Carcom Oy  Ateho

volvo 242 -82 raaseri 372hp @ 2bar

  • 523 Vastauksia
  • 178036 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa cossie

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 438
  • Kaikki pitä käydä ylipaineella!!!!!
    • volvo grpA
itellä oli kans muokattu sytkä 2 toimiseks mutta lopulta laitoin kiinteeks koska kovemmilla paineilla alko heitellä noi kello viritykset...
hienoo että oot saannu auton toimiin...
toi alu kotelo oli suunnitelltu hieman erinlaista imusarjaa ajatellen.  ja jos ei sulla ois noin  pitkillä ja korkeesti nousevilla putkilla toi imusarja niin ois enemmän tilaa... :D
« Viimeksi muokattu: 11.12.2010, 01:06:32 kirjoittanut cossie »

Poissa la_bot

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 389
  • kaiken maailman rakkoreita
itellä oli kans muokattu sytkä 2 toimiseks mutta lopulta laitoin kiinteeks koska kovemmilla paineilla alko heitellä noi kello viritykset...
hienoo että oot saannu auton toimiin...
toi alu kotelo oli suunnitelltu hieman erinlaista imusarjaa ajatellen.  ja jos ei sulla ois noin  pitkillä ja korkeesti nousevilla putkilla toi imusarja niin ois enemmän tilaa... :D

tuo ei myöhästä enempää kuin 10 astetta vaikka laittaa kompuralta minkä uskaltaa painetta sinne :)  ja alipaine on poistettu takaiskuventtiilillä käytöstä.. 

juu se ei ole ole volvosta mutta siinä oli sattuva jako ni tein siitä sopivan  :2funny:  imusarja ei taas ole vissiin suunniteltu turbokäyttöön  ::) ku on noi pitkä..
talvirussausta http://vimeo.com/18816205
ex:745 -92, 745 -87 tic, 340 -89,244 -74
nykyiset: 240 -88, 242 -82 turbo, 745 tic -86

Poissa cossie

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 438
  • Kaikki pitä käydä ylipaineella!!!!!
    • volvo grpA

Poissa la_bot

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 389
  • kaiken maailman rakkoreita
vieläkö siulla on nuo tallessa ? :)

tuli tänään tehtyä ohjaus hukkikselle ja huohotus bensatankille..

nyt on ahdot 0,7 bar  joku mättää jossain kun vedättää 3 vaihteella ihan viimosille ni kuulostaa ihan ku paukauttais putkessa? ::) ja rupee rötäämään about kun on yli 6000 jenkaa..

toimii hiton hyvin vetää nätisti ja tasaisesti tuohon saakka  8)

kuvia otin myös:





talvirussausta http://vimeo.com/18816205
ex:745 -92, 745 -87 tic, 340 -89,244 -74
nykyiset: 240 -88, 242 -82 turbo, 745 tic -86

Poissa Juzi

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1796
  • Vᵒˡᵛᵒ
Eikö olis ollu helpompi taittaa oikeelle puolen autoo toi pakoputki?

Poissa la_bot

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 389
  • kaiken maailman rakkoreita
Eikö olis ollu helpompi taittaa oikeelle puolen autoo toi pakoputki?

Olis mut se on laiton sillä puolella autoa  :)  ei mene leimasta jos on oikealla.. ja vasemmallakin pitää olla tietty kulma ja takarenkaan edessä..
talvirussausta http://vimeo.com/18816205
ex:745 -92, 745 -87 tic, 340 -89,244 -74
nykyiset: 240 -88, 242 -82 turbo, 745 tic -86

Poissa VT86

  • Hallituksen varapj
  • Administrator
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 3188
  • Accidental Motorsport - Koska voin
Olis mut se on laiton sillä puolella autoa  :)  ei mene leimasta jos on oikealla.. ja vasemmallakin pitää olla tietty kulma ja takarenkaan edessä..

