Autoracing  KL-varaosat

Vapaamuotoista höpinää Veteraaneista (Asiajutuille omat topikit)

  • 452 Vastauksia
  • 142969 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa VolvoPösö

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 134
  • www.vrcf.fi
Vs: Vapaamuotoista keskustelua Veteraaneista
« Vastaus #90 : 16.03.2011, 22:47:28 »
Oma epämääräinen tieto olisi, että -65 tuli eteen levyt vakioiksi ja sitä ennenkin oli Sporteissa. Tehostin tuli sedaneihin vakioksi -67 ja farkkuihin -65. Kaksipiirijarrut ja toimiva jarrutehostin tuli mallivuodelle -69, eli samalla, kun tuli B20 moottori.

Levyt tulivat eteen kaikissa Amazoneissa -64 kuten myös farmariin tehostin, sedaniin vasta -68. Tehostin on ehdoton jos edessä on levyt, niiden vaatima poljinvoima on tolkuton (maailman ensimmäiset ABS-jarrut), tehostimen ansiosta tarvittava poljinvoima puolittuu. Lisäsin omaan -67 malliin tehostimen muutaman "läheltä piti" jarrutuksen jälkeen, kyllä kannatti.

Paras loikkariloota on tietysti M41, on kunnolliset välitykset. Kerran olen ajanut Amalla jossa oli M47, enkä pitänyt ollenkaan; sen ykkönen on kökkö, loota on tehty harvemmalle perälle.

Poissa Henq_

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 262
Vs: Vapaamuotoista keskustelua Veteraaneista
« Vastaus #91 : 17.03.2011, 00:35:35 »
Kaikenlainen nippelitieto kelpaa, kiitoksia kun olette jaksaneet vastailla  :)

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6377
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Vapaamuotoista keskustelua Veteraaneista
« Vastaus #92 : 17.03.2011, 06:34:30 »
Levyt tulivat eteen kaikissa Amazoneissa -64 kuten myös farmariin tehostin, sedaniin vasta -68. Tehostin on ehdoton jos edessä on levyt, niiden vaatima poljinvoima on tolkuton (maailman ensimmäiset ABS-jarrut), tehostimen ansiosta tarvittava poljinvoima puolittuu. Lisäsin omaan -67 malliin tehostimen muutaman "läheltä piti" jarrutuksen jälkeen, kyllä kannatti.

Paras loikkariloota on tietysti M41, on kunnolliset välitykset. Kerran olen ajanut Amalla jossa oli M47, enkä pitänyt ollenkaan; sen ykkönen on kökkö, loota on tehty harvemmalle perälle.

Jännää! Mulla on ollut valmistenumeron mukaan -64 mallinen 2d Amazon ja siinä oli taatusti alkuperäisasenteiset rumpujarrut edessä.

Poissa VolvoPösö

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 134
  • www.vrcf.fi
Vs: Vapaamuotoista keskustelua Veteraaneista
« Vastaus #93 : 17.03.2011, 07:28:53 »
Jännää! Mulla on ollut valmistenumeron mukaan -64 mallinen 2d Amazon ja siinä oli taatusti alkuperäisasenteiset rumpujarrut edessä.

Mielenkiintoista, sinulla on harvinaisuus! Mikä on sarjanumero? Katso myös ohjaus-simpukasta koodi xx/xx, se paljastaa auton valmistusviikon ja vuoden, jos sitä ei ole vaihdettu. Esim. kaverilla on vuosimalli -65, koodi on 44/64, eli tehty viikolla 44 vuonna 1964.

Poissa _Simppa_

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 45
  • www.vrcf.fi
Vs: Vapaamuotoista keskustelua Veteraaneista
« Vastaus #94 : 17.03.2011, 08:03:12 »
mullakin on 64 jossa orkkis rummut edes....

