Samppasport  Futurez

Vapaamuotoista höpinää Veteraaneista (Asiajutuille omat topikit)

  • 452 Vastauksia
  • 142930 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa kilikali

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 266
  • www.vrcf.fi
Vs: Vapaamuotoista keskustelua Veteraaneista
« Vastaus #195 : 22.06.2011, 11:47:55 »
Hieno on. Mukava katsoa museoituja autoja, jotka ovat entisöity sen näköiseksi kuin se olisi juuri ajettu kaupan ovesta ulos. O0 Itsellä on tuo täälläkin kuvagalleriassa oleva taivaansininen 142:nen tarkoitus pikkuhiljaa saattaa vastaavaan kuntoon. Itse en kovinpaljoa diggaa noista kaikennnäköisillä härpäkkeillä raiskatuista vanhoista autoista.
Oliks tää se pussihousun määritelmä  ;) Eikä sitten herneitä

Poissa volmi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 246
  • www.vrcf.fi
Vs: Vapaamuotoista keskustelua Veteraaneista
« Vastaus #196 : 22.06.2011, 11:53:46 »
Oliks tää se pussihousun määritelmä  ;) Eikä sitten herneitä
Ehkä on tai sitten vain iän tuoma näkemys asioihin. Kun itsellä ollu ajokortti jo niin kauan kuin mitä täällä monella on edes ikää ;) Eikä sitten herneitä

Poissa skebazu

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1178
Vs: Vapaamuotoista keskustelua Veteraaneista
« Vastaus #197 : 22.06.2011, 12:14:06 »
Ei saa 140- ja 200-sarjaa vai sporttisen näköseksi? :) Siinä asiassa kyllä oot väärässä ;)

 O0

Poissa mista

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2129
    • Instagram kuvat
Vs: Vapaamuotoista keskustelua Veteraaneista
« Vastaus #198 : 22.06.2011, 15:08:06 »
Joo ei näytä ei kauppakasseilta, mutta mielestäni ei näytä kyllä sporttiseltakaan. Kyllä tuossa se perus perheautomaisuus paistaa päällimäisenä alta vaikka takasiipeä ja isoa rengasta onkin laitettu. Jos miettii sedaneita, niin kyllä näistä tämänpäivän pyöreämmistä ja dynaamisemmin/kiilamaisemmin muotoiluista autoista saa sporttisen näköisen 4-ovisen auton, mutta mielestäni 80-luvun laatikoista ja sitä vanhemmista autoista tahtoo puuttua sitä jo valmiiksi sporttista muotoilua. Mutta nämähän ovatkin erittäin paljon tietysti makuasioita. Kaikillahan on oma näkemys varmastikkin tästä asiasta ja jokainen on oikea näkemys :)

Tarkoitatko, että sporttinen auto on pyöreä ja laatikot ei ole sporttisia. Tämähän on veteraanipuoli, eli autot kuuluu olla laatikoita. Ja kait se sporttisuus voi olla sellainen lacoste henkinen fruittarisana, mutta mulle jos puhutaan veteraani sporttiautoista niin just tossakin kuvassa oleva GR-A ryhmän 242 volvo on jo aika hemmetinkin sporttinen.. Nykycoupet on urheilullisista autoista kaukana.

Poissa kauppine

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 357
  • www.vrcf.fi
Vs: Vapaamuotoista keskustelua Veteraaneista
« Vastaus #199 : 22.06.2011, 15:55:08 »
Eilen pihassa pyörähti 262 C bertone.  S*   Isän vanha tuttu oli vasta hommannu. Niin alkuperäinen ja hyvä kuntoinen kuin vain voi olla. Ei ehkä sporttinen, mutta ylväs ja komea ilmestys.  ELK