itseasiassa nyt pitäis mennä kummallakinpuolen putkien läpi. Jotain hyvää EUstakin, Mersun tyyppihyväksynnän nojalla pittääs onnistua sivuputket kahden puolen  ;) Tai ainakin näin meidän valmisteilla olevassa projektissa.
MB 200DTIC==> w201==> 2xN14==> Toledo TDI==> Leon 1,8t 20vt TS4 "CupraR" + Saab 900NG Turbo 306 2.0 16v + 306Gti-6 +V60 '14.5 => Mondeo 4x4 '18 => Octavia RS 4x4 '19
Suzuki GS450 ==> Honda CBR900RR+Solifer SM+Suzuki GT125 + BMW F900R '22

Miksi? - Koska voin!

Poissa cossie

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 438
  • Kaikki pitä käydä ylipaineella!!!!!
    • volvo grpA
ei oo enään noi mää möin mutta äkkiä tommost värkkää :D
ettei sulla oo esim liian pienet neulaventa tai pumppu ei piisaa ynm  miten seokset ku alkaa rötään?

Poissa la_bot

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 389
  • kaiken maailman rakkoreita
nuo kaasarit on freetechnicsin laskennallisilla suuttimilla yms..  :)  neulavenat on suurimmat mahdolliset eli 225 pumppu on 4bar bosch kopio bensapaineesta en ole vielä varma onko peruspaine ihan kohallaan jossain 0,2-0,4bar välissä se seikkailee se peruspaine.. ja rötääminen kuulostaa siltä kun se ampuis imusarjaan takaisin  :o  ja yksi mahdollisuus on vielä et se rupee myöhästää ahdoilla liikaa ja menee ennakko liian myöhäseks..  seokset pitäs olla paksulla kun tulee rötäämisessäkin mustaa putkentäydeltä.. seosmittaria kun ei ole vielä.. eikä edes kiekkakelloa.. voihan se olla et siellä käypi pensapinta pomppiin tai bensapinta on liian alhaalla.. mut ilmenee tosiaan ihan kierrosten yläpäässä sanoisinko et yli 5-6t rpm

nuo suuttimet ym siellä on:

-tyhjäkäynnit 58
-pääsuuttimet 170
-lisäilmat 140
-seosputket 13
-kurkut 34
-neulaventtiilit 225

lisäksi auto on alhaalta vielä aika tehoton ja ei oikein meinaa ahtaa kunnolla ( mikä johtuu hukkaportista joka fuskaa ) pitää käydä teettämässä siihen uusi tiivistys

lenti sitten 4 sylinterin tyhjäkäynnin seossäätöruuvi vekeen  :(  tyrkkäsin siihe muovitulpan ku lotski sieltä.. maanantaina pitää tilata uudet  :)

ja ens viikolla muutenkin tilata 90 asteen mutkaläpiviennit et mahtuis pelti kiinni  :2funny:  sekä kiekkakello ja hukkiksen tiiviste..
talvirussausta http://vimeo.com/18816205
ex:745 -92, 745 -87 tic, 340 -89,244 -74
nykyiset: 240 -88, 242 -82 turbo, 745 tic -86

Poissa Juzi

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1796
  • Vᵒˡᵛᵒ
itseasiassa nyt pitäis mennä kummallakinpuolen putkien läpi. Jotain hyvää EUstakin, Mersun tyyppihyväksynnän nojalla pittääs onnistua sivuputket kahden puolen  ;) Tai ainakin näin meidän valmisteilla olevassa projektissa.
Joo saa se putki tulla ihan kummalta puolen vain. Se on ihan sama vaikka loppuis auton alla ennen taka-akselia. Yksi äänenvaimennin vaaditaan ja tietty db raja ei saa ylittyä.

