Samppasport  Futurez

volvo 240 vm-88 Orbit.

  • 240 Vastauksia
  • 82684 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Dmies

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 691
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo 240 vm-88
« Vastaus #120 : 06.04.2016, 01:09:23 »
joo kyllä se iso on jotain järkyttävää :2funny:
On kyllä... tekisi mieli heittää vesilintua, mutta jos laittaisi varastoon :D Tulee vaan rystyset kipeäksi sitä puristaessa.
Hienoa jos oli iloksi  :) onhan se vähän näpsäkämpi ohjata  :2funny:
Kiitos vielä ratista :) Kyllä. Meinasin vaan asentaessa teloa vilkkuviiksen poikki, kun vänkärinpenkillä oli rojua niin toinen ratti oli takapenkilla ja autosta noustessa en enää muistanut, että vanha ratti oli jo irti ja meinasin ratista ottaa tukea  :2funny:

Nii joo korjailin toisen niistä sulta saaduista listoista. Sen oikean takaoven listan. Mietin samalla, kun vaihdoin niitä kiinnikkeitä, että miten nuo listat kuuluisi purkaa jos ne saa purettua. Tuohon takaoven listaan vaihdoin kiinnikkeet takapäästä ja vähän sen päädyn kiinnitys kärsi niin laitoin sisäpuolelta kontaktiliimalla kasaan. Ei onneksi näy ulospäin. Pitäisi vielä siihen vasemman etuoven listaan vaihtaa se etupää ja ne poikki menneet kiinnikkeet jos sen jotenkin saisi ilman väkivaltaa purettua.
« Viimeksi muokattu: 06.04.2016, 21:20:46 kirjoittanut Dmies »

Poissa Dmies

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 691
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo 240 vm-88
« Vastaus #121 : 29.04.2016, 19:36:31 »
Tuli tässä viime viikolla tilattua yhdeltä hajoittamolta oikeanpuolen takavalo. Pikku palanen oli lohjennut kyljestä ja piti vähän kiillotella paremmaksi, mutta muuten ihan toimiva. Tilasin myös viimeviikolla vannetukusta uudet mutterit aluvanteille ja pajavasaralta tuli uudet keskikapselit. Olisi tietenkin voinut mitata, että mahtuuko keskikapselit paikalleen, kun eihän ne etuakselille mennyt omega vanteisiin, kun rasvakupit tulee niin ulos. Noh onneksi ne voi laittaa niihin oz:tan kopiovanteisiin :D  Keskiviikkona vaihdoin sitten kesärenkaat alle ja eilen otin volvon liikennekäyttöön.

Tänään kävin hakemassa tarviketorilta moottoriöljyä, ropuntiivisteen ja venttiilikopantiivisteen. Siinä tiskillä notkuessa toinen myyjä rupesi kyselemään, että onko mulla siinä volvossa lampunpesimiä ja että toimiiko ne. Kyseli sitten, että kiinnostaisiko ostaa uusi boschin lampunpesimen moottori, että olisi tuossa hyllyssä. Kyselin hintaa niin kyseli, että paljonko tarjoaisin, kun se oli menossa uusiokäyttöön/romuksi. 20€ tarjosin siitä ja se kelpasi :D Oli vissiin tovin ollut hyllyssä, kun laatikossa oli hinta 499mk. :D Harmi, kun ei ollut toisen puolen moottoria. 86 vanhempaan olisi löytynyt molemmat moottorit ja nekin oli vissiin poistossa, mutta ei sitten ollut varaa tuhlata enempää.

Poissa Dmies

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 691
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo 240 vm-88
« Vastaus #122 : 19.06.2016, 23:56:09 »
Tuli tässä jokunen aika sitten haettua käyttäjältä jar-ii volvoon joitakin osia mm toinen solexin kaasutin. Pesin kaasuttimen ja tein uuden tiivisteen kaasuttimen kannen alle ja tässä ns uudessa kaasuttimessa oli vissiin ollut lisäilmapumppu kiinni, kun oli ylimääräisiä alipaine lähtöjä. Tulppasin ylimääräiset lähdöt ja asensin kaasuttimen paikalleen.

