RallyBaron  Samppasport

"Driftbil" 242 rakentelua

  • 2 Vastauksia
  • 120 Lukukerrat

Ougi ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa M.P

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 40
"Driftbil" 242 rakentelua
« : tänään kello 02:01:31 »
Laitetaas uus projektiosio tälle, kun muuttu suunnitelmat kopan ja tekniikan kans..  :2funny:

Aihiona on vuoden -83 242, jonka hain parivuotta sitten Uusikaarlepyystä kohtuu hintaan. Jonkun talliporukan entinen lintta. Aihiona aika kamala mutta eipä näitä kaksovisia ole enää jokanurkalla. Ei myöskään tarvi sääliä jotai museokuntoista aihiota..





Kesällä laittelen tän korigrilliin työstettäväksi. Takakyljet, kontinluukku, etulokarit ja konepelti tulee lasikuituset. Lattiat ja pyöränkotelot menee uusiksi. Helmakoteloiden sisään vahvikepalkit. Myös hitsaus saumat vois käydä läpi kriittisistä kohdista koria. Sisälle säännösten mukaiset kaaret. Keula vaihtuu myös samalla nappisilmään. Takaikkuna ja sivutakalasit tulee polycarbonaatti levystä.

Tekniikaksi tähän tuleekin pitkäisku Vinokone turbolla.. Kanneksi valikoitu 531, jonka noudin tänään..



..joka myös pääsee jossain kohtaa paikalliselle kansivelholle työstöön. Nokka-akseli customi tai aftermarketti hyvillä specseillä. Lohko öljysuihkuilla ja kammeksi joko aito pentalainen tai tommone aftermarket billetti. Kattoo mitä tulee vastaan. Tilavuudeksi tulee siis n. 2.5 litraa. Männiksi vois ostaa suosiolla Wisecot. Veiveiksi h-rofiilit. Ahtimeksi kunnon kuulalaakeri turboa paremman heräävyden takia. Garretin tuotteet vaikuttais iha sopivilta omaan käyttöön.

Muuten vielä vähän auki millaisia oheistuotteita tuohon laittaisi. Tehoa haussa sinne 500hv suuntaan. Nykyään onneks näitä tehty jo niin monta että reseptejä netti täynnä + apuja saa helposti.  ;)

Koko komeutta tulee ohjaamaan MaxxECU. Kavereillakin ollu bemareis ja muissa tuota ja oon kuullut vain positiivista kaikilta. Erittäin helppo asentaa ja edullinen verrraten muihin. Helppo myös säätää.

Voimansiirto puolesta. Laatikoksi näillänäkymin 53-dz, Sre asetelma sintterillä ja custom vauhtis. Perän oon jo hommannut. Kysessä on kitkalukollinen Fordin 8.8 -94 vuoden Explorerista. Vaatii vaan siistinnän ja jarrulevy konversion + käppärille oman satulan ja piirin. Lätäkön takana nuo on olleet suosittuja luisupeleissä ja kiihdytyskisassa. Kunnossa olevalla shimmatulla vakiolukolla pääsee kuulema jo pitkälle. Kardaani tulee tosta Fordista muokattuna, siinä on jo liuku valmiina. Voimansiirto tarkoitus ylimitoittaa reippaasti ettei tule lastentauteja sen kaa.



Alustan puolelle sit coilitolppaa, anglekittiä, säädettävää tankoo, uretaani puslaa jne...

Ja näin pilaamme upean kopan jalon japanilaisen harrastuksen parissa. Eipä siinä, kattellaan.  :)
« Viimeksi muokattu: tänään kello 02:09:52 kirjoittanut M.P »
| V70 -02 | 244 -83 "R-Sport" Turbo| 242 -83 | + väärän merkkisiä |

Poissa Jambo

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2382
  • Vikakoodin lukua iCarsoftilla ja Delphillä
Vs: "Driftbil" 242 rakentelua
« Vastaus #1 : tänään kello 09:48:04 »
Mistäs sulle on tarkoitus kuidut tulla? Vai teetkö itse? Ens viikolla pitäis päästä omat kuidut hakemaan Ruotsista RPglasfiberiltä. Ei oikein sitäkään voi kehua kun 6vko lupaili alkuun toimitusaikaa ja nyt jo 6kk mennyt, mutta jännä nähdä millaset osat odottaa.

ACM suosittelen välttämään kuin ruttoa
Käyttiksenä - VW Caddy 1.6TDI '13
Pyhä lehmä - 740 B6284T/M90 '87
Ugly Duckling - 242 B230FT/GS6-37 '80
Winterbeater - 740 B5234T/GS6-37 ' 88 - Myyty

Poissa M.P

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 40
Vs: "Driftbil" 242 rakentelua
« Vastaus #2 : tänään kello 10:23:23 »
Jykylän Ari tekee Ähtärissä. Kysymäl löytyy myös muitakin kuituosia mitä ei tuo sivulla ole mainittu.

http://www.qoop.fi/index.php
| V70 -02 | 244 -83 "R-Sport" Turbo| 242 -83 | + väärän merkkisiä |

 

Samppasport  Futurez