Poissa volmi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 246
  • www.vrcf.fi
Vs: Vapaamuotoista keskustelua Veteraaneista
« Vastaus #200 : 22.06.2011, 15:58:51 »
Tarkoitatko, että sporttinen auto on pyöreä ja laatikot ei ole sporttisia. Tämähän on veteraanipuoli, eli autot kuuluu olla laatikoita. Ja kait se sporttisuus voi olla sellainen lacoste henkinen fruittarisana, mutta mulle jos puhutaan veteraani sporttiautoista niin just tossakin kuvassa oleva GR-A ryhmän 242 volvo on jo aika hemmetinkin sporttinen.. Nykycoupet on urheilullisista autoista kaukana.
No en kiellä etteikö kyseinen auto ole sporttinen, mutta sporttisen näköinen taas mielestäni ei ole. Sporttinen autohan on semmoinen joka on tehokas ja kulkee kovaa ja sillä pystyy ajamaan kovaa (eli laatikkokin voi olla sporttinen). Esimerkkinä taas toisinpäin voi pitää viimeisen korimallin Celicaa. Se on sporttisen näköinen mutta ei sporttinen, koska on ihan mopon moottorilla. Taas jos puhutaan 4 ovisista sedan autoista, niin mielestäni esim. Evo10 on sekä sporttisen näköinen että sporttinen. Mutta kuten tuolla aikaisemmin sanoin, niin on makuasia minkä näköistä autoa itsekukin pitää sporttisen näköisenä. ;) 80 luku ja sitä vanhemmista(eli veteraaneista) 4 ovisista sedan autoista ei minun mielestä sporttisen näköistä montaakaan löydy. Oheisessa on linkki, mitä minä pidän esimerkkinä sporttisen näköisestä sedan autosta http://www.volvocars.com/fi/all-cars/volvo-s60/Pages/default.aspx

Poissa Jani O.

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 396
Vs: Vapaamuotoista keskustelua Veteraaneista
« Vastaus #201 : 22.06.2011, 17:01:10 »
Tuo lause tarkoittaakin huomattavasti uudempia autoja. 40+ ikäisen auton kun restauroi sen näköiseksi sisältä ja päältä kuin se olisi justiinsa ajettu autokaupasta uutena ulos, niin vaatii käden taitoja, kärsivällisyyttä metästää osia sekä rahaa yllättävän paljon. Paljon helpommalla ja halvemmalla saa tehtyä noita teini siipiviritelmiä yms. Sitten tietenkin semmoiset autot, jotka ovat rakennettu rahalla ilman tekemättä mitään yliampuvia virityksiä on asia erikseen, mutta jostain syystä minun mielestä ei vanhojen Volvojen imagoon sovi ihme viritykset. Auton pitää olla jo perusnäköisenä sporttinen ja dynaaminen, jotta se olisi oikeasti hyvännäköinen rahalla tuunattuna. Autot joita ei saa rahalla tekemälläkään sporttisen näköiseksi, niin ovat esim. 140 ja 240 sarjan Volvot sekä VW Vento ja vanha Jetta. Volvot ovat kuitenkin tyylikkäitä omana itsenään ;)

Kyllä toi lause liitetään yleensä vielä vanhempiin kuin johonkin amazoneihin, 20 ja 30-luvun rodeihin lähinnä. Siinä vaiheessa kun koppaa on chopattu, channeloitu, sektioitu yms. niin kyllä siihen eri työn vaatii kun valmiiden alkuperäispalikoiden ostoon. Uustuotanto kukoistaa aika tavalla tänä päivänä.

Sporttisuuteen en jaksa edes ottaa kantaa koska se on täysin mielipidekysymys ja mua ei henk. kohtasesti uudet muovipulkat sytytä, joten ihailen ite mieluummin 60luvun lopun laatikko sportteja...
Nykyiset: '64 PV B18, '66 Amazon B20 chopattu, levitetty, jatkettu, sheivattu yms. pakolliset taikinoinnit, '64 Valiant 225cid, '59 Dodge Sierra Wagon 361cid, '86 245 B200K, '90 740 GLE, '04 V70 D5
Entiset Volvot: '80 244 B19A TOV-XXX, '86 245 B200E AUG-XXX, '87 244 B200E BCX-XXX, '91 965 B6304F RIV-XXX, '67 Amazon B20 ZEO-XX, '00 V70 Mk2 2,5TDI SIZ-XXX

