Proturbo  Autodiagnoosi

Vapaamuotoista höpinää Veteraaneista (Asiajutuille omat topikit)

  • 452 Vastauksia
  • 142941 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Zebe

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2214
    • Lisää kuvia laitteista instagramista.
Vs: Vapaamuotoista keskustelua Veteraaneista
« Vastaus #180 : 15.06.2011, 15:16:59 »
Aika vähän tarjolla, mutta missä hinnoissa Amazonin GT ratti pyörii nykyään, satasissa varmaan? Taitaa mikä tahansa GT osa olla aina muutaman satasen...  ::)

Kunnosta aikalailla kiinni.. Pyörii varmaan siinä 50-250€ välillä..
Amazon 122Sport 4d '67 2009->, 740GL '91 2018->, PV544 Sport  '64 2017->

Poissa VolvoPösö

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 134
  • www.vrcf.fi
Vs: Vapaamuotoista keskustelua Veteraaneista
« Vastaus #181 : 15.06.2011, 20:58:59 »
Aika vähän tarjolla, mutta missä hinnoissa Amazonin GT ratti pyörii nykyään, satasissa varmaan? Taitaa mikä tahansa GT osa olla aina muutaman satasen...  ::)

Olen myynyt useamman, pari kuukautta sitten viimeisen. Eräs heppu näki sen vahingossa, tarjosi 500 €, myin hetken mietittyäni. Se oli miltei moitteeton yksilö. Hmm, myisiköhän sitä sen yhden satsin 5,5 vanteitakin.....tai ne GT-penkkiraudat...*mutisee*.....tai sen ylimääräisen M41-lootan.....
« Viimeksi muokattu: 15.06.2011, 21:47:53 kirjoittanut VolvoPösö »

Poissa Ilari

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 494
  • www.vrcf.fi
Vs: Vapaamuotoista keskustelua Veteraaneista
« Vastaus #182 : 16.06.2011, 15:23:38 »
Kunnosta aikalailla kiinni.. Pyörii varmaan siinä 50-250€ välillä..

Ostan kaikki Amazonin gt-ohjauspyörät jotka löydät viidellä kympillä. Nyt vaan odotellaan rattien saapumista.

Itse olen myynyt pari noita hintaan 200-250 euroa kpl, tuo 500 voi olla kohdillaan jos on erittäin hyvä ratti. Suomessa on vain vähemmän ostajia noille erikoisosille, niiden haluajia on kyllä.

Poissa Zebe

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2214
    • Lisää kuvia laitteista instagramista.
Vs: Vapaamuotoista keskustelua Veteraaneista
« Vastaus #183 : 16.06.2011, 22:43:03 »
Ostan kaikki Amazonin gt-ohjauspyörät jotka löydät viidellä kympillä. Nyt vaan odotellaan rattien saapumista.

Itse olen myynyt pari noita hintaan 200-250 euroa kpl, tuo 500 voi olla kohdillaan jos on erittäin hyvä ratti. Suomessa on vain vähemmän ostajia noille erikoisosille, niiden haluajia on kyllä.

Tuossa läheisellä purkaamolla oli 2 amazonia jossa toisessa oli gt-ratti.. oli vaihtanut omistajaa 50e:llä ja omistaja pyörii myös täällä foorumilla.. :) Tokihan se on ettei purkaamon kaverit kaikkien autojen 'erikois'-osia tunne..
Amazon 122Sport 4d '67 2009->, 740GL '91 2018->, PV544 Sport  '64 2017->

Poissa HP

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 111
  • Autoalalla jo vuodesta 2000
Vs: Vapaamuotoista keskustelua Veteraaneista
« Vastaus #184 : 17.06.2011, 10:53:02 »
Ja tämän jälkeen vielä ihmetellään miksi nuoret ennemmin rakentaa autojaan pois alkuperäisestä ulkoasusta kuin entisöivät niitä.

Vähän erikoisempi orkkisratti 500€, paremmin käteen sopiva ralliratti 50 €, hmm, kummankohan ottaisi...