Viime viikon ke käytin volvoa päästömittauksessa kaarvanilla kempeleessä niin ei saanut kaasutinta säätöihin millään. Co säätöarvo on muistaakseni 1.5 ja Co:ta ei saanut nousemaan yli 1.0 millään ja sama homma tyhjäkäynnin kanssa, että just ja just yhen kerran kävi yli 900 kierrosta vaikka tyhjäkäyntiruuvi oli melkein irti. Kaasuttimen juureen, kun suihkuttaa jarrukliineriä niin kierrokset nousee. Pitää tarkistaa, että onko bakeliitti napsahtanut halki, kun tein 1.5mm tiivistepaperista uudet tiivisteet ja varalta laitoin oikein ohuen siivun sitä punaista liimaa. 

Eilen purin alkuperäisen kaasuttimen ja mittailin 2 kurkun akselin ja akselin reiän. Tiesin etukäteen, että akselin välys on melkoinen, kun sen näki silmällä selvästi. Akseli oli 7,92mm ja 7,94mm molemmista päistä mitattuna ja reikä vaan toiselta puolta mitattuna 8,10mm.

Tänään sitten purin korkeanmallin kaasuttimen ja hioin siitä laipan suoraksi ja pesin kaasuttimen ja kasasin läpät ja kalvot paikalleen. Muistaakseni korkean mallin ja matalan mallin cisacin rungot on samat ja kansi vaan eri niin ajatelin tuosta vasta ostamastani ottaa kannen tähän korkeanmallin kaasuttimeen. :D Sitä jäin miettimään, että tarvisiko tuo nyt paikallaan oleva kaasutin sen lisäilmapumpun, että se toimisi oikein ja toinen mikä nyt jäi ressaamaan, kun laitoin paperitukon siihen imusarjan aukkoon, ettei mene likaa sinne niin ei ole selvää muistikuvaa siitä, että otinhan varmasti sen pois :D Töitä ja koulutusta ollut nyt niin paljon, että ei vaan muista :D

Poissa Dmies

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 691
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo 240 vm-88
« Vastaus #123 : 22.09.2016, 18:30:21 »
Jaa pitäsköhän sitä tätäkin päivittää.. Volvo on ollutkin koko kesän telakalla, kun ei saanut tolla cisacilla säätöihin ja en jaksanut sitten tapella sen kanssa enempää. Tilasin sitten mopo sportista weberin dgv:n tässä vähän aikaa sitten ja nyt sitten suunnitellut sen paikalleen laittamista. Eilen hain postista sopivan fiiberipalikan ja bensapaineensäätimen weberille. Vielä pitäisi hommata ilmansuodatin ja suuttimet tai sitten sorvata sovitepalikka alkuperäiselle ilmansuodatinkotelolle. :D

 Keksisi tässä, että minkä kokoiset suuttimet hommaisi, kun freetecniksiltä kyseli kokoja ja vastasivat, että

Pääsuuttimet löytyy yleensä 140-150 suunnalta ja tyhjäkäynnit 55-60 suunnalta. ja sitten jostain luin, että

Uudessa Weberissä malli 32/36 DGV 5A on tehtaan jäljiltä paikalla kiinteät kurkut 26 ja
27mm. Tyhjäkäynnit 55 ja 50. Pääsuuttimet 140 ja 135
Seosputket F50 ja F6. Ilmasuuttimet 165 ja 160.
Kiihdytyspumppu 50 ja neulaventtiili 200

ja sitten löysin misab.se:n sivuilta taulokon http://www.misab.se/lista.php?kid=4-544-553-665-771 mietin, että jos laittas suuttimet tuon b230:sen mukaan ja lähtisi siitä sitten hienosäätämään.