Poissa la_bot

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 389
  • kaiken maailman rakkoreita
hyvä tietää  :)

voi ollakkin tuo pakkanen -20 syynä röpöttämiseen  :-\  tänään hyytyi kokonaan tais vetää kaasarit jäähän..
tyrkkäsin volvon takaisin parkkiin odottelemaan osia ja lauhempia kelejä.. saa nähdä milloin kaivan sen taas esiin hangesta.
« Viimeksi muokattu: 12.12.2010, 13:37:35 kirjoittanut la_bot »
talvirussausta http://vimeo.com/18816205
ex:745 -92, 745 -87 tic, 340 -89,244 -74
nykyiset: 240 -88, 242 -82 turbo, 745 tic -86

Poissa RaZor

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 29
  • Ich emphfel nicht museum!
Eikös noihin kaasareihin saa vesikiertoa ollenkaan?
-242 DL project in progress-

Poissa la_bot

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 389
  • kaiken maailman rakkoreita
Eikös noihin kaasareihin saa vesikiertoa ollenkaan?

eipä taida saada ::)  ens viikolla tulee sit volvo 340 1,7l hyvin suurella todennäköisyydellä käyttöautoksi  :)  on muuten hiton hieno S*  ainut miinus on et se on kolaroitu.. oikea eturipustus vääntynyt ja kaari kurtussa.. pitää vääntää takaisin suoraksi ja uusia molemmat takalaakerit kun rohisivat aika reilusti
talvirussausta http://vimeo.com/18816205
ex:745 -92, 745 -87 tic, 340 -89,244 -74
nykyiset: 240 -88, 242 -82 turbo, 745 tic -86

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
nyt hieman off-topic...

KERTOKAA JOKU!! millainen mosse on volvo 340 1,7l vm 89????  manuaali 5v  itsellä ei kokemusta 300 sarjasta.. :idiot2:

Ei kyllä ole 300:sista rellun koneilla kokemuksia mutta ainakin nuo 400:satasissa olevat rellut ovat osoittautuneet ihan hyviksi koneiksi, että kyllä tuollaisen uskaltaa ostaa :)
Vikoja ei ole ollut juuri yhtään enempää kuin noissa "oikeissakaan" volvoissa.
« Viimeksi muokattu: 12.12.2010, 20:34:45 kirjoittanut Kovalchuck33 »

Poissa la_bot

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 389
  • kaiken maailman rakkoreita
Ei kyllä ole 300:sista rellun koneilla kokemuksia mutta ainakin nuo 400:satasissa olevat rellut ovat osoittautuneet ihan hyviksi koneiksi, että kyllä tuollaisen uskaltaa ostaa :)
Vikoja ei ole ollut juuri yhtään enempää kuin noissa "oikeissakaan" volvoissa.

kiitoksia tiedosta  :)  laitan ens viikolla kuvia rassista jos saan kaupat tehtyä  :D

13.12.-10

Tilasin sit uudet seosruuvit ku vanhoista on kannat aivan pyöreenä.. ja yksi seosruuvi oli lentänyt pois paikoiltaan ja sitä enää mistään löytyny :-\  ja muutenki 2 ruuvista puuttu jousi ja kaikista O-renkaat.. pitää laitella sit kiinni ku pakkaset laskee et pääsee ajamaan ilman et jäätyy kaasarit  :)  ihmeen kalliita ovat pikkuruuveiksi 10e/ kpl  :o

jaahas huomenna hakemaan sianpää  :2funny:  sekin aluksi vähän projekti ku pitää keula oikasta ja takalaakerit uusia.. sillä kelpaa sit laskee sladissa  :D  näytti olevan tuunattukkin löytyy tummaa lasia ja spoileria sekä valkoinen ralliraita tummansinisessä autossa on vielä hyvässä maalissakin  :)
« Viimeksi muokattu: 14.12.2010, 19:44:59 kirjoittanut la_bot »
talvirussausta http://vimeo.com/18816205
ex:745 -92, 745 -87 tic, 340 -89,244 -74
nykyiset: 240 -88, 242 -82 turbo, 745 tic -86

 

KL-varaosat  Race.fi