Poissa VolvoPösö

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 134
  • www.vrcf.fi
Vs: Vapaamuotoista keskustelua Veteraaneista
« Vastaus #95 : 17.03.2011, 08:15:46 »
Taitaa virallisessa Volvo-historiikissa (Volvo 'Henkilöautot 1920-luvulta 1980-luvulle', kirjoittanut Björn-Eric Lindh, hieno kirja muuten) olla nyt sitten virhe; sen mukaan levyt tulivat -64, Ruotsin Amazon-kerhosivujen mukaan todellakin vasta -65 kuten myös farmariin tehostin. Tässä muutokset vuosimalliin -65 noiden kerhosivujen mukaan:

1965 - This model year reveals a number of major changes on the Volvo Amazon in all its models. The new Volvo seat is introduced, which has been developed together with medical expertise. The successful staking on the rally scene leads to the manufacturing and introduction of special trim kits for competition use under the name Rally Sport  or R-sport. Some 1,000 units get these trim kits factory installed and become so popular that Volvo sells them as parts through their resellers. The new M30 rear axis is mounted also in the Estate, randomly mixed with the Salisbury axis. Later this year Volvo brings its active involvement in rallying to a close, after a number of serious accidents. On October 20th 1965 the last produced PV 544 leaves the Lundby factory production line (a Sport with special paint and red interior) after 440,000 produced units. It was saved and can be seen at Volvo's museum in Arendal. Volvo establishes an assembly plant in Ghent, Belgium (Volvo Europe N.V., VENV) during the fall which assembles Volvo Amazon cars (the first produced car at VENV is a Volvo Amazon), by now the best selling car in Sweden. This is a sales brochure for the 122 S this year

    * Front disc brakes is standard on all models
    * New rims with ventilation holes, with maintained dimension of 15x4" (15x4½" for P 220)
    * Black tires on all models
    * New wheel caps in chromed stainless plate with black "V"
    * New horns with better penetration capability
    * New air cleaner on the B18 A (same as PV 544)
    * New grille with three vertical bars, and with the B18 badge replaced by a Volvo badge (the "iron" badge)
    * New shield like badges on the 121 and 122 S
    * New overdrive badge
    * Interior is now completely in leatherette (not only on the export cars)
    * New front seats with taller back rest, lower seat cushion and with lumbar back support (adjusted with a screwdriver)
    * Foldable armrest in back seat (not on the Estate)
    * Grab handle on instrument panel
    * Heat also in the back from the defroster channel
    * Rust exposed parts are galvanized
    * Rubber mats on floor and in trunk are now black
    * Textile mat on rear shelf in P 120 and P 130
    * New combinations of coat hangers and curve straps
    * New interior door handles and window crank handles
    * New feather mechanism (gas spring) on the Estate's upper trunk lid
    * New color on textile trunk mat in the Estate
    * Power brakes (without back pressure valve) standard in the P 220 (option on the P 120 and P 130)
    * Headrests are available as option
« Viimeksi muokattu: 17.03.2011, 09:24:43 kirjoittanut VolvoPösö »

Poissa Jani O.

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 396
Vs: Vapaamuotoista keskustelua Veteraaneista
« Vastaus #96 : 23.03.2011, 18:22:37 »
http://www.overdrive.fi/forum/viewtopic.php?t=204550

Tännekkin linkki, itse siis löysin vaan ja ajattelin vihjata jos joku tuollapäin pyörii. Eli Vantaalla tarjolla osia Duettiin/PVseen sopivaan hintaan.
Nykyiset: '64 PV B18, '66 Amazon B20 chopattu, levitetty, jatkettu, sheivattu yms. pakolliset taikinoinnit, '64 Valiant 225cid, '59 Dodge Sierra Wagon 361cid, '86 245 B200K, '90 740 GLE, '04 V70 D5
Entiset Volvot: '80 244 B19A TOV-XXX, '86 245 B200E AUG-XXX, '87 244 B200E BCX-XXX, '91 965 B6304F RIV-XXX, '67 Amazon B20 ZEO-XX, '00 V70 Mk2 2,5TDI SIZ-XXX

Poissa lauripaan

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 26
  • www.vrcf.fi
Vs: Vapaamuotoista keskustelua Veteraaneista
« Vastaus #97 : 24.03.2011, 21:42:20 »
Mitenkäs porukka on laitellu 140:n etuakseleita pv volvoihin ? Runko palkkeja koloamalla vai akselia levittämällä?