Kävin tänään wetterilläkin kyselemässä radion koodia jar-ii:lta ostamaani volvon kasettisoittimeen. Huomenna selviää saako koodia vai ei :D
 

Poissa nostokurki

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 186
  • Volvo 240. Probably the best car in the world.
    • Kuvasivustoni
Vs: volvo 240 vm-88 Orbit.
« Vastaus #124 : 22.09.2016, 21:53:09 »
Kerrohan sitten kokemuksia, kun saat DGV:n paikoilleen. Kiinnostaisi itseäkin tehdä tuollainen konversio :)

Poissa Dmies

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 691
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo 240 vm-88 Orbit.
« Vastaus #125 : 23.09.2016, 01:35:47 »
Kerrohan sitten kokemuksia, kun saat DGV:n paikoilleen. Kiinnostaisi itseäkin tehdä tuollainen konversio :)
Pitää kertoa sitten, kun saa paikalleen ja säädettyä ja testattua, että miten toimii ja millaisia kokemuksia herättää  :). Mietin tuossa jos samalla heivais siitä imusarjan alta sen separaattorisysteemin pois, kun noissa freetechniksin ohjeissa oli, että ei tarvi paluulinjaa jos polttoaineenpaine on sopiva max. 0,20 bar. Vetäisi letkun suoraan polttoainesuodattimeen ja siitä paineensäätimelle ja siitä kaasuttimeen. Oli tarkoitus jo aiemmin alkaa asentamaan tuota kaasutinta, mutta noin 3 viikkoa sitten laitoin kotipaikan autotalliin uutta peltikattoa puutelineellä ja alin porras hajosi. Tipahdin maahan sillä tuloksella, että vasen nilkka murtui :-\. 2 viikkoa oli kipsi jalassa ja tämä viikko ja 2 seuraavaa menee irroitettavalla muotoillulla nilkkatuella. 

Poissa Elk

  • Paalimaan vartija
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2589
Vs: volvo 240 vm-88 Orbit.
« Vastaus #126 : 23.09.2016, 16:43:11 »
Nuo B230:n suuttimet on turhan isot B200:n kanssa. Mulla on omassa tuon Misab:n taulukon B21:lle suositellut ja pirun rikkaalle vetää kierroksilla silti. Bensanpaine on 0,15bar.
Jäitä housuun!

Poissa Dmies

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 691
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo 240 vm-88 Orbit.
« Vastaus #127 : 23.09.2016, 20:16:07 »
Nuo B230:n suuttimet on turhan isot B200:n kanssa. Mulla on omassa tuon Misab:n taulukon B21:lle suositellut ja pirun rikkaalle vetää kierroksilla silti. Bensanpaine on 0,15bar.
Okei. Kiitos tiedosta :) Pitää miettiä noita arvoja ja viilata sitten lähelle oikeita :) Tänään sain tuohon volvon cr-603 mankkaan koodin, mutta en tietenkään hoksanut kokeilla mankan toimintaa niin näyttö ei toimi. Passaiskohan cr-407 näyttö tuohon cr-603, kun olisi yksi cr-407 tuolla tallin nurkassa joka ei muuten toimi, mutta muistelisin, että siinä toimi näyttö kuitenkin.

Poissa jar-ii

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 596
  • Typerää vanhan tekniikan ihannointia
Vs: volvo 240 vm-88 Orbit.
« Vastaus #128 : 23.09.2016, 20:31:05 »
Okei. Kiitos tiedosta :) Pitää miettiä noita arvoja ja viilata sitten lähelle oikeita :) Tänään sain tuohon volvon cr-603 mankkaan koodin, mutta en tietenkään hoksanut kokeilla mankan toimintaa niin näyttö ei toimi. Passaiskohan cr-407 näyttö tuohon cr-603, kun olisi yksi cr-407 tuolla tallin nurkassa joka ei muuten toimi, mutta muistelisin, että siinä toimi näyttö kuitenkin.
eikö se toimi :'(

Kumma homma. Oli auto muuten tiptop. Et tainnut siitä kuitenkaan paljon köyhtyä? Muistelen että myin "sellaisena kun on"  :idiot2:

Toivottavasti saat pelaan
Volvo 245GLT B230E + M47 -86 & Volvo 240GL B200K + M47 -89 & Volvo Amazon B18 + M40 -62 & Volvo 244Turbo -82
Showroom
Tallitouhuja instagramissa

Poissa Dmies

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 691
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo 240 vm-88 Orbit.
« Vastaus #129 : 23.09.2016, 20:47:11 »
Nuo B230:n suuttimet on turhan isot B200:n kanssa. Mulla on omassa tuon Misab:n taulukon B21:lle suositellut ja pirun rikkaalle vetää kierroksilla silti. Bensanpaine on 0,15bar.
Tuli mieleen, että miten nuo B20 K-Kam arvot tuossa misabin taulokossa jos vaihtas toisinpäin nuo pääsuuttimet ?
eikö se toimi :'(

Kumma homma. Oli auto muuten tiptop. Et tainnut siitä kuitenkaan paljon köyhtyä? Muistelen että myin "sellaisena kun on"  :idiot2:

Toivottavasti saat pelaan
40€ taisin siitä köyhtyä jos en väärin muista :) Kyllä se muuten taitaa toimia, kun ilman koodia kuitenkin se löysi radiokanavia ja jotain kuului. Yksi 8 näkyi näytössä, kun aukaisin mankan, mutta heti näppäintä painaessa se katosi eikä näkynyt mitään.

Poissa jar-ii

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 596
  • Typerää vanhan tekniikan ihannointia
Vs: volvo 240 vm-88 Orbit.
« Vastaus #130 : 23.09.2016, 21:00:47 »
Tuli mieleen, että miten nuo B20 K-Kam arvot tuossa misabin taulokossa jos vaihtas toisinpäin nuo pääsuuttimet ?40€ taisin siitä köyhtyä jos en väärin muista :) Kyllä se muuten taitaa toimia, kun ilman koodia kuitenkin se löysi radiokanavia ja jotain kuului. Yksi 8 näkyi näytössä, kun aukaisin mankan, mutta heti näppäintä painaessa se katosi eikä näkynyt mitään.
no prkl... Kaiken piti olla kyllä ehyttä kun tuon sain. Noh näyttöjä luulisi saavan? En ole noita aukaissut, että kuinka hankalaa vaihtaa.
Volvo 245GLT B230E + M47 -86 & Volvo 240GL B200K + M47 -89 & Volvo Amazon B18 + M40 -62 & Volvo 244Turbo -82
Showroom
Tallitouhuja instagramissa

Poissa Dmies

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 691
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo 240 vm-88 Orbit.
« Vastaus #131 : 23.09.2016, 21:04:15 »
no prkl... Kaiken piti olla kyllä ehyttä kun tuon sain. Noh näyttöjä luulisi saavan? En ole noita aukaissut, että kuinka hankalaa vaihtaa.
Luulisi noita näyttöjä saavan ja voi olla tossa toisessakin toimiva. Pitää tässä vielä tutkia soittimia :)

Edit: toisen soittimen näytössä oli naarmu, pitää joku päivä aukaista ja katsoa, että onko juotokset missä kunnossa.  Niin ja unohdin vastata tähän kysymykseen: Muistelen että myin "sellaisena kun on"  :idiot2:. Kyllä niin se oli, mistä noista koskaan tietää mitä ne on syöneet :)
« Viimeksi muokattu: 24.09.2016, 02:05:32 kirjoittanut Dmies »

Poissa Elk

  • Paalimaan vartija
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2589
Vs: volvo 240 vm-88 Orbit.
« Vastaus #132 : 23.09.2016, 21:41:20 »
Tuli mieleen, että miten nuo B20 K-Kam arvot tuossa misabin taulokossa jos vaihtas toisinpäin nuo pääsuuttimet ?
Taitaa mennä entistä pahemmin metsään. Mulla oli ajatuksena ottaa vitonen pois pääsuuttimista kunhan saan ton lambda-anturin ja seosmittarin asennettua. Ykköskurkun tyhjäkäyntisuuttimeksi kannattanee laittaa vähintään 60, mulla on 55 ja säätöruuvi taitaa tipahtaa ennenku CO on sen 2%.
Jäitä housuun!

Poissa Dmies

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 691
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo 240 vm-88 Orbit.
« Vastaus #133 : 23.09.2016, 22:28:47 »
Taitaa mennä entistä pahemmin metsään. Mulla oli ajatuksena ottaa vitonen pois pääsuuttimista kunhan saan ton lambda-anturin ja seosmittarin asennettua. Ykköskurkun tyhjäkäyntisuuttimeksi kannattanee laittaa vähintään 60, mulla on 55 ja säätöruuvi taitaa tipahtaa ennenku CO on sen 2%.
Okei pitää sitten katsoa, kun saa tuon omankin päästömittariin kiinni. Sillä ehdotin tuota B20 K-Kam arvoja, kun jos b230 arvot menee yli pääsuuttimet 150,155 ja b21 on suuttimet 150,150 menee rikkaalle niin b20 k-kam oli 150,145 ja jos ne pyöräyttää toisinpäin niin aattelin, että jos olis mennyt kohdalleen. Ostoslistalla oli jo tuossa 145,150 pääsuuttimet.  160, 170 ilmasuuttimet ja   60,65 tyhjäkäyntisuuttimet+ sitten paikallaan olevat niin on vähän säätövaraa.
« Viimeksi muokattu: 24.09.2016, 02:10:33 kirjoittanut Dmies »

Poissa Dmies

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 691
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo 240 vm-88 Orbit.
« Vastaus #134 : 25.10.2016, 16:27:17 »
no prkl... Kaiken piti olla kyllä ehyttä kun tuon sain. Noh näyttöjä luulisi saavan? En ole noita aukaissut, että kuinka hankalaa vaihtaa.
Oulun huoltotaloon soittelin joskus viimekuun lopulla ja meinasivat, että jos on volvon alkuperäinen soitin niin he eivät pysty vaihtamaan siihen näyttöä.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ostin myös viimekuun lopulla käyttäjältä astonmartin volvon cr-906 mankan. Pitäisi siihen keksiä jostain johtosarja mankan ja auton kaiutinjohtojen väliin, kun wetterillä sanoivät, että ei enään saa ruotsista. Samalla, kun kyselin tuota mankan johtosarjaa tilasin myös alkuperäisen takakaiutin johtosarjan hattuhyllylle, kun omassa ei ollut takakaiuttimen johtoja vaan olen ne itse vetänyt.

Toissa viikolla kävin johtosarjan hakemassa ja sitten tilasin vedenlämpöanturin ja sanoin, että samalla hakureissulla otan sitten termostaatin myös. Ei alkanut viestiä kuulumaan osasta niin kävin viime torstaina wetterillä kyselemässä niin sanoivat, että on tullut jo maanantaina ja, että heillä on ollut jotain häikkää ilmeisesti viestin lähettämisessä. Samalla kävi huono mäihä, kun kävin niin myöhään sitä anturia kyselemässä, kun keskiviikkona oli viimeinen hyllyssä ollut 240 termostaatti lähetetty kuusamon wetterille. Sanoivat, että tilaavat hyllyyn lisää ja varaa siitä yhden minulle.
« Viimeksi muokattu: 25.10.2016, 18:05:46 kirjoittanut Dmies »

 

RallyBaron  Samppasport