Jaahas, T5 Lolvoon iski tämä sama huomautus "Moot.alh..." jne. Jo pidempään ihmetellyt yhtäkkisiä kierroksentippumisia, mutta selvishän tuo sitten viimeinkin.
Vein auton huoltoon ja katsastukseen, kun auto piti kovaa ääntä varsinkin oikealle kääntäessä. Syyksi paljastui etuiskarit ja se iso moottorituki, tai sen kumin väsyminen (oisko oikeelta puolelta, semmonen darth vaderin ratin näkönen laitos). Samalla tehtiin määräaikaishuolto ja katsastus, jossa vaihdettiin mm. pa-suodatin. Koko hoito 1050€.
Toivoin että nykiminen ja katkominen olisi loppunut mutta ei, tarvittiin sittenkin sitä jo aikaisemmin Biltemasta ostamaani ilma-anturien puhdistusainetta (CRC-merkkistä). Ongelmana vaan on tuo turboputken ja ilmanputsarin pervo suhde joustoputkella. On vaan pirun kettumainen irrotella sitä MAF-anturia, jos ei se turbonletkukaan oikein taivu mihinkään. Helpoin tapa putsata ko. anturi on:
1) ota ihan ekana piuha irti MAFfista ettet riko sitä, se klipsu on kettumaisesti juurikin siellä mihin et näe... paina sitä piuhapuolen päästä
2) löysää kunnolla molemmat putkenkiristimet lyhyestä joustoputkesta MAFfin ja turboputken välistä, se on muotoputki muotoon tehtyjen putkien suiden väliin, joten tarviit vähän talttapäistä ruuvaria avittamaan
3) kun saat sen jousto/haitariputken pois, voit joko tässä vaiheessa ottaa koko anturitynnyrin pois (2xTORX) tai tuutata siihen anturiin puoli purkkia sitä puhdistusainetta
4) puhdistuksen jälkeen odota 1+ tuntia, jotta aine haihtuu (tunti+ toimii pakkasessakin)
5) kokoa takasin
6) resetoi virhekoodit suoraan, jos ei anna vikakoodeja... muuten jää vajaatehotilaan (viesteissä edelleen sama "Moot. alh. suorituskyky" ilmotus, vaikka puhdistaisi ja/tai ei löydy vikakoodeja)
- Halpa bluetooth-OBD2 riittää tähän
Semmosta, toivottavasti jotain autto. Auto on siis -05 V50 T5 AWD Aut.