Poissa volmi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 246
  • www.vrcf.fi
Vs: Vapaamuotoista keskustelua Veteraaneista
« Vastaus #202 : 22.06.2011, 18:02:56 »
Kyllä toi lause liitetään yleensä vielä vanhempiin kuin johonkin amazoneihin, 20 ja 30-luvun rodeihin lähinnä. Siinä vaiheessa kun koppaa on chopattu, channeloitu, sektioitu yms. niin kyllä siihen eri työn vaatii kun valmiiden alkuperäispalikoiden ostoon. Uustuotanto kukoistaa aika tavalla tänä päivänä.
No tuosta voi sitten alkaa puhumaan kohta auton uudelleen rakentamisesta. Kun tarpeeksi koria muokataan, niin voiko puhua enää kyseisen automerkin/mallin tuunaamisesta jos korin mitat, runko ja muodot on muutettu ja ainoa mikä on suurinpiirtein alkuperäistä, niin on runkonumero ;). Tällöinhän voi alkaa miettimään, että kyseessä on omavalmiste automalli ja kyllähän auton uudelleen suunnitteleminen vaatii työtä, taitoa ja paalua taskunpohjalta. Minun kommenttini liittyikin lähinnä noihin 142:siin, Amazoneihin yms. joihin on tuhrittu joku mattamaali pintaan ja laitettu jotain Bilteman takasiipeä, liuta tyyliin sopimattomia lisävaloja keulaan, autotalli valmiste helmalevikkeitä yms. härpäkkeitä, millä auto on raiskattu. 

Poissa jope_harju

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 193
  • Lintta&Romu
Vs: Vapaamuotoista keskustelua Veteraaneista
« Vastaus #203 : 22.06.2011, 19:04:20 »
Miten se menikään... Anyone can restore a car, but it takes a real man to cut one up.  ::)

Noniin, nyt päästiin asiaan. Pussihousut meinaa kasvaa mulla jalkaan mutta tämä lause lähes pakottaa toteuttamaan päässä ja paperilla muhineet ideat Matsoniin, sooner or later. Alkuperäinen on aina alkuperäinen mutta kustom ei kuole koskaan.

Itse tykkään kyllä myös patinoituneesta orkkiskuosista mutta onneksi amazoni on jo pilattu 300-sarjan etupenkeillä niin siitä on hyvä jatkaa korimuutoksiin.
Volvoja enimmäkseen kuusikymmenluvulta: Amazon Kombi '62 & '66 & '67 - Amazon 2d '68 - 244 '79

Poissa jheinonen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 42
  • www.vrcf.fi
Vs: Vapaamuotoista keskustelua Veteraaneista
« Vastaus #204 : 22.06.2011, 22:07:11 »
Noita Amazonejakin on jo museorekisterissä joten ei kaikista huonoista aihioista kannata rakentaa uuden veroisia. Jokainen saa tietysti laittaa mm. 700€ rosteripuskureihin :idiot2: tai tonnin kromattuihin  :idiot2: sen takia että saa halvemmat vakuutukset ja 30 päivää ajoaikaa.
Tai sitten kromimangelsit alle, puskurien tilalle lasikuitulärpäkkeet, karvanopat ja wunderbaumi-nippu peiliin. Sitten vielä takalasiritilä paikalle, LA-puhelin kojelautaan ja kahden metrin piiskat heilumaan. Näin saadaan aito ja alkuperäinen 80-luvun toriralli-auto.   :P

Poissa volmi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 246
  • www.vrcf.fi
Vs: Vapaamuotoista keskustelua Veteraaneista
« Vastaus #205 : 22.06.2011, 22:35:41 »
Tai sitten kromimangelsit alle, puskurien tilalle lasikuitulärpäkkeet, karvanopat ja wunderbaumi-nippu peiliin. Sitten vielä takalasiritilä paikalle, LA-puhelin kojelautaan ja kahden metrin piiskat heilumaan. Näin saadaan aito ja alkuperäinen 80-luvun toriralli-auto.   :P
Niin ja sitten lisäksi pitää olla eri vuosikymmeniltä jäämä versioista lisä valoista, huomiovaloista, sumuvaloista keulalla, tallissa kotitekoisesti pellistä väännetyt levikkeet helmoihin, taakse ja keulaan etu spoileriksi, aidot bilteman kromi putken päät sekä kumi spoilerin lärpäke takaluukun päälle, 15 tuuman subi konttiin ja diskantit koelaudalle (keskiääni kajareihin turha paneutua, voi jättää turhina lisäpainoina poiskin), niin ja mattamusta väri itse maalattuna. Itse asennetut halvat kuplivat tummenuskalvot ikkunoihin ehdottomasti. Ja sitten joku voi jatkaa listaa... ;D

Poissa Jani O.

