkin ilmansuodatinkoteloita. Itsellä on kans käynyt mielessä, kun on vaan kesäkäytössä, että patentoisi tuon läpän auki asentoon jos ei toimi oikein. :) 

Edit:Laitan tähän samaan, kun en viiti aloittaa uutta.
Toivottavasti nyt toimii, kun ennen päästömittausta ei lähtenyt ryyppy päällä käyntiin ollenkaan, kun ilmeisesti sai niin paljon bensaa kone, että koko pihamaa haisi bensalle, kun lopulta käynnistyi :D
  Eilen torstaina kävin matkalla vanhempien mökille hakemassa kotipaikalta heidän postin ja samalla kokeilemassa volvoa. Lähti normaalisti käyntiin ryyppy päällä yön yli seisottua, mutta nyt ei kierrokset ampaise niin korkealle :)  Unohtui mainita, kun toissapäivänä kävin motonetissa volvolla ja sieltä ajelin kotipaikalle niin pientä kahisevaa ääntä kuului, kun nosti kytkimen ylös. En saanut tarkalleen selvää mistä ääni kuului, että kuuluuko se vaihdelaatikosta, painelaakerista tai silmälaakerista. Onhan tuo ääni voinut kuulua jo vaihdelaatikon vaihdosta asti, mutta nyt kävi ilmi, kun ei ollut radio ja puhallinmoottori päällä ja vaihdelaatikon kilometreistä ei ole mitään tietoa :D Eilen käytellessä kuului myös kylmänä sama ääni. Huomasin, että ääni häviää kuulumasta vähän ajan kuluttua kytkinpolkimen nostosta.
« Viimeksi muokattu: 21.08.2015, 01:48:10 kirjoittanut Dmies »

Poissa Dmies

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 691
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo 240 vm-88
« Vastaus #89 : 22.08.2015, 17:41:51 »
Lyhyestä virsi kaunis. Tänään sitten tuli värkättyä nuo ite tehdyt ns gt-raudat paikalleen.


 

Ateho  Elekma