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2398
  • www.vrcf.fi
Vs: Vapaamuotoista keskustelua Veteraaneista
« Vastaus #98 : 25.03.2011, 10:11:15 »
Aisaa kaventamalla, mutta keula jää korkealle ja tarvitsee jäykät etujouset jos haluaa matalan keulan.

Parempi tulee kun vaihtaa 140-sarjan runkoaisatkin.
« Viimeksi muokattu: 25.03.2011, 10:14:57 kirjoittanut The_OttoB »
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa Ilari

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 494
  • www.vrcf.fi
Vs: Vapaamuotoista keskustelua Veteraaneista
« Vastaus #99 : 25.03.2011, 14:10:51 »
Aisaa kaventamalla, mutta keula jää korkealle ja tarvitsee jäykät etujouset jos haluaa matalan keulan.

Parempi tulee kun vaihtaa 140-sarjan runkoaisatkin.

Ellei just nimenomaan halua gasseria. Yhdyn tuohon mielipiteeseen noista 140-sarjan aisoista. Jos aikoo ajaa autolla muuallakin kuin kotipihalla, kannattaa vielä muokata ne alkuperäisemmän näköisiksi.

Poissa Lättähäntä

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 22
  • www.vrcf.fi
Vs: Vapaamuotoista keskustelua Veteraaneista
« Vastaus #100 : 25.03.2011, 16:55:39 »
Nopeasti täältä vain huutelen että TULIS JO KESÄ  :hello:

Paikalla Zebe

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2214
    • Lisää kuvia laitteista instagramista.
Vs: Vapaamuotoista keskustelua Veteraaneista
« Vastaus #101 : 01.04.2011, 13:30:53 »
Onkohan GT-Amazonissa ollut alkuperäsenä tämmönen käsinoja, onkohan se lisävaruste, vai onkohan edes Volvon oma ?



http://lh6.ggpht.com/_5-doSm5LBjg/SB1c_w8RxII/AAAAAAAAAGY/MdBVPd77lHs/IMG_1607.JPG
Amazon 122Sport 4d '67 2009->, 740GL '91 2018->, PV544 Sport  '64 2017->

Poissa VolvoPösö

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 134
  • www.vrcf.fi
Vs: Vapaamuotoista keskustelua Veteraaneista
« Vastaus #102 : 01.04.2011, 18:07:19 »

Ei ole ollut, mahdollista, tuskin. Älytön kaiutinsijoitus ovessa.

Komea ratti, kehä varmaan rikki, on siksi päällystetty nahkasuojalla. Juuri myin tuollaisen entisöidyn ja miltei virheettömän.

Paikalla Zebe

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2214
    • Lisää kuvia laitteista instagramista.
Vs: Vapaamuotoista keskustelua Veteraaneista
« Vastaus #103 : 01.04.2011, 18:15:15 »
Tuossa läheisellä purkaamolla oli 2 valkoista Amazonia, jossa toisessa oli tommonen GT-ratti.. Jos oikein ymmärsin niin Mikkis83 kävi sieltä sen ostamassa itselleen, hän saa korjata jos olen väärässä. :) Ite sain sen jälkeen vasta tietää että ne Amazonit on sielä  >:( ::)
« Viimeksi muokattu: 01.04.2011, 18:41:16 kirjoittanut Zebe »
Amazon 122Sport 4d '67 2009->, 740GL '91 2018->, PV544 Sport  '64 2017->

Poissa VolvoPösö

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 134
  • www.vrcf.fi
Vs: Vapaamuotoista keskustelua Veteraaneista
« Vastaus #104 : 01.04.2011, 18:31:44 »

Anastaminen on rikkollista, kannattaa miettiä mitä ja miten täällä puhuu.

 

Kulkukoira  Proturbo