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 396
Vs: Vapaamuotoista keskustelua Veteraaneista
« Vastaus #206 : 22.06.2011, 23:20:06 »
Ei oo kovin montaa amazonia näkyny millään takaspoileri lärpykkeellä tms nykyteinityyliin rakennettuna. Joko maulla tehty tai sit just noita kasarikustomeita. No itellä on tuo yks 67 2d melkein orggiskuosissa, PV taas ei sinnepäinkään ja kunhan sais vaan jostain rakentelupaikan lähempää niin sais lisää kirvestä. Lisäks ois yks 65 4d josta kaupat sovittuna, siit kaavailtu patinakustomia... Olen melko kaikkiruokainen, on museoidutkin hienoja, mutta turha jokasesta yksilöstä tosiaan sellasta leipoo. Mielenkiintosempaa kattella muidenkin kuin tehtaan kädenjälkeä...
Nykyiset: '64 PV B18, '66 Amazon B20 chopattu, levitetty, jatkettu, sheivattu yms. pakolliset taikinoinnit, '64 Valiant 225cid, '59 Dodge Sierra Wagon 361cid, '86 245 B200K, '90 740 GLE, '04 V70 D5
Entiset Volvot: '80 244 B19A TOV-XXX, '86 245 B200E AUG-XXX, '87 244 B200E BCX-XXX, '91 965 B6304F RIV-XXX, '67 Amazon B20 ZEO-XX, '00 V70 Mk2 2,5TDI SIZ-XXX

Poissa volmi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 246
  • www.vrcf.fi
Vs: Vapaamuotoista keskustelua Veteraaneista
« Vastaus #207 : 22.06.2011, 23:31:51 »
Ei oo kovin montaa amazonia näkyny millään takaspoileri lärpykkeellä tms nykyteinityyliin rakennettuna
Ei ollut tarkoitus Amazooniin kohdistaa tuota, mutta yleensäkin tuossa on se lista mitä minä pidän vanhan auton raiskauksena mistä olen tässä viimeaikoina tarinoinut. Okei mutta nyt sitten suu  :-X tästä aiheesta minun puolesta.

Poissa Zebe

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2214
    • Lisää kuvia laitteista instagramista.
Vs: Vapaamuotoista keskustelua Veteraaneista
« Vastaus #208 : 23.06.2011, 12:40:50 »
Mulla tuo oma Amazoni on lähes alkup. ulkopäin, paitsi maalatut puskurit, 1-osaset sivuikkunat, tasotettu takapaksi ja peilit.. Siitä olis ollu ihan turha tehdä mitään museopeliä kun niin paljon hitsattu; olis pitänyt kaikki lattiat ja takakontin pohja uusia oikeilla korjauspaloilla kun suorasta pellistä hitsattu tilalle.. Joten, nyt siinä on sitten v40 volvon penkit, ralliratti ja lyhytkeppinen loota.. Tekniikan puolella on sitte vähän muutakin.. Eikä mullakaan ole mitään museopelejä vastaan.. :)
Amazon 122Sport 4d '67 2009->, 740GL '91 2018->, PV544 Sport  '64 2017->

Poissa kilikali

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 266
  • www.vrcf.fi
Vs: Vapaamuotoista keskustelua Veteraaneista
« Vastaus #209 : 23.06.2011, 12:44:24 »
Noita Amazonejakin on jo museorekisterissä joten ei kaikista huonoista aihioista kannata rakentaa uuden veroisia. Jokainen saa tietysti laittaa mm. 700€ rosteripuskureihin :idiot2: tai tonnin kromattuihin  :idiot2: sen takia että saa halvemmat vakuutukset ja 30 päivää ajoaikaa.
Tai sitten kromimangelsit alle, puskurien tilalle lasikuitulärpäkkeet, karvanopat ja wunderbaumi-nippu peiliin. Sitten vielä takalasiritilä paikalle, LA-puhelin kojelautaan ja kahden metrin piiskat heilumaan. Näin saadaan aito ja alkuperäinen 80-luvun toriralli-auto.   :P
Hitto, ne karvanopat unohtu tosta amisjuniorin vehkeestä vielä. Ja niinku jope_harju kirjotti 'kustom ei kuole koskaan' O0


 

Samppasport  Futurez