Futurez  Kulkukoira

Vapaamuotoista höpinää Veteraaneista (Asiajutuille omat topikit)

  • 452 Vastauksia
  • 141583 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Ilari

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 494
  • www.vrcf.fi
Huomaamisen arvoinen on myös pyyhkijänmoottori, joka näyttää kultapaperilla päällystetyltä. :o

Poissa VolvoPösö

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 134
  • www.vrcf.fi


Juu, oikein, 142 on Ruotsissa myytävänä, mottori on Peugeot 505 Turbo D, vaihteisto Ford Granadasta jos oikein ymmärsin:

http://www.blocket.se/varmland/Volvo_144__74_Diesel_36791076.htm?ca=4&w=3

:


Poissa InlineFour

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1324
  • Toiset käy töissä, toiset käy kotona
Terveeks.

Saakos suomesta mistään b20:seen täydellistä tiivistesarjaa?
Eli tarvis aivan kaiken öljypumpun tiivisteitä myöten, kun mä
purin yhden koneen ihan nippeleiks. Ruotsista saa, tiedän ja olen jo katsellutkin
mistä tilata ja mitä maksaa.

Mutta siis Suomen päästä?
Oikeissa autoissa on kolme poljinta;
kaasu, jarru, seisontajarru

Poissa InlineFour

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1324
  • Toiset käy töissä, toiset käy kotona
Muistaisin joskus jostain kuulleeni, ellen jopa lukeneeni
että tuota niin tikkukoneeseen sais sovellettua vinokoneesta stefakopat, ettei
tarvis käyttää niitä "kamelinpaskatiivisteitä". Mitkä kaikki tiivisteet
tuolla on korvattavissa? Onko asennus yhtä kuin koneistamolla mallin mukaan sorvataan
niille paikat? Lohko on kuitenkin menossa gt-motorsille niin samaan
konkurssiin mieluusti lisäisin stefat lohkoon kun vaan tietäis miten  ::)
Oikeissa autoissa on kolme poljinta;
kaasu, jarru, seisontajarru

Poissa VolvoPösö

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 134
  • www.vrcf.fi


Takalaippaa stefalla saa uutena hyllytavarana, etukopasta joutuu työstämään ulomman huulen pois. Kumpaakin voit tiedustella esim. Koskelin Jukalta:

ruki_ver@hotmail.com



Poissa InlineFour

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1324
  • Toiset käy töissä, toiset käy kotona

Takalaippaa stefalla saa uutena hyllytavarana, etukopasta joutuu työstämään ulomman huulen pois. Kumpaakin voit tiedustella esim. Koskelin Jukalta:

ruki_ver@hotmail.com

-H-
Oikeissa autoissa on kolme poljinta;
kaasu, jarru, seisontajarru

Poissa Jani O.

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 396
Noihin vanteisiin niin varmasti menee heittämällä kunhan ET kohdallaan.

Ja takapään stefanlaipan saa siis ihan vinokoneesta, sopii suoraan.
Nykyiset: '64 PV B18, '66 Amazon B20 chopattu, levitetty, jatkettu, sheivattu yms. pakolliset taikinoinnit, '64 Valiant 225cid, '59 Dodge Sierra Wagon 361cid, '86 245 B200K, '90 740 GLE, '04 V70 D5
Entiset Volvot: '80 244 B19A TOV-XXX, '86 245 B200E AUG-XXX, '87 244 B200E BCX-XXX, '91 965 B6304F RIV-XXX, '67 Amazon B20 ZEO-XX, '00 V70 Mk2 2,5TDI SIZ-XXX

Poissa InlineFour

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1324
  • Toiset käy töissä, toiset käy kotona


Siinä ois kuvaa Hansen Racingin 2-bbl Holleyn imusarjasta  :uglystupid2:
Näitä on kuulemma 4-bbl Holleyllekkin ollut olemassa, ja yhä jossain kätköissä

E: Ei siis oma kone, lainattu ruotsalaisen amazonfoorumin sivuilta.
« Viimeksi muokattu: 29.11.2011, 18:05:41 kirjoittanut InlineFour »
Oikeissa autoissa on kolme poljinta;
kaasu, jarru, seisontajarru

Poissa VolvoPösö

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 134
  • www.vrcf.fi


Siistiä työtä, ilo katsoa! Korkki ja koppa käyneet sinkityksessä? Millä maalasit lohkon?

Poissa eke

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 621
  • www.vrcf.fi
Alkuperäisistä koneistamalla ,
Vantaalta löytyy etukoppa stefapesällä,vaihto-osana ,15eur ,takatiivisteen pidin stefapesällä 15eur.(EI STEFOJA)
Löytyy myös hyvä käytetty rautajakopää ,70eur
0400 456592
« Viimeksi muokattu: 29.11.2011, 09:27:59 kirjoittanut eke »

Poissa InlineFour

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1324
  • Toiset käy töissä, toiset käy kotona

Siistiä työtä, ilo katsoa! Korkki ja koppa käyneet sinkityksessä? Millä maalasit lohkon?

Sori, mainitsematta jäi että tuo ei ole oma moottorini.
Kuva lainattu ruotsalaisen amazonfoorumin sivuilta, kun tuo ruotsikin
jokseenkin taittuu, niin sieltä löytää kaiken mielenkiintoisimmat jutut.
Moottori odottaa koneistusta, maalaan sen jälkeen vasta.

Hankin etuvilkunkin rikkinäisen tilalle tänään 144:seen, eli sille saralle edistystä.
Itse asiassa nyt kaikki sen oikeat osapuutteet on korjattu :)
Oikeissa autoissa on kolme poljinta;
kaasu, jarru, seisontajarru

Poissa InlineFour

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1324
  • Toiset käy töissä, toiset käy kotona
Ja stefakopat tulee, tästä kiitos eke:lle -H-
Oikeissa autoissa on kolme poljinta;
kaasu, jarru, seisontajarru

Poissa Henq_

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 262
Mitenkäs muuten, kun olen m40:stä (vm. 1969) irroittamassa amazonista, niin pitääkö kardaanin irroittaa sekä perästä, että vaihteistosta, vai riittääkö kun pelkästään vaihteistosta sen irroittaa? :idiot2: Vaihteiston puolelta irrottelin pultit, mutta vieläkin jää tielle tuo kardaani.  :buck2:

Poissa Ilari

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 494
  • www.vrcf.fi
Ota tukilaakerin rauta irti ja sit kardaanin pitäis painua riittävästi pois tieltä että vaihteiston mahtuu ottamaan pois.

Poissa Henq_

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 262
tuotarallaa, tallille tuli norsu-moottorinosturi, niin ajattelin jos nostaisi moottorin vaihteiston kanssa pois  :P tarviiko purkaa pois tieltä muuta kuin syylärin että mahtuu tulemaan ulos? mistä paikoista moottoria kannattaa ruveta nostelemaan vai pitääkö suosiolla väsätä jonkin näköiset nostokorvakkeet tuohon? amazon on auto ja moottori b20

 

KL-varaosat  Race.fi