Edit;

Nojoo, onhan se Gt-ratti ihan kivan näköinen, mutta silti vähän kyseenalaistan noita hintoja verrattuna tarvikeosiin.  :)

« Viimeksi muokattu: 17.06.2011, 10:57:08 kirjoittanut HP »
Ajoneuvoasentaja ´03, AMK-Ins. ´09
Autot:
164 ´69, 242 L ´75, 760 Turbo ´85, 940 GLT ´90, BMW 325 Cabrio ´86

Poissa Ilari

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 494
  • www.vrcf.fi
Vs: Vapaamuotoista keskustelua Veteraaneista
« Vastaus #185 : 17.06.2011, 11:29:24 »
Tiedän gt-ratin, joka on vaihtanut omistajaa 20 eurolla, mutta en silti määrittele yleistä hintahaarukkaa sen mukaan.
Onneksi kaikkien ei tarvitse haluta alkuperäistä. Alkuperäisiä ei tehdä uusia, joten hinta muodostuu kysynnän mukaan. Vaikka noita tehtäisiin uustuotantona, eivät nekään olisi alkuperäisiä. Mutta edelleen, ne kelpaavat niille jotka haluavat visuaalisesti alkuperäisen kaltaista.
Tämä tästä, on totta että hyvä isohko kehäinen ralliratti on parempi ajossa kuin alkuperäinen gt-ratti. Silti en enää vaihda takaisin rallirattiin, ellen sitten johonkin oikeasti vanhaan klassikkoon. Nekin maksavat nykyään jo rahaa.

Poissa Ilari

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 494
  • www.vrcf.fi

Poissa kimisetä

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 445
  • www.vrcf.fi
Vs: Vapaamuotoista keskustelua Veteraaneista
« Vastaus #187 : 18.06.2011, 13:00:47 »
Kysynnän ja tarjonnan laki pelaa näissäkin asioissa. Ainakin, jos itse tarpeeksi haluan jotain arvokkaampaa osaa niin pienen Jaakobinpainin jälkeen päätän syödä kaurapuuroa hetken aikaa jne. ;)

Noita kolmipuolaisia Aman GT-ruorejahan on aika paljonkin tarjolla mutta entä tuollaisia?

Volvohistoriaa vuodesta -83
144 DL -73, 145 express -71, amazon favorit -68, 360 GL -88, 360 GLT -88, 240 DL jenkkifarkku -88, 440 -94, Amazon -62 edelleen, PV544 -62, V40 -00
Ja pasha 142 museoauto

Poissa jaskajokunen

  • :nohnoh
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6587
  • 1% Hybridi
Vs: Vapaamuotoista keskustelua Veteraaneista
« Vastaus #188 : 18.06.2011, 13:12:53 »
Tokihan se on ettei purkaamon kaverit kaikkien autojen 'erikois'-osia tunne..

Toisaalta tuo on onnikin, itse kun olen osia hakenut tuohon Essiin purkamoilta, niin tulee sitä erikoisen auton lisää kummasti.
Välillä voisi kuvitella, että pikkuinenkin viittaus harvinaisuuteen saa hintaan yhden nollan perään.
V70 -00 HYL-sy  &  V40 -99 Wladde ja V40td -99 Eikka -99
V90-19 T8
Die weisheit: nicht hören, nicht sehen und nicht sprechen  Kylmämies

Poissa mikkis83

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 949
  • SVK #02580
Vs: Vapaamuotoista keskustelua Veteraaneista
« Vastaus #189 : 18.06.2011, 15:58:51 »
Noita kolmipuolaisia Aman GT-ruorejahan on aika paljonkin tarjolla mutta entä tuollaisia?

(Kuva poistettu lainauksesta.)

Mikä ihme :o
-V940T-97/-VV70-99/VV70-98/V242-80/VA122S-67/FF500-63/C1508GT-79/VWJ-91/VWJ-91/E-59
Tappikoneella olisit jo perillä
Tappikoneen ääni sekoitti mun pääni

Poissa Ilari

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 494
  • www.vrcf.fi
Vs: Vapaamuotoista keskustelua Veteraaneista
« Vastaus #190 : 20.06.2011, 12:41:06 »
Olisko joku veneen ruori, johon ympätty rautasahalla rimmattu pv-volvon ratin keskiö.

Poissa Jani O.

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 396
Vs: Vapaamuotoista keskustelua Veteraaneista
« Vastaus #191 : 21.06.2011, 21:15:06 »
Hieno on. Mukava katsoa museoituja autoja, jotka ovat entisöity sen näköiseksi kuin se olisi juuri ajettu kaupan ovesta ulos. O0 Itsellä on tuo täälläkin kuvagalleriassa oleva taivaansininen 142:nen tarkoitus pikkuhiljaa saattaa vastaavaan kuntoon. Itse en kovinpaljoa diggaa noista kaikennnäköisillä härpäkkeillä raiskatuista vanhoista autoista.

