Kulkukoira  Proturbo

Huikkosterin 945 Classic -> E85

  • 354 Vastauksia
  • 87410 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Huikkoster

  • VRCF Ry jäsen 2023
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5751
  • www.vrcf.fi
Vs: Huikkosterin 945 Classic -> E85
« Vastaus #345 : 07.05.2019, 21:28:13 »
Pitäisi ostaa jarruletkupihdit niin tuota ei kävisi.

Jarrut on oikein hyvät ainakin mitä parkkipaikalla testailin. Käsijarru pitää paremmin kuskinpuolella mutta ehkä se riittää

Mietin tänään katsastamista mutta turbon alunen on niin märkä öljystä että ei kehdannut. Tippaa jää lattialle.
Jos vaihtais aiemmin ostamani 16t ahtimen ja öljynpaluun tiivistäisi. Uudet tiivisteetkin on hommattuna. Hukkaportin siirtoon pitää tehdä jonkinlainen levy.
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa JoonasH

  • Hallituksen jäsen - Päivämääräspesialisti
  • Administrator
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5700
  • Volvo R owners Finland / NordicR #315
Vs: Huikkosterin 945 Classic -> E85
« Vastaus #346 : 09.05.2019, 00:07:12 »
Myös jarrupolkimen aavistuksen pohjaan painaminen on oiva konsti jos on pelkkää kupariputkea puristeltavana. Kätevä esimerkiksi tilanteessa kun vaihtaa vaikka jarruletkuja. Pääsylinteri ei päästä nestettä lävitseen poljin painettuna. :)

Poissa Huikkoster

  • VRCF Ry jäsen 2023
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5751
  • www.vrcf.fi
Vs: Huikkosterin 945 Classic -> E85
« Vastaus #347 : 16.05.2019, 22:04:38 »
Niin tosiaan, turha viedä leimalle jos abs valo palaa. Itse olen niin tottunut siihen että meinasi unohtua. Joskus se palaa, joskus ei. Ja syttyy jo käynnistyksessä.

Rakensin vikakoodinlukijan biltema/ebay tuotteilla.



Ja tuli koodi 1-5-5, taka-akselin anturi: avoin piiri tai oikosulku käyttöjännitteeseen. Nopeusmittari toimii hyvin mutta tarkistan silti anturin piuhat ja liittimen joku päivä. Ehkä abs on tarkempi kuin mittari.
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Paikalla dneproshin

  • VRCF Ry jäsen 2023
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1639
  • Innokas käyttöautoilija
Vs: Huikkosterin 945 Classic -> E85
« Vastaus #348 : 17.05.2019, 19:18:12 »
^ Toi on hieno, just sopivan diy-henkinen :) Oisko tuolta mitään vinkkiä saatavissa:
https://www.volvoclub.org.uk/faq/BrakesABS.html#ABSLightOnRearSensor

Poissa Huikkoster

  • VRCF Ry jäsen 2023
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5751
  • www.vrcf.fi
Vs: Huikkosterin 945 Classic -> E85
« Vastaus #349 : 13.06.2019, 21:26:15 »
Otin perästä anturin liittimen irti, tarkastin että johdot pysyy kiinni ja putsasin liitoksen. Siellä kun ei ollut selkeää vikaa niin avasin abs boksin eikä sielläkään silminnähden mitään.

Katsotaan auttoiko anturin liittimen putsaus.

Sitten aloin kokeilemaan jos saisin hammastangon kolinan pois kiristämällä muoviholkkia. Valutin nesteet pois ja pudotin hammastangon roikkumaan. Hylsystä tein työkalun holkkiin mutta sehän olikin pahasti jumissa. Lopulta sain sen pyörähtämään auki päin ja samalla holkista hajosi hampaat :-\. Kyllä se nyt liikkuu mutta avain lipsuu ja se on entistä löysemmällä.


Jätin homman kesken ja jatkuu seuraavalla kerralla siten että irroitan hammastangon kokonaan pöydälle käsittelyyn. Mulla on idea seuraavasta erikoistyökalusta millä saan pyöritettyä tuota nyt kun se liikkuu.

242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa Huikkoster

  • VRCF Ry jäsen 2023
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5751
  • www.vrcf.fi
Vs: Huikkosterin 945 Classic -> E85
« Vastaus #350 : 24.06.2019, 22:01:31 »
Tosiaan, hammastangon sain kiristettyä ja kolina väheni huomattavasti. Vielä vähän kopisee.

Tänään toivottavasti sain korjattua puoliväliin juuttuvan bensamittarin lopullisesti. Otin tankkilaitteen ulos ja tutkailin kohoa. Siellä on kaksi tankoa joista toinen oli irti alapäästä, tangot ristissä joten koho ei päässyt puoliväliä alemmaksi. Jostain syystä toisen tangon päällä oleva muoviputki oli venynyt jolloin tanko ei istunut koloonsa. Purin vastuslankaa ja leikkasin pätkän putkea pois. Sitten akkuporakoneen avulla vastuslanka takaisin. Lopuksi juotin isot tinapallot tankojen päihin. Nyt luulen että toimii.









Ja vaihdoin turbon öljynpaluun tiivisteen. Kokeilisiko huomenna leimausta? ???
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa Huikkoster

  • VRCF Ry jäsen 2023
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5751
  • www.vrcf.fi
Vs: Huikkosterin 945 Classic -> E85
« Vastaus #351 : 25.06.2019, 15:11:42 »
Katsastettu ilman huomautuksia, otettu liikenteeseen ja kesärenkaat alla 8)



242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa TPK1980

  • Hallituksen varajäsen - Pyykkääjä
  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: -6010
  • RWGWGWARAHHHHWW RGGWRWRW
Vs: Huikkosterin 945 Classic -> E85
« Vastaus #352 : 25.06.2019, 15:27:27 »
Katsastettu ilman huomautuksia, otettu liikenteeseen ja kesärenkaat alla 8)



Toi näyttää melkein yhtä väärältä kuin noi vanteet pattikylki V70:sen alla ;D
E36 320i Taxi -92 -> Clio II ph. 2 1.4-16v -04 -> Clio II RS172 Ph. Quick -01 -> Mustikka -02 -> C70 B5204FS+AW50-42 -99 -> Varsovan liiton Arkkupakastin -16
Viestit saattavat sisältää huomattavia määriä sarkasmia!

Poissa Huikkoster

  • VRCF Ry jäsen 2023
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5751
  • www.vrcf.fi
Vs: Huikkosterin 945 Classic -> E85
« Vastaus #353 : 25.06.2019, 15:58:37 »
Etuvanteet meni vasen ja oikea ristiin näköjään >:(. Pitää kääntää kun joutaa.

Mutta volvo original sportti vanteet vaikka onkin 850:stä :)
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa Huikkoster

  • VRCF Ry jäsen 2023
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5751
  • www.vrcf.fi
Vs: Huikkosterin 945 Classic -> E85
« Vastaus #354 : 15.09.2019, 17:49:06 »
Tämä lähti seuraavalle omistajalle ja tilalle vanhempaa harrastusta. Saa laittaa lukkoon :)
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

 

Autoracing  KL-varaosat