Miten se menikään... Anyone can restore a car, but it takes a real man to cut one up.  ::) Nojoo, mulle menee kaikki.
Nykyiset: '64 PV B18, '66 Amazon B20 chopattu, levitetty, jatkettu, sheivattu yms. pakolliset taikinoinnit, '64 Valiant 225cid, '59 Dodge Sierra Wagon 361cid, '86 245 B200K, '90 740 GLE, '04 V70 D5
Entiset Volvot: '80 244 B19A TOV-XXX, '86 245 B200E AUG-XXX, '87 244 B200E BCX-XXX, '91 965 B6304F RIV-XXX, '67 Amazon B20 ZEO-XX, '00 V70 Mk2 2,5TDI SIZ-XXX

Poissa volmi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 246
  • www.vrcf.fi
Vs: Vapaamuotoista keskustelua Veteraaneista
« Vastaus #192 : 22.06.2011, 00:17:31 »
Miten se menikään... Anyone can restore a car, but it takes a real man to cut one up.
Tuo lause tarkoittaakin huomattavasti uudempia autoja. 40+ ikäisen auton kun restauroi sen näköiseksi sisältä ja päältä kuin se olisi justiinsa ajettu autokaupasta uutena ulos, niin vaatii käden taitoja, kärsivällisyyttä metästää osia sekä rahaa yllättävän paljon. Paljon helpommalla ja halvemmalla saa tehtyä noita teini siipiviritelmiä yms. Sitten tietenkin semmoiset autot, jotka ovat rakennettu rahalla ilman tekemättä mitään yliampuvia virityksiä on asia erikseen, mutta jostain syystä minun mielestä ei vanhojen Volvojen imagoon sovi ihme viritykset. Auton pitää olla jo perusnäköisenä sporttinen ja dynaaminen, jotta se olisi oikeasti hyvännäköinen rahalla tuunattuna. Autot joita ei saa rahalla tekemälläkään sporttisen näköiseksi, niin ovat esim. 140 ja 240 sarjan Volvot sekä VW Vento ja vanha Jetta. Volvot ovat kuitenkin tyylikkäitä omana itsenään ;)
« Viimeksi muokattu: 22.06.2011, 00:23:07 kirjoittanut volmi »

Poissa Zebe

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2214
    • Lisää kuvia laitteista instagramista.
Vs: Vapaamuotoista keskustelua Veteraaneista
« Vastaus #193 : 22.06.2011, 02:00:45 »
Tuo lause tarkoittaakin huomattavasti uudempia autoja. 40+ ikäisen auton kun restauroi sen näköiseksi sisältä ja päältä kuin se olisi justiinsa ajettu autokaupasta uutena ulos, niin vaatii käden taitoja, kärsivällisyyttä metästää osia sekä rahaa yllättävän paljon. Paljon helpommalla ja halvemmalla saa tehtyä noita teini siipiviritelmiä yms. Sitten tietenkin semmoiset autot, jotka ovat rakennettu rahalla ilman tekemättä mitään yliampuvia virityksiä on asia erikseen, mutta jostain syystä minun mielestä ei vanhojen Volvojen imagoon sovi ihme viritykset. Auton pitää olla jo perusnäköisenä sporttinen ja dynaaminen, jotta se olisi oikeasti hyvännäköinen rahalla tuunattuna. Autot joita ei saa rahalla tekemälläkään sporttisen näköiseksi, niin ovat esim. 140 ja 240 sarjan Volvot sekä VW Vento ja vanha Jetta. Volvot ovat kuitenkin tyylikkäitä omana itsenään ;)

Ei saa 140- ja 200-sarjaa vai sporttisen näköseksi? :) Siinä asiassa kyllä oot väärässä ;)

Ei sporttisen tarvi olla 2 ovinen coupe, jossa on levikkeet, spoilerit yms..

Ei nää nyt ihan miltään perus kauppakasseilta näytä.. :)





Vaikka ovatkin kilpa-autoja, niin rahalla saa tehtyä sporttisen näköseksi.

Amazon 122Sport 4d '67 2009->, 740GL '91 2018->, PV544 Sport  '64 2017->

Poissa volmi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 246
  • www.vrcf.fi
Vs: Vapaamuotoista keskustelua Veteraaneista
« Vastaus #194 : 22.06.2011, 11:08:21 »
Joo ei näytä ei kauppakasseilta, mutta mielestäni ei näytä kyllä sporttiseltakaan. Kyllä tuossa se perus perheautomaisuus paistaa päällimäisenä alta vaikka takasiipeä ja isoa rengasta onkin laitettu. Jos miettii sedaneita, niin kyllä näistä tämänpäivän pyöreämmistä ja dynaamisemmin/kiilamaisemmin muotoiluista autoista saa sporttisen näköisen 4-ovisen auton, mutta mielestäni 80-luvun laatikoista ja sitä vanhemmista autoista tahtoo puuttua sitä jo valmiiksi sporttista muotoilua. Mutta nämähän ovatkin erittäin paljon tietysti makuasioita. Kaikillahan on oma näkemys varmastikkin tästä asiasta ja jokainen on oikea näkemys :)

 

Autoracing  